Προς το περιεχόμενο

Η απάτη της ηλεκτροκίνησης


Disrespect

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον; 

Η μπαταρία ενός Tesla μοντέλο Y καταλαμβάνει όλο τον χώρο κάτω από το διαμέρισμα επιβατών του αυτοκινήτου.

Για να κατασκευαστεί χρειάζονται:
--12 τόνοι βράχου για το Λίθιο 
-- 5 τόνοι ορυκτών κοβαλτίου (Το περισσότερο κοβάλτιο είναι φτιαγμένο ως υποπροϊόν της επεξεργασίας του χαλκού και μεταλλεύματα νικελίου. Είναι το πιο δύσκολο υλικό για να αποκτήσω για μια μπαταρία και το περισσότερο ακριβό.)
-- 3 τόνοι μετάλλευμα νικελίου
-- 12 τόνοι μεταλλεύματος χαλκού
Πρέπει να μετακινήσετε 250 τόνους χώματος για να αποκτήσετε:
-- 26,5 κιλά Λιθίου
-- 30 λίβρες νικέλιο
-- 48,5 κιλά μαγγάνιο
-- 15 κιλά κοβάλτιο

Η Caterpillar 994A χρησιμοποιείται για τη χωματουργία για την απόκτηση των βασικών ορυκτών. Καταναλώνει 264 γαλόνια πετρέλαιο σε 12 ώρες.
Τελικά παίρνεις ένα αυτοκίνητο "μηδενικών εκπομπών".

Προς το παρόν, το μεγαλύτερο μέρος των απαραίτητων ορυκτών για την κατασκευή των μπαταριών προέρχεται από την Κίνα ή την Αφρική. Μεγάλο μέρος της εργασίας για την απόκτηση των ορυκτών στην Αφρική γίνεται από παιδιά! Αν αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα κερδίζει τα περισσότερα!

Χρειάζονται ΕΠΤΑ χρόνια για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει net-zero CO2. Το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών είναι 10 χρόνια (μέσος όρος). Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αρχίζεις να μειώνεις το αποτύπωμα άνθρακα σου. Τότε πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες και χάνετε όλα τα κέρδη που κάνατε σε αυτά τα τρία χρόνια.

Όποιος κατάλαβε κατάλαβε ….

Επεξ/σία από Disrespect
  • Like 19
  • Thanks 6
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Έγινε αλλαγή τίτλου σε Η απάτη της ηλεκτροκίνησης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πέρα από το ενεργειακό αποτύπωμα, σε 10 - 15 χρόνια θα θέλει αλλαγή μπαταρίας. Άρα πάλι από την αρχή ο κύκλος της εξόρυξης και φυσικά με κόστος αντικατάστασης μπαταρίας που ξεκινάει από 5000€ για μικρότερα ηλεκτρικά και φτάνει 15000€ για ένα Tesla.

Επεξ/σία από george1807
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οταν φυγαμε απο τα καρα και πηγαμε στην εσωτερική καύση να δεις τότε τι λέγανε 😁

Τι να κανουμε αφου αυτο αποφάσισαν.

Το θεμα τώρα για μενα με τα ηλεκτρικά είναι οτι πλέον ειναι απλησίαστα και για λίγους, και απο τιμες και απο την έλλειψη γκαραζ.

Η Ελλάδα θα γινει σκουπιδότοπο της εε, οχι οτι δεν είναι και τωρα δηλαδη.

Οσο για την ρύπανση περιβάλλον κλπ θα σας στεναχωρήσω αλλα αν δεν νοιαζει αυτούς που αποφασίζουν εμένα καρφακι δεν μου καίγεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πηγές για τους 12 τόνους και τις 34 καμήλες που χρειάζεσαι για να βγάλεις 30 γραμμάρια λίθιο, έχουμε;

Ή κλασικά, this boomer post was revealed to me in a dream;

Κατά τα λοιπά, είναι ή δεν είναι τρολ τα νούμερα, η μεγάλη αλήθεια είναι ότι επί της ουσίας κάνουμε outsourcing ρύπων σε μεγάλο βαθμό. Αντί να παράγει η Ελλάς CO2 καίγοντας λιγνίτη, θα παράγει η Κίνα, φτιάχνοντας ανεμογεννήτριες. Εμείς μετά θα βάλουμε τις ανεμογεννήτριες.

Το αυτό ισχύει για τα αμάξια. Αντί να καίγεται πετρέλαιο στην Αθήνα, καίγεται στο Σενζεν για να έρθει αργότερα στην Αθήνα ένα αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών. Αυτό δεν είναι και τόσο κακό επί της αρχής, να τα λέμε όλα. Η ποιότητα αέρα της (ήδη αποβιομηχανοποιημένης) Αθήνας θα εκτοξευτεί αν αύριο ηλεκτρικά οχήματα αντικαταστήσουν τα σάπια αυτοκίνητα και λεωφορεία του 90-00 που κυκλοφορούμε ακόμα σαν τους κουβανούς.

  • Like 5
  • Thanks 5
  • Confused 3
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
40 λεπτά πριν, nickol-us είπε

Κι όλα τα παραπάνω, φαντάζομαι ισχύουν για την περίπτωση που ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από απε.

Ναι, ο υπολογισμός αφορά μόνο την κατασκευή τούς. Αν συνυπολογιστει και το ανθρακικό αποτύπωμα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από μη ανανεώσιμες πηγές (που είναι περίπου το 90% της παγκόσμιας παραγωγής) με την οποία φορτίζουν, τότε δεν φτάνουν ποτέ το net zero CO2

26 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε

 Αντί να καίγεται πετρέλαιο στην Αθήνα, καίγεται στο Σενζεν για να έρθει αργότερα στην Αθήνα ένα αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών. Αυτό δεν είναι και τόσο κακό επί της αρχής, να τα λέμε όλα. Η ποιότητα αέρα της (ήδη αποβιομηχανοποιημένης) Αθήνας θα εκτοξευτεί αν αύριο ηλεκτρικά οχήματα αντικαταστήσουν τα σάπια αυτοκίνητα και λεωφορεία του 90-00 που κυκλοφορούμε ακόμα σαν τους κουβανούς.

Μόνο που ο πλανήτης μας είναι ένα κλειστό σύστημα, και η επιβάρυνση που προκαλείται σε οποιοδήποτε μέρος, έχει αργά ή γρήγορα επίπτωση παντού.

Η λογική "πετάω τα σκουπίδια στην αυλή του γείτονα για να φαίνεται καθαρό το σπίτι μου" δεν λειτουργεί στο περιβάλλον.

Επεξ/σία από Disrespect
  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 minutes ago, Disrespect said:

Η λογική "πετάω τα σκουπίδια στην αυλή του γείτονα για να φαίνεται πιο καθαρό το σπίτι μου" δεν λειτουργεί στο περιβάλλον.

Όντως δε λειτουργεί, σε πλανητική κλίμακα. Απλά, αν μπορείς να έχεις την Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Πάτρα άδειες από μονοξείδια και P.M.2.5 και αυτά τα κακά πράματα να τα παράγεις στα χέρσα κι έρημα από ανθρώπους βουνά κι οροπέδια του Σιντζιανκ ή -γιατί όχι- και ορισμένων παρατημένων τόπων στη σημερινή Ήπειρο, γιατί να μην το κάνεις;

Γλιτώνεις επιβάρυνση 4-5-6 εκατομμυρίων και ΑΝ επιβαρύνεις, θα επιβαρύνεις κωμοπόλεις των λίγων χιλιάδων. Έχεις πάντα τη δυνατότητα και να μην επιβαρύνεις, γιατί το δύσκολο και κοστοβόρο κομμάτι, είναι η αποθήκευση σε μπαταρίες. Η παραγωγή μηχανημάτων ΑΠΕ, και ειδικά των Αιολικών, είναι φτηνή και ελάχιστα ενεργοβόρος, αν είναι τοπική και δεν έρχεται απέξω με καραβιές. Ένα μεγάλο ηλεκτρικό μοτέρ είναι.

Πάντως, επιμένω ότι τα νούμερα που δίνεις, είναι πολύ πιθανότερο να έχουν βγει από τον αφαλό κάποιου, παρά από το βιβλίο (ή peer reviewed άρθρο) κάποιου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε

Πηγές για τους 12 τόνους και τις 34 καμήλες που χρειάζεσαι για να βγάλεις 30 γραμμάρια λίθιο, έχουμε;

ελα ντε και εγω αυτο σκεφτηκα

 

1 ώρα πριν, Disrespect είπε


Πρέπει να μετακινήσετε 250 τόνους χώματος για να αποκτήσετε:
-- 26,5 κιλά Λιθίου
-- 30 λίβρες νικέλιο
-- 48,5 κιλά μαγγάνιο
-- 15 κιλά κοβάλτιο

τα νουμερα τα βλεπω εντελως αυθαιρετα και οτι να ναι ειναι σαν να μας λες οτι 250 τονοι χωματος περιεχουν αυτα και αυτα

πως ειναι δυνατον;δεν παιζει ρολο η τοποθεσια,η ποιοτητα των χωματων κτλ;

αν ηταν πραγματικα στοιχεια θα ειχαν αλλη μορφη αυτα ειναι hoax

EDIT αναζητησα την πηγη των παραπανω ποσοστων λιθιου νικελιου κτλ 🙂 https://www.google.com/search?client=opera&q=26%2C5+κιλά+Λιθίου+--+30+λίβρες+νικέλιο+--+48%2C5+κιλά+μαγγάνιο+--+15+κιλά+κοβάλτιο&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#ip=1 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Disrespect είπε

Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον; 

Η μπαταρία ενός Tesla μοντέλο Y καταλαμβάνει όλο τον χώρο κάτω από το διαμέρισμα επιβατών του αυτοκινήτου.

Για να κατασκευαστεί χρειάζονται:
--12 τόνοι βράχου για το Λίθιο 
-- 5 τόνοι ορυκτών κοβαλτίου (Το περισσότερο κοβάλτιο είναι φτιαγμένο ως υποπροϊόν της επεξεργασίας του χαλκού και μεταλλεύματα νικελίου. Είναι το πιο δύσκολο υλικό για να αποκτήσω για μια μπαταρία και το περισσότερο ακριβό.)
-- 3 τόνοι μετάλλευμα νικελίου
-- 12 τόνοι μεταλλεύματος χαλκού
Πρέπει να μετακινήσετε 250 τόνους χώματος για να αποκτήσετε:
-- 26,5 κιλά Λιθίου
-- 30 λίβρες νικέλιο
-- 48,5 κιλά μαγγάνιο
-- 15 κιλά κοβάλτιο

Η Caterpillar 994A χρησιμοποιείται για τη χωματουργία για την απόκτηση των βασικών ορυκτών. Καταναλώνει 264 γαλόνια πετρέλαιο σε 12 ώρες.
Τελικά παίρνεις ένα αυτοκίνητο "μηδενικών εκπομπών".

Προς το παρόν, το μεγαλύτερο μέρος των απαραίτητων ορυκτών για την κατασκευή των μπαταριών προέρχεται από την Κίνα ή την Αφρική. Μεγάλο μέρος της εργασίας για την απόκτηση των ορυκτών στην Αφρική γίνεται από παιδιά! Αν αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα κερδίζει τα περισσότερα!

Χρειάζονται ΕΠΤΑ χρόνια για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φτάσει net-zero CO2. Το προσδόκιμο ζωής των μπαταριών είναι 10 χρόνια (μέσος όρος). Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αρχίζεις να μειώνεις το αποτύπωμα άνθρακα σου. Τότε πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες και χάνετε όλα τα κέρδη που κάνατε σε αυτά τα τρία χρόνια.

Όποιος κατάλαβε κατάλαβε ….

Έτσι για την ιστορία, αυτά τα έγραψε... ο Άκης Τσελέντης  :D  

https://www.newsauto.gr/news/o-akis-tselentis-mallon-den-tha-pari-ilektriko/

Επεξ/σία από NovaLacertae
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε

 

Πάντως, επιμένω ότι τα νούμερα που δίνεις, είναι πολύ πιθανότερο να έχουν βγει από τον αφαλό κάποιου, παρά από το βιβλίο (ή peer reviewed άρθρο) κάποιου.

Τα στοιχεία είναι από μελέτη του κρατικού Ινστιτούτου Περιβάλλοντικης Έρευνας της Σουηδίας. Δεν βρίσκω αυτή την στιγμή το pdf.  Συγκριμένα, υπολόγισε την συνολική επιβάρυνση της παραγωγής ΜΟΝΟ της μπαταρίας του Τεσλα Model Y σε 17,5 τόνους CO2. Αυτό για να έχεις μια σύγκριση μεγεθών είναι 3 φορές μεγαλύτερο από το ανθρακικό αποτύπωμα της κατασκευής ενός ολόκληρου αυτοκίνητου εσωτερικής καύσης.

Επεξ/σία από Disrespect
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 minutes ago, Disrespect said:

Τα στοιχεία είναι από μελέτη του κρατικού Ινστιτούτου Περιβάλλοντικης Έρευνας της Σουηδίας.

Δεν υπάρχει τέτοιο ινστιτούτο, σπούδασα Στοκχόλμη 6 μήνες σε παρεμφερή κλάδο.

Ριπορτ στο τοπικ για διασπορά ψευδών ειδήσεων, κακώς δεν το έκανα εξ αρχής.

  • Like 7
  • Thanks 2
  • Confused 2
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε

Δεν υπάρχει τέτοιο ινστιτούτο, σπούδασα Στοκχόλμη 6 μήνες σε παρεμφερή κλάδο.

Ριπορτ στο τοπικ για διασπορά ψευδών ειδήσεων, κακώς δεν το έκανα εξ αρχής.

https://www.sei.org/about-sei/

34 λεπτά πριν, NovaLacertae είπε

Έτσι για την ιστορία, αυτά τα έγραψε... ο Άκης Τσελέντης  :D  

https://www.newsauto.gr/news/o-akis-tselentis-mallon-den-tha-pari-ilektriko/

αυτο ειναι πιο ενδιαφερον

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν ξέρω αν τα παραπάνω νούμερα είναι 100% legit, δεν θα σταθώ εκεί αλλά ούτε και στα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα των EV αυτοκινήτων. Θεωρώ ότι επί του παρόντος δεν γίνεται να λύσεις κάποιο πρόβλημα (zero emissions) χωρίς να δημιουργήσεις κάποιο άλλο (πχ εξόρυξη κοβαλτίου με ότι αυτό συνεπάγεται). Χέστηκαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και γενικά οι πολυεθνικές για το περιβάλλον, όλα για τα κέρδος γίνονται. Ας είναι καλά το σωστό μάρκετινγκ και γενικά η προώθηση που κάνουν (πχ βλέπε κυβέρνηση Μπάιντεν). Παραθέτω ένα ενδιαφέρον βίντεο σχετικό με το θέμα.

 

Επεξ/σία από Glikos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα όλο αυτό μου θυμίζει την οδηγία της Ε.Ε. να κάνει τα πλαστικά καλαμάκια χάρτινα να σώσουν τον πλανήτη 448.000 εκατομύρια άνθρωποι όταν πληθυσμός πολλών  δισεκατομυρίων ανθρώπων στα αδυτα της Ασίας χρησιμοποιεί ελεύθερα όχι μόνο καλαμάκια αλλα όλα τα πλαστικά προιόντα.

Να πω την αμαρτία μου  και γω για το φρέντο που θα αγοράσω στο δρόμο έχω καβαντζάρει μερικά πλαστικά στο αυτοκίνητο.🤣Ρε παιδιά πολύ αηδία αυτό το χάρτινο.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...