Bitbit Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 2 hours ago, NikosKallithea said: Οσο για την ρύπανση περιβάλλον κλπ θα σας στεναχωρήσω αλλα αν δεν νοιαζει αυτούς που αποφασίζουν εμένα καρφακι δεν μου καίγεται. αυτοί που "νοιάζονται" για το περιβάλλον και προσπαθούν να σου επιβάλλουν τις όποιες σαχλαμάρες είτε αυτές είναι χάρτινα καλαμάκια σε πλαστικό περίβλημα είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κυκλοφορούν με 8κύλινδρες και 12κύλινδρες λιμουζίνες που καταναλώνουν 3πλάσια βενζίνη απ ότι τα δικά μας αυτοκίνητα και βγάζουν 3πλάσιους ρύπους. Επίσης δε θα τους δεις να μετακινούνται μαζί με εμάς τους υπόλοιπους αλλά θα πάρουν τα προεδρικά τους αεροπλάνα για να πεταχτούν σε κάποια σύσκεψη όπου θα μας μιλήσουν για την προστασία του περιβάλλοντος. Κι αφού μας πούνε πόσο μολύνουν τα θερμικά αυτοκινητά μας, θα πάρουν πάλι τα προσωπικά τους αεροπλανάκια για να επιστρέψουν. Με άλλα λόγια... ελάτε να μαζευτούμε όλοι, να κάνετε θυσίες 9 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
The_Judas Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Η ρύπανση απο τα ηλεκτρικά είναι πολύ μικρότερη από ένα παραδοσιακο Το πρόβλημα δεν η Ευρώπη αλλά Ινδία Κίνα κλπ. που ρυπαίνουν με το παραπάνω. Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα τοπικά... η υπερθέρμανση του πλανήτη δεν είναι ένα τοπικο συννεφάκι πάνω από την ε.ε. Επεξ/σία 17 Δεκεμβρίου 2023 από The_Judas 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
getty Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 12 λεπτά πριν, papoys1 είπε Εμένα όλο αυτό μου θυμίζει την οδηγία της Ε.Ε. να κάνει τα πλαστικά καλαμάκια χάρτινα να σώσουν τον πλανήτη 448.000 εκατομύρια άνθρωποι όταν πληθυσμός πολλών δισεκατομυρίων ανθρώπων στα αδυτα της Ασίας χρησιμοποιεί ελεύθερα όχι μόνο καλαμάκια αλλα όλα τα πλαστικά προιόντα. Να πω την αμαρτία μου και γω για το φρέντο που θα αγοράσω στο δρόμο έχω καβαντζάρει μερικά πλαστικά στο αυτοκίνητο.🤣Ρε παιδιά πολύ αηδία αυτό το χάρτινο. To κοινωνικό κόστος του να μην μπορείς να ευχαριστηθείς ένα φρένο (εσπρέσο/καπουτσίνο) ή coca cola (light/zero) το αποτίμησε κανείς; 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Bitbit Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 άσχετο αλλά τι γίνεται με τα καλαμάκια; εκεί που είχα μπουχτήσει με τα χάρτινα, τώρα τελευταία βλέπω πολλά καταστήματα δίνουν πλαστικά. Ξεκίνησε η επανάσταση; 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
MikhailBakurin Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 55 minutes ago, basilis_k6 said: https://www.sei.org/about-sei/ Nai, τι; Πρόκειται για ΜΚΟ, όχι για "κρατικό ινστιτούτο" που είπε ο ψεκ-στάρτερ. Τελοσπάντων, κάντε ό,τι θέλετε στο τόπικ. Μας γλεντάνε πάλι τα τρολς. Ήρθε ο άλλος, έκανε πεηστ ένα κείμενο ψυχολογικά διαταραγμένου "επιστήμονα", μας είπε κι ότι είναι από ένα κρατικό ινστιτούτο της Σουηδίας, που δεν υπάρχει, ήρθαν και οι θείοι να οδυρθούν για τα πλαστικά καλαμάκια και τους αλήτες τους πολιτικούς, έδεσε η μαγιονέζα της ψέκας, μούρλια έγινε. Για άλλη μια φορά. 7 2 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
@pnea1973 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Είναι πλαστικά που τα χρησιμοποιείς πολλές φορές..... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Glikos Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 1 λεπτό πριν, MikhailBakurin είπε Nai, τι; Πρόκειται για ΜΚΟ, όχι για "κρατικό ινστιτούτο" που είπε ο ψεκ-στάρτερ. Τελοσπάντων, κάντε ό,τι θέλετε στο τόπικ. Μας γλεντάνε πάλι τα τρολς. Ήρθε ο άλλος, έκανε πεηστ ένα κείμενο ψυχολογικά διαταραγμένου "επιστήμονα", μας είπε κι ότι είναι από ένα κρατικό ινστιτούτο της Σουηδίας, που δεν υπάρχει, ήρθαν και οι θείοι να οδυρθούν για τα πλαστικά καλαμάκια και τους αλήτες τους πολιτικούς, έδεσε η μαγιονέζα της ψέκας, μούρλια έγινε. Για άλλη μια φορά. ''Stockholm Environment Institute'' aka SEI. Κατά τ'άλλα έμενες και Σουηδία. 😂 2 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
spectaculator Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 3 hours ago, Disrespect said: ... Χρειάζονται ΕΠΤΑ χρόνια για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει net-zero CO2. Το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών είναι 10 χρόνια (μέσος όρος). Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αρχίζεις να μειώνεις το αποτύπωμα άνθρακα σου. Τότε πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες και χάνετε όλα τα κέρδη που κάνατε σε αυτά τα τρία χρόνια. Όποιος κατάλαβε κατάλαβε …. Αυτό θα ίσχυε σε μια χώρα όπου το ρεύμα που θα καταναλώσεις για να φορτίσεις ένα τέτοιο όχημα θα ήταν προϊόν από 100% ανανεώσιμες-πράσινες πηγές ενέργειας. Στον Καναδά όπου το 99% του ρεύματος παράγεται από υδροηλεκτρικά θα μπορούσες να πεις πως θα φτάσει σε αυτό στα 7 περίπου χρόνια. Σε μια χώρα όπως η Πολωνία ή εδώ όπου μόλις το 12% της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες σημαίνει πως το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο ρυπαίνει σχεδόν το ίδιο με ένα σύγχρονο με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Πλέον, αν θέλουμε να περιορίσουμε την αύξηση της θερμοκρασίας κατα 2 βαθμούς μέχρι το 2050 θα πρέπει άμεσα να μηδενίσουμε τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα να βρούμε τρόπους μαζικής δέσμευσης του. Πολύ χλωμό... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
gpapadakis Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 1 hour ago, giorgosvet said: Προτιμώ να έχω ένα ηλεκτρικό μπροστά μου παρά αυτό Αυτό είναι έλλειψη αστυνόμευσης. Θέλει φορητά συνεργεία στους δρόμους να κερνάνε χιλιάρικα σε αυτούς τους τύπους (τα κτεο ειναι άχρηστα). Με πρώτους τους ταξιτζήδες. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αντλίες θερμότητας στην Ελλάδα δε θα προχωρήσουν. Γιατί δε δίνεται βάση στα οικιακά φωτοβολταϊκά όπως σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη (μεσος όρος Ευρώπης 24% του ρεύματος από οικιακά φωτοβολταϊκά, Ελλάδα 1%), αλλά στο πώς θα μασήσουν οι εταιρείες ενέργειας. Επεξ/σία 17 Δεκεμβρίου 2023 από gpapadakis 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
gorge18 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 4 ώρες πριν, Disrespect είπε Όποιος κατάλαβε κατάλαβε …. Μου θύμησες αυτο στην τελευταία πρόταση (;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Dinos1973 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 2 hours ago, MikhailBakurin said: Δεν υπάρχει τέτοιο ινστιτούτο, σπούδασα Στοκχόλμη 6 μήνες σε παρεμφερή κλάδο. Ριπορτ στο τοπικ για διασπορά ψευδών ειδήσεων, κακώς δεν το έκανα εξ αρχής. Μάλλον θα πρέπει να ξαναπάς διότι 6 μηνες δεν πρόλαβες να μάθεις. Βέβαια θα μπορούσες να το ελέγξεις πριν απαντήσεις με απειλές για fake news …. 8 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
anax111 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Ότι υπάρχει θέμα με το πόσο φιλική προς το περιβάλλον είναι η ηλεκτροκίνηση στα αυτοκίνητα είναι γνωστό. Έχουν γραφτεί πολλά και από αξιόπιστους δημοσιογράφους. Ωστόσο επειδή έχω διαβάσει αρκετά σχετικά με την χημεία εξαγωγής υλικών από πρωτογενές μετάλλευμα μπορώ να πω με βεβαιότητά ότι τα νούμερα που αναφέρονται στο post δεν ισχύουν. Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζεται είναι ότι δεν υπάρχει κάποια σταθερή μέθοδος για την εξαγωγή ενός χημικού στοιχείου από το μετάλλευμα. Κάθε κοίτασμα είναι διαφορετικό με μοναδική αναλογία στοιχείων και γίνεται ειδική μελέτη για την διαδικασία που θα ακολουθηθεί ανάλογα με τις προσμίξεις που υπάρχουν. Έτσι σε ένα κοίτασμα μπορεί να χρειάζονται μια ποσότητα 10 τόνων μεταλλεύματος για να πάρεις ένα κιλό μεταλλεύματος σε ένα άλλο κοίτασμα μπορεί να θες μονάχα έναν τόνο. Τα πλούσια κοιτάσματα σε λίθιο της Βολιβίας χρειάζονται πολύ λιγότερο μετάλλευμα από αυτό που αναφέρεται στο συγκεκριμένο post προκειμένου να αποκτηθεί η ποσότητα του ενός κιλού. Επίσης ένα τεράστιο λάθος που γίνεται σε όλες αυτές τις δημοσιεύσεις είναι η εντύπωση ότι προκειμένου να αποκτήσεις μία Α ποσότητα λιθίου ή κοβαλτίου πρέπει να ξοδέψεις μία Β ποσότητα ενέργειας. Αυτό είναι τελείως λάθος για τον εξής απλό λόγο: Σχεδόν όλα τα ορυχεία μεταλλευμάτων δεν παράγουν από ένα πρωτογενές μετάλλευμα ένα μόνο μέταλλο αλλά πολλά. Π.χ. Το ορυχείο στις Σκουριές Χαλκιδικής παράγει και παλλάδιο αλλά σαν υποπροϊόν των υπόλοιπων μεταλλευμάτων της κύριας εκμετάλλευσης που είναι χρυσός, και χαλκός. Μπορεί λοιπόν οι αριθμοί που αναφέρονται στο συγκεκριμένο post να είναι πραγματικοί αλλά προφανώς αναφέρονται σε κάποια ορυχεία που παράγουν μεν λίθιο και κοβάλτιο αλλά σαν υποπροϊόντα άλλων μεταλλευμάτων που αποτελούν τα κύρια προϊόντα του κοιτάσματος. Προφανώς λοιπόν και δεν είναι σωστή μια προσέγγιση του τύπου για ένα 26,5 κιλά λιθίου χεριάζετε η ενέργεια που απαιτείτε για την μετακίνηση 250 τόνων χώματος. Θα πρέπει να συνυπολογιστούν και όλα τα υπόλοιπα μέταλλα που εξάγονται από την μετακίνηση αυτής της ποσότητας χώματος και της ενέργειας που χρειάζονται για αυτήν. 12 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
malakudi Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 4 ώρες πριν, Disrespect είπε Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον; Η μπαταρία ενός Tesla μοντέλο Y καταλαμβάνει όλο τον χώρο κάτω από το διαμέρισμα επιβατών του αυτοκινήτου. Για να κατασκευαστεί χρειάζονται: --12 τόνοι βράχου για το Λίθιο -- 5 τόνοι ορυκτών κοβαλτίου (Το περισσότερο κοβάλτιο είναι φτιαγμένο ως υποπροϊόν της επεξεργασίας του χαλκού και μεταλλεύματα νικελίου. Είναι το πιο δύσκολο υλικό για να αποκτήσω για μια μπαταρία και το περισσότερο ακριβό.) -- 3 τόνοι μετάλλευμα νικελίου -- 12 τόνοι μεταλλεύματος χαλκού Πρέπει να μετακινήσετε 250 τόνους χώματος για να αποκτήσετε: -- 26,5 κιλά Λιθίου -- 30 λίβρες νικέλιο -- 48,5 κιλά μαγγάνιο -- 15 κιλά κοβάλτιο Η Caterpillar 994A χρησιμοποιείται για τη χωματουργία για την απόκτηση των βασικών ορυκτών. Καταναλώνει 264 γαλόνια πετρέλαιο σε 12 ώρες. Τελικά παίρνεις ένα αυτοκίνητο "μηδενικών εκπομπών". Προς το παρόν, το μεγαλύτερο μέρος των απαραίτητων ορυκτών για την κατασκευή των μπαταριών προέρχεται από την Κίνα ή την Αφρική. Μεγάλο μέρος της εργασίας για την απόκτηση των ορυκτών στην Αφρική γίνεται από παιδιά! Αν αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα κερδίζει τα περισσότερα! Χρειάζονται ΕΠΤΑ χρόνια για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει net-zero CO2. Το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών είναι 10 χρόνια (μέσος όρος). Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αρχίζεις να μειώνεις το αποτύπωμα άνθρακα σου. Τότε πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες και χάνετε όλα τα κέρδη που κάνατε σε αυτά τα τρία χρόνια. Όποιος κατάλαβε κατάλαβε …. Ένα BEV καλύπτει τις παραπάνω εκπομπές CO2 που απαιτήθηκαν για την κατασκευή του σε σχέση με ένα αντίστοιχο θερμικό στα πρώτα 15.000km αν η ενέργεια είναι από ΑΠΕ μέχρι τα 80.000km αν η ενέργεια είναι από κάρβουνο. Οπότε τα 7 χρόνια που γράφετε είναι άσχετο τελείως, σημασία έχουν τα km και όχι τα χρόνια. Άλλοι κάνουν 10.000 km το χρόνο οπότε αν και η ενέργεια είναι από κάρβουνο, θα χρειαστούν 8 χρόνια για net-zero CO2. Άλλοι κάνουν 30.000 km το χρόνο, οπότε αν φορτίζονται από ΑΠΕ θα έχουν net-zero CO2 σε μόλις 6 μήνες! Στη χώρα μας το μείγμα ενέργειας είναι πλέον πάνω από 50% ΑΠΕ. Επίσης, οι μπαταρίες ανακυκλώνονται σε ποσοστό 95%. Οπότε σε μια πιθανή αλλαγή μπαταρίας δε θα ξανασκάβουμε, θα γίνεται ανακύκλωση. 9 5 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
georgiouu Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 ειναι σαφες οτι η ηλεκτροκινηση ειναι απατη αφου τα καλαμακια ειναι χαρτινα,οι ανεμογεννητριες βλαβερες εκπεμπουν 5G και η γη ειναι επιπεδη 2 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Nabuko Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 Share Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2023 2 ώρες πριν, Disrespect είπε Τα στοιχεία είναι από μελέτη του κρατικού Ινστιτούτου Περιβάλλοντικης Έρευνας της Σουηδίας. Δεν βρίσκω αυτή την στιγμή το pdf. Συγκριμένα, υπολόγισε την συνολική επιβάρυνση της παραγωγής ΜΟΝΟ της μπαταρίας του Τεσλα Model Y σε 17,5 τόνους CO2. Αυτό για να έχεις μια σύγκριση μεγεθών είναι 3 φορές μεγαλύτερο από το ανθρακικό αποτύπωμα της κατασκευής ενός ολόκληρου αυτοκίνητου εσωτερικής καύσης. Μάλλον αυτή είναι η έκθεση του Swedish Environmental Research Institute και το pdf που λες λογικά είναι αυτό στο τέλος του άρθρου. Επίσης, IVL Swedish Environmental Research Institute is an independent research institute that conducts research and consultancy assignments on environmental and sustainability issues. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις