Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Γνώμες, απόψεις για νέα μοντέλα


chek2fire

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μάλλον ταιριάζει περισσότερο στο άλλη νήμα για την προπτική της ηλεκτροκίνησης...

...αλλά διάβαζα ότι η άνοδος της αγοράς των EV αυξάνει σημαντικά στη ζήτηση σε τσιπάκια/ημιαγωγούς
https://globalventuring.com/corporate/consumer/evs-drive-future-demand-for-car-semiconductors/

...και τα νεώτερα EV μπορεί να χρησιμοποιούν μέχρι και 3000 τσιπάκια..
https://rhomotion.com/news/semiconductors-in-evs-what-you-need-to-know/

...με το κόστος των ηλεκτρονικών ως ποσοστό του συνολικού κόστους του αυτοκινήτου να κυμαίνεται γύρω στο 40% πλέον (από ~20% προ εικοσαετίας)
https://www.researchgate.net/figure/Automotive-electronics-cost-as-a-percentage-of-total-car-cost_fig1_328032262
https://www.autoexpress.co.uk/news/352300/electronics-make-40-new-cars-cost

...και τη Κίνα να έχει σχεδόν διπλασιάσει το μερτικό της στην παγκόσμια αγορά μέσα σε 8 χρόνια σε συμβατικά τσιπάκια/ημιαγωγούς, από ~17% το 2015 στο 31% στο τέλος του 2023, και τις προβλέψεις να δείχνουν έλεγχο του 39% μέχρι το 2030.
https://rhg.com/research/thin-ice-us-pathways-to-regulating-china-sourced-legacy-chips/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Doubt είπε

Αν έχεις 2 "πρίζες" (ρευματοδότες) η μια στο δίκτυο κανονικά και η άλλη σε ξεχωριστό κύκλωμα ΦΒ + μπαταρία κι επιλέγεις χειροκίνητα; Γίνεται; Νόμιμα;

Δεν χρειαζεται δύο μπρίζες. Οι οικιακοί σταθμοί φόρτισης ας πούμε ο δικός μου ο WallBox μπορεί να το κάνει αυτόματα. Δλδ να πάρει ρεύμα από την μπαταρία των φωτοβολταικών και όταν δει ότι τελειώνει να γυρίσει αυτόματα στο δίκτυο η ακόμα ανάλογα με το φόρτο που το τραβάει το σπίτι να κάνει εναλλαγές. 

https://wallbox.com/en_catalog/energy-management/eco-smart-solar-ev-charging

γιαυτό σκέφτομαι να κάνω μια μικρή αυτόνομη εγκατάσταση με μια 20αρα μπαταρία και να αφήσω το wallbox να κάνει δουλειά.

Επεξ/σία από chek2fire
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, chek2fire είπε

Δεν χρειαζεται δύο μπρίζες. Οι οικιακοί σταθμοί φόρτισης ας πούμε ο δικός μου ο WallBox μπορεί να το κάνει αυτόματα. Δλδ να πάρει ρεύμα από την μπαταρία των φωτοβολταικών και όταν δει ότι τελειώνει να γυρίσει αυτόματα στο δίκτυο η ακόμα ανάλογα με το φόρτο που το τραβάει το σπίτι να κάνει εναλλαγές. 

https://wallbox.com/en_catalog/energy-management/eco-smart-solar-ev-charging

γιαυτό σκέφτομαι να κάνω μια μικρή αυτόνομη εγκατάσταση με μια 20αρα μπαταρία και να αφήσω το wallbox να κάνει δουλειά.

Θα μπορούσες με την ίδια ή παρόμοια μέθοδο να τροφοδοτήσεις πχ ένα κλιματιστικό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Doubt είπε

Θα μπορούσες με την ίδια ή παρόμοια μέθοδο να τροφοδοτήσεις πχ ένα κλιματιστικό;

Αν κανεις εγκατασταση ΦΒ, ο inverter κανει αυτη τη δουλεια.

Δηλαδη αποφασιζει απο που θα τροφοδοτησει τι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Αν κανεις εγκατασταση ΦΒ, ο inverter κανει αυτη τη δουλεια.

Δηλαδη αποφασιζει απο που θα τροφοδοτησει τι.

Αυτή η επιλογή είναι στάνταρ; Ρυθμίζεται; Μπορεί να ρυθμιστεί από τον χρήστη;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Doubt είπε

Αυτή η επιλογή είναι στάνταρ; Ρυθμίζεται; Μπορεί να ρυθμιστεί από τον χρήστη;

Οταν εχεις ηλιο, και παραγεις ρευμα, ο inverter παιρνει το ρευμα και το δινει κατα προτεραιοτητα 1. στη καταναλωση σου. 2 στη φορτιση της μπαταριας 3. το επιστρεφει στο δικτυο

οταν ΔΕΝ εχεις ηλιο, ο inverter παιρνει ρευμα κατα προτεραιοτητα 1. απο την μπαταρια 2. απο το δικτυο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε αυτοκίνητο tesla 10ετίας με 330.000 χιλιόμετρα η μπαταρία έχει μείωση απόδοσης μόνο 26%.\

Με τέτοια στοιχεία αξίζει να το κρατήσεις και πάνω από 10 χρόνια.

  • Like 2
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, chek2fire είπε

Σε αυτοκίνητο tesla 10ετίας με 330.000 χιλιόμετρα η μπαταρία έχει μείωση απόδοσης μόνο 26%.\

Με τέτοια στοιχεία αξίζει να το κρατήσεις και πάνω από 10 χρόνια.

Σε 330.000 κάτι γνωστοί μου με βενζίνη είχαν πάρει τον κινητήρα στα χέρια. Αλλά δεν πειράζει. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Doubt είπε

Απορώ πως βλέπετε βιντεάκια με τέτοια thumbnails. Ούτε θα το κοίταζα καν.

το είδα μόνο και μόνο γιατί έτσι όπως το παρουσιάζει θεωρούσα ότι θα είχε διαλύσει τελείως η μπαταρία. Click bait καθαρό βέβαια αλλά είχε ενδιαφέρον.

Τώρα άλλο ένα μοντέλο πόλης σε λογική τιμή μας έρχεται από την Hyundai μετά το καλοκαίρι.

Είναι το Hyundai Inster και θα κυμαίνεται γύρω από τα 25k

https://www.hyundai.gr/models/hyundai-inster/

https://www.newsit.gr/auto/premiera-gia-to-Hyundai-INSTER-to-neo-amigos-ilektriko-oxima-tis-katigorias-a-me-koryfaia-aytonomia/4121173/

https://www.theverge.com/2024/6/27/24187409/hyundai-inster-small-ev-compact-price-specs-us

 

 

Ωραίο αμάξι. Λογικό range για μέσα στη πόλη και πολύ αξιοπρεπή χώροι. Τώρα θα είναι στα 98 άλογα η μικρή του έκδοση και η πιο μεγάλη στα 113. 

Tόσο ελαφρύ και με τέτοια ιπποδύναμη νομίζω δεν θα έχει πρόβλημα ούτε σε κυκλαδίτικους δρόμους να το βάλεις χώμα με ανηφόρα κλίση απότομη. Μια χαρά και για νησιά αυτό το αμάξι. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, chek2fire είπε

το είδα μόνο και μόνο γιατί έτσι όπως το παρουσιάζει θεωρούσα ότι θα είχε διαλύσει τελείως η μπαταρία. Click bait καθαρό βέβαια αλλά είχε ενδιαφέρον.

Τώρα άλλο ένα μοντέλο πόλης σε λογική τιμή μας έρχεται από την Hyundai μετά το καλοκαίρι.

Είναι το Hyundai Inster και θα κυμαίνεται γύρω από τα 25k

https://www.hyundai.gr/models/hyundai-inster/

https://www.newsit.gr/auto/premiera-gia-to-Hyundai-INSTER-to-neo-amigos-ilektriko-oxima-tis-katigorias-a-me-koryfaia-aytonomia/4121173/

https://www.theverge.com/2024/6/27/24187409/hyundai-inster-small-ev-compact-price-specs-us

 

 

Ωραίο αμάξι. Λογικό range για μέσα στη πόλη και πολύ αξιοπρεπή χώροι. Τώρα θα είναι στα 98 άλογα η μικρή του έκδοση και η πιο μεγάλη στα 113. 

Tόσο ελαφρύ και με τέτοια ιπποδύναμη νομίζω δεν θα έχει πρόβλημα ούτε σε κυκλαδίτικους δρόμους να το βάλεις χώμα με ανηφόρα κλίση απότομη. Μια χαρά και για νησιά αυτό το αμάξι. 

my eyes...

ποσο ασχημο μπορει να ειναι ενα αμαξι? κριμα γιατι μεσα ειναι ωραιο και πρακτικο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

Είναι το Hyundai Inster και θα κυμαίνεται γύρω από τα 25k

σαν EV kei car είναι αλλά με τιμή χαβιαριού. :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...