Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.

Παραμένει αμφίβολο κατά πόσο θα κατορθώσει το σκάφος να αντέξει στις δύο εβδομάδες που διαρκεί η νύχτα στο δορυφόρο της Γης

Κόντρα στις πιθανότητες και τα προγνωστικά, το ερευνητικό σκάφος SLIM που έστειλε η Ιαπωνία στη Σελήνη και αντιμετώπισε προβλήματα κατά την προσσελήνωση, με αποτέλεσμα να βρεθεί σχεδόν ανάποδα στην επιφάνεια του φυσικού μας δορυφόρου, κατόρθωσε περίπου μία εβδομάδα αργότερα να επανέλθει στη σωστή θέση και να συνεχίσει κανονικά την αποστολή του.

Τώρα, όμως, το σκάφος, που τροφοδοτείται σε καθοριστικό βαθμό από την ηλιακή ενέργεια, πέρασε σε κατάσταση νάρκης για τη διάρκεια της σεληνιακής νύχτας και παραμένει αμφίβολο το αν θα κατορθώσει να επανέλθει. Η ομάδα της JAXA, της Ιαπωνικής Διαστημικής Υπηρεσίας, που είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση του SLIM, δημοσίευσε την Πέμπτη την τελευταία εικόνα που κατέγραψε το σκάφος από τον κρατήρα Σιόλι, καθώς η νύχτα πλησίαζε. Στη Σελήνη, η νύχτα διαρκεί όσο δύο εβδομάδες στη Γη και οι θερμοκρασίες πέφτουν ακόμη και κάτω από -90 βαθμούς Κελσίου.

Η Ιαπωνική Διαστημική Υπηρεσία επιβεβαίωσε ότι το σκάφος πέρασε σε λειτουργία νάρκης. Οι πιθανότητες να μπορέσει να αντέξει στις σκληρές συνθήκες για τόσο μεγάλο διάστημα είναι λιγοστές, καθώς το σκάφος είχε σχεδιαστεί να εκτελέσει μια σύντομη αποστολή δεκαπέντε ημερών, η οποία κανονικά θα τερματιζόταν με την άφιξη της σεληνιακής νύχτας.

Πλέον, η ομάδα που διαχειρίζεται το SLIM θα επιχειρήσει να ενεργοποιήσει το σκάφος ξανά στα μέσα Φεβρουαρίου, οπότε θα φωτίσει και πάλι ο Ήλιος το σημείο της προσσελήνωσης. Πάντως, αν είναι πράγματι αυτή η τελευταία εικόνα που θα στείλει το SLIM από τη Σελήνη, είναι πραγματικά απόκοσμη. Σε κάθε περίπτωση, η σύντομη αλλά τόσο περιπετειώδης αποστολή του ιαπωνικού ερευνητικού σκάφους στη Σελήνη ήρθε να μας υπενθυμίσει πόσο δύσκολο παραμένει το εγχείρημα της προσσελήνωσης (ιστορικά, μόλις το 50% των αποστολών έχουν στεφθεί με επιτυχία) και ότι τίποτε δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο στο διάστημα.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 minutes ago, geotoseo said:

Γιατί δεν στείλαν ένα tesla car που δουλεύει και με μπαταρίες;

γιατι και αυτο με τι δουλευει? σε μπαταριες αποθηκευεται η ενεργεια.

 

κατα τα αλλα είναι ωραίο να προσπαθείς να κρατήσεις "ζωντανό " ένα όχημα,ρομποτ με σκοπο να σου δώσει όσα περισσότερα στοιχεία μπορεί ενάντια σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον.

Επεξ/σία από poulinos
  • Like 7
  • Sad 1
Δημοσ.
14 minutes ago, poulinos said:

γιατι και αυτο με τι δουλευει? σε μπαταριες αποθηκευεται η ενεργεια.

 

κατα τα αλλα είναι ωραίο να προσπαθείς να κρατήσεις "ζωντανό " ένα όχημα,ρομποτ με σκοπο να σου δώσει όσα περισσότερα στοιχεία μπορεί ενάντια σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον.

Μάλλον δεν έπιασες την ειρωνία.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 λεπτά πριν, geotoseo είπε

Μάλλον δεν έπιασες την ειρωνία.

Δεν το αδικώ, με αυτά που διαβάζουμε εδώ μέσα είναι κάπως δύσκολο να δεις ποιος το γράφει στα σοβαρά και ποιος σαρκάζεται…

Επεξ/σία από AtiX
  • Like 7
  • Sad 1
Δημοσ.

Απο την μια χαίρομαι που αναθερμάνθηκε η έμφυτη τάση για εξερεύνηση που έχουμε σαν είδος.Απο την άλλη προβληματίζομαι που δεκαετίες μετά, δυσκολευόμαστε να φέρουμε εις πέρας αποστολές.Ναί, υπενθυμίζει πόσο δύσκολο είναι το εγχείρημα και ταυτόχρονα,σε πόσο εμβρυακό στάδιο βρισκόμαστε ακόμα.

  • Like 2
Δημοσ.
35 minutes ago, Tenshi said:

Απο την μια χαίρομαι που αναθερμάνθηκε η έμφυτη τάση για εξερεύνηση που έχουμε σαν είδος.Απο την άλλη προβληματίζομαι που δεκαετίες μετά, δυσκολευόμαστε να φέρουμε εις πέρας αποστολές.Ναί, υπενθυμίζει πόσο δύσκολο είναι το εγχείρημα και ταυτόχρονα,σε πόσο εμβρυακό στάδιο βρισκόμαστε ακόμα.

Το πρόβλημα είναι οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι.

Δηλαδή το να στείλεις γρήγορα κάτι είναι που το κάνει 100 φορές πιο δύσκολο. Η απόσταση είναι τεράστια και ο μόνος τρόπος να στείλεις κάτι είναι τα υγρά καύσιμα, η ταχύτητα που πρέπει να αναπτύξει για να φτάσει "γρήγορα" είναι τεράστια οπότε αρκούνται σε μικρού μεγέθους οχήματα όπου το μεγαλύτερο μέρος της αποστολής έχει αποκοπεί γιατί ήταν το προωθητικό σύστημα (ο πύραυλος που το βγάζει από την γη). Με το που φτάσει εκεί έχει μείνει ένα μικροσκοπικό μέρος του οχήματος. Η Σελήνη δεν έχει ατμόσφαιρα που σημαίνει πως ότι δυναμική ενέργεια του έδωσες για να φτάσει γρήγορα, τόση ανάποδη πρέπει να του δώσεις ώστε να σταματήσει και να μην προσκρούσει και γίνει θρύψαλα, αν υπήρχε ατμόσφαιρα θα μπορούσαν μέσω της τριβής να τα προσεδαφίσουν και με αλεξίπτωτο που λέει ο λόγος μόλις σταματούσε αρκετά η ταχύτητά του.

Και φυσικά μετά έχεις και ένα αφιλόξενο μέρος που οι θερμοκρασίες δεν βοηθάνε σε ηλεκτρονικά συστήματα ειδικά όταν είναι τόσο μικρά και έχουν τα κυρίως απαραίτητα για να λειτουργήσουν.

  • Like 3
Δημοσ.
7 ώρες πριν, Diavolos666 είπε

[...] Η Σελήνη δεν έχει ατμόσφαιρα που σημαίνει πως ότι δυναμική ενέργεια του έδωσες για να φτάσει γρήγορα, τόση ανάποδη πρέπει να του δώσεις ώστε να σταματήσει και να μην προσκρούσει και γίνει θρύψαλα, αν υπήρχε ατμόσφαιρα θα μπορούσαν μέσω της τριβής να τα προσεδαφίσουν και με αλεξίπτωτο που λέει ο λόγος μόλις σταματούσε αρκετά η ταχύτητά του.

[...]

Σαφώς και δεν είναι τόση.

Είναι πολύ μεγαλύτερη η συνολική ενέργεια που απαιτείται για να αποδράσει από την ατμόσφαιρα της γης, παρά όλη η υπόλοιπη που χρειάζεται για να ταξιδέψει και να προσεδαφιστεί στη σελήνη.

Δημοσ.
17 hours ago, άδικος said:

Σαφώς και δεν είναι τόση.

Είναι πολύ μεγαλύτερη η συνολική ενέργεια που απαιτείται για να αποδράσει από την ατμόσφαιρα της γης, παρά όλη η υπόλοιπη που χρειάζεται για να ταξιδέψει και να προσεδαφιστεί στη σελήνη.

Ναι γιατί από εδώ στέλνεις και τον πύραυλο προώθησης και το όχημα, η δυναμική ενέργεια του οχήματος όμως πρέπει όλη να αντισταθμιστεί... και εκεί δεν υπάρχει άλλο πυραυλικό σύστημα να το κάνει με τεράστια επιτυχία και αυτό γιατί προσπαθούν να στείολουν τα παολύτως απαράιτητα με το χαμηλότερο κόστος με τον ταχύτερο τρόπο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...