Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
4 hours ago, chek2fire said:

Η βενζίνα στην Ιαπωνία την 1 Ιουλίου ήταν 1 ευρώ το λίτρο,

https://www.globalpetrolprices.com/Japan/gasoline_prices/

0.88 το πετρέλαιο

https://oilpricez.com/jp/japan-oil-price

η δε κιλοβατόρα κοστίζει 0.069

https://www.jepx.jp/en/electricpower/market-data/spot/ave_month.html

πανάκριβη ενέργεια και πανάκριβα εισαγόμενα καύσιμα :D 

δεν ανέφερα ποτέ για βενζίνη και πετρέλαιο. όντως φαίνεται ότι είναι φθηνή η κιλοβατώρα αλλά είναι γεγονός ότι έκλεισαν πολλά πυρηνικά εργοστάσια που ανέφερες. απορώ πόσο θα κόστιζε η κιλοβατώρα αν δεν έκλειναν οι 44 πυρηνικοί αντιδραστήρες

  • Confused 1
  • Απαντ. 1,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Βλέπω ότι παγκοσμίως στις πωλήσεις είναι ψηλά το VW ID4, γεγονός που μού έκανε εντύπωση.

Έχουμε εμπειρίες από κατόχους; Τί είναι αυτό που το οδηγεί τόσο ψηλά, ενώ φαίνεται η VW να έχει μείνει σημαντικά πίσω στην ηλεκτροκίνηση;

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, kostasgr78 είπε

Βλέπω ότι παγκοσμίως στις πωλήσεις είναι ψηλά το VW ID4, γεγονός που μού έκανε εντύπωση.

Έχουμε εμπειρίες από κατόχους; Τί είναι αυτό που το οδηγεί τόσο ψηλά, ενώ φαίνεται η VW να έχει μείνει σημαντικά πίσω στην ηλεκτροκίνηση;

Σίγουρα η τιμή του που είναι ανταγωνιστική και το ονομα VW. 

Είναι βαριά ονόματα αυτά στην αυτοκινητοβιομηχανία και φέρνουν εμπιστοσύνη στο κόσμο όσο πίσω να είναι η αγορά της Ευρώπης. Εδώ το δεύτερο σε πωλήσεις είναι το Volvo, μια εταιρεία καθαρά κινεζική πλέον αλλά το όνομα είναι ονομα. 

Μου έκανε εντύπωση αυτή εδώ η είδηση ότι η BYD εκτός από την Ουγγαρία ετοιμάζει και εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Τουρκία.

https://www.ot.gr/2024/07/06/diethni/tourkia-ena-vima-prin-apo-tin-symfonia-1-dis-me-tin-kineziki-byd/

Θα την ανακοινώσει ο Ερντογάν μια από αυτές τις μέρες. Το πιο εντυπωσιακό όμως σε αυτήν την είδηση είναι ότι ήδη στη Τουρκία το 7% των αυτοκινήτων της είναι ηλεκτρικά.

H Τουρκία έχει συμφωνία τελωνειακής ένωσης με την Ευρώπη αρά με αυτή τη κίνηση η BYD ανοίγει άλλον ένα δρόμο να παρακάμψει τις κυρώσεις της Ευρώπης.

Φυσικά εμεις εδώ στην Ελλάδα κοιμόμαστε όπως πάντα όρθιοι. 

  • Like 5
Δημοσ.
2 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Πως να επενδύσει κάποιος στην Ελλάδα;;;;;;; 

μεσω του λιμανιου του Πειραια που ειναι πλεον μεγαλος κομβος για Κινα. 
αλλα στη Τουρκια θα εχουν καλυτερη τυχη οπως φαινεται

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, JailbrokenDiesel είπε

μεσω του λιμανιου του Πειραια που ειναι πλεον μεγαλος κομβος για Κινα. 
αλλα στη Τουρκια θα εχουν καλυτερη τυχη οπως φαινεται

Μωρέ εγώ το ξέρω... Αλλά τα συμφέροντα προφανώς είναι μεγάλα και αλλού.. 

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 8/7/2024 στις 3:06 ΠΜ, chek2fire είπε

Φυσικά εμεις εδώ στην Ελλάδα κοιμόμαστε όπως πάντα όρθιοι. 

Απλά ακόμη δεν γουστάρουμε ηλεκτρικά ή μάλλον δεν έχουμε χρήματα για ηλεκτρικά πράγμα που το βλέπεις και στο δρόμο. Αρα τι να έρθει να κάνει ο κάθε κολοσσός σε μια χώρα 10.000.000 κατοίκων;; Πάει στην Τουρκία που είναι μία αναδυόμενη αγορά 80-90 εκατομυρίων κατοίκων

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, papoys1 είπε

Απλά ακόμη δεν γουστάρουμε ηλεκτρικά ή μάλλον δεν έχουμε χρήματα για ηλεκτρικά πράγμα που το βλέπεις και στο δρόμο. Αρα τι να έρθει να κάνει ο κάθε κολοσσός σε μια χώρα 10.000.000 κατοίκων;; Πάει στην Τουρκία που είναι μία αναδυόμενη αγορά 80-90 εκατομυρίων κατοίκων

για τον ίδιο λόγο που πάνε Τσεχία και Ουγγαρία των ούτε 10 εκ κατοίκων? 

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, dtk-386 είπε

για τον ίδιο λόγο που πάνε Τσεχία και Ουγγαρία των ούτε 10 εκ κατοίκων? 

εκεί υπάρχουν υποδομές και σωστή αντιμετώπιση από το κράτος ενώ εδώ υπάρχουν μόνο λαμόγια.

οφτοπιτς η temu από Ουγγαρία δεν πακετάρει;;;;🤣

Επεξ/σία από papoys1
  • Like 1
Δημοσ.

Σίγουρα δεν είμαστε και Τουρκία ούτε την ιδια ανάπτυξη έχουμε ούτε την ίδια οικονομική δύναμη.

Μην ξεχνάμε ποτέ ότι η Ελλάδα είναι μια οικονομία με χρέος πάνω από 200% και η τουρκία είναι μια οικονομία με χρέος γύρω στο 50%. 

Αλλά η θέση της Ελλάδας είναι όπως και να έχει πύλη κυρίως για τους κινέζους και ας μην πουλάνε ούτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εδώ. Η Κίνα δεν έχει μόνο ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά. 

Θα μπορούσαν να είχαν κάνει τρελές δουλειές εδώ με εργοστάσια. Αν τους είχαμε δώσει και το σιδηρόδρομο που έτσι και αλλιώς είναι γτπ και κανείς δεν το θέλει θα τροφοδοτούσαν όλη την Ευρώπη με αυτοκίνητα και εμείς θα είχαμε σύγχρονα τεχνολογικά αυτοκίνητα σε πολύ προσιτές τιμές.

Πάντως εδώ στην Ελλάδα όλο και περισσότερο βλέπω ηλεκτρικά στους δρόμους συν τα plugin. 

Eχει πλάκα εδώ το σύστημα προσομοίωσης θορύβου της μηχανής στο Ioniq 5N

 

1 ώρα πριν, papoys1 είπε

εκεί υπάρχουν υποδομές και σωστή αντιμετώπιση από το κράτος ενώ εδώ υπάρχουν μόνο λαμόγια.

οφτοπιτς η temu από Ουγγαρία δεν πακετάρει;;;;🤣

η Κίνα το μόνο σίγουρο είναι ότι φέρνει δουλειές και μαζί ανταγωνισμό. Ετυχε να ήμουν σε ένα σημείο που γέμιζε με πακέτα το Box now που ως συνήθως είναι Temu και δεν μπορείς να φανταστείς τι βάζανε. Kαι όλα που τα είδα ήταν πακετάρισμα temu. 

Δημοσ.
23 λεπτά πριν, chek2fire είπε

Θα μπορούσαν να είχαν κάνει τρελές δουλειές εδώ με εργοστάσια. Αν τους είχαμε δώσει και το σιδηρόδρομο που έτσι και αλλιώς είναι γτπ και κανείς δεν το θέλει θα τροφοδοτούσαν όλη την Ευρώπη με αυτοκίνητα και εμείς θα είχαμε σύγχρονα τεχνολογικά αυτοκίνητα σε πολύ προσιτές τιμές.

 

Οι Κινέζοι τον ήθελαν το σιδηρόδρομο και όπως έχω ακούσει θα τον αγόραζαν  και θα τον εκσυγχρόνιζαν ώστε μέσω λιμανιού να έχουν πρόσβαση στην Ευρώπη αλλά οι δικοί μας τον έδωσαν τζάμπα στους Ιταλούς. Ασε ο Ελληνας δεν αλλάζει.

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αμφιβάλλω πως για την επιλογή της χώρας για κατασκευή εργοστασίου 1ο μέλημα είναι η εσωτερική αγορά/δύναμη με καταναλωτικούς όρους (η Τουρκία ως προς το κόστος αυτοκινήτων και την αγοραστική δύναμη δεν είναι ιδανικός προορισμός), αλλά μελήματα όπως:
- κόστος ενέργειας & διαφορετικές πηγές/δρόμοι ενέργειας
- τεχνικά καταρτισμένο & έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό
- κόστος εργασίας
- εφοδιαστική αλύσιδα & οικοσύστημα άλλων κατασκευαστών/εργοστασίων
- διαθεσιμότητα γης για μεγάλες μονάδες
- μεταφορική διασύνδεση
- εγγύτητα σε μεγάλες αγορές - στόχους (Ευρώπη)
- νομοθεσία

Η Ελλάδα προσφέρεται περισσότερο ως διαμετακομιστικό κέντρο, παρά βάση παραγωγής.

Επεξ/σία από definitio
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 9/7/2024 στις 10:09 ΜΜ, definitio είπε

Αμφιβάλλω πως για την επιλογή της χώρας για κατασκευή εργοστασίου 1ο μέλημα είναι η εσωτερική αγορά/δύναμη με καταναλωτικούς όρους (η Τουρκία ως προς το κόστος αυτοκινήτων και την αγοραστική δύναμη δεν είναι ιδανικός προορισμός), αλλά μελήματα όπως:
- κόστος ενέργειας & διαφορετικές πηγές/δρόμοι ενέργειας
- τεχνικά καταρτισμένο & έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό
- κόστος εργασίας
- εφοδιαστική αλύσιδα & οικοσύστημα άλλων κατασκευαστών/εργοστασίων
- διαθεσιμότητα γης για μεγάλες μονάδες
- μεταφορική διασύνδεση
- εγγύτητα σε μεγάλες αγορές - στόχους (Ευρώπη)
- νομοθεσία

Η Ελλάδα προσφέρεται περισσότερο ως διαμετακομιστικό κέντρο, παρά βάση παραγωγής.

η τουρκια ειναι η κινα της ευρωπης και αυτο το εκανε η γερμανια. και να τα εχεις αυριο ολα αυτα πλην μισθων, παλι στην τουρκια θα πανε λογω λιρας. 

 

edit. επισης η τουρκια εχει ειδικη συμφωνια με γερμανια (ΕΕ) και ετσι η byd δεν θα πληρωνει δασμους 17% οπως οι αλλοι που κατασκευαζουν στην κινα. βεβαια το ξερει οτι αυτο πολυ πιθανο να αλλαξει αν η γερμανια απειληθει αλλα και παλι η τουρκια συμφερει.

Επεξ/σία από basilis_k6

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...