Προς το περιεχόμενο

2024 και Τελικα αξιζει η ηλεκτροκινηση;


mader

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Άνοιξα αυτο το thread διοτι το ψαχνω να αγοράσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλα δεν με πείθουν οι εμπειρίες φιλων απο:


Citroen C4 e
Hyundai kona
Nissan Leaf
Opel Corsa-e

Αυτο που με απασχολεί περισσότερο ειναι η αυτονομία τους, ειναι αρκετα μικρη, ναι μεν ο κατασκευαστης λεει 250+ km* αλλα αυτος ο αστερίσκος κρύβει πολλα.
προφανώς μιλανε για "τέλειες" οδηγικες συνθήκες οπου στην Ελλαδα δεν υπαρχει πουθενα κατι τετοιο!! Ποσο μαλλον Κεφαλονια οπου διαμενω το καλοκαιρι!!
στην πραγματικότητα νομιζω ουτε το μισο δεν πιάνει.

Δευτερο η πολυ υψηλή τιμη τους + κοστος συντήρησης, αλλαγης μπαταριών (6000€ για το Opel-e??? μα απο χρυσαφι ειναι; )

 

 Ύστερα ο πολυ μεγαλος χρονος φόρτισης,
οι περισσότεροι απο τους φιλους χρειάζονται ολο το βραδυ++ για να φορτιζουν πληρως με απλο οικιακό φορτιστη απο 20%,
Τυχερος ειναι μονο οποιος εχει εργοτάξιο,  ή κατι παρομοιο οπου υπαρχει παροχη επαγγελματικού τριφασικού ρευματος και εκει μπορει να συνδέσει εναν ταχυφορτιστη 30KW για παραδειγμα για να φορτισει στις 5 ωρες, ολοι οι αλλοι
12 ωρες+ και εχει ο θεος/. ασε που ειναι βασανιστικό καθε βραδυ x 365 να τραβομαλας καλωδια και να κουμπώνεις βυσματα κτλ για να εισαι ετοιμος το πρωι.
αν το ξεχασεις;;; άνθρωποι ημαστε... την εκατσες! τα παιδια σχολειο με ταξι και ποιος ακουει μετα τη γυναικα!!! :P
Και Ασε που δεν εχω υπολογίσει ακομα τι παιζει με την κατανάλωση ρευματος, σιγουρα τσαμπε η κιλοβατώρα δεν ειναι και σιγουρα ενα σημαντικό ποσοστο χάνετε κατα την φόρτιση τησ μπαταριας σε απώλειες κτλ οπως παντα συμβαινει σε ολα τα συστήματα φόρτισης μπαταριών.

και στο ταξιδι;;; που να ψαχνω ταχυφορτιστη;;;;

 

Τελος η ασφαλεια, με φοβίζει να κλείνω τα παιδια μου μεσα σε μια κινητή βομβα, και δεν έχουν γινει ουκ ολιγα ατυχήματα με ανάφλεξη μπαταριών...
 

μηπως τελικα ειναι μουφα η ιστορια με τα ηλεκτρικά; μηπως μας γλεντανε οι πολυεθνικές;
μηπως να μεινω με το πετρελαιοκίνητο που φορτιζει στα 2'?? :P ασε που παιζει να βγαινει συνολικα και πιο οικονομικο!!!

 

θα ηθελα να ακουσω γνωμες  

 

PS απο αποστασεις κανω σε καθημερινη βαση το χειμωνα 100km+
και το καλοκαιρι αρκετες φορες πανω απο 500km+ διοτι πηγαινοέρχομαι αθηνα - κεφαλονια

Επεξ/σία από mader
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 42
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

15 λεπτά πριν, mader είπε

μηπως να μεινω με το πετρελαιοκίνητο που φορτιζει στα 2'?? :P ασε που παιζει να βγαινει συνολικα και πιο οικονομικο!!!

ναι αλλιώς υγραέριο (ή και φυσικο αέριο αν υπάρχουν αρκετά πρατήρια στη διαδρομή σου ) που είναι και πιο φθηνά

υγραέριο και υβριδικό πάντως έχεις άριστη οικονομία , χωρίς τους περιορισμούς του φυσικού αερίου , αλλά τα 100χλμ που λες δεν νομίζω να είναι μέσα στην πόλη

ηλεκτρικο πάντως θα το σκεφτόμουν μόνο αν είχα πάρκινγκ και φωτοβολταϊκά

18 λεπτά πριν, mader είπε

6000€ για το Opel-e??? μα απο χρυσαφι ειναι;

παμφθηνη είναι , που άκουσες για τέτοια τιμή ? συνήθως πάνε 20ρικα+ σε αντιπροσωπίες

πάντως αν δεν το χρησιμοποιείς σαν αμάξι (!) , χωρίς ξεληγώματα και ταχυφόρτιση* έξω με τιμές βενζίνης+ , σπάνια περίπτωση να σου πάθει κάτι η μπαταρία

*αν παίζουν dc ταχυφορτιστές στην περιοχή σου

Με τα όσα αναφέρεις απλά δεν το ψήνεις για ηλεκτρικό 😁

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 minutes ago, mader said:

Άνοιξα αυτο το thread διοτι το ψαχνω να αγοράσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλα δεν με πείθουν οι εμπειρίες φιλων απο:


Citroen C4 e
Hyundai kona
Nissan Leaf
Opel Corsa-e

Αυτο που με απασχολεί περισσότερο ειναι η αυτονομία τους, ειναι αρκετα μικρη, ναι μεν ο κατασκευαστης λεει 250+ km* αλλα αυτος ο αστερίσκος κρύβει πολλα.
προφανώς μιλανε για "τέλειες" οδηγικες συνθήκες οπου στην Ελλαδα δεν υπαρχει πουθενα κατι τετοιο!! Ποσο μαλλον Κεφαλονια οπου διαμενω το καλοκαιρι!!
στην πραγματικότητα νομιζω ουτε το μισο δεν πιάνει.

Δευτερο η πολυ υψηλή τιμη τους + κοστος συντήρησης, αλλαγης μπαταριών (6000€ για το Opel-e??? μα απο χρυσαφι ειναι; )

 

 Ύστερα ο πολυ μεγαλος χρονος φόρτισης,
οι περισσότεροι απο τους φιλους χρειάζονται ολο το βραδυ++ για να φορτιζουν πληρως με απλο οικιακό φορτιστη απο 20%,
Τυχερος ειναι μονο οποιος εχει εργοτάξιο,  ή κατι παρομοιο οπου υπαρχει παροχη επαγγελματικού τριφασικού ρευματος και εκει μπορει να συνδέσει εναν ταχυφορτιστη 30KW για παραδειγμα για να φορτισει στις 5 ωρες, ολοι οι αλλοι
12 ωρες+ και εχει ο θεος/. ασε που ειναι βασανιστικό καθε βραδυ x 365 να τραβομαλας καλωδια και να κουμπώνεις βυσματα κτλ για να εισαι ετοιμος το πρωι.
αν το ξεχασεις;;; άνθρωποι ημαστε... την εκατσες! τα παιδια σχολειο με ταξι και ποιος ακουει μετα τη γυναικα!!! :P
Και Ασε που δεν εχω υπολογίσει ακομα τι παιζει με την κατανάλωση ρευματος, σιγουρα τσαμπε η κιλοβατώρα δεν ειναι και σιγουρα ενα σημαντικό ποσοστο χάνετε κατα την φόρτιση τησ μπαταριας σε απώλειες κτλ οπως παντα συμβαινει σε ολα τα συστήματα φόρτισης μπαταριών.

και στο ταξιδι;;; που να ψαχνω ταχυφορτιστη;;;;

 

Τελος η ασφαλεια, με φοβίζει να κλείνω τα παιδια μου μεσα σε μια κινητή βομβα, και δεν έχουν γινει ουκ ολιγα ατυχήματα με ανάφλεξη μπαταριών...
 

μηπως τελικα ειναι μουφα η ιστορια με τα ηλεκτρικά; μηπως μας γλεντανε οι πολυεθνικές;
μηπως να μεινω με το πετρελαιοκίνητο που φορτιζει στα 2'?? :P ασε που παιζει να βγαινει συνολικα και πιο οικονομικο!!!

 

θα ηθελα να ακουσω γνωμες  

 

PS απο αποστασεις κανω σε καθημερινη βαση το χειμωνα 100km+
και το καλοκαιρι αρκετες φορες πανω απο 500km+ διοτι πηγαινοέρχομαι αθηνα - κεφαλονια

Έκανες πολύ καλή ανάλυση αποδεικνύοντας ότι δεν χρειάζεστε ηλεκτρικό, όποτε δεν υπάρχει λόγος να ασχολείστε! Diesel είναι η καλύτερη λύση και αφήστε τα αέρια που περιγράφουν παραπάνω, εάν ήταν η λύση όλοι θα είχαμε με αέριο…. 

Επεξ/σία από Dinos1973
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, Dinos1973 said:

Έκανες πολύ καλή ανάλυση αποδεικνύοντας ότι δεν χρειάζεστε ηλεκτρικό, όποτε δεν υπάρχει λόγος να ασχολείστε! Diesel είναι η καλύτερη λύση και αφήστε τα αέρια που περιγράφουν παραπάνω, εάν ήταν η λύση όλοι θα είχαμε με αέριο…. 

+ξηλώνεις και το dpf , agr βαζεις με καλη εξάτμιση πρόγραμμα και δεν θα παθει ποτε τπτ

  • Sad 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τόσα θέματα έχουμε με ηλεκτροκίνηση. Κι άλλο;

Ας πω κι εγώ την άποψη μου.

Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι το μέλλον (μπορεί, δε το ξέρω αυτό) αλλά σε καμια περίπτωση δεν είναι το παρόν. Μας τα έχουν κάνει τσουρέκια με την πλύση εγκεφάλου για τα ηλεκτρικά. Κάποιους μπορεί να τους βολεύει τώρα αλλά δεν είναι για όλους.Καθένας πρέπει να ζυγίσει την περίπτωση του. Αν έχεις δικό σου παρκινγ και κινείσαι μέσα σε πόλη κάνοντας λίγα χιλιόμετρα καθημερινά, ίσως είναι καλή λύση. Τώρα αν κάνεις ταξίδια άστο. Μη συζητήσουμε για καμια έξοδο τριημέρου, Πάσχα, Αγίου Πνεύματος.... εκεί θα γελάσει και ο κάθε πικραμένος. Θα πέφτουν μπουνίδια που θα φορτίσει ο καθένας. Το τριήμερο για γίνει εξαήμερο για μερικούς

Στο μέλλον όταν πέσουν οι τιμές, βελτιωθούν οι μπαταρίες, εγκατασταθούν περισσότεροι φορτιστές, τότε το συζητάμε.

  • Like 6
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχω νοικιάσει και κυκλοφορώ το ID3 από τις 20/12 (είχα για 15 μέρες το leaf το 2018). 
Δεν έχω δικό μου πάρκινγκ ούτε στη δουλειά θέση για να φορτίζω έστω με την απλή πρίζα. 

  • Αυτονομία μέσα στην πόλη με ελαφρυ πόδι και συνεχώς στην επιλογή για ανάκτηση ενέργειας περίπου στα 400-420km. 
  • Αυτονομία εθνική πρέπει να ειναι γύρω στα 300 με ταχύτητα στα 110km/h. Φτάνεις Λαμία , δεν γυρίζεις. Πρέπει να φορτίσεις εκεί όπου και αν βρεις με την ανάλογη αναμονή.
  • Έτυχε και φορτίζω ΔΩΡΕΑΝ σε lidl της γειτονιάς μου με 19kw/h. Θα κρατήσει; Δεν ξέρω. Με βολεύει; Και ναι και όχι. Είναι 10 λεπτά περπάτημα απο το σπίτι αλλά ειναι δωρεάν. 
  • Το αυτοκίνητο: Αθόρυβο, ωραία ποιότητα κύλησης, άνετο, λιγο σπαστικό menu.  

Συμπεράσματα δικά μου ως χρήστης που κινείται 90% το χρόνο στην Αθήνα:

  • Θα το αγόραζα; Όχι.
  • Θα το έπαιρνα leasing χωρίς να έχω parking ; Και ναι και όχι.
    • To polo μου θέλει 70€ το μήνα αναλογικά (service-KTEO-ασφάλεια-τέλη-λάστιχα) απλά για να υπάρχει +100-150€ βενζίνες (χωρίς ταξίδια - δεν κανω και πολλά km εντός). Στο leasing δεν τα έχεις αυτά τα  πάγια + ως ηλεκτροκίνητο δεν έχεις θέμα με την εφορία ως παροχή. Οπότε θεωρητικά έχω ~200€ το μήνα εξοικονόμιση που αξίζει την ταλαιπωρία φόρτισης από εδώ και από εκεί. Με 2500€ το χρονο λοιπόν αν χρειαστεί να πάω μεγάλο ταξίδι τα βολεύω. 
  • Θα το έπαιρνα leasing με θέση parking και ρεύμα στο σπίτ ή στη δουλειά; Ναι. 

Όλα λοιπόν είναι στις ανάγκες του καθενός. Όπως είπαν και πιο πάνω μπορεί η ηλεκτροκίνηση να είναι το μέλλον αλλά δεν είναι το παρόν τουλάχιστον για το 90% των κατοίκων της Ελλάδας

Επεξ/σία από mouxaxa
  • Like 10
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, Dinos1973 είπε

Έκανες πολύ καλή ανάλυση αποδεικνύοντας ότι δεν χρειάζεστε ηλεκτρικό, όποτε δεν υπάρχει λόγος να ασχολείστε! Diesel είναι η καλύτερη λύση και αφήστε τα αέρια που περιγράφουν παραπάνω, εάν ήταν η λύση όλοι θα είχαμε με αέριο…. 

Ηλεκτρικό ΟΧΙ ας μου λείπει. Ας το πάρουν όσοι κάνουν κέφι και του βολεύει δεν ψήνομαι ότι και αν μου λένε. ΟΧΙ. έχω πολλές σκοτούρες στο μυαλό μου και δεν θέλω να το φορτώσω και με άλλες. πάρκινγκ , φόρτιση , ταξείδι, φτάσω δε φτάσω στο τέρμα. 

Θα γεμίσω το opel με βενζίνη και αέριο και δεν αγχώνομαι ακόμη και 1000 χιλιόμετρα. Οικονομία;;; 43 λίτρα αέριο 32 ευρώ 550 χιλιόμετρα  και άσε τους άλλους με ηλεκτρικά να σκέφτονται που θα φορτώσουν ρεύμα και πόσο θα πληρώσουν

 

Επεξ/σία από papoys1
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η ηλεκτροκίνηση αν επικρατήσει λέω ΑΝ, σε Ελλάδα το βλέπουμε σε 10-15 χρόνια. Δεν αλλάζει έτσι γρήγορα ένας στόλος 5 εκ. ΙΧ οχημάτων και ειδικά σε μία χώρα με τα δικά μας εισοδήματα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ηλεκτροκίνηση=

1. Αύξηση βαθμού απόδοσης μετακίνησης ( οι μηχανές εσωτερικής καύσης έχουν κακή απόδοση). Επιπρόσθετα δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας που αλλιώς θα πήγαινε χαμένη.

2. Μεταφορά της ρύπανσης στο σημείο παραγωγής της ενέργειας. Η οποία ρύπανση μπορεί και να μην υπάρχει ανάλογα με τον τρόπο παραγωγής.

3. Δυνατότητα στον κάτοχο να παράγει μόνος του την ενέργεια μετακίνησης ( φωτοβολταϊκά) , άρα απαλλαγή από την ομηρία των καυσίμων. Εναλλακτικά δυνατότητα επιλογή παρόχου ενέργειας ( πχ στην Ελλάδα υπάρχει πάροχος που παράγει μόνο από ΑΠΕ).

4. Εκμηδενίζει ή ελαχιστοποιεί τη συντήρηση.

5. Εκμηδενίζει ή ελαχιστοποιεί τον θόρυβο στις πόλεις.

Αυτά τα οφέλη είναι για το σήμερα. Προς το παρόν είναι ακόμη ακριβή στην απόκτηση, έχει μικρή συγκέντρωση ενέργειας ( = βάρος), απαιτεί δίκτυο ανακύκλωσης, υπάρχει δυσκολία στη φόρτιση για την πλειονότητα του πληθυσμού και τέλος το δίκτυο διανομής ενέργειας είναι ανεπαρκές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πάντως υπό προϋποθέσεις είναι κάτι που μπορεί να εξυπηρετήσει κάποιους.

Στο μέλλον είναι δεδομένο ότι θα υπάρξουν παντού βελτιώσεις όσον αφορά τα αρνητικά της.

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...