Προς το περιεχόμενο

Η OpenAI σοκάρει με το Sora, ένα AI εργαλείο που δημιουργεί ρεαλιστικά βίντεο από περιγραφή κειμένου


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 79
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αντε καμια 10ετια ακομα ,ισως γίνεται να γυρίσεις ταινία μονος σου.. Ας αρχίσω να γράφω το σενάριο απο το terminator 10 AI.. ,να ειμαι έτοιμος μπας και κονομισω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το χάζευα εχτές που μου το έστειλε ένας φίλος. Στην αρχική σελίδα τους όταν σκρολάρεις προς τα κάτω κάθε βίντεο που έχει δεξιά φαίνονται και άλλα.. έχει μπόλικα. Έχει και μερικά που έχει αποτύχει στο κομμάτι της φυσικής. 

Αυτό που δεν καταλαβαίνω εγώ και που προς το παρόν δεν το πιστεύω είναι τα prompts που έχει από κάτω σε κάθε βίντεο αυτά είναι που δημιουργούν αυτό το αποτέλεσμα? Δεν νομίζω. Τι δηλώνει την κατεύθυνση, την ποσότητα την ταχύτητα κλπ. Η απλά είναι περιγραφή και το λογισμικό έχει τόνους από ρυθμίσεις για να βγει αυτό το αποτέλεσμα? Πέραν αυτού το φωτορεαλισμό τον έχει πάει στο απόλυτο γαλαξία οκ. Αλλά η κίνηση ακόμη φαίνεται ότι είναι από ΑΙ. Έχει αρκετά σημεία που προδίδουν ότι είναι ΑΙ. Όπως και να έχει το αποτέλεσμα είναι όντως κραυγαλέο για το τι αναμένετε στο μέλλον (στο πολύ σύντομο και άμεσο μέλλον τελικά από ότι φαίνεται).

Επίσης δεν ξέρουμε πόσο χρόνο πήρε για αυτό το ένα λεπτό που είναι το κάθε βίντεο... Και αναρωτιέμαι. Πρόκειται για 3d επεξεργασία η 2d κάθε καρέ ξεχωριστά? 

Οι ηθοποιοί δεν θα χάσουν την δουλειά τους σύντομα πιστεύω. Θα φτιάχνουν το σενάριο, θα κάνουν όλο το μονταζ και το render και οι ηθοποιοί θα δανείζουν τα πρόσωπά τους τον χαρακτήρα τους και τις φωνές τους. Αποκλειστικές ταινίες ΑΙ μάλλον θα αργήσουμε να δούμε. Κάποια μίξη με 3d και AI θα δούμε σύντομα πάντως. 

Απλά απίστευτη η εξέλιξη με την ΑΙ...

Εδώ είναι όλα τους τα βίντεο για να μην ψάχνετε στο X

https://openai.com/sora

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κανένα αριστουργηματικό έργο του κινηματογράφου ή της λογοτεχνίας δεν πρόκειται ποτέ να ξεπεραστεί από τον αυτοματισμό των υπολογιστών. Ούτε να γραφεί.
Ο λόγος είναι ότι σε τέτοια έργα ο δημιουργός (συγγραφέας, σεναριογράφος, ηθοποιοί) έχει καταθέσει σ' αυτό τη σκέψη του, και ένα κομμάτι της προσωπικότητας και της υπόστασής του ως άνθρωπος (με ότι σημαίνει αυτό). 
Βλέποντας το έργο, ο θεατής επιδιώκει να ζήσει την ιστορία ταυτιζόμενος (ασυνείδητα ή όχι) με τη σκέψη του δημιουργού και τους πρωταγωνιστές ως άνθρωπος.
Ασυνείδητα αναζητά μαζί τους σημεία πνευματικής, ψυχολογικής και συναισθηματικής επαφής και άλλα τέτοια χαρακτηριστικά.

Όταν φτιάξει μια τανία ένας υπολογιστής, δεν υπάρχει ανθρώπινη υπόσταση να γνωρίσεις και να ταυτιστείς, 
οι χαρακτήρες-ηθοποιοί είναι νοητικά κατασκευάσματα που δεν πηγάζουν και δεν εδράζονται σε καμιά αληθινή ανθρώπινη ύπαρξη. Αυτό καθιστά την όποια ταύτιση του θεατή δύσκολη ή αδύνατη, καθώς πρέπει ουσιαστικά να αισθανθεί συναίσθημα για κάτι που δεν έχει αληθινή ψυχή και συνείδηση. Κι ακόμη κι αν ξεγελαστεί και του συμβεί, δεν θα διαρκέσει.

Θυμηθείτε το "The Lonely", Twilight Zone, 1959. 
Ένας κατάδικος στην απομόνωση έχει συντροφιά του ενα τέλειο γυναικείο ρομπότ.
Ξεγελιέται και συνδέεται μαζί του συναισθηματικά,
και όταν έρχεται η ώρα να φύγει δεν θέλει με τίποτε να το εγκαταλείψει.
Όταν όμως του δείχνουν ότι αγαπάει ένα άψυχο μηχάνημα, η αποφασή του αλλάζει.

Ποιός άνθρωπος που έχει πνευματική συνείδηση και ουσιαστική συναισθηματική ζωή θα παντρευόταν ένα ρομπότ, όσο τέλειο κι αν έμοιαζε;  Ποιός θα διάλεγε μια πλαστική κούκλα για φίλο του ή για γκόμενα;
Υπάρχουν άτομα που θα το έκαναν (ή το κάνουν ήδη) αλλά αυτοί είναι περιπτώσεις ψυχιατρικής έρευνας.

Το ίδιο περίπου είναι και με τον κινηματογράφο, και τη λογοτεχνία.
Πιθανότατα θα γράφονται αυτόματα κείμενα και ταινίες αλλά το γεγονός ότι παρήχθησαν από μηχανή θα τους στερεί το στοιχείο της ανθρώπινης σύζευξης που ασυναίσθητα αναζητούν πολλοί θεατές, και τελικά θα είναι προϊόντα γρήγορης κατανάλωσης - και τίποτε άλλο.

-


 

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 1
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, this.is.elia είπε

Δεν υπάρχει περίπτωση να είναι καθαρό prompt to video αυτό το πράγμα. Εάν όντως είναι, μιλάμε για άλμα 5ετίας. Τα τρέχοντα εργαλεία τύπου deforum στο auto1111, το diffanimate στο comfyui, ολόκληρο το runwayml αποδομούνται ως πλήρως άχρηστα.

Λογικά είναι υφιστάμενο video που το βελτίωσαν/διαφοροποίησαν με το μοντέλο τους. Και τα prompts είναι υπερβολικά απλά για να παράγουν τέτοια αψεγάδιαστη ποιότητα χωρίς ίχνος flicker & artifacts.

Το αν είναι άλμα εξαρτάται καθαρά από τα generation times, τα οποία δε γνωρίζουμε. Αν π.χ απαιτείται 1 ώρα για ένα video 10 δευτερολέπτων, τότε δεν είναι όσο εντυπωσιακό όσο ακούγεται. Αν πάλι χρειάζεται να κάνει generate μόνο τα keyframes και τα p/b-frames δημιουργούνται σχεδόν ακαριαία με κάποιον temporal αλγόριθμο, τότε ναι όντως μιλάμε για άλμα.

Όσο για τα local models, είναι αδύνατον με 4/8/10GB VRAM να ανταγωνιστούν την Open AI που χρησιμοποιεί H100s (GPUs των 30 χιλιάδων δολαρίων με 80GB VRAM). Όσοι το πίστευαν, απλά εθελοτυφλούσαν. Hardware is king. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Κανένα αριστουργηματικό έργο του κινηματογράφου ή της λογοτεχνίας δεν πρόκειται ποτέ να ξεπεραστεί από τον αυτοματισμό των υπολογιστών. Ούτε να γραφεί.
Ο λόγος είναι ότι σε τέτοια έργα ο δημιουργός (συγγραφέας, σεναριογράφος, ηθοποιοί) έχει καταθέσει σ' αυτό τη σκέψη του, και ένα κομμάτι της προσωπικότητας και της υπόστασής του ως άνθρωπος (με ότι σημαίνει αυτό). 
Βλέποντας το έργο, ο θεατής επιδιώκει να ζήσει την ιστορία ταυτιζόμενος (ασυνείδητα ή όχι) με τη σκέψη του δημιουργού και τους πρωταγωνιστές ως άνθρωπος.
Ασυνείδητα αναζητά μαζί τους σημεία πνευματικής, ψυχολογικής και συναισθηματικής επαφής και άλλα τέτοια χαρακτηριστικά.

Όταν φτιάξει μια τανία ένας υπολογιστής, δεν υπάρχει ανθρώπινη υπόσταση να γνωρίσεις και να ταυτιστείς, 
οι χαρακτήρες-ηθοποιοί είναι νοητικά κατασκευάσματα που δεν πηγάζουν και δεν εδράζονται σε καμιά αληθινή ανθρώπινη ύπαρξη. Αυτό τα καθιστά την όποια ταύτιση του θεατή δύσκολη ή αδύνατη, καθώς πρέπει ουσιαστικά να αισθανθεί συναίσθημα για κάτι που δεν έχει αληθινή ψυχή και συνείδηση. Κι ακόμη κι αν ξεγελαστεί και του συμβεί, δεν θα διαρκέσει.

Θυμηθείτε το "The Lonely", Twilight Zone, 1959. 
Ένας κατάδικος στην απομόνωση έχει συντροφιά του ενα τέλειο γυναικείο ρομπότ.
Ξεγελιέται και συνδέεται μαζί του συναισθηματικά,
και όταν έρχεται η ώρα να φύγει δεν θέλει με τίποτε να το εγκαταλείψει.
Όταν όμως του δείχνουν ότι αγαπάει ένα άψυχο μηχάνημα, η αποφασή του αλλάζει.

Ποιός άνθρωπος που έχει πνευματική συνείδηση και ουσιαστική συναισθηματική ζωή θα παντρευόταν ένα ρομπότ, όσο τέλειο κι αν έμοιαζε;  Ποιός θα διάλεγε μια πλαστική κούκλα για γκόμενα;
Υπάρχουν άτομα που θα το έκαναν (ή το κάνουν ήδη) αλλά αυτοί είναι περιπτώσεις ψυχιατρικής έρευνας.

Το ίδιο περίπου είναι και με τον κινηματογράφο, και τη λογοτεχνία.
Πιθανότατα θα γράφονται αυτόματα κείμενα και ταινίες αλλά το γεγονός ότι παρήχθησαν από μηχανή θα τους στερεί το στοιχείο της ανθρώπινης σύζευξης που ασυναίσθητα αναζητούν πολλοί θεατές, και τελικά θα είναι προϊόντα γρήγορης κατανάλωσης - και τίποτε άλλο.

-


 

Όλα αυτά τα ωραία ρομαντικά και σοφά (όπως πολύ σωστά τα λες) ισχύουν για δημιουργίες μεγάλες... πόσες να είναι για πες μου... 100? 200? Οκ... μην ξεχνάς ότι υπάρχουν εκατομμύρια ακόμη ταινίες που έχουν παίξει και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με όλα αυτά που περιγράφεις. Προϊόντα γρήγορης κατανάλωσης είναι και αυτές. Το ΑΙ μπορεί τώρα να μην μπορεί να δημιουργήσει μια ταινία όπως αυτές που περιέγραψες αλλά αυτό ισχύει τώρα. Σε μερικά χρόνια δεν θα ισχύει. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ θα βγουν στην επιφάνεια μυαλά και σενάρια που έχουν δις κόσμου και δεν μπορούν να τα μεταφέρουν με την καμία σε μια κανονική παραγωγή. Γιατί οι   μεγάλοι σεναριογράφοι και σκηνοθέτες εκτός του ταλέντου έχουν και το χρήμα να το βγάλουν στην επιφάνεια. Σκέψου λοιπόν πόσο απλό θα είναι στο μέλλον να λες αυτά που αισθάνεσαι (αν είσαι ταλέντο φυσικά) στο λογισμικό που θα έχεις αγοράσει στον υπολογιστή σου στο σπίτι σου τι έχουν να δουν τα μάτια μας.

Όσο για τα ρομπότ τις κούκλες και περί ψυχιατρικής έρευνας αυτούς που αναφέρεις να σου πω ότι δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον. Γιατί όταν (δεν υπάρχει εάν) ανακαλύψει το ΑΙ την ύπαρξη του θα αποκτήσει ταυτόχρονα και συναίσθημα... και δεν είναι ανάγκη να έχει την μορφή της κούκλας η του ρομπότ (ακόμη καλύτερα εννοείται) αλλά θα αρκεί μια συζήτηση μαζί του να σε ανεβάσει γιατί πίστεψε με θα σε καταλαβαίνει καλύτερα από τον καθένα όπως έχει καταντήσει ο άνθρωπος.

Για τις ταινίες που αναφέρεις πάντως να ξέρεις ότι ισχύει για ένα πολύ μικρό αριθμό των τελευταίων 70 ετών ... μετρημένες στα δάχτυλα 10 και κάτι ανθρώπων ταινιών. Οι υπόλοιπες είναι αντίγραφα, πρόχειρες παραγωγές κλπ στηριζόμενες κυρίως στα οπτικά εφέ. Ειδικά στα οπτικά εφέ με αυτό που βλέπουμε τώρα δεν θα υπάρχει κάτι να μπορέσει να ξεπεράσει την ΑΙ... και αν μη τι άλλο η ατμόσφαιρα και τα ηχητικά εφέ είναι το 50% της επιτυχίας μιας ταινίας.

Μας έχουν βάλει στην πρίζα για τα καλά...

Φανταστείτε αυτό εδώ να το φτιάξει το Sora...

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, georgiosmag είπε

...

Οι "εκατομμύρια ακόμη ταινίες που έχουν παίξει και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με όλα αυτά που περιγράφω" είναι γενικώς σκουπίδια ή στην καλύτερη περίπτωση μετριότητες ανάξιες λόγου.

Τα πιο καλά έργα του κινηματογράφου, και σχεδόν τα περισσότερα αριστουργηματικά, κυρίως περιλαμβάνουν ταινίες που δεν στηρίζονται σε οπτικά και ηχητικά εφέ (πολλές εξ αυτών μάλιστα δεν έχουν καθόλου), αλλά κυρίως αφορούν ανθρώπινες σχέσεις, συμπεριφορές και προβληματισμούς - διότι αυτά είναι στον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης, και γι αυτό επηρεάζουν βαθύτερα τον θεατή.
Οι ταινίες παραγόμενες από ΑΙ δεν φαίνεται να μπορούν να το επιτύχουν αυτό για τους ψυχολογικούς λόγους που ανάφερα πριν. Ένας ειδικός θα μπορούσε να το εξηγήσει πολύ καλύτερα.
Επιπλέον, το ότι βγαίνει προς κινηματογραφική κατανάλωση τόση σαβούρα και μετριότητα, και το ότι όντως καταναλώνεται με βουλιμία (και εξ αυτού θεωρείται επιτυχία), ΔΕΝ της δίνει ουσιαστική αξία. "Junk-food" του κινηματογραφικού θεάματος είναι. Αμέτρητος κόσμος τρώει γύρο αλλά βάζει σκουπίδια στο στομάχι του.
Δεν θα επιχειρηματολογήσω περισσότερο επ' αυτών.

-


 

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Οι "εκατομμύρια ακόμη ταινίες που έχουν παίξει και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με όλα αυτά που περιγράφω" είναι γενικώς σκουπίδια ή στην καλύτερη περίπτωση μετριότητες ανάξιες λόγου.

Τα πιο καλά έργα του κινηματογράφου, και σχεδόν τα περισσότερα αριστουργηματικά, κυρίως περιλαμβάνουν ταινίες που δεν στηρίζονται σε οπτικά και ηχητικά εφέ (πολλές εξ αυτών μάλιστα δεν έχουν καθόλου), αλλά κυρίως αφορούν ανθρώπινες σχέσεις, συμπεριφορές και προβληματισμούς - διότι αυτά είναι στον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης, και γι αυτό επηρεάζουν βαθύτερα τον θεατή.
Οι ταινίες παραγόμενες από ΑΙ δεν φαίνεται να μπορούν να το επιτύχουν αυτό για τους ψυχολογικούς λόγους που ανάφερα πριν. Ένας ειδικός θα μπορούσε να το εξηγήσει πολύ καλύτερα.
Επιπλέον, το ότι βγαίνει προς κινηματογραφική κατανάλωση τόση σαβούρα, και το ότι όντως καταναλώνεται με βουλιμία (και εξ αυτού θεωρείται επιτυχία), δεν της δίνει ουσιαστική αξία. "Junk-food" του κινηματογραφικού θεάματος είναι. Αμέτρητος κόσμος τρώει γύρο αλλά βάζει σκουπίδια στο στομάχι του.
Δεν θα επιχειρηματολογήσω περισσότερο επ' αυτών.

-

Δεν έχει κάτι μαγικό ο ανθρώπινος εγκέφαλος, αλλά το σημερινό hardware παραμένει αρκετά αδύναμο για να τον φτάσει και η εξέλιξη έχει επιβραδυνθεί. 

Για να κάνουμε store τα synaptic weights των 100 τρις συνάψεων του ανθρώπινου εγκεφάλου σε FP16 χρειαζόμαστε περίπου 200TB VRAM (2560 φορές περισσότερη από την H100, 12.800-25.600 φορές περισότερη από μια τυπική desktop GPU των 8-16GB VRAM).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, V.I.Smirnov είπε

Οι "εκατομμύρια ακόμη ταινίες που έχουν παίξει και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με όλα αυτά που περιγράφω" είναι γενικώς σκουπίδια ή στην καλύτερη περίπτωση μετριότητες ανάξιες λόγου.

Τα αριστουργηματικά έργα του κινηματογράφου κυρίως περιλαμβάνουν ταινίες που δεν στηρίζονται σε οπτικά και ηχητικά εφέ (πολλές εξ αυτών μάλιστα δεν έχουν καθόλου), αλλά κυρίως αφορούν ανθρώπινες σχέσεις, συμπεριφορές και προβληματισμούς - διότι αυτά είναι στον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης, και γι αυτό επηρεάζουν βαθύτερα τον θεατή.
Οι ταινίες παραγόμενες από ΑΙ δεν φαίνεται να μπορούν να το επιτύχουν αυτό για τους ψυχολογικούς λόγους που ανάφερα πριν.
Επιπλέον, το ότι βγαίνει προς κινηματογραφική κατανάλωση τόση σαβούρα, και το ότι όντως καταναλώνεται με βουλιμία (και εξ αυτού θεωρείται επιτυχία), δεν της δίνει ουσιαστική αξία. "Junk-food" του κινηματογραφικού θεάματος είναι. Αμέτρητος κόσμος τρώει γύρο αλλά βάζει σκουπίδια στο στομάχι του.
Δεν θα επιχειρηματολογήσω περισσότερο επ' αυτών.

-


 

Στα λόγια μου ήρθες.. και δεν είμαστε εδώ για κόντρα η να επιχειρηματολογήσουμε αλλά να πούμε την άποψη μας και την γνώμη μας καθώς και να ακούσουμε και άλλες γνώμες.

Η γνώμη μου λοιπόν σε όλα αυτά που λες είναι αρνητική κάθετα. Το να κάτσεις να απολαύσεις μια ταινία έχει πολλούς παράγοντες και δεν είναι μόνον το καλλιτεχνικό κομμάτι που για πολλούς (μαζί και εγώ) είναι η μπούρδα της υπόθεσης. Μια ταινία είναι να σε βυθίσει με την εξυπνάδα, την ηθοποιία, τα εφέ (αρκεί να είναι ρεαλιστικά όσο πρέπει και όχι υπερβολικά) η πλοκή το σύνολο (φωτογραφία και σκηνοθεσία)   που βγάζει την ατμόσφαιρα, ο ήχος και άλλα πολλά. Ένα καλό παραμύθι όσο καλό και αν είναι αν αυτός που θα το πει και το περιβάλλον κάτω από το οποίο θα το πει καθώς το σημείο και η εποχή δεν είναι κατάλληλα θα είναι μάπα όσο καλό παραμύθι και αν είναι.

Το συναίσθημα που θα σου περάσει ο καλλιτέχνης δεν είναι το ποιο σημαντικό για να περάσεις ένα όμορφο δίωρο παρακολουθώντας μια ταινία η ένα επεισόδιο μιας καλής σειράς. Είναι και αυτό σημαντικό αλλά δευτερεύον και κυρίως για αυτούς τους λίγους που το προτιμούν όπως εσύ. 

Όταν δω μια κωμωδία θέλω το καστ να αποτελείτε από γνωστούς και πετυχημένους στο standup comedy με έξυπνα αστεία, μα περιλαμβάνει εφέ και δράση να έχει όμορφο και έξυπνο σενάριο αρχή μέση και τέλος. Να είναι όσο περισσότερο ρεαλιστικές γίνεται οι σκηνές κλπ. Και ας μην είναι "αριστούργημα".

Όταν δω μια ταινία φαντασίας θέλω να με ταξιδέψει.. με τρομερά οπτικά εφέ από γνωστούς σκηνοθέτες και στούντιο, να παίζουν ηθοποιοί διαλεγμένοι σωστά για τον κάθε ρόλο μέσα στην ταινία, να έχει και κωμωδία και συγκίνηση και δράση και έξυπνο σενάριο.. και ας μην είναι "αριστούργημα".

Το ίδιο ισχύει και για ταινίες καταστροφής (επίκαιρες και προεόρτιες τι θα ακολουθήσει έστω και μέσω της φαντασίας μας) καθώς και τρόμου να με κάνει να μην μπορώ να κοιμηθώ καλά το βράδυ... 

Θέλω να πω ότι δεν με πειράζει η ταινία να έχει 9 στο imdb για τους Χ λόγους αρκεί να την δω ευχάριστα και να μπορέσει να με ταξιδέψει ώστε να πω ότι δεν έχασα το χρόνο μου. Αυτό είναι όλο και πιστεύω μαζί μου είναι η πλειοψηφία. Τώρα αριστουργήματα υπάρχουν που πετυχαίνουν όλα αυτά μαζί συν το καλλιτεχνικό κομμάτι που εσύ αναφέρεσαι αλλά είναι μετρημένα και πολύ λίγα όπως σου είπα.

 

Καταλήγω λοιπόν και σου λέω μην είσαι τόσο απόλυτος με την ΑΙ στο κομμάτι δημιουργίας γιατί από μόνη της δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Πάλι άνθρωποι θα είναι από πίσω και θα δίνουν οδηγίες. Απλά στο οπτικοακουστικό κομμάτι θα είναι πάντα τέλειο. Τώρα στο σενάριο και στο τελικό αποτέλεσμα θα είναι καθαρά στην ανθρώπινη επέμβαση και θα έχουμε και εκεί το καλλιτεχνικό κομμάτι μην αγχώνεσαι. :)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, michael92 είπε

Δεν έχει κάτι μαγικό ο ανθρώπινος εγκέφαλος, αλλά το σημερινό hardware παραμένει αρκετά αδύναμο για να τον φτάσει και η εξέλιξη έχει επιβραδυνθεί. 

Για να κάνουμε store τα synaptic weights των 100 τρις συνάψεων του ανθρώπινου εγκεφάλου σε FP16 χρειαζόμαστε περίπου 200TB VRAM (2560 φορές περισσότερη από την H100, 12.800-25.600 φορές περισότερη από μια τυπική desktop GPU των 8-16GB VRAM).

Δεν είναι μόνον αυτό. 
Κατά κάποιους ερευνητές υπάρχουν φαινόμενα στις διεργασίες σκέψης και συναισθήματος που δεν μπορούν να προσομοιωθούν υπολογιστικά. Π.χ., κατά τον R. Penrose, στη σκέψη ενέχουν ορισμένες κβαντικές διεργασίες που καθιστούν αδύνατη την προσομοίωση της συνείδησης ("Σκιές του Νου", 1997).
Αν όντως αληθεύει αυτό, τότε καμιά μηχανή δεν θα γίνει ποτέ άνθρωπος με την έννοια που αντιλαμβανόμαστε, κι άρα η ψυχολογική διασύνδεσή μας μαζί της θα παραμείνει αδύνατη και αφύσικη.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, magictoboggan είπε

Το να μειωθεί η εμπιστοσύνη του κόσμου σε οτι οπτικοακουστικό υλικό παρακολουθεί στο internet και στην τηλεόραση μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει

Σωστό σχόλιο από την μία από την άλλη είμαι σίγουρος ότι κάποιοι που πίστευαν την παραμικρή κοτσάνια πού "διάβαζαν μόνο" στο internet  και την αναμεταδίδουν σαν ευαγγέλιο τώρα δεν θα έχουν σταματημό ούτε επιστροφή ούτε σωτηρία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

54 minutes ago, Ptoma07 said:

Σωστό σχόλιο από την μία από την άλλη είμαι σίγουρος ότι κάποιοι που πίστευαν την παραμικρή κοτσάνια πού "διάβαζαν μόνο" στο internet  και την αναμεταδίδουν σαν ευαγγέλιο τώρα δεν θα έχουν σταματημό ούτε επιστροφή ούτε σωτηρία.

Η αναγνώριση των ηλίθιων θα γίνει γρηγορότερη και ευκολότερη. Δε βλέπω κάποιο αρνητικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε

Δεν είναι μόνον αυτό. 
Κατά κάποιους ερευνητές υπάρχουν φαινόμενα στις διεργασίες σκέψης και συναισθήματος που δεν μπορούν να προσομοιωθούν υπολογιστικά. Π.χ., κατά τον R. Penrose, στη σκέψη ενέχουν ορισμένες κβαντικές διεργασίες που καθιστούν αδύνατη την προσομοίωση της συνείδησης ("Σκιές του Νου", 1997).
Αν όντως αληθεύει αυτό, τότε καμιά μηχανή δεν θα γίνει ποτέ άνθρωπος με την έννοια που αντιλαμβανόμαστε, κι άρα η ψυχολογική διασύνδεσή μας μαζί της θα παραμείνει αδύνατη και αφύσικη.

-

Είναι πιθανό αυτό που λες. Όπως και να έχει ακόμα και καθαρά τεχνοκρατικά να το δεις οι περισσότεροι υποεκτιμούν το πόσο μακρυά είμαστε ακόμα. Με τον ρυθμό της εξέλιξης της τεχνολογίας του 90/2000 θα ήμασταν 15-20 χρόνια μακρυά. Με τη σημερινή εξέλιξη στο hardware μιλάμε για τουλάχιστον 40-50 χρόνια, ίσως και «ποτέ» αν δεν υπάρξει κάποιο νέο computing paradigm. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...