Προς το περιεχόμενο

Η Meta θα επιτρέψει στους χρήστες της ΕΕ να αρνηθούν το cross-site tracking εξαιτίας του DMA


alion

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Meta αποκάλυψε ότι θα προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στην πολιτική της προκειμένου να συμμορφωθεί με την πράξη της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές (DMA) που ρυθμίζει τις συμπεριφορές των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών.

Ως καθορισμένος "gatekeeper", η Meta είναι υποχρεωμένη να δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να αποτρέψουν τον συνδυασμό δεδομένων μεταξύ των βασικών προϊόντων της, των Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp και Marketplace.

Μέχρι τις αρχές Μαρτίου, όταν ενεργοποιηθούν οι κανόνες του DMA, η Meta θα στείλει ειδοποιήσεις opt-in που θα δίνουν στους χρήστες την επιλογή διαχωρισμού μέσω των υφιστάμενων ελέγχων του Κέντρου λογαριασμού (Account Center). Ωστόσο, τα εμπόδια όπως η ανάγκη ξεχωριστού λογαριασμού Messenger ή η απώλεια του social gaming φαίνεται να αποσκοπούν στην αποθάρρυνση της υιοθέτησης.

Για το Marketplace, η επιλογή του απορρήτου σημαίνει ότι θα βασίζεστε στο email αντί για το Messenger για επικοινωνία. Εν τω μεταξύ, η άρνηση της κοινής χρήσης δεδομένων του Facebook Gaming περιορίζει τους χρήστες μόνο σε παιχνίδια single player. 

Οι περιορισμένες αυτές εναλλακτικές λύσεις έχουν προκαλέσει σκεπτικισμό σχετικά με το κατά πόσον η Meta παρέχει πραγματικά ίσες επιλογές για τη συγκατάθεση, όπως επιτάσσει η DMA. Ο νόμος απαγορεύει επίσης τη χειραγώγηση του interface που ενημερώνει σχετικά τον χρήστη, είτε δίνοντάς του μειωμένες επιλογές του είτε εμφανίζοντάς του ενοχλητικά μηνύματα που θα τον προτρέπουν να "επανεξετάσει την απόφασή του".

Επί του παρόντος, η Meta επιτρέπει μόνο στους Ευρωπαίους να αποφεύγουν την παρακολούθηση διαφημίσεων πληρώνοντας για μια συνδρομή χωρίς διαφημίσεις - υποστηρίζοντας ότι αυτό πληροί τις απαιτήσεις συναίνεσης. Όμως, με την DMA να εξουσιοδοτεί τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ να αξιολογούν αν η αποχώρηση είναι εξίσου εύκολα προσβάσιμη με την είσοδο, η προσέγγιση της Meta κινδυνεύει από παραβιάσεις που συνεπάγονται πρόστιμα ύψους έως και 10% των ετήσιο εσόδων της εταιρείας.

Ουσιαστικά, ενώ παρέχει κάποια επίφαση συμμόρφωσης, η Meta φαίνεται να εκμεταλλεύεται την κυριαρχία της στην αγορά για να αποθαρρύνει τις επιλογές απορρήτου που υπονομεύουν την ενοποίηση δεδομένων και το μοντέλο στοχευμένης διαφήμισης. Οι περιορισμένες εναλλακτικές λύσεις και τα dark pattern που χρησιμποιεί η εταιρεία, κατά πολλούς υποδηλώνουν ένα υπολογισμένο στοίχημα για να ελέγξει τα όρια των κανόνων της DMA που αποσκοπούν στην απαγόρευση τέτοιων αντιανταγωνιστικών συμπεριφορών.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, AtiX είπε

Tracking.png.10def79af3583ed654a373b4b9860ec2.png

Ευτυχώς που δεν χρησιμοποιώ καμία δηλαδή.

Facebook διέγραψα εδώ και 2 χρόνια Αμαζον ποτέ δεν είχα λογαριασμό και google διέγραψα το account όταν μου μπλόκαρε το YouTube λόγω Adblock.

Fun fact χωρίς λογαριασμό το Adblock στο YouTube δουλεύει κανονικά. ☺️

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, ares225 said:

Ευτυχώς που δεν χρησιμοποιώ καμία δηλαδή.

Facebook διέγραψα εδώ και 2 χρόνια Αμαζον ποτέ δεν είχα λογαριασμό και google διέγραψα το account όταν μου μπλόκαρε το YouTube λόγω Adblock.

Fun fact χωρίς λογαριασμό το Adblock στο YouTube δουλεύει κανονικά. ☺️

Το Facebook συνεχίζει να σε κάνει track ακόμα και να μην έχεις λογαριασμό εκεί. ;) 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 minutes ago, kallair said:

Πως ακριβως σε κανει track;

Cross-site cookies και trackers τα οποία τα βάζει στον browser σου από οτιδήποτε χρησιμοποιεί την Meta για κάτι ή πουλάει τα δεδομένα σου σε αυτούς. Έχει πολύ βάθος το πράγμα. Σκέψου πως κάθε φορά που βλέπεις "Like" κουμπί ή κουμπί "Facebook" που το πατάς και σε πάει στην σελίδα αυτού που διαβάζεις (πχ σελίδα Facebook από site με νέα), το Facebook έχει μόλις βάλει έναν tracker πάνω στον browser σου. Αν πας πχ σε νέο σύστμα που μόλις το έκανες format και βάλεις Chrome, πας στο facebook.com και μετά φύγεις, το facebook ξέρει τι κάνεις από εκείνο το σημείο και έπειτα.

Αν θες να προστατευτείς από αυτά βάλε το Ublock origin ή τον Brave browser με ανοιχτά shields αλλά υπάρχουν και άλλες επιλογές.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, MrRush είπε

Το Facebook συνεχίζει να σε κάνει track ακόμα και να μην έχεις λογαριασμό εκεί. ;) 

Καλά το γνωρίζω. Αν και έχω ενεργοποιημένο το iCloud private relay και όταν δεν είμαι σε γνωστό δίκτυο vpn. Το Adblock που έχω κάτι πρέπει να κάνει όπως και το σαφάρι αλλά και πάλι ποτέ δεν ξέρεις.

Επεξ/σία από ares225
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 hours ago, MrRush said:

Το Facebook συνεχίζει να σε κάνει track ακόμα και να μην έχεις λογαριασμό εκεί. ;) 

Ισχύει, αν σε μία σελίδα έχει τα εικονίδια για social media, σημαίνει ότι η ιστοσελίδα έχει εγκατεστημένο το snippet τους, οπότε αυτά βλέπουν και στέλνουν δεδομένα για λογαριασμό τους.

Το uBlock έχει και anti-tracker στις ρυθμίσεις, και anti-script κτλ.

Προσωπικά σερφάρω με firefox και πάντα σε incognito και έχω και αρκετά addons που μπλοκάρουν ότι σαβούρα έχουν σκεφτεί να βάλουν στις σελίδες τους.

Επεξ/σία από Diavolos666
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, ares225 είπε

Καλά το γνωρίζω. Αν και έχω ενεργοποιημένο το iCloud private relay και όταν δεν είμαι σε γνωστό δίκτυο vpn. Το Adblock που έχω κάτι πρέπει να κάνει όπως και το σαφάρι αλλά και πάλι ποτέ δεν ξέρεις.

Δεν αλλάζει κάτι. Ξέρει οτι ο η/υ με την Χ ip μπήκε στο σιτε. 
Να σου δώσω ένα σενάριο. ΟΚ κρύβεις εσύ τις διαφημίσεις σου. Και μπαινεις στο site της Renault. Εφόσον έχει like buttons ή Google analytics ή Facebook Pixel η η η.

Αυτομάτως σε φλάγκαρε. Η τάδε IP λοιπόν, ψάχνει  για αμάξι. Το οτι κρύβεις τη διαφήμιση δε σημαίνει οτι δεν φακελώθηκες. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 minutes ago, Volga said:

Δεν αλλάζει κάτι. Ξέρει οτι ο η/υ με την Χ ip μπήκε στο σιτε. 
Να σου δώσω ένα σενάριο. ΟΚ κρύβεις εσύ τις διαφημίσεις σου. Και μπαινεις στο site της Renault. Εφόσον έχει like buttons ή Google analytics ή Facebook Pixel η η η.

Αυτομάτως σε φλάγκαρε. Η τάδε IP λοιπόν, ψάχνει  για αμάξι. Το οτι κρύβεις τη διαφήμιση δε σημαίνει οτι δεν φακελώθηκες. 

Εκτός αν βάλεις τα Facebook domains σε κάποιο PiHole ή τα μπλοκάρεις κάπως αλλιώς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Volga είπε

Δεν αλλάζει κάτι. Ξέρει οτι ο η/υ με την Χ ip μπήκε στο σιτε. 
Να σου δώσω ένα σενάριο. ΟΚ κρύβεις εσύ τις διαφημίσεις σου. Και μπαινεις στο site της Renault. Εφόσον έχει like buttons ή Google analytics ή Facebook Pixel η η η.

Αυτομάτως σε φλάγκαρε. Η τάδε IP λοιπόν, ψάχνει  για αμάξι. Το οτι κρύβεις τη διαφήμιση δε σημαίνει οτι δεν φακελώθηκες. 

Σε φλαγκαρε μεχρι να ρισεταρεις ρουτερ ή πεσει το ρευμα κι αλλαξεις διευθυνση.
Κοντα εισαι ομως.
Υπαρχουν κι αλλα κολπα χωρις να κρατει την ΙΡ σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...