alion Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Η Ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε την προσωρινή έγκρισή της σε νέους κανόνες που στοχεύουν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους που παραδίδουν φαγητό και προσφέρουν διαδρομές μέσω εφαρμογών σε smartphone. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι 27 χώρες-μέλη της ΕΕ συμφώνησαν σε μία οδηγία για τους εργαζόμενους πλατφορμών, η οποία βρίσκεται υπό επεξεργασία εδώ και χρόνια. Στόχος είναι η ενίσχυση της προστασίας και των παροχών για τον αυξανόμενο αριθμό εργαζομένων στην "οικονομία διαμοιρασμού", καθώς και η αύξηση της διαφάνειας και λογοδοσίας για τις εφαρμογές που βασίζονται σε ανεξάρτητους συνεργάτες. Οι εργαζόμενοι και οι πλατφόρμες της gig οικονομίας βρίσκονται μέχρι στιγμής στο μέσο μεταξύ της υπάρχουσας εργατικής νομοθεσίας και των νέων δεδομένων, επομένως η οδηγία σχεδιάστηκε για να ξεκαθαρίσει αυτές τις γκρίζες ζώνες. Το επόμενο βήμα είναι η επικύρωση της νομθεσίας από τους νομοθέτες και τα κράτη μέλη, τα οποία στη συνέχεια θα έχουν διετία για να τη μεταφέρουν στην εθνική τους νομοθεσία. Οι νέοι κανόνες “διασφαλίζουν ότι οι εργαζόμενοι πλατφορμών, όπως οδηγοί και διανομείς, λαμβάνουν τα κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα τα οποία δικαιούνται, χωρίς να θυσιάζεται η ευελιξία του επιχειρηματικού μοντέλου των πλατφορμών”, δήλωσε ο Νικολά Σμιτ, επίτροπος Απασχόλησης της ΕΕ. Οι διαπραγματευτές αναφέρουν ότι οι νέοι κανόνες θα βοηθήσουν στο να ξεκαθαριστεί η εργασιακή κατάσταση έως και 5,5 εκατομμυρίων ατόμων που έχουν εσφαλμένα χαρακτηριστεί ως εργαζόμενοι σε πλατφόρμες αλλά στην πραγματικότητα είναι υπάλληλοι που δικαιούνται μια σειρά παροχών. Μια πλατφόρμα που πληροί τουλάχιστον δύο κριτήρια, θα θεωρείται “εργοδότης” και τα άτομα που εργάζονται για αυτήν θα θεωρούνται ως εργαζόμενοι, με δικαίωμα σε κατώτατο μισθό, άδεια με αποδοχές, συντάξεις και επιδόματα ανεργίας/ασθένειας. Τα κριτήρια περιλαμβάνουν εάν μια εφαρμογή περιορίζει ηλεκτρονικά τις αμοιβές, επιβλέπει την απόδοση, ελέγχει τις συνθήκες και το ωράριο εργασίας, καθορίζει την κατανομή εργασιών ή υπαγορεύει την εμφάνιση και συμπεριφορά του εργαζομένου. Η ομάδα lobby, Move EU. που ασχολείται με τις μεταφορές και στην οποία συμμετέχουν Uber, Bolt και FreeNow, δήλωσε ότι ανησυχεί βαθύτατα για τη συμφωνία και υποστηρίζει ότι οι κανόνες δεν ικανοποιούν τις επιθυμίες των εργαζομένων σε πλατφόρμες. Βάσει των κανόνων, οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται για την ανάθεση εργασιών σε εργαζόμενους πλατφορμών θα πρέπει επίσης να επιβλέπονται από ανθρώπους για να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τις συνθήκες εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να προσφύγουν κατά αυτοματοποιημένων αποφάσεων, όπως απολύσεις ή αναστολές λογαριασμών. Αναμένεται ακόμα να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στα αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης και λήψης αποφάσεων, τα οποία θα απαγορεύεται να χρησιμοποιούν ορισμένους τύπους προσωπικών δεδομένων, όπως τη συναισθηματική ή ψυχολογική κατάσταση των εργαζομένων. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Dimitris_1981 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Μακάρι να είναι έτσι και υπέρ των παιδιών που δουλεύουν σε αυτούς τους χώρους. 6
forgotten Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) καιρος ειναι να διορθωθει η στρεβλωση των courier φαγητου. Υπάρχει πραγματικα ασυδοσια σε αυτο το επαγγελμα, πολλοι εργαζομενοι για ψιχουλα ενω την μεριδα την παιρνει ο εργοδοτης Επεξ/σία 15 Δεκεμβρίου 2023 από forgotten 2
Mesqal Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Αχταρμάς το άρθρο. Το διαβασα 2 φορές και δεν κατάλαβα Χριστό τι εννοεί. 7 6
dhm21911 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 2 ώρες πριν, forgotten είπε καιρος ειναι να διορθωθει η στρεβλωση των courier φαγητου. Υπάρχει πραγματικα ασυδοσια σε αυτο το επαγγελμα, πολλοι εργαζομενοι για ψιχουλα ενω την μεριδα την παιρνει ο εργοδοτης Εχεις δουλεψει σε πλατφορμα η εστω εχεις καποιο γνωστο και σου λεει οτι βγαζουν ψιχουλα? 6
Tetrabitos Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 2 ώρες πριν, forgotten είπε καιρος ειναι να διορθωθει η στρεβλωση των courier φαγητου. Υπάρχει πραγματικα ασυδοσια σε αυτο το επαγγελμα, πολλοι εργαζομενοι για ψιχουλα ενω την μεριδα την παιρνει ο εργοδοτης Εσύ εννοείς τους average joe του συνοικιακού σουβλατζίδικου και της πιτσαρίας, που εκλείπουν πια. Εδώ μιλάει για efood υπηρεσίες. Ο τελευταίος βγάζει 1200€/μήνα. Ξέρω άτομο που τον Αύγουστο με 14 ώρες δουλειά/ημέρα έβγαλε 3600€ μαζί με τιπς και αποζημιώσεις χιλιομέτρων που δίνει η εταιρία. 11
forgotten Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 11 λεπτά πριν, dhm21911 είπε Εχεις δουλεψει σε πλατφορμα η εστω εχεις καποιο γνωστο και σου λεει οτι βγαζουν ψιχουλα? Νομίζω ότι επιλεγουμε να κοροιδευουμε ευατον έαν πιστευουμε ότι αμοιβονται ικανοποιητικό οι εργαζόμενοι σε πλατφορμες... 2
GamingMaster424 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 1 hour ago, forgotten said: Νομίζω ότι επιλεγουμε να κοροιδευουμε ευατον έαν πιστευουμε ότι αμοιβονται ικανοποιητικό οι εργαζόμενοι σε πλατφορμες... 3 γνωστούς έχω που είναι ντελιβεράδες σε πλατφόρμες, και οι 3 λένε πως για ανειδίκευτη εργασία και μάλιστα με ευέλικτο ωράριο, τα λεφτά είναι πολύ καλά. Οπότε ναι, μια χαρά ικανοποιητικά αμοίβονται, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν πρέπει να έχουν τα ίδια εργασιακά δικαιώματα με τους υπόλοιπους εργαζομένους. 10 1
fmarkos Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Πριν 30 χρόνια περίπου, την περίοδο των σπουδών μου έκανα τον διανομέα. Κάθε φορά που έβρεχε, λυσούσαν να παραγγέλνουν σαν να μην υπάρχει αύριο. Υπήρχαν πελάτες που δεν έκαναν ποτέ παραγγελεία και όταν έβρεχε έσκαγαν μύτη. Από τότε δεν παραγγέλνω ποτέ όταν βρέχει, κι αν χρειαστεί να το κάνω για λόγους ανωτέρας βίας δεν αφήνω κάτω από 5€ τιπ στον διανομέα. Είναι παλιοδουλειά να είσαι 8 ώρες (το λιγότερο) σε ένα μηχανάκι, εκτεθειμένος σε δρόμους με κάκιστους οδηγούς, χωρίς να σου παρέχει η δουλειά κανένα μέσο προστασίας. Σαφώς και πρέπει και να αμείβονται καλά και να έχουν δικαιώματα όπως όλοι οι εργαζόμενοι. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει και υποχρεωτική ιδιωτική ασφάλιση για όλους όσους δουλεύουν delivery και courier με μηχανάκι. Edit. Και κλείνοντας το θέμα ανοίγω το feedly και πέφτω σε αυτό. Επεξ/σία 15 Δεκεμβρίου 2023 από fmarkos 9 4
Tetrabitos Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 15 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 30 λεπτά πριν, fmarkos είπε Κάθε φορά που έβρεχε, λυσούσαν να παραγγέλνουν σαν να μην υπάρχει αύριο Αυτό ισχύει μέχρι και σήμερα. Πιστεύω είναι βιολογικό κατάλοιπο του εγκεφάλου του συλλέκτη - κυνηγού, χιλιάδες χρόνια πριν που δεν μπορούσαν να βγουν έξω από τις σπηλιές με βροχή, να κυνηγήσουν τίποτα κοπάδια και το delivery ήρθε και τους έλυσε τα προβλήματα. Κανονικά οι ντελιβερι ασφαλίζονται για βαρέα ένσημα, αποζημίωση 10% του μισθού για τα σέρβις, λάδια και άμα έχουν δικό τους όχημα πληρώνονται οι βενζίνες από την επιχείρηση (τιμολόγιο). Απλά κανείς μαγαζατορας δεν το τήρησε αυτό ποτέ*. Είναι και που οι ντελιβερι ή δούλευαν μαύρα ηθελημένα ή δεν είχαν γνώσεις στο πεδίο τους ή το επίπεδο τους δεν ήταν αρκετό να ζητούν αυτά που λέει ο νόμος. *Θα είχαν κλείσει όλοι τα μαγαζιά τους τα αφεντικά, δεν θα πήγαινε να ψηφίσει ποτέ κανείς ή θα ψήφιζαν την αντιπολίτευση και θα έπεφτε η κυβέρνηση. Τα τελευταία χρόνια ήρθαν οι υπηρεσίες τύπου efood, που σε βάζουν στον κατάλογο λίστα τους "δωρεάν", σου τραβάνε φωτογραφίες τα προϊόντα σου, σου βγάζουν κωδικούς πρόσβασης, κατεβάζεις και κάνεις ένα log in στο app τους σαν μαγαζατορας και σου λέει 12,5%+ΦΠΑ κάθε παραγγελίας πάει σε εμένα. Αν το παραδίδει δικός σου ντελιβερι, αν παραδίδει με τα κόκκινα/μπλέ ρούχα δικός μου ντελιβερι στον πελάτη τότε κόστιζε 27%+ΦΠΑ επί της παραγγελίας σου. Η ευκολία της τεχνολογίας, το app στο κινητό σου, ηλεκτρονική πληρωμή και το να μην αναγκαστεί να ανοίξει το στόμα του να παραγγείλει ο "θαρραλέος" άνθρωπος της εποχής μας, έφερε την έξαρση αυτών των υπηρεσιών. Σχεδόν κανένα κατάστημα τώρα πια δεν έχει ντελιβερι. Γιατί να παίρνουν 5€/ώρα και τετράωρα ένσημα, 4 ημέρες την εβδομάδα και τα έξοδα όλα δικά τους, να έχουν ένα αφεντικό πάνω από το κεφάλι τους και αν τους πληρώνει στην ώρα τους. Πάνε όλοι εκεί που τους πληρώνει μέρος της παραγγελίας που πηγαίνουν ανά χιλιόμετρο, συν μπόνους, τιπς και αποζημίωση. Επίσης κλείνουν και ανοίγουν το app και δουλεύουν οπότε θέλουν αυτοί σε αντίθεση με το 8ωρο/12ωρο στο μαγαζί. Ειδικά βράδυ και με βροχή έχει διπλές ταρίφες. Γιατί τείνουν να τα κλείνουν τα apps τους να κάνουν log off και να πηγαίνουν σπίτι οι διανομείς όταν βρέχει. Τώρα επιβραβεύονται. Τώρα το τι θα γίνει με ΕΕ. Ελπίζω να μην πέσουν στον βασικό μισθό και δώρο Πάσχα και Χριστουγέννων. Δηλαδή να τα έχουν όλα αυτά συν ένσημα ασφάλιση (μέχρι το τα έκοβαν δελτίο παροχής υπηρεσιών) και τα υπέρογκα ποσά που βγάζουν με την μεταφορά προϊόντων. Επεξ/σία 15 Δεκεμβρίου 2023 από Tetrabitos 7
basilis_k6 Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2023 1 ώρα πριν, Tetrabitos είπε Αυτό ισχύει μέχρι και σήμερα. Πιστεύω είναι βιολογικό κατάλοιπο του εγκεφάλου του συλλέκτη - κυνηγού, χιλιάδες χρόνια πριν που δεν μπορούσαν να βγουν έξω από τις σπηλιές με βροχή, να κυνηγήσουν τίποτα κοπάδια και το delivery ήρθε και τους έλυσε τα προβλήματα. Κανονικά οι ντελιβερι ασφαλίζονται για βαρέα ένσημα, αποζημίωση 10% του μισθού για τα σέρβις, λάδια και άμα έχουν δικό τους όχημα πληρώνονται οι βενζίνες από την επιχείρηση (τιμολόγιο). Απλά κανείς μαγαζατορας δεν το τήρησε αυτό ποτέ*. Είναι και που οι ντελιβερι ή δούλευαν μαύρα ηθελημένα ή δεν είχαν γνώσεις στο πεδίο τους ή το επίπεδο τους δεν ήταν αρκετό να ζητούν αυτά που λέει ο νόμος. *Θα είχαν κλείσει όλοι τα μαγαζιά τους τα αφεντικά, δεν θα πήγαινε να ψηφίσει ποτέ κανείς ή θα ψήφιζαν την αντιπολίτευση και θα έπεφτε η κυβέρνηση. Τα τελευταία χρόνια ήρθαν οι υπηρεσίες τύπου efood, που σε βάζουν στον κατάλογο λίστα τους "δωρεάν", σου τραβάνε φωτογραφίες τα προϊόντα σου, σου βγάζουν κωδικούς πρόσβασης, κατεβάζεις και κάνεις ένα log in στο app τους σαν μαγαζατορας και σου λέει 12,5%+ΦΠΑ κάθε παραγγελίας πάει σε εμένα. Αν το παραδίδει δικός σου ντελιβερι, αν παραδίδει με τα κόκκινα/μπλέ ρούχα δικός μου ντελιβερι στον πελάτη τότε κόστιζε 27%+ΦΠΑ επί της παραγγελίας σου. Η ευκολία της τεχνολογίας, το app στο κινητό σου, ηλεκτρονική πληρωμή και το να μην αναγκαστεί να ανοίξει το στόμα του να παραγγείλει ο "θαρραλέος" άνθρωπος της εποχής μας, έφερε την έξαρση αυτών των υπηρεσιών. Σχεδόν κανένα κατάστημα τώρα πια δεν έχει ντελιβερι. Γιατί να παίρνουν 5€/ώρα και τετράωρα ένσημα, 4 ημέρες την εβδομάδα και τα έξοδα όλα δικά τους, να έχουν ένα αφεντικό πάνω από το κεφάλι τους και αν τους πληρώνει στην ώρα τους. Πάνε όλοι εκεί που τους πληρώνει μέρος της παραγγελίας που πηγαίνουν ανά χιλιόμετρο, συν μπόνους, τιπς και αποζημίωση. Επίσης κλείνουν και ανοίγουν το app και δουλεύουν οπότε θέλουν αυτοί σε αντίθεση με το 8ωρο/12ωρο στο μαγαζί. Ειδικά βράδυ και με βροχή έχει διπλές ταρίφες. Γιατί τείνουν να τα κλείνουν τα apps τους να κάνουν log off και να πηγαίνουν σπίτι οι διανομείς όταν βρέχει. Τώρα επιβραβεύονται. Τώρα το τι θα γίνει με ΕΕ. Ελπίζω να μην πέσουν στον βασικό μισθό και δώρο Πάσχα και Χριστουγέννων. Δηλαδή να τα έχουν όλα αυτά συν ένσημα ασφάλιση (μέχρι το τα έκοβαν δελτίο παροχής υπηρεσιών) και τα υπέρογκα ποσά που βγάζουν με την μεταφορά προϊόντων. να υποθέσω οτι αυτα τα χρηματα ειναι με δικο σου οχημα?
tolstoy Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Εγώ δουλεύω στο efood. Δυστυχώς σε σχέση με τους συναδέλφους σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, ήμαστε στην χειρότερη θέση. Αυτό διότι μας αναγκάζουν να πληρώνουμε οι ίδιοι το τεβε ενώ έξω όχι. Στην Ευρώπη όλοι οι freelance έχουν όλες τις εργασιακές παροχές και δε πληρώνουν τίποτα. Επίσης στην Ελλάδα δεν πληρωνόμαστε με την ώρα. Στις άλλες χώρες οι freelance πληρώνονται και με την ώρα (απο 8 στη Κροατία και 15 στην Γερμανία και 20 στην Γαλλία) εκτός που πληρώνονται και τις παραγγελίες. Επίσης εδώ, κάθε λίγο μας μειώνουν τις αμοιβές ανά παραγγελία ενώ έξω όχι. Δηλαδή οι εταιρίες κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς κανέναν έλεγχο. Πράγματι αν κάποιος δουλέψει 10 ώρες όλες τις μέρες χωρίς ρεπό μπορεί να βγάλει και 3 και 3μιση χιλιάρικα. Όντως το efood μας δίνει ανάλογα τα χλμ από 80 ως και 150 ευρώ επιπλέον για έξοδα οχήματος. Επίσης μας δίνει και το ΦΠΑ κάθε μήνα για να τον αποδώσουμε στο κράτος. Το θετικό σε αυτή την δουλειά για εμένα που έχω πρόβλημα μέσης και δεν μπορώ να δουλεύω πολλές ώρες, τα 1500 με 5ωρα είναι σίγουρα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μας εκμεταλλεύονται. Πάντα σε σχέση με την Ευρώπη. Να διευκρινίσω ότι freelance σημαίνει ότι δουλεύουμε όσες ώρες θέλουμε, όσες μέρες θέλουμε και ανοίγουμε και κλείνουμε την εφαρμογή οπότε θέλουμε. Δεν ήμαστε υποχρεωμένοι να δουλεύουμε συγκεκριμένες μέρες και ώρες. Επεξ/σία 16 Δεκεμβρίου 2023 από tolstoy 7
filip123go Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2023 Σε διπλα φορουμ πάντως γρίνιαζαν, γιατί λέει δεν θέλουν απο ΕΕ να τους κάνουν υπαλληλους (δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει, και δεν με ενδιαφέρει και ιδιαίτερα) , απλά σε πολλούς δεν άρεσε.
Shinji ikari Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 16 Δεκεμβρίου 2023 "θα απαγορεύεται να χρησιμοποιούν ορισμένους τύπους προσωπικών δεδομένων, όπως τη συναισθηματική ή ψυχολογική κατάσταση των εργαζομένων."
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα