Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, csontheline είπε

2) 1 αστέρι στο NCAP 2020+ μπορεί να είναι ασφαλέστερο από 3 αστέρια της προηγούμενης. Πλέον δεν μετράνε το πόσο σε σώζει, αλλά και πως σώζει τους άλλους χρήστες και τι συστήματα έχει πάνω. 

Για δες και τους επιμέρους δείκτες του Dacia Spring.

49% adult occupant.
56% child occupant.

Σκοτώνεται κανονικά όλη η οικογένεια σε στοιχειωδώς σοβαρό τρακάρισμα.

 

  • Like 1
  • Απαντ. 1,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
2 ώρες πριν, gbras είπε

οχι καπου τοσο ειναι . Αυτα παιζουν βεβαια  +- εως 20% αναλογως καιρου

Απογοητεύομαι με αυτήν την αυτονομία να πω την αλήθεια. 

Προσωπικά σε ένα μήνα μπορεί να τύχει να κάνω 1-2 ταξίδια της τάξης των ~350χλμ. Εφόσον ακόμα και με ταχύτητα 110kmh δεν φτάνω στον προορισμό χωρίς στάση για φόρτιση, έστω και σε ταχυφορτιστη, τότε μάλλον δεν είμαι ακόμα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Για μεγαλύτερα ταξίδια (400+χλμ) δεν θα με ενοχλούσε γιατί θα έκανα στάση για καφέ/τουαλετα/ξεκούραση έτσι κι αλλιώς.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, csontheline είπε

Το έχω δει και το έχω λάβει υπόψιν μου, αλλά 

1) είναι για του 2021 (αν και, νομίζω, δεν άλλαξαν κάτι στο νεότερο μοντέλο) 

2) 1 αστέρι στο NCAP 2020+ μπορεί να είναι ασφαλέστερο από 3 αστέρια της προηγούμενης. Πλέον δεν μετράνε το πόσο σε σώζει, αλλά και πως σώζει τους άλλους χρήστες και τι συστήματα έχει πάνω. 

Ισχύει, αλλά τα βασικά στοιχεία τα έχεις μπροστά σου

image.png.a4acbaeeb26d68cc262f976846fcb8f5.png

  • Like 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, ChRis6 είπε

Δηλαδή με βάση τον παραπάνω πίνακα, με 100% φόρτιση και ταχύτητα 121kmh θα διανυσουμε 298 χιλιόμετρα με μπαταρία 77.4kwh;

Διαβάζω λάθος τον πίνακα μήπως; Αν είναι έτσι, τότε μου φαίνενται υπερβολικά μικρή απόσταση.

edit: Μήπως εννοεί μέση ταχύτητα ανα 100km?

Εννοεί ΣΤΑΘΕΡΗ ταχύτητα. Όχι μέση. 

Η μέση μπορεί να είναι 50χλμ/ώρα για 1 ώρα και 150χλμ/ώρα για 1 ώρα.

Αυτό δείχνει να πηγαίνεις σταθερά με τόσο.

Οπότε αν πείς ότι θα ξεκινήσεις απο την πόλη και θα πάς μέχρι 120χλμ/ώρα τότε βγάζει πολύ πιο πάνω απο 298χλμ. 

 

Κάναμε για παράδειγμα αυτή τη διαδρομή και ότι λέει παρακάτω ισχύει.

250χλμ με 25% αυτονομία ακόμα

130 μέγιστη ταχύτητα και 10% πάνω απο τα όρια

Παίξε με το abrp να δείς πόσο σου δείχνει ότι θα κάψει. 

95% τουλάχιστον πέφτει μέσα

τις περισσότερες φορές αγγίζει το >98%

image.png.e32ae1eaafc3e0ccf4a4f934164594d3.png

Δημοσ.
1 ώρα πριν, ChRis6 είπε

Απογοητεύομαι με αυτήν την αυτονομία να πω την αλήθεια. 

Προσωπικά σε ένα μήνα μπορεί να τύχει να κάνω 1-2 ταξίδια της τάξης των ~350χλμ. Εφόσον ακόμα και με ταχύτητα 110kmh δεν φτάνω στον προορισμό χωρίς στάση για φόρτιση, έστω και σε ταχυφορτιστη, τότε μάλλον δεν είμαι ακόμα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Για μεγαλύτερα ταξίδια (400+χλμ) δεν θα με ενοχλούσε γιατί θα έκανα στάση για καφέ/τουαλετα/ξεκούραση έτσι κι αλλιώς.

αυτος εδω κανει καλες μετρησεις

https://www.youtube.com/@1001cars/videos

ισως εχει το αμαξι που σε ενδιαφερει ισως οχι. παντως αν σου αρεσει να ταξιδευεις με 120+ στην εθνικη τα φθηνα ηλεκτρικα με τις μπαταριες 50-60kwh δεν ειναι για σενα. δες πχ το enyaq80 του εβγαζε 20kwh/100km καταναλωση με 120 στο κοντερ αλλα 27kwh με 140 κοντερ. 

Δημοσ.

Να προσθέσω ότι στο Ioniq 5 που φορτίζει γρήγορα (δε ξέρω για άλλα ηλεκτρικά)

Η μεγαλύτερη ταχύτητα ταξιδιού (κίνηση+φόρτιση) επιτυγχάνεται όταν πηγαίνουμε στον κόφτη (185χλμ/ώρα) και φορτίζουμε 10-80%. Δεν το κάνει κανείς αυτό φυσικά! 

Αλλά δεν ισχύει το πάω αργά για να καθυστερήσω τη φόρτιση. 

image.png.80114db7ce2452555768798840e53a5b.png

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

342.000χλμ με 89.9% υγεία μπαταρίας! Και επειδή είναι Uber/Lyft την έχει "ξεσκίσει" σε ταχυφορτίσεις...

Νομίζω ότι έχουμε αποκλίσει τελείως την καταπόνηση της μπαταρίας με τη χρήση. Μένει να δούμε με τον χρόνο >10ετία τί γίνεται.

 

Και το εσωτερικό σαν καινούργιο με τέτοια χρήση!!!

Αναφορά σε κείμενο

A rider tonight was amazed that I had 213000 miles, and a ride as smooth as his new Tesla, and no rattles. Just letting others know how my car is doing. Interior still looks good, back seat after 33 months with an average of at least 100 different riders a week, Uber/Lyft.

 

 

https://www.facebook.com/groups/938636494160230/?multi_permalinks=1337675567589652&hoisted_section_header_type=recently_seen

Επεξ/σία από teodor_ch
  • Like 2
Δημοσ.
12 hours ago, csontheline said:

Τοποθεσία : Λευκωσία
Είμαι στο τσακ να παραγγείλω το Dacia Spring 48kw.
Το θέλω κατά 99% για πόλη.
Αυτό που με ενθουσίασε (πέρα από την τιμή) είναι το μέγεθος, καθώς είναι μικρό, αλλά όχι τόσο μικρό όσο τα κλασσικά πόλης και ελαφρώς υπερυψωμένο.
Όμως, είδα ότι δεν έχει αντλία θερμότητας, αλλά κλασσικό συμπιεστή.
Εναλλακτική είναι το Hyundai Inster, αλλά ξεκινάει η διαδικασία του "να δώσω κάτι παραπάνω, να πάρω κάτι καλύτερο", πράγμα που ήθελα να αποφύγω (εξού και το εξαιρετικά απλό Spring, το οποίο έχει όση "πολυτέλεια" και τεχνολογία χρειάζεται για πόλη.

Τα δεδομένα είναι ότι :
1) Έχουμε 1 αμάξι, θα χρειαστεί 2ο μέσα στο έτος.
2) Η κρατική επιδότηση λήγει 10/02/2025 (ενδέχεται να πάρει παράταση, αλλά κανείς δεν ξέρει) και είναι 9Κ € και άρα κοιτάω αποκλειστικά καινούριο.
3) Βρίσκομαι Λευκωσία, οι αποστάσεις που κάνουμε, πολλές φορές, είναι ακόμα και κάτω του 1χλμ (ξεκίνα, κάνε 1 χλμ, σβήσε για 2-3 λεπτά, ξαναξεκίνα, κάνε άλλα 500 μέτρα, ξανασβήσε κλπ κλπ, όταν μπορώ το αποφεύγω, αλλά ενίοτε απαιτείται να πηγαίνω με το αμάξι). Έτσι, το βενζινοκίνητο που υπάρχει (και θα παραμείνει ως 1ο) τραβάει ζόρι και το λυπάμαι.

4) Το Inster -εκτιμάται ότι- θα είναι διαθέσιμο από τον Απρίλιο.
5) Ο Σφακιανάκης θαααααα φέρει την BYD στην Κύπρο.
6) Αγορά χωρίς τοπικό αντιπρόσωπο δεν παίζει.
7) Φόρτιση στο σπίτι θα γίνεται με μέγιστο 4-5kw AC, αλλά υπάρχει η δυνατότητα φορτιστή στο γραφείο (δεν ξέρω ισχύ, δεν υπολογίζω πάνω από 30kw DC). Μελλοντικά, ίσως κάνω αύξηση ισχύος για μεγαλύτερο φορτιστή.
Σε κάθε περίπτωση, υπολογίζω ότι 2-3 φορές/εβδομάδα θα βρίσκεται σε κάποιον ταχυ/φορτιστή (είτε δωρεάν, είτε επι πληρωμή) και θα παίρνει όσο απαιτείται για μερικές μέρες.
Το υφιστάμενο βενζινοκίνητο πηγαίνει στο βενζινάδικο 1 φορά/μήνα για γέμισμα.
8 ) Στατιστικά, κάθε μήνα κάνουμε 600χλμ, εκ των οποίων τα 150 εκτός, τα υπόλοιπα εντός (σε αποστάσεις 1-3χλμ άλλοτε με κίνηση, άλλοτε χωρίς).
9) ΔΕΝ κοιτάω υβριδικό (Ο Χ Ι).
10) Το όριο στους αυτοκινητόδρομους είναι 100+20% (120 δηλαδή). Στα 121 σε γράφουν. Προσωπικά πηγαίνω με 95-105, αλλά μέσα στην πόλη, ισχύουν τα όρια (μέγιστο 65, σε κάποια σημεία). Όχι ότι σκόπευα να το βγάλω εκτός, αλλά για την κουβέντα.

Σε BYD (ααααααν έρθει) το μικρότερο που έχει είναι το Seagull (αααααν έρθει).
Από εκεί και μετά, υπάρχουν πολλές επιλογές, όσο ανεβαίνουν τα €, αλλά θέλω να κρατηθώ χαμηλά.

Μετά την επιδότηση, το φουλ έξτρα 48kw Spring βγαίνει 15,5Κ €, το Inster  97PS FWD Auto – 42 kWh (Premium έκδοση) 19,5Κ (εκτός αν γίνει κάποια έκπτωση). Προτάθηκε και το MG4, αλλά ξεκινάει να ανεβαίνει το budget και αν μπω στο τρυπάκι, με βλέπω να καταλήγω με Ioniq 5.

Edit : Σημείο 10.
Πρόσθεσα τους τιμοκαταλόγους.

INSTER-12-2024.pdf 260.08 kB · 5 downloads SPRING-EV-JAN25.pdf 252.43 kB · 4 downloads

RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - RENAULT 5 - Renault Greece

 

Δημοσ.
Στις 14/1/2025 στις 9:54 ΜΜ, @pnea1973 είπε

Κοίτα εγώ έκανα κατασκευή με ένα πινακάκι, με δικό του γενικό διακόπτη 30Α ασφάλεια 16 τύπου C και ρελλέ διαφυγής τύπου Α. Και επειδή ήταν πάνω απο 15 μέτρα η εγκατάσταση έβαλα καλώδιο 3χ4 για να μην έχω πτώση τάσης επειδή τότε φόρτιζα στο όριο.

 

και μένα ο ηλεκτρολόγος μου τράβηξε γραμμή από το ρολόι σε ένα νέο πινακάκι με ασφάλειες και από εκεί μου σύνδεσε το φορτιστή που φτανει στις 11kw φόρτιση.

Απλά αν ανάψω καμιά ενεργοβόρα συσκευή πρέπει να το κατεβάζω στα kw του γιατί δεν σηκώνει το σύστημα τόσο ενεργοβόρες συσκευές μαζί και μου ρίχνει ασφάλεια. 

Ο φορτιστής υποστηρίζει έναν  δικό του ανακατανεμητή ενέργειας ώστε να προσαρμόζει τα kw σύμφωνα με την  ενέργεια που τραβάει το σπίτι ώστε να μην σου κρεμάει το ηλεκτρικό σου δίκτυο. Υπάρχουν γενικοί κατανεμητές από τι έχω διαβάσει που τους βάζεις και ελέγχουν αυτοματα τη ροή των kw αλλά δεν το έχω ψάξει πολύ για να δω πως δουλεύουν  και τι ακριβώς κάνουν.

  • Like 1
Δημοσ.
40 minutes ago, Vasilisxd said:

Ο φίλος παραπάνω φαίνεται πως ψάχνει κάτι οικονομικό. Το 5αρι δυστυχώς δεν θα είναι φθηνό. Στην Γαλλία ξεκινάει από 24k με την μικρή μπαταρία και από τα 30k με την μεγάλη (με έκπτωση 2000€ στις εκδόσεις)...

Δημοσ.
Μόλις τώρα, chek2fire είπε

και μένα ο ηλεκτρολόγος μου τράβηξε γραμμή από το ρολόι σε ένα νέο πινακάκι με ασφάλειες και από εκεί μου σύνδεσε το φορτιστή που φτανει στις 11kw φόρτιση.

Απλά αν ανάψω καμιά ενεργοβόρα συσκευή πρέπει να το κατεβάζω στα kw του γιατί δεν σηκώνει το σύστημα τόσο ενεργοβόρες συσκευές μαζί και μου ρίχνει ασφάλεια. 

Ο φορτιστής υποστηρίζει έναν  δικό του ανακατανεμητή ενέργειας ώστε να προσαρμόζει τα kw σύμφωνα με την  ενέργεια που τραβάει το σπίτι ώστε να μην σου κρεμάει το ηλεκτρικό σου δίκτυο. Υπάρχουν γενικοί κατανεμητές από τι έχω διαβάσει που τους βάζεις και ελέγχουν αυτοματα τη ροή των kw αλλά δεν το έχω ψάξει πολύ για να δω πως δουλεύουν  και τι ακριβώς κάνουν.

Διαχειριστές φορτίων. Αναλογα με τα φορτία κανονίζουν την ισχύ της κάθε συσκευής.. 

  • Like 1
Δημοσ.

Ευχαριστώ παιδιά για τις απαντήσεις. Θα τσεκάρω αυτά που μου στείλατε.

Τα μοντέλα που με ενδιαφέρουν είναι τα EV6 και Seal. Θα έβαζα και το model 3 στη λίστα, αλλά δεν μου κάθονται καλά η έλλειψη φυσικών διακοπτών και ο ιλον.

teo δεν καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λες «σταθερή» ταχύτητα. Εφόσον δεν είναι η μέση ταχύτητα (και η στιγμιαία δεν έχει νόημα για την κουβέντα που κάνουμε), μήπως εννοείς τη μέση ταχύτητα με σχεδόν μηδενική απόκλιση; 

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, @pnea1973 είπε

Διαχειριστές φορτίων. Αναλογα με τα φορτία κανονίζουν την ισχύ της κάθε συσκευής.. 

Δεν είναι το νήμα κατάλληλο αλλά αν γνωρίζεις σε αυτούς τους διαχειριστές μπορείς να δίνεις προτεραιότητα πια συσκευή θα πάρει την μέγιστη ισχύ?

Δημοσ.
8 hours ago, ChRis6 said:

Ευχαριστώ παιδιά για τις απαντήσεις. Θα τσεκάρω αυτά που μου στείλατε.

Τα μοντέλα που με ενδιαφέρουν είναι τα EV6 και Seal. Θα έβαζα και το model 3 στη λίστα, αλλά δεν μου κάθονται καλά η έλλειψη φυσικών διακοπτών και ο ιλον.

Οπωσδήποτε βάλε και το Model 3/Y στην λίστα. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...