Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Γνώμες, απόψεις για νέα μοντέλα


chek2fire

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 9/5/2024 στις 12:07 ΜΜ, Joshua21 είπε

Αν η κάθε πρίζα από αυτές που βρίσκεις είναι σούκο τότε ναι, μπορεί να φορτίσει (με πολύ αργό ρυθμό φυσικά) σε κάθε πρίζα που βρίσκεις.

Ε ναι, οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης δεν έχουν καλώδιο, έχουν μόνο πρίζα (type 2) άρα πρέπει να έχεις δικό σου καλώδιο για να μπορέσεις να φορτίσεις σε αυτούς.

Είναι που δεν ξέρεις ούτε τα βασικά, τα γράφουν και οι φίλοι παραπάνω λίγο μπερδεμένα.

Πρώτα από όλα AC είναι το εναλασσόμενο ρεύμα και DC είναι το συνεχές ρεύμα (google αν θες περισσότερες λεπτομέρειες).

Οι σταθμοί φόρτισης είναι AC, οι οποίοι συνήθως έχουν μέγιστη ισχύ 22 KW, και εκτός σπανίων εξαιρέσεων δεν έχουν καλώδιο. Τα BEV φορτίζουν με DC για αυτό και ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης στους σταθμούς φόρτισης περιορίζεται από τον ενσωματωμένο φορτιστή του οχήματος (ο οποίος μετατρέπει το AC ρεύμα σε DC), συνήθως στα 7,2KW.

Οι ταχυφορτιστές είναι DC, η μέγιστη ισχύς τους είναι από 50 έως 350 KW, και πάντα έχουν ενσωματωμένο καλώδιο για να φορτίσεις.

Καλύτερα τώρα;

Ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινήσεις. 

Λοιπόν δοκίμασα σε απλή πρίζα σούκο με το καλώδιο που είχε το αμάξι και δεν φορτίζει. Μου βγάζει κόκκινο λαμπάκι. Μου το είχαν πει και από την αντιπροσωπεία: Χρείαζεται "ενισχυμένη" πρίζα. Επειδή δεν έχω ιδέα τι είναι αυτό, έκλεισα ραντεβού με ηλεκτρολόγο αύριο να μου πει. Ξέρεις τι είναι το Leon Cupra; Μάλλον PHEV υποψιάζομαι. 

Επίσης δεν φορτίζει οριακά καθόλου με την κίνηση με τον βενζινοκινητήρα. Έχω κάνει 300km και έχει φορτίσει 2km στο ηλεκτρικό.

 

Στις 9/5/2024 στις 5:24 ΜΜ, Burgos είπε

Τι φάση με τα καλώδια ρε παιδιά; Τα καλώδια που έχει το αυτοκίνητο είναι οκ για παντού. Ένα για οικιακή πρίζα που θέλει 30 ώρες να φορτίσει και ένα Type 2 που ταιριάζει σε όλους τους AC ταχυφορτιστές. Οι DC έχουν ΟΛΟΙ δικό τους καλώδιο. Γιατί τέτοιο μπέρδεμα;

Το Leon Cupra που μας έδωσαν δεν έχει δεύτερο καλώδιο. Ένα έχει που μπαίνει σε οικιακή πρίζα και δεν φορτίζει. Όχι φορτίζει αργά - δεν φορτίζει. Θέλει, λένε, ενισχυμένη πρίζα (αν ξέρει κανείς τι σημαίνει αυτό). Επίσης λένε ότι φορτίζει σε ενισχυμένη σούκο στις 6, όχι στις 30 ώρες.

Όταν λέτε Type 2 εννοείται κάτι τέτοιο;

EV+ charging cable Type 2 to Type 2 32A.5M TYPE2 32A 1P SIZE XS

23 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Εχω το σχεδον ιδιο cupra formentor.

Ο φορτιστης σουκο που δινει μαζι τραβαει max 10A.

Οποτε δεν εχεις θεμα.

Απλα να ξερεις πως με 2.3kw θες 5μιση ωρες για 0-100

Ουτε σε μενα ειχαν δωσει, αλλα το ζητησα απο την hertz και μου το εδωσαν (τσαμπα)

Δοκιμασμένο δεν φορτίζει σε πρίζα σούκο "απλή". Θα δούμε τι θα πει ο ηλεκτρολόγος.

Φοβερό αυτό που είπες για τη Hertz. Θα το ζητήσω κι εγώ από Leaseplan. Για να δούμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 1,2k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

3 λεπτά πριν, Federacion είπε

Λοιπόν δοκίμασα σε απλή πρίζα σούκο με το καλώδιο που είχε το αμάξι και δεν φορτίζει. Μου βγάζει κόκκινο λαμπάκι. Μου το είχαν πει και από την αντιπροσωπεία: Χρείαζεται "ενισχυμένη" πρίζα.

Συνήθως η πρίζα που μπαίνει το πλυντήριο είναι "ενισχυμένη", βασικά έχει να κάνει με πόσο ρεύμα (αμπέρ) μπορεί να μεταφέρει η γραμμή που καταλήγει στην πρίζα. Δοκίμασε κι εκεί πριν πληρώσεις ηλεκτρολόγο. Επίσης ενισχυμένη είναι η γραμμή της ηλεκτρικής κουζίνας και του θερμοσίφωνα αλλά μάλλον δεν μπορείς να επέμβεις εσύ εκεί.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Federacion είπε

Ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινήσεις. 

Λοιπόν δοκίμασα σε απλή πρίζα σούκο με το καλώδιο που είχε το αμάξι και δεν φορτίζει. Μου βγάζει κόκκινο λαμπάκι. Μου το είχαν πει και από την αντιπροσωπεία: Χρείαζεται "ενισχυμένη" πρίζα. Επειδή δεν έχω ιδέα τι είναι αυτό, έκλεισα ραντεβού με ηλεκτρολόγο αύριο να μου πει. Ξέρεις τι είναι το Leon Cupra; Μάλλον PHEV υποψιάζομαι. 

Επίσης δεν φορτίζει οριακά καθόλου με την κίνηση με τον βενζινοκινητήρα. Έχω κάνει 300km και έχει φορτίσει 2km στο ηλεκτρικό.

 

Το Leon Cupra που μας έδωσαν δεν έχει δεύτερο καλώδιο. Ένα έχει που μπαίνει σε οικιακή πρίζα και δεν φορτίζει. Όχι φορτίζει αργά - δεν φορτίζει. Θέλει, λένε, ενισχυμένη πρίζα (αν ξέρει κανείς τι σημαίνει αυτό). Επίσης λένε ότι φορτίζει σε ενισχυμένη σούκο στις 6, όχι στις 30 ώρες.

Όταν λέτε Type 2 εννοείται κάτι τέτοιο;

EV+ charging cable Type 2 to Type 2 32A.5M TYPE2 32A 1P SIZE XS

Δοκιμασμένο δεν φορτίζει σε πρίζα σούκο "απλή". Θα δούμε τι θα πει ο ηλεκτρολόγος.

Φοβερό αυτό που είπες για τη Hertz. Θα το ζητήσω κι εγώ από Leaseplan. Για να δούμε.

Τι εννοεις δε φορτιζει?

Πρεπει να δουλευει και η γειωση, αλλιως θα σου αναβει κοκκινο λαμπακι ο φορτιστης.

  • Like 2
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, Federacion said:

Ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινήσεις. 

Λοιπόν δοκίμασα σε απλή πρίζα σούκο με το καλώδιο που είχε το αμάξι και δεν φορτίζει. Μου βγάζει κόκκινο λαμπάκι. Μου το είχαν πει και από την αντιπροσωπεία: Χρείαζεται "ενισχυμένη" πρίζα. Επειδή δεν έχω ιδέα τι είναι αυτό, έκλεισα ραντεβού με ηλεκτρολόγο αύριο να μου πει. Ξέρεις τι είναι το Leon Cupra; Μάλλον PHEV υποψιάζομαι. 

Επίσης δεν φορτίζει οριακά καθόλου με την κίνηση με τον βενζινοκινητήρα. Έχω κάνει 300km και έχει φορτίσει 2km στο ηλεκτρικό.

Ενισχυμένη πρίζα σούκο λένε αυτή που τροφοδοτείται από καλώδια διατομής 3x2,5 τα οποία ασφαλίζονται με ασφάλεια 16A στον πίνακα. Και ναι, όντως το Leon Cupra είναι plug in hybrid, δεν έχω ιδέα όμως για το πως δουλεύει το υβριδικό του σύστημα.

1 hour ago, Federacion said:

Το Leon Cupra που μας έδωσαν δεν έχει δεύτερο καλώδιο. Ένα έχει που μπαίνει σε οικιακή πρίζα και δεν φορτίζει. Όχι φορτίζει αργά - δεν φορτίζει. Θέλει, λένε, ενισχυμένη πρίζα (αν ξέρει κανείς τι σημαίνει αυτό). Επίσης λένε ότι φορτίζει σε ενισχυμένη σούκο στις 6, όχι στις 30 ώρες.

Όταν λέτε Type 2 εννοείται κάτι τέτοιο;

EV+ charging cable Type 2 to Type 2 32A.5M TYPE2 32A 1P SIZE XS

Ναι, έτσι είναι οι επαφές στο αρσενικό φις του type 2, και το καλώδιο είναι σαν το παρακάτω:

Καλώδιο Φόρτισης EV 3φάσεων 32A T2-T2 7,5m

https://www.kafkas.gr/ilektrokinisi-/vysmata-kalodia/vysmata-type-2/mennekes-kalodio-fortisis-ev-3faseon-32a-t2-t2-7-5m_311429/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Federacion είπε

Ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινήσεις. 

Λοιπόν δοκίμασα σε απλή πρίζα σούκο με το καλώδιο που είχε το αμάξι και δεν φορτίζει. Μου βγάζει κόκκινο λαμπάκι. Μου το είχαν πει και από την αντιπροσωπεία: Χρείαζεται "ενισχυμένη" πρίζα. Επειδή δεν έχω ιδέα τι είναι αυτό, έκλεισα ραντεβού με ηλεκτρολόγο αύριο να μου πει. Ξέρεις τι είναι το Leon Cupra; Μάλλον PHEV υποψιάζομαι. 

Επίσης δεν φορτίζει οριακά καθόλου με την κίνηση με τον βενζινοκινητήρα. Έχω κάνει 300km και έχει φορτίσει 2km στο ηλεκτρικό.

 

Το Leon Cupra που μας έδωσαν δεν έχει δεύτερο καλώδιο. Ένα έχει που μπαίνει σε οικιακή πρίζα και δεν φορτίζει. Όχι φορτίζει αργά - δεν φορτίζει. Θέλει, λένε, ενισχυμένη πρίζα (αν ξέρει κανείς τι σημαίνει αυτό). Επίσης λένε ότι φορτίζει σε ενισχυμένη σούκο στις 6, όχι στις 30 ώρες.

Όταν λέτε Type 2 εννοείται κάτι τέτοιο;

EV+ charging cable Type 2 to Type 2 32A.5M TYPE2 32A 1P SIZE XS

Δοκιμασμένο δεν φορτίζει σε πρίζα σούκο "απλή". Θα δούμε τι θα πει ο ηλεκτρολόγος.

Φοβερό αυτό που είπες για τη Hertz. Θα το ζητήσω κι εγώ από Leaseplan. Για να δούμε.

Ο φορτιστής με τη μπρίζα σούκο που σου έχουν δώσει δεν έχει να ρυθμίσεις πόσα αμπέρ να τραβηξει ώστε να το βάλεις στα χαμηλότερα αμπερ? 

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι φορτιστές που δίνουν είναι συνήθως για 10Α.

Οποτε μπορεί να φορτίσει σε απλή πρίζα. Βασική προϋπόθεση όπως ειπώθηκε και παραπάνω να υπάρχει γείωση. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρεπιμπτόντως η Leasplan λέει ότι το καλώδιο που συνδέεται σε σταθμούς φόρτισης είναι αξεσουάρ και δεν το προσφέρει δωρεάν. 

Τσιπιδες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Federacion είπε

Παρεπιμπτόντως η Leasplan λέει ότι το καλώδιο που συνδέεται σε σταθμούς φόρτισης είναι αξεσουάρ και δεν το προσφέρει δωρεάν. 

Τσιπιδες.

Αν δεν έχει το αυτοκίνητο καλώδια όταν εισάγεται μπορεί να τα χρεώσει. Πιο παράλογο είναι να πουλάνε ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς καλώδιο παρά να ζητάει η κάθε Leaseplan έξτρα χρήματα για τα καλώδια που αγοράζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 ώρες πριν, Burgos είπε

Αν δεν έχει το αυτοκίνητο καλώδια όταν εισάγεται μπορεί να τα χρεώσει. Πιο παράλογο είναι να πουλάνε ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς καλώδιο παρά να ζητάει η κάθε Leaseplan έξτρα χρήματα για τα καλώδια που αγοράζει.

Και τα δύο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σήμερα είδα και το δεύτερο ΚΙΑ EV6 που έχω δει μέχρι στιγμής. Στην αρχή επειδή ήταν βράδυ και λόγο του λευκού του φωτισμού νόμιζα ότι ήταν tesla μέχρι που ήρθε δίπλα, και αυτό σε λευκό πέρλα σαν το δικό μου.

Στην αμερική πάντως έχει μεγάλη κοινότητα σαν αυτοκίνητο και με δικό του subreddit

https://www.reddit.com/r/KiaEV6/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σήμερα είδα και ένα Nissan Ariya, το έχει καποιος κοντά στην γειτονία μου. Εντυπωσιακό αυτοκίνητο και αυτό. Βγαίνει πλέον βλέπω και με 87KW μπαταρία αν και πάνω από τα 50k.

 

αποκαλύφθηκε και ο σχεδιασμός του νέου KIA EV6

the-new-kia-ev6-reveal-v0-4bh6ypv09a0d1.

the-new-kia-ev6-reveal-v0-kfujx4u29a0d1.

έχει αλλάξει και το εσωτερικό του βλέπουμε ανασχεδιασμό στο τιμόνι

the-new-kia-ev6-reveal-v0-1tftb4u29a0d1.

the-new-kia-ev6-reveal-v0-f2lx76u29a0d1.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ανέβηκε σε διπλανό forum 

Κάνω αντιγραφή - επικόλληση... 

Έκπτωση σε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων 20% σε όλα τα μοντέλα Eunice Box C. Πρόκειται για ελληνική εταιρεία με δραστηριότητα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ενώ κατασκευάζουν και AC φορτιστές στην Ελλάδα.

https://www.facebook.com/share/p/FE2EbcAcna4EBDVw/

Eunice Box C 7.4 kW AC με καλώδιο 5 μέτρων (537 €)

Eunice Box C 7.4 kW AC με καλώδιο 7 μέτρων (564 €)

Eunice Box C 22 kW AC με καλώδιο 5 μέτρων (613 €)

Eunice Box C 22 kW AC με καλώδιο 7 μέτρων (651 €)

 

ο wallbox που είναι ο βασικός ανταγωνιστής ως προς τα χαρακτηριστικά ξεκινάει από τα 644 ευρώ 

https://www.skroutz.gr/s/28083160/Wallbox-Pulsar-Plus-Epitoichios-Trifasikos-Stathmos-Fortisis-22kW-me-Ensomatomeno-Kalodio-Type-2-PLP1-0-2-4-9-002-C.html

αντίστοιχα και ο mc charger στα 930 https://www.skroutz.gr/s/40706509/Mc-Chargers-Orion-Mini-Epitoichios-Trifasikos-Stathmos-Fortisis-22kW-me-Ensomatomeno-Kalodio-Type-2-OMHG22.html

ίσως βοηθήσει κάποιους υποψήφιους αγοραστές πχ τον @@pnea1973 που έχω φρέσκο στο μυαλό μου με το byd

Επεξ/σία από terry308
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...