nchatz Δημοσ. 26 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 26 Ιανουαρίου Το πρωτοποριακό ελικόπτερο Ingenuity της NASA τερμάτισε τη λειτουργία του στον Άρη μετά από μια εξαιρετικά επιτυχημένη τριετή αποστολή, η οποία κατέδειξε την πρώτη περίπτωση μηχανοκίνητης, ελεγχόμενης πτήσης μιας ιπτάμενης μηχανής σε έναν άλλο πλανήτη. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας 72ης πτήσης του νωρίτερα αυτό το μήνα, το Ingenuity υπέστη ανεπανόρθωτη ζημιά σε τουλάχιστον ένα πτερύγιο του ρότορα. Ενώ παρέμενε όρθιο στην επιφάνεια του Άρη σε επαφή με τους ελεγκτές, οι πτήσεις δεν μπορούν πλέον να συνεχιστούν. Αρχικά προοριζόταν αποκλειστικά για πέντε σύντομες δοκιμαστικές πτήσεις εντός 30 ημερών από την άφιξή του με το ρόβερ Perseverance στις 18 Φεβρουαρίου του 2021, όμως το Ingenuity ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες, καταγράφοντας τελικά πάνω από δύο ώρες στον αέρα σε απόσταση που εκτείνεται 14 φορές μακρύτερα από τους αρχικούς στόχους. Αν και απροσδόκητο, το ελικόπτερο ξεπέρασε κατά πολύ τη διάρκεια ζωής που είχε σχεδιαστεί με πάνω από 70 πτήσεις βοηθώντας στην εξέταση της διαδρομής του Perseverance. Κάθε πρόσθετη πτήση διεύρυνε το επιχειρησιακό φάκελο του Ingenuity και παρείχε ανεκτίμητη τεχνογνωσία για πιο προηγμένα ελικοφόρα οχήματα του Άρη. Παραμένει ασαφές πώς ακριβώς υπέστη ζημιά ο ρότορας του Ingenuity κατά την τελευταία κάθετη πτήση του στις 18 Ιανουαρίου, αν και το πτερύγιο μπορεί να χτύπησε την επιφάνεια σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία. Από τις εικόνες, η ζημιά δεν αφήνει το σκάφος να να περιστραφεί σωστά, καθιστώντας την πτήση αδύνατη. Το Ingenuity άντεξε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες επί τρία χρόνια, όπως βραχώδες έδαφος, ηλεκτρικές βλάβες, μεγάλες καταιγίδες σκόνης και ψυχρούς χειμώνες. Ως το πρώτο σκάφος που πέτυχε μηχανοκίνητη πτήση σε έναν άλλο πλανήτη, το Ingenuity ξεπέρασε επανειλημμένα τα εμπόδια κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης θητείας του. Με την παύση των εργασιών, η ομάδα του project θα πραγματοποιήσει την τελική συλλογή δεδομένων και τις δοκιμές του συστήματος για την αρχειοθέτηση του ιστορικού επιτεύγματος. Το ταξίδι ρεκόρ του Ingenuity ολοκληρώνεται τώρα με το ανθεκτικό ελικόπτερο να αναπαύεται σιωπηλά στον Άρη, δημιουργώντας φιλοδοξίες για πιο τολμηρά εγχειρήματα που φαντάζονταν αδύνατα μόλις λίγα χρόνια πριν. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
therion13 Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 1% ατμόσφαιρα! Φαντάζομαι η ενέργεια που θα χρειαστεί για να παραμείνει στον αερα θα είναι ελάχιστη 4 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
BadIronTree Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Έπεσε Ηρωικά ❤️ 6 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Δημοφιλής ανάρτηση Black Demis Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Δημοφιλής ανάρτηση Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 11 minutes ago, therion13 said: 1% ατμόσφαιρα! Φαντάζομαι η ενέργεια που θα χρειαστεί για να παραμείνει στον αερα θα είναι ελάχιστη ακριβός το ανάποδο.... με ελάχιστη ατμόσφαιρα θα πρέπει να έχει πολύ μεγαλύτερες στροφές ο έλικας και στο σύνολο χρειάζονται μεγαλύτερα ποσά ενέργειας 36 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
panther_512 Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 12 minutes ago, therion13 said: 1% ατμόσφαιρα! Φαντάζομαι η ενέργεια που θα χρειαστεί για να παραμείνει στον αερα θα είναι ελάχιστη Ακριβώς το αντίθετο. 6 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Abudi Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) 14 minutes ago, therion13 said: 1% ατμόσφαιρα! Φαντάζομαι η ενέργεια που θα χρειαστεί για να παραμείνει στον αερα θα είναι ελάχιστη ΑΚΡΙΒΩΣ το αντίθετο όμως Ήταν όλο μια άσκηση (μεταξύ άλλων στόχων) για το πώς μπορεί να γίνει ένας συνδυασμός στροφών-σχεδιασμού ρότορα-βάρους οχήματος για να επιτευχθεί πτήση σε συνθήκες τόσο διαφορετικές από τη Γη, ώστε να είναι και ενεργειακά ουσιώδες. Επεξ/σία 27 Ιανουαρίου από Abudi 5 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
JPaxilleas Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 16 λεπτά πριν, therion13 είπε 1% ατμόσφαιρα! Φαντάζομαι η ενέργεια που θα χρειαστεί για να παραμείνει στον αερα θα είναι ελάχιστη Μέγιστη ισχύς 510 Watt (την πέρασε την RTX 4090) 🤣. Ταχύτητα περιστροφής πτερυγίων τη στιγμή της απογείωσης 2,537 rpm (κοντά είναι στα fans της κάρτας μου γραφικών 😅). Ισχύς του Rotor του Ingenuity's κατά τη διάρκεια της πρώτης πτήσης (περισσότερα για τη τεχνολογία εδώ - NASA). 14 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
korakios Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου To Perseverance δεν κατέγραψε τίποτα απο εικόνες ? (η παρακάτω δείχνει σπασμένο φτερό) πιθανολογούν οτι έσκασε απότομα κάτω και βρήκε 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
TechnoState Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) ... θερμά συγχαρητήρια στο JPL κ όλη την ομάδα (+συνεργάτες τους... μεταξύ άλλων διαβάζω ότι κ η Qualcomm εμπλέκεται στην δημιουργία/κατασκευή... ενδιαφέρον)...κ στον "δικό μας"(??) Τέντι (Θεόδωρο) Τζανέτο για άλλη μια φορά, για το τεχνολογικό άλμα κ επίτευγμα που κατάφεραν (αφού ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές προσδοκίες, εκτιμήσεις κ προβλέψεις)!! Επεξ/σία 27 Ιανουαρίου από TechnoState 11 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Super Moderators Snoob Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Super Moderators Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 50 λεπτά πριν, korakios είπε To Perseverance δεν κατέγραψε τίποτα απο εικόνες ? (η παρακάτω δείχνει σπασμένο φτερό) πιθανολογούν οτι έσκασε απότομα κάτω και βρήκε Όχι, βρισκόταν μακριά όταν συνέβη το ατύχημα, καθώς το Ingenuity εκτελούσε εδώ και καιρό ρόλο "ιχνηλάτη" για να εντοπίζει επόμενους στόχους για το rover, έχοντας απομακρυνθεί αρκετά. Κάποια στιγμή θα γίνει και αυτός ο έλεγχος, αλλά επί του παρόντος, με αυτή τη "selfie" και κάποια άλλα δεδομένα που έχουν, φαίνεται πως το σκάφος επέστεψε άτσαλα στο έδαφος. Όπως και να έχει, η αποστολή υπήρξε εξαιρετικά πετυχημένη, το Ingenuity όχι απλά ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αλλά απέδειξε τη βιωσιμότητα των ιπτάμενων ερευνητικών σκαφών, αντέχοντας στις σκληρές συνθήκες του Άρη για πολύ περισσότερο και με πολύ καλύτερα αποτελέσματα από ό,τι θα ήλπιζε και ο αισιόδοξος υποστηρικτής του εγχειρήματος. 9 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
dikasths Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 27 Ιανουαρίου Δεν είχαν πάρει το fly more combo που έχει και έξτρα έλικες; Πέρα από την πλάκα, το βρίσκω απίστευτο επίτευγμα, πολλά μπράβο σε αυτούς που το σχεδιασαν και το εκτελεσαν. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
tzotzo Δημοσ. 28 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 28 Ιανουαρίου Δεν μας έφταναν τα σκουπίδια στην γη γεμίζουμε και τους άλλους πλανητες Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
manos08 Δημοσ. 28 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 28 Ιανουαρίου 2 hours ago, tzotzo said: Δεν μας έφταναν τα σκουπίδια στην γη γεμίζουμε και τους άλλους πλανητες Πιστεύεις δημιουργούν κάποιο πρόβλημα τα "σκουπίδια" στον Άρη; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
JPaxilleas Δημοσ. 28 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 28 Ιανουαρίου Φίλε tzotzo. Δεν υπάρχει ανθρώπινη δραστηριότητα, που ως αποτέλεσμα να μη συμπεριλαβάνει και τη δημιουργία αποβλήτων - σκουπιδιών - πες το όποτε θέλεις. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο ισχύει: Μάλλον ο καθένας μας παράγει περισσότερα από ότι όλα μαζί τα σκάφη που έχουν προσγειωθεί στον Άρη 🤣. Σε κάθε περίπτωση εκείνο που μετρά είναι ο σωστός προγραμματισμός, ο σχεδιασμός καινοτόμων λύσεων και η διαχείριση των αποβλήτων. Στο πλαίσιο αυτό είναι πάντα μέσα στους στόχους της NASA η ελαχιστοποίηση παραγωγής αποβλήτων κατά την εκτέλεση διαστημικών αποστολών και ειδικά αυτών που αφορούν τη προσεδάφιση σκαφών σε άλλους πλανήτες (προς το παρόν ο Άρης). Π.χ. Η αναζήτηση λύσεων από τη ΝΑΣΑ για τη διαχείριση του προβλήματος διαχείρισης των αποβλήτων που θα προκύψουν όταν πάνε οι πρώτοι άνθρωποι εκεί (πληροφορίες εδώ NASA Seeks Ideas for Handling Waste on Future Human Missions to Mars) ή Waste to Base Materials Challenge: Sustainable Reprocessing in Space (εδώ). Θα πει κάποιος. ¨Εχουμε λύσει τα προβλήματα εδώ στη γη; Προφανώς όχι. Φαίνεται και παραπάνω. το 39.2% μόνο ανακυκλώνεται στην Ευρώπη. Οι λόγοι πολλοί. Μεγάλη κουβέντα. Αλλά είναι ασύμμετρα μεγέθη. 8 Δισεκατομμύρια άνθρωποι στη γη, 0 στον Άρη (ακόμα). Αλλά τουλάχιστον κάτι κάνουμε σήμερα και σίγουρα οι διαστημικές υπηρεσίες το λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους. 2 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Brainkill4r Δημοσ. 28 Ιανουαρίου Share Δημοσ. 28 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) "Παραμένει ασαφές πώς ακριβώς υπέστη ζημιά ο ρότορας του Ingenuity κατά την τελευταία κάθετη πτήση του στις 18 Ιανουαρίου" Επεξ/σία 28 Ιανουαρίου από Brainkill4r Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα