Super Moderators Snoob Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Super Moderators Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Οι κανόνες απαγορεύουν παράλληλα την έγερση "συμβατικών, υλικών ή λογισμικών εμποδίων στην επισκευή" Οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που περιφρουρούν το δικαίωμα στην επισκευή θα υποχρεώνουν τους πωλητές να παρέχουν εγγύηση για 12 επιπλέον μήνες μετά την ολοκλήρωση μιας επισκευής, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπει νέα πολιτική συμφωνία. Οι καταναλωτές θα έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν μεταξύ της επισκευής και της αντικατάστασης ελλαττωματικών προϊόντων στη διάρκεια μιας περιόδου εγγύησης που θα παρέχουν υποχρεωτικά οι πωλητές. Η περίοδος αυτή αναμένεται να είναι τουλάχιστον τα δύο χρόνια, πριν από τις όποιες τυχόν επεκτάσεις της. "Εφόσον ο καταναλωτής επιλέγει την επισκευή του αγαθού, η περίοδος εγγύησης που παρέχει ο πωλητής θα επεκτείνεται κατά 12 μήνες από τη στιγμή που το προϊόν επαναφέρεται στη δέουσα κατάσταση. Η περίοδος αυτή ενδέχεται να παραταθεί περαιτέρω από τα κράτη-μέλη, εφόσον το επιθυμούν", αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Η δωδεκάμηνη παράταση της εγγύησης αποτελεί μέρος προκαταρκτικής συμφωνίας στην οποία κατέληξε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο σχετικά με το πώς θα τεθεί σε εφαρμογή η οδηγία του Ευρωπαϊκού συμβουλίου περί του δικαιώματος στην επισκευή, όπως αυτή ψηφίστηκε το Μάρτιο του 2023. To Kοινοβούλιο και η Επιτροπή θα χρειαστεί να υιοθετήσουν και επίσημα το κείμενο της συμφωνίας, το οποίο εν συνεχεία τίθεται σε εφαρμογή 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. "Εφόσον υιοθετηθούν, οι νέοι κανόνες θα εισαγάγουν ένα νέο 'δικαίωμα στην επισκευή' για τους καταναλωτές, τόσο ενός όσο και εκτός της νόμιμης εγγύησης, γεγονός που θα καταστήσει απλούστερο και οικονομικότερο για αυτούς να επισκευάζουν προϊόντα, αντί να τα αντικαθιστούν με καινούργια", δήλωσε την Παρασκευή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι κανόνες προβλέπουν τη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών σε εύλογες τιμές, ενώ οι κατασκευαστές των προϊόντων θα απαγορεύεται να χρησιμοποιούν "συμβατικά, υλικά ή λογισμικά εμπόδια για την επισκευή, όπως για παράδειγμα η παρεμπόδιση χρήσης μεταχειρισμένων, συμβατών και τρισδιάστατα εκτυπωμένων ανταλλακτικών από ανεξάρτητους επισκευαστές", ανέφερε η Κομισιόν. Το κείμενο που συμφωνήθηκε προβλέπει ότι "οι κατασκευαστές υποχρεούνται να προχωρούν στις απαραίτητες διορθώσεις εντός εύλογου χρονικού διαστήματος και, εκτός των περιπτώσεων όπου η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν, να την παρέχουν με εύλογο κόστος, έτσι ώστε να ενθαρρύνονται οι καταναλωτές να επιλέγουν την επισκευή", ανέφερε χαρακτηριστικά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στην ανακοίνωσή του. Το νέο πλαίσιο θα προβλέπει τη δυνατότητα να έχουν οι καταναλωτές πρόσβαση στην αποκατάσταση αστοχιών τόσο πριν όσο και μετά την εκπνοή του ελάχιστου χρόνου εγγύησης, με την Κομισιόν να δηλώνει ότι: "Εφόσον εντοπίζεται αστοχία εντός της νόμιμης εγγύησης, οι καταναλωτές πλέον θα επωφελούνται από την παράταση του χρόνου εγγύησης κατά ένα χρόνο, εφόσον επιλέξουν να επιδιορθωθεί το προϊόν τους. Όταν η νόμιμη εγγύηση έχει εκπνεύσει, οι καταναλωτές θα δικαιούνται να ζητούν μια απλούστερη και οικονομικότερη αποκατάσταση των αστοχιών σε εκείνα τα προϊόντα που υποχρεωτικά θα είναι επισκευάσιμα (για παράδειγμα tablets, smartphones, αλλά και πλυντήρια ρούχων, πιάτων κτλ.). Οι κατασκευαστές θα υποχρεούνται να δημοσιεύουν πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες επιδιόρθωσης που παρέχουν, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικών τιμών για τις συνηθέστερες εργασίες". Ο βασικός στόχος, όπως περιγράφεται από την Κομισιόν, είναι να ξεπεραστούν "εμπόδια τα οποία αποθαρρύνουν τους καταναλωτές να επισκευάζουν [τα προϊόντα που έχουν αγοράσει] λόγω άβολων διαδικασιών, έλλειψης διαφάνειας ή δυσκολίας πρόσβασης σε υπηρεσίες επιδιόρθωσης". Προκειμένου να μπορούν οι χρήστες να εντοπίζουν ευκολότερα τις σχετικές υπηρεσίες, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αναφέρει ότι σχεδιάζει μια πανευρωπαϊκή διαδικτυακή πλατφόρμα "ώστε να διευκολυνθεί η επαφή μεταξύ καταναλωτών και επισκευαστών". Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
alexvi Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Και πως αποδεικνύεται ότι μια βλαβη που θα σκάσει το επόμενο λεπτό συνδέεται με την επισκευή που έγινε πριν και δεν είναι καινούργια? 4 2 1
filip123go Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου 2 minutes ago, alexvi said: Και πως αποδεικνύεται ότι μια βλαβη που θα σκάσει το επόμενο λεπτό συνδέεται με την επισκευή που έγινε πριν και δεν είναι καινούργια? Εαν αλλάξεις σκληρό δίσκο, και τους επόμενους 6 μήνες χαλάσει ο σκληρός δίσκος που έβαλες, πάει να πει ότι φταίει ο δίσκος και υπάγεται στην (καινούρια) 12μηνη εγγύηση, άσχετα από το αν η εγγύηση του λάπτοπ έληγε σε 3 μήνες (γιατί συνήθως εκεί υπήρχε το πρόβλημα). Εάν χαλάσει η οθόνη, δεν καλύπτεται. 9 1
TechnoState Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου 3 λεπτά πριν, filip123go είπε Εαν αλλάξεις σκληρό δίσκο, και τους επόμενους 6 μήνες χαλάσει ο σκληρός δίσκος που έβαλες, πάει να πει ότι φταίει ο δίσκος και υπάγεται στην (καινούρια) 12μηνη εγγύηση, άσχετα από το αν η εγγύηση του λάπτοπ έληγε σε 3 μήνες (γιατί συνήθως εκεί υπήρχε το πρόβλημα). Εάν χαλάσει η οθόνη, δεν καλύπτεται. .... άρα ακόμα πιο ψιλά γράμματα πάλι κ ειδικοί όροι επί των όρων της εγγύησης ενός προϊόντος δλδ?...
filip123go Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Just now, TechnoState said: .... άρα ακόμα πιο ψιλά γράμματα πάλι κ ειδικοί όροι επί των όρων της εγγύησης ενός προϊόντος δλδ?... Δεν είναι καθόλου ειδικοί όροι και ψιλά γράμματα. Οι έμποροι και οι τεχνικοί, τα γνωρίσουν πολύ καλά. (Τουλάχιστον αυτούς που έχω γνωρίσει εγώ ). Να σου πω το πιο απλό. Ο πατέρας μου πριν μερικά χρόνια είχε πληρώσει 600€ για αλλαγή ac σε αυτοκίνητο. Μετά από 5 μήνες, πάλι χάλασε και ο "μάστορας" του έλεγε βλακείες και δεν το επισκεύαζε. Είμαι σίγουρος πως όλοι έχουν παρόμοια περιστατικά είτε με αυτοκίνητα, είτε με pc είτε με άλλες συσκευές. Όταν είσαι τεχνικός, πρέπει να έχεις εμπιστοσύνη στις επισκευές σου. Εγώ (όταν ακόμα εξασκούσα το επάγγελμα) έδινα 6 μήνες εγγύηση επίσημα, αλλά όποιος ερχόταν σε λιγότερο από χρόνο και είχα κάνει εγώ βλακεία, του επισκεύαζα το λάπτοπ χωρίς χρέωση (έκανα επισκευές σε component level, πυκνωτές κλπ κλπ) 24 1
endeavour Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου (επεξεργασμένο) Επιτέλους ! Sony κινητό, φούσκωσε η μπαταρία στον 1,5 χρόνο. Μου έδωσαν καινούργιο και σε 8 μήνες πάλι το ίδιο. Και τέλος, δεν το κάλυψαν μια και η συνολική εγγύηση 2 ετών είχε λήξει. Βέβαια από τότε δεν τους ξαναέδωσα τα λεφτάκια μου (που με ΚΟΠΟ βγάζω) και τα δίνω στην Xiaomi (τα μισά από ότι στην Sony). Επεξ/σία 6 Φεβρουαρίου από endeavour 10
alexvi Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου 14 λεπτά πριν, filip123go είπε Εαν αλλάξεις σκληρό δίσκο, και τους επόμενους 6 μήνες χαλάσει ο σκληρός δίσκος που έβαλες, πάει να πει ότι φταίει ο δίσκος και υπάγεται στην (καινούρια) 12μηνη εγγύηση, άσχετα από το αν η εγγύηση του λάπτοπ έληγε σε 3 μήνες (γιατί συνήθως εκεί υπήρχε το πρόβλημα). Μπορεί να σου πει ότι δεν ακολούθησες τις οδηγίες του κατασκευαστή και πηγές πχ να μετρήσεις με πολύμετρο τον σκληρό η να τον ανοίξεις και τον έκανες η πηγές και έκανες εσύ φορμάτ μόνος σου. Αν σκάσει βλάβη και το δώσεις έξω και δε ξέρεις παρακαλάς να πιάσει. Τώρα οθόνη τα ίδια. Ότιδηποτε πέραν της απομάκρυνσης από το ταμείο δεν αναγνωρίζεται. Εκτός και αν πάρεις ακριβό αμάξι μεταχειρισμένο η κάνα iphone οπότε ναι θα χεις εγγύηση και δεν τον συμφερει να μην τηρηθει
TechnoState Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου @filip123go .... καμία διένεξη επι τούτου απλά υπάρχει κ η φιλοσοφία (τουλάχιστον στα ελληνικά service points) που προσπαθούν (αρκετές φορές με αστείες προφάσεις) να θέσουν την εκάστοτε συσκευή σου εκτός εγγύησης. Στα αυτοκίνητα, μιας κ το ανέφερες...οι οθόνες/tablet που έχουν γεμίσει παντού (στα νέα οχήματα) κ σε μία χώρα που ιδανικά τους καλοκαιρινούς μήνες, υποφέρουν και "την ακούνε" δεν καλύπτονται απο την εργοστασιακή εγγύηση (τουλάχιστον σε δύο αντιπροσωπείες που το έθεσα σαν ερώτημα).
Tlykog Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου 53 λεπτά πριν, alex8850 είπε Ελεύθερη αγορά σου λέει μετά. Τι σχέση έχει με την ελεύθερη αγορά; Δηλαδή τι θες να γίνει; Να πας για επισκευή και αν σου χαλάσει το ανταλλακτικό σε μια εβδομάδα να το πληρώσεις εξαρχής; Αυτο είναι στη λογική: αν δε γουστάρω κάποιον τον σκοτώνω και δε με τιμωρούνε γιατί έχω δικαίωμα στην ελεύθερη επιλογή… 15 1
Dimitris_1981 Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου 33 λεπτά πριν, TechnoState είπε @filip123go .... καμία διένεξη επι τούτου απλά υπάρχει κ η φιλοσοφία (τουλάχιστον στα ελληνικά service points) που προσπαθούν (αρκετές φορές με αστείες προφάσεις) να θέσουν την εκάστοτε συσκευή σου εκτός εγγύησης. Στα αυτοκίνητα, μιας κ το ανέφερες...οι οθόνες/tablet που έχουν γεμίσει παντού (στα νέα οχήματα) κ σε μία χώρα που ιδανικά τους καλοκαιρινούς μήνες, υποφέρουν και "την ακούνε" δεν καλύπτονται απο την εργοστασιακή εγγύηση (τουλάχιστον σε δύο αντιπροσωπείες που το έθεσα σαν ερώτημα). Σε αυτό φταίμε και οι καταναλωτές. Το ξέρω δεν θα έπρεπε αλλά όταν δεν είναι εντάξει κάνε κατευθείαν καταγγελία. Αν τους αφήνουμε θα μας γλεντάνε. Τον τελευταίο καιρό, όποτε τα κούριερ στέλναν το κλασικό μνμ περάσαμε και δεν σας βρήκαμε , ακύρωνα την παραγγελία. Έτσι θα πάψουν τα καταστήματα να χρησιμοποιούν αναξιόπιστες εταιρίες για λίγο πιο μικρά έξοδα. Την τελευταία φορά που μου έγινε (1 μηνα καθυστέρηση και μετά και μνμ ότι δεν με βρήκαν. Με το μνμ τα έκαψα.) έκανα καταγγελία στην ΕΕΤΤ. Ως δια μαγείας 2 μέρες μετά έλαβα το πακέτο και μετά mail με απολογητικό στυλ που μου δίναν 2 δωρεάν αποστολές παρότι δεν ήμουν ο αποστολέας. Στο παρελθόν όποτε μου έλεγαν για 1 χρόνο εγγύηση και τέτοιες @@ τους απειλούσα με καταγγελία στον συνήγορο του καταναλωτή και ξαφνικά είχα 2 χρόνια. 20 1
endeavour Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου 4 minutes ago, Dimitris_1981 said: Στο παρελθόν όποτε μου έλεγαν για 1 χρόνο εγγύηση και τέτοιες @@ τους απειλούσα με καταγγελία στον συνήγορο του καταναλωτή και ξαφνικά είχα 2 χρόνια. Μην δίνεις φρουδες ελπίδες. Οι "συνήγοροι" ειναι απλά μια γραφειοκρατική διαδικασία και τίποτα άλλο. Δεν έχουν ΚΑΜΙΑ δύναμη. Και το υπουργείο Ανάπτυξης (εμπορίου παλια) το ίδιο, δεν ασχολούνται. Αντε να σου απαντήσουν με μπλα μπλα. 2
nat10 Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου 9 λεπτά πριν, Dimitris_1981 είπε Σε αυτό φταίμε και οι καταναλωτές. Το ξέρω δεν θα έπρεπε αλλά όταν δεν είναι εντάξει κάνε κατευθείαν καταγγελία. Αν τους αφήνουμε θα μας γλεντάνε. Τον τελευταίο καιρό, όποτε τα κούριερ στέλναν το κλασικό μνμ περάσαμε και δεν σας βρήκαμε , ακύρωνα την παραγγελία. Έτσι θα πάψουν τα καταστήματα να χρησιμοποιούν αναξιόπιστες εταιρίες για λίγο πιο μικρά έξοδα. Την τελευταία φορά που μου έγινε (1 μηνα καθυστέρηση και μετά και μνμ ότι δεν με βρήκαν. Με το μνμ τα έκαψα.) έκανα καταγγελία στην ΕΕΤΤ. Ως δια μαγείας 2 μέρες μετά έλαβα το πακέτο και μετά mail με απολογητικό στυλ που μου δίναν 2 δωρεάν αποστολές παρότι δεν ήμουν ο αποστολέας. Στο παρελθόν όποτε μου έλεγαν για 1 χρόνο εγγύηση και τέτοιες @@ τους απειλούσα με καταγγελία στον συνήγορο του καταναλωτή και ξαφνικά είχα 2 χρόνια. Έχεις δίκιο σε ότι λες, αυτό με τα δέματα σε όλες τις εταιρείες είτε γενική είτε αcs, ελτα..λένε ότι τάχα μου πέρασαν, ενώ είσαι σπίτι (αν όχι εσύ κάποιο άλλο μέλος) απλα το κάνουν αυτό, για να πας από μόνος σου κ να παραλάβεις τα δέματα (λιγότερα χρήματα σε ταχυδρομους) τόσο λίγοι ταχυδρομοι που είναι, δεν τα βγάζουν πέρα κ απλά αναγκαζονται να κάνουν αυτήν την τακτική (πιστεύω οι εταιρείες δεν καίγονται καρφί γτ επικρατεί χάος με τα δέματα σε κάθε ταχυδρομείο) 1 1
korakios Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου 1 ώρα πριν, endeavour είπε Επιτέλους ! Sony κινητό, φούσκωσε η μπαταρία στον 1,5 χρόνο. Μου έδωσαν καινούργιο και σε 8 μήνες πάλι το ίδιο. το καινούριο που σου δώσανε είχε ήδη εγγύηση 2ετίας , μόνο σε περίπτωση επισκευής και όχι αντικατάστασης με καινούριο συνεχίζει να μετρά αντίστροφα η εγγύηση (δλδ να αλλάζανε μόνο την μπαταρία)
Ducatista Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Δημοσ. 6 Φεβρουαρίου Πάντως τις πιο ευφάνταστες δικαιολογίες τις έχουν τα συνεργεία ηλεκτρολόγοι κλπ δεν ξέρουν τι φταίει αλλάζουν 2 3 4 ανταλλακτικά δεν φτιάχνει η βλαβη και σου λένε ναι οκ αλλά και αυτά που αλλάξαμε είχαν θέμα! Βασικά αν αρχίσω να λέω για όλους δεν θα έχει τέλος το ποστ 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα