Προς το περιεχόμενο

Oι δημιουργοί του Doom ενώνονται για μια συγκινητική κουβέντα για τα 30 χρόνια του θρυλικού FPS


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, TasMan είπε

Όταν είχαμε PC-XT με αστεία CGA τρίχρωμα γραφικά θυμάμαι κράζαμε ένα φίλο μας που είχε Amiga 500 έγχρωμο με παιχνιδάρες! Ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί... Υποθέτω συνδυασμός φανμποϊσμού και "αν δεν πενέψεις το σπίτι σου."

Να σου πω εγώ γιατί.
Διότι το PC με τα "τρίχρωμα γραφικά" είχε software για τα πάντα.
Από επεξεργαστή κειμένου για γραμμική Β μέχρι CAD για αγιογραφίες.
Δεν υπήρχε δουλειά που να μην είχε λογισμικό να την κάνει.


Η amiga ήταν ένα κολοβομένο workstation, πολύ εντυπωσιακό για όσους δεν είχαν ξαναδεί τέτοια μηχανήματα,
αλλά είχε μόνον παιχνίδια.
Κανένας που χρειαζόταν μηχάνημα για σοβαρή δουλειά δεν την έπαιρνε στα σοβαρά.
Όπου χρειάζονταν πραγματικά μεγάλες δυνατότητες γραφικών, χρησιμοποιούνταν workstations που ηταν πολύ ανώτερα (αλλά και πολύ ακριβότερα) απ' την amiga.
Όπου χρειαζόταν επαγγελματικό λογισμικό χρησιμοποιούσαν PC.
H amiga έμεινε μόνον για να παίζουν κάποιοι με τα χρώματα και τους ήχους της - και τίποτε άλλο....

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή την έζησα αυτή την εποχή και βλέπω τα σχόλια. Η κυκλοφορία του Doom ουσιαστικά ήταν το  τέλος της Amiga. Όταν κυκλοφόρησε όλοι τρέχαμε να πάρουμε PC με 486. Ήταν το πέρασμα από μια εποχή στην άλλη, το πέρασμα από τους home computers στα PC. Αυτό χωρίς να λέω πως μια εποχή ήταν καλύτερη ή χειρότερη, απλά αυτές ήταν. Επίσης να πω πως τόσο η Amiga όσο και ο Atari ST έκαναν και επαγγελματική δουλειά, ήταν ένας αστικός μύθος οι "σοβαροί υπολογιστές" .

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, V.I.Smirnov είπε

Να σου πω εγώ γιατί.
Διότι το PC με τα "τρίχρωμα γραφικά" είχε software για τα πάντα.
Από επεξεργαστή κειμένου για γραμμική Β μέχρι CAD για αγιογραφίες.
Δεν υπήρχε δουλειά που να μην είχε λογισμικό να την κάνει.


Η amiga ήταν ένα κολοβομένο workstation, πολύ εντυπωσιακό για όσους δεν είχαν ξαναδεί τέτοια μηχανήματα,
αλλά είχε μόνον παιχνίδια.
Κανένας που χρειαζόταν μηχάνημα για σοβαρή δουλειά δεν την έπαιρνε στα σοβαρά.
Όπου χρειάζονταν πραγματικά μεγάλες δυνατότητες γραφικών, χρησιμοποιούνταν workstations που ηταν πολύ ανώτερα (αλλά και πολύ ακριβότερα) απ' την amiga.
Όπου χρειαζόταν επαγγελματικό λογισμικό χρησιμοποιούσαν PC.
H amiga έμεινε μόνον για να παίζουν κάποιοι με τα χρώματα και τους ήχους της - και τίποτε άλλο....

-

Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος.

Η Amiga είχε άπειρο software για να κάνεις τα πάντα. Άσχετα αν ο πολύς κόσμος την ήξερε μόνο ως gaming μηχάνημα. 

Απο spreadsheets, dtp utilities, CAD, word processors, κυριολεκτικά τα πάντα. Το workbench ήταν το πρώτο πραγματικά multitasking OS που βγήκε στην ιστορία των υπολογιστών προσφέροντας πολλές δυνατότητες. Εγώ είχα γράψει πολλά utilities στην Amiga 500 όταν ήμουν πιτσιρικάς και ακόμα την έχω και δουλεύει κανονικά. 

Μέχρι και video toaster είχε και την Amiga 2000 την χρησιμοποιούσαν πολλά studios της εποχής γιατί ήταν πολύ πιο οικονομική από workstations και εκανε τα πάντα. Για να σου δώσω ένα παράδειγμα στη σειρά Babylon 5 τα γραφικά με Amiga είχαν γίνει όλα. 

Μέχρι και η NASA χρησιμοποιούσε Amiga για συγκεκριμένες εργασίες λόγω του multitasking OS που είχε. 

Ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της ως μηχάνημα. 

Ο λόγος που εξαφανίστηκε δεν ήταν η έλλειψη software αλλά το γεγονός ότι η Commodore έχασε τη μπάλα με λάθος κινήσεις και χρεωκοπησε. 

35 χρόνια μετά ακόμα βγαίνει καινούργιο hardware και software για την Amiga από την παγκόσμια κοινότητα που είναι πολύ δραστήρια για ένα μηχάνημα που υποτίθεται ότι έχει πεθάνει. 

Επεξ/σία από D-Lux
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, D-Lux είπε

Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος.

Η Amiga είχε άπειρο software για να κάνεις τα πάντα. Άσχετα αν ο πολύς κόσμος την ήξερε μόνο ως gaming μηχάνημα. 

Απο spreadsheets, dtp utilities, CAD, word processors, κυριολεκτικά τα πάντα. Το workbench ήταν το πρώτο πραγματικά multitasking OS που βγήκε στην ιστορία των υπολογιστών προσφέροντας πολλές δυνατότητες. Εγώ είχα γράψει πολλά utilities στην Amiga 500 όταν ήμουν πιτσιρικάς και ακόμα την έχω και δουλεύει κανονικά. 

Μέχρι και video toaster είχε και την Amiga 2000 την χρησιμοποιούσαν πολλά studios της εποχής γιατί ήταν πολύ πιο οικονομική από workstations και εκανε τα πάντα. Για να σου δώσω ένα παράδειγμα στη σειρά Babylon 5 τα γραφικά με Amiga είχαν γίνει όλα. 

Μέχρι και η NASA χρησιμοποιούσε Amiga για συγκεκριμένες εργασίες λόγω του multitasking OS που είχε. 

Ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της ως μηχάνημα. 

Ο λόγος που εξαφανίστηκε δεν ήταν η έλλειψη software αλλά το γεγονός ότι η Commodore έχασε τη μπάλα με λάθος κινήσεις και χρεωκοπησε. 

35 χρόνια μετά ακόμα βγαίνει καινούργιο hardware και software για την Amiga από την παγκόσμια κοινότητα που είναι πολύ δραστήρια για ένα μηχάνημα που υποτίθεται ότι έχει πεθάνει. 

Kανένα λάθος δεν κάνω.
Απλώς, εσείς δεν ξέρετε τι άλλα μηχανήματα υπήρχαν τότε και τι δυνατότητες είχαν.

Η amiga ήταν ακατάλληλη για απαιτητικό βιομηχανικό περιβάλλον.
Π.χ., καμιά αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα σκεφτόταν ποτέ να βασιστεί στην amiga για να σχεδιάσει και να μελετήσει αμαξώματα. Όλα τα μεγάλα λογισμικά πεπερασμένων στοιχείων ήταν μόνον για workstations - η amiga δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τους.
Π.χ., το υποτιθέμενο multitasking OS της amiga ήταν ένα ημίμετρο:
έτρεχες τέσσερα-πέντε προγράμματα ταυτόχρονα και η ταχύτητα γινόταν σαν χελώνα.
Ένα workstation της εποχής δεν είχε τέτοιο πρόβλημα, δούλευε ομαλά ότι και να έκανες (βέβαια κόστιζε πολύ περισσότερο).
Το γεγονός ήταν ότι για πραγματικά απαιτητική δουλειά η amiga δεν τράβαγε.
Ήταν ένα "workstation  για το σπίτι", μ' αυτόν τον προσανατολισμό την σχεδίασαν, παίρνοντας τις ιδέες από τα αληθινά  workstations που υπήρχαν τότε. Όλες οι υποτiθέμενες καινοτομίες της amiga ελήφθησαν απ' αυτά - αλλά με πολλούς περιορισμούς ("σπιτική έκδοση").  Γι αυτό και είχε πολύ ανώτερα χαρακτηριστικά από τα κοινά pc - 
αλλά και γι αυτό είχε πολλούς συμβιβασμούς και ήταν κατώτερη από τα workstations της εποχής που μπορούσαν πραγματικά να κάνουν όλα τα τότε όνειρα....

 

Παρεμπιπτόντως, θυμάμαι χαρακτηριστικά αυτή την κάρτα γραφικών, από το '85 ή νωρίτερα :
https://www.4corn.co.uk/archive/showpdfs/07 Acorn User July 1986 - Barbican/Io Research - The Pluto II Colour Graphics Card.pdf

Τα χαρακτηριστικά της είναι εντυπωσιακά για την εποχή (μιλάμε για πριν το '85) - 
και βέβαια ανώτερα από της amiga (π.χ., είχε τόση μνήμη μόνη της όση είχε η amiga συνολικά).
Δείγμα του τι υπήρχε ήδη, όταν οι χρήστες εκστασιάζονταν από τα γραφικά της amiga επειδή είχαν μακάρια άγνοια τι κυκλοφορούσε και χρησιμοποιούνταν αλλού.
Υπήρχαν κι άλλες τέτοιες, άγνωστες στο ευρύ κοινό, και εντελώς ξεχασμένες σήμερα.
Αλλά ποιός κοινός χρήστης ήξερε (ή θα πλήρωνε) αυτά τα πράγματα; 
μόνον στη βιομηχανία τα ξέρανε και τα χρησιμοποιούσαν.

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 ώρες πριν, TasMan είπε

Όταν είχαμε PC-XT με αστεία CGA τρίχρωμα γραφικά θυμάμαι κράζαμε ένα φίλο μας που είχε Amiga 500 έγχρωμο με παιχνιδάρες! Ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί... Υποθέτω συνδυασμός φανμποϊσμού και "αν δεν πενέψεις το σπίτι σου."

Χαχαχα. Όμως το κράξιμο στους Amigaδες ξεκίνησε όταν έγινε η μεταφορά του "Wing Commander" από το PC στην Amiga που δυστυχώς εκεί έδειξε την αδυναμία της ...

wingcommandercockpit.gif.c5007accfc2a8edf5ae3eb1ce8639c0b.gif

Όπου δυστυχώς μετά την άφιξη της SVGA και της SoundBlaster στα PC, πρωτιές της Amiga όπως "Turrican II", "Project X",  "R-Type", "Alien Breed" μεταφέρθηκαν άνετα στο PC (ναι τα είχα αυτά τα παιχνίδια σε PC) χωρίς κανένα πρόβλημα ... !

Επεξ/σία από skapodis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως η AMIGA χρησιμοποιήθηκε για πάρα πολλά χρόνια (μέχρι το 2006 περίπου) σε διάφορες αποστολές της NASA και τους contractors της ως σύστημα ελέγχου για τις απογειώσεις διαφορών διαστημοσυσκευών  έως και διαστημικών λεωφορείων από το Cape Canaveral.

Δεν το λες και "λίγο"...

ΥΓ.
Η εμπάθεια των PC users προς την AMIGA είναι τουλάχιστον γελοία μετά από τόσα χρόνια και αφού ο πόλεμος τελείωσε με νικητές τους πρώτους .. αν και σήμερα τα PC μοιάζουν πολύ περισσότερο με MAC / AMIGA ... LoL

Επεξ/σία από Directx
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, skapodis είπε

Χαχαχα. Όμως το κράξιμο στους Amigaδες ξεκίνησε όταν έγινε η μεταφορά του "Wing Commander" από το PC στην Amiga που δυστυχώς εκεί έδειξε την αδυναμία της στην επεξεργασία των ray tracing graphics ...

wingcommandercockpit.gif.c5007accfc2a8edf5ae3eb1ce8639c0b.gif

Όπου δυστυχώς μετά την άφιξη της SVGA και της SoundBlaster στα PC, πρωτιές της Amiga όπως "Turrican II", "Project X",  "R-Type", "Alien Breed" μεταφέρθηκαν άνετα στο PC (ναι τα είχα αυτά τα παιχνίδια σε PC) χωρίς κανένα πρόβλημα ... !

Η VGA των 256 χρωμάτων (όχι η SVGA Εκεί είχε ξεφύγει ήδη το PC)  και η soundblaster (όχι η τραγική adlib) Ήταν η αρχή του τέλους για την Amiga  και στα παιχνίδια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 ώρες πριν, kostasfalcon είπε

Η Amiga μονοπώλησε το άρθρο Και όχι άδικα… Είχα και εγώ την λατρεμένη…500 500+ 600

Αν και είμαι υπέρμαχος της commodore και ιδιαίτερα της Amiga θα πρεπει να ειμαστε ρεαλιστες. Ο ιδιος ο Carmack ειχε γραψει το 1994 το παρακατω

The amiga is not powerfull enough to run DOOM. It takes the full 
speed of a 68040 to play the game properly even if you have a chunky 
pixel mode in hardware. Having to convert to bit planes would kill 
it even on the fastest amiga hardware, not to mention the effect it 
would have on the majority of the amiga base.

John Carmack

Πριν λίγους μήνες κάποιος σκέφτηκε να κάνει το ακατόρθωτο... Αν έχετε ακούσει για το Grind ειναι ενα fps το οποιο τρεχει σε μια απλη amiga 500. Το αποτελεσμα εντυπωσιακο αλλα σε 7-8 fps πως να παιξεις; 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, geont είπε

Αν και είμαι υπέρμαχος της commodore και ιδιαίτερα της Amiga θα πρεπει να ειμαστε ρεαλιστες. Ο ιδιος ο Carmack ειχε γραψει το 1994 το παρακατω

The amiga is not powerfull enough to run DOOM. It takes the full 
speed of a 68040 to play the game properly even if you have a chunky 
pixel mode in hardware. Having to convert to bit planes would kill 
it even on the fastest amiga hardware, not to mention the effect it 
would have on the majority of the amiga base.

John Carmack

Πριν λίγους μήνες κάποιος σκέφτηκε να κάνει το ακατόρθωτο... Αν έχετε ακούσει για το Grind ειναι ενα fps το οποιο τρεχει σε μια απλη amiga 500. Το αποτελεσμα εντυπωσιακο αλλα σε 7-8 fps πως να παιξεις; 

 

Ακριβώς από πάνω το σχόλιο μου το διάβασες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, kostasfalcon είπε

Ακριβώς από πάνω το σχόλιο μου το διάβασες?

Το AGA chipset (1200/4000) δεν έχει κάτι να ζηλέψει  ούτε σε ανάλυση ούτε σε χρωματική παλέτα.  Για τον ήχο εγώ προσωπικά την adlib την βλέπω μια χαρά υλοποίηση εκείνη την εποχή από το να ακούς να γκαρίζει το pc speaker. Αν τωρα κανουμε μια συγκριση της sb με το παροχημενο paula chip της Amiga ναι εδω ειναι μπροστα η sb.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, geont είπε

Το AGA chipset (1200/4000) δεν έχει κάτι να ζηλέψει  ούτε σε ανάλυση ούτε σε χρωματική παλέτα.  Για τον ήχο εγώ προσωπικά την adlib την βλέπω μια χαρά υλοποίηση εκείνη την εποχή από το να ακούς να γκαρίζει το pc speaker. Αν τωρα κανουμε μια συγκριση της sb με το παροχημενο paula chip της Amiga ναι εδω ειναι μπροστα η sb.

Ναι αλλά τα PC με SVGA ξέφυγαν…. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα το φόρμουλα 1 της microprose και το lotus 3…. Στην Amiga σερνόταν… Όπως επίσης και το θρυλικό Indiana Jones and the fate  of Atlantis Όπου  στο PC Ήταν πολύ μπροστά

Μετέπειτα το 1996 περνώντας την 3Dfx voodoo2 με 12mb ram είδα τι εστί γραφικά και ομαλό animation 

Επεξ/σία από kostasfalcon
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, kostasfalcon είπε

Ναι αλλά τα PC με SVGA ξέφυγαν…. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα το φόρμουλα 1 της microprose και το lotus 3…. Στην Amiga σερνόταν… Όπως επίσης και το θρυλικό Indiana Jones and the fate  of Atlantis Όπου  στο PC Ήταν πολύ μπροστά

Μετέπειτα το 1996 περνώντας την 3Dfx voodoo2 με 12mb ram είδα τι εστί γραφικά και ομαλό animation 

Συμφωνώ σε όλα :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...