haHa Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 25 λεπτά πριν, dkstopo είπε οι γνωμες ειναι σαν τις κ@λοτρυπίδες, ο καθενας εχει την δική του λοιπόν στείλε τον λογαριασμο σου στη FIA να σου πιστώσουν για την μεγαλειώδη ανάλυση Εξαιρετικο επιχειρημα.. Μου θυμιζει και το βαθος των επιχειρηματων του φιλου Nabuko, που βλεποντας αυτο: Ειπε τα εξης: Στις 20/10/2024 στις 10:49 ΜΜ, Nabuko είπε Εγώ βλέπω μόνο τις 2 ρόδες εκτός. Για να θεωρηθεί εκτός πίστας πρέπει να είναι κι οι 4 ρόδες Στις 20/10/2024 στις 10:55 ΜΜ, Nabuko είπε Μάλλον εσύ δεν του ξέρεις. Για συμφωνημένα όρια γράφει ο κανονισμός και όχι για λευκή γραμμή. Μάθε τη διαφορά και ξαναέλα Στις 20/10/2024 στις 11:01 ΜΜ, Nabuko είπε Ναι. Αλλά και η μία να είναι πάλι δεν είναι εκτός. Στις 20/10/2024 στις 11:02 ΜΜ, Nabuko είπε Άσε μας ρε μεγάλε. Τράβα να τρολάρεις παραπέρα Στις 20/10/2024 στις 11:20 ΜΜ, Nabuko είπε Βλέπεις πουθενά να αναφέρω για κερμπ? Μόνος σου φαντάζεσαι πράγματα. Για κάποιον που βλέπει τα τελευταία 4-5 χρόνια φ1 όπως εσύ δεν περίμενα να γνωρίζει κάτι περισσότερο, οπότε δεν σε παρεξηγώ. Πρεπει να ειναι ο μοναδικος που πιστευει οτι ο Μαξ δεν βγηκε εκτος πιστας και για να καλυψει την απουσια επιχειρηματων, αρχιζει τις επιθεσεις και κατηγορει τους αλλους για τρολαρισμα. Επεξ/σία 23 Οκτωβρίου από haHa 1 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
ASFE Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Μέλος Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Εδω γιατι δεν τιμωρηθηκε ο Νορρις. Move under braking βλεπω 🤣 5 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
dkstopo Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 18 λεπτά πριν, haHa είπε Εξαιρετικο επιχειρημα.. Μου θυμιζει και το βαθος των επιχειρηματων του φιλου Nabuko, που βλεποντας αυτο: Ειπε τα εξης: Πρεπει να ειναι ο μοναδικος που πιστευει οτι ο Μαξ δεν βγηκε εκτος πιστας και για να καλυψει την απουσια επιχειρηματων, αρχιζει τις επιθεσεις και κατηγορει τους αλλους για τρολαρισμα. εντελώς τυχαια συμφωνώ με τους κριτες, οι οποίοι βέβαια είναι άσχετοι και κανουν παντα οτι βολευει τον Μαξ. Η Μακλαρεν ενσταση δεν εκανε όμως, μπορείς να μου πεις για ποιο λογο; 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
haHa Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) 30 λεπτά πριν, ASFE είπε Εδω γιατι δεν τιμωρηθηκε ο Νορρις. Move under braking βλεπω 🤣 Ειναι textbook παραδειγμα για move under braking. Και πολύ πιο επικίνδυνο απο το να πετας εξω τον αντίπαλο. Επεξ/σία 23 Οκτωβρίου από haHa 4 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
dimoskoutr Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 1 ώρα πριν, just getting started είπε Από τα πιο καλά στημένα επιχειρήματα που έχω δει μέχρι τώρα στο insomnia. Έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν νομίζω να μπορεί να απαντήσει κάτι μετά από αυτό. Πες το ψέμματα. Βέβαια κάποιοι έχουν γνώμη και την λένε προσπαθώντας να την τεκμηριώσουν και κάποιοι απαντούν με κ@λους…ο καθένας στο είδος του πάντα…😂 2 ώρες πριν, dkstopo είπε οι γνωμες ειναι σαν τις κ@λοτρυπίδες, ο καθενας εχει την δική του λοιπόν στείλε τον λογαριασμο σου στη FIA να σου πιστώσουν για την μεγαλειώδη ανάλυση 👏 1 ώρα πριν, haHa είπε Εξαιρετικο επιχειρημα.. Μου θυμιζει και το βαθος των επιχειρηματων του φιλου Nabuko, που βλεποντας αυτο: Ειπε τα εξης: Πρεπει να ειναι ο μοναδικος που πιστευει οτι ο Μαξ δεν βγηκε εκτος πιστας και για να καλυψει την απουσια επιχειρηματων, αρχιζει τις επιθεσεις και κατηγορει τους αλλους για τρολαρισμα. Ο καθένας στο είδος του φίλτατε. Μάλλον ο καθένας μέχρι εκεί που μπορεί, μέχρι εκεί που φτάνει η δυνατότητά του. Τζάμπα χαλάς λόγια για τέτοιες καταστάσεις.🙂 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
ep1 Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Ας πω και κάτι άσχετο με τις τελευταίες 15 σελίδες . Η Φεράρι, αν δεν κάνω λάθος στους τελευταίους 2 ή3αγώνεςημόνη αναβάθμιση που έφερε είναι η εύκαμπτη πτέρυγα μπροστά. Φαίνεται να κάνει πολύ καλή δουλειά. 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
cinemusic Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2 ώρες πριν, dkstopo είπε εντελώς τυχαια συμφωνώ με τους κριτες, οι οποίοι βέβαια είναι άσχετοι και κανουν παντα οτι βολευει τον Μαξ. Αν σκεφτείς μαλιστα πως ουτε μεταξυ τους συμφωνουν οι κριτές, τοτε μια χαρα σε βρισκω. 1 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Nabuko Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Ακολουθεί σεντόνι αλλά τα έβαλα σε σπόιλερ Οι κανονισμοί που άλλαξαν λόγω Χάμιλτον Spoiler 1. Gaining an Advantage Off-Track Clarification Race: 2008 Belgian Grand Prix Incident: Hamilton cut the chicane while battling Kimi Räikkönen, allowing him to overtake. He let Räikkönen back past but immediately overtook him again at the next corner. Rule Clarification: The FIA clarified that if a driver gains an advantage by leaving the track, they must not only give back the position but also ensure they do not retain any lasting advantage. Immediate re-overtaking or benefiting from a better position due to going off-track is prohibited. This clarification aimed to ensure fairness in racing duels. 2. Emphasis on Honesty with Officials Race: 2009 Australian Grand Prix Incident: Hamilton and his McLaren team were found to have provided misleading information to the stewards regarding an incident under the safety car involving Jarno Trulli. Initially, Hamilton told the stewards he did not deliberately let Trulli pass, leading to Trulli's penalty. Later, radio transmissions revealed that Hamilton had been instructed to let Trulli pass. Rule Clarification: The FIA reinforced the requirement for absolute honesty in all communications with the stewards. Providing misleading information resulted in more severe penalties, including disqualification. 3. Ban on Excessive Weaving to Defend Position Race: 2010 Malaysian Grand Prix Incident: Hamilton weaved multiple times on the straight to break the tow from Vitaly Petrov, who was attempting to overtake. This was deemed dangerous and unsportsmanlike. Rule Change: The FIA expanded the rules on defensive driving, stating that drivers are allowed only one move to defend their position per straight and prohibiting excessive weaving to impede another car. This was introduced to enhance safety and ensure fair competition during overtaking maneuvers. 4. Restrictions on Helmet Design Changes (Edit: as pointed out by several users: this rule change was driven by the actions of both Hamilton and Sebastian Vettel, rather than Hamilton alone) Implemented: 2016 Season Incident: Hamilton frequently changed his helmet designs, making it harder for fans, commentators, and officials to identify drivers quickly. Rule Change: The FIA introduced a rule starting in 2016 limiting drivers to one helmet design per season, with exceptions for special occasions. This aimed to improve driver recognition. 5. Reinforcement of Pit Entry and Exit Regulations Race: 2018 German Grand Prix Incident: Hamilton aborted a pit stop entry by cutting across the grass to rejoin the track, crossing the pit entry line, which was against the rules. Rule Clarification: The FIA reinforced existing rules prohibiting crossing the pit entry and exit lines, emphasizing safety concerns. Drivers must commit to the pit entry once they cross the commitment line and cannot rejoin the track. This clarification ensured consistent enforcement of pit lane regulations. 6. Podium Attire Regulations and Political Messaging Race: 2020 Tuscan Grand Prix Incident: Hamilton wore a T-shirt on the podium that read "Arrest the cops who killed Breonna Taylor," highlighting social justice issues. Rule Change: The FIA updated podium and pre-race regulations to prohibit drivers from wearing clothing with political or personal statements during official activities. Drivers must wear their race suits fully zipped up during podium ceremonies and official interviews. The aim was to maintain political neutrality during official events. 7. Jewelry Ban Enforcement Race: 2022 Miami Grand Prix Incident: Hamilton wore jewelry, including piercings and necklaces, while driving, despite existing regulations prohibiting jewelry for safety reasons. Rule Enforcement: The FIA decided to strictly enforce the existing ban on wearing jewelry during competition, requiring drivers to remove all jewelry before sessions. This emphasized safety concerns, as jewelry can hinder medical procedures or pose additional risks during accidents. 8. External Assistance Clarification Race: 2007 European Grand Prix Incident: During the race, Lewis Hamilton crashed and required assistance to be lifted back onto the track using a tractor. Rule Clarification: Following this incident, the FIA clarified rules regarding external assistance during races. Drivers are prohibited from receiving outside help (such as tractors or other vehicles) to get back onto the track after a crash. Any external assistance provided during a race would result in penalties, emphasizing that drivers must recover on their own or with help from their team within the pit lane. It's interesting to note that despite his 18 years driving in Formula 1 (so far), it looks like only three rule changes or clarifications have been made solely as a result of Lewis Hamilton's driving. Οι κανονισμοί που άλλαξαν λόγω Μαξ Spoiler 1. Minimum Age Requirement for F1 Super Licence Race: - Incident: Max Verstappen was signed by Toro Rosso for the 2015 season at just 16 years old, making his F1 debut at 17 years and 166 days—the youngest driver in Formula 1 history. Rule Change: The FIA introduced new Super Licence requirements effective from the 2016 season. Drivers must be at least 18 years old to be eligible, have accumulated at least 40 points over the previous three seasons in specified lower categories, and have completed a minimum number of kilometers in testing, along with holding a valid road driver's licence. 2. The "Verstappen Rule" – Moving Under Braking Race: 2016 Japanese Grand Prix Incident: Verstappen aggressively defended against Lewis Hamilton by moving under braking into the chicane, forcing Hamilton to take evasive action. Rule Change: The FIA prohibited drivers from changing direction under braking in a way that could cause an avoidable collision. Drivers must not move unpredictably or change direction under braking when defending, and must leave at least one car's width between their own car and the edge of the track when defending. 3. Expansion of the "Verstappen Rule" – Dangerous Defensive Maneuvers Race: 2016 Belgian Grand Prix Incident: Verstappen made aggressive defensive moves against Kimi Räikkönen, including moving under braking and weaving on straights, leading to safety concerns. Rule Change: The FIA expanded the rule to penalize any dangerous defensive maneuvers. Drivers are not allowed to make more than one change of direction to defend a position. Any movement that impedes another driver in a dangerous manner is prohibited, and stewards were given increased authority to penalize unsportsmanlike conduct. 4. Use of Alternate Lines and Track Limits Race: 2017 United States Grand Prix Incident: Verstappen overtook Kimi Räikkönen for third place on the final lap by going off-track and cutting inside the track limits at Turn 17. Rule Clarification: The FIA provided clarifying definitions of track limits and enforced consistent penalties. The track is defined by the white lines; drivers must keep at least one wheel within these lines at all times. Overtaking or gaining a lasting advantage by leaving the track is prohibited. Stewards were instructed to apply penalties uniformly for track limit violations. 5. Driver Conduct and Physical Altercations Race: 2018 Brazilian Grand Prix Incident: After a collision with Esteban Ocon, Verstappen confronted and physically pushed Ocon multiple times in the FIA weigh-in area. Rule Change: The FIA strengthened regulations against unsportsmanlike conduct off the track. Drivers must conduct themselves professionally and with respect. Physical altercations can result in penalties such as community service, fines, or suspension, emphasizing the importance of maintaining the sport's integrity. 6. Formation Lap Overtaking Clarification Race: 2021 Emilia Romagna Grand Prix Incident: Verstappen overtook Lewis Hamilton during the formation lap before the race start. Rule Clarification: The FIA clarified rules regarding formation lap conduct. Drivers must maintain their grid positions during the formation lap unless a car is delayed leaving the grid. Overtaking is only permitted if a car is delayed and others cannot avoid passing it without unduly delaying the remainder of the field. Procedures were clarified to ensure all drivers understand acceptable behavior before the race start. 7. Clarification on Forcing a Driver Off-Track Race: 2021 Brazilian Grand Prix Incident: Verstappen defended his position by pushing Lewis Hamilton wide at Turn 4, causing both cars to leave the track. Rule Clarification: The FIA issued clearer guidelines on overtaking and defending. If an overtaking car is significantly alongside, the defending driver must leave at least one car's width of space. Drivers must not deliberately force another driver off the track. Detailed criteria were provided for stewards to assess incidents consistently. 8. Technical Regulations on Rear Wings and Parc Fermé Race: 2021 Brazilian Grand Prix Incident: After qualifying, Verstappen touched and inspected Hamilton's rear wing in parc fermé conditions. Rule Clarification: The FIA reinforced rules regarding parc fermé conditions. Drivers and team personnel are prohibited from touching or examining rival cars during parc fermé. Strict penalties, including fines and sporting penalties, can be applied for violations. Security measures were enhanced, with increased monitoring and enforcement. 9. Double Yellow Flag Compliance Race: 2021 Qatar Grand Prix Incident: Verstappen failed to sufficiently slow down for double-waved yellow flags during qualifying. Rule Clarification: The FIA reinforced the importance of yellow flag compliance. Stricter penalties were introduced for Verstappen's failing to respect yellow flags. 10. Brake Testing and Sudden Deceleration Race: 2021 Saudi Arabian Grand Prix Incident: Verstappen braked suddenly in front of Hamilton while attempting to let him pass, leading to a collision. Rule Clarification: The FIA reinforced rules against dangerous driving behaviors. Sudden deceleration or "brake testing" that endangers other drivers is strictly prohibited. Procedures for safely yielding positions were clarified, including proper communication protocols between teams and race control. Stricter penalties were introduced to deter such actions. 11. Restrictions on Post-Race Celebrations and dangerous driving over the Finish Line Race: 2021 Styrian Grand Prix Incident: Verstappen slowed down and performed burnouts or drifted over the finish line to celebrate his victory, which was deemed potentially dangerous. Rule Clarification: The FIA reinforced regulations prohibiting dangerous driving after the chequered flag, including burnouts and drifting over the finish line. Drivers are required to proceed safely to parc fermé after finishing the race. Post-race celebrations must not endanger other drivers, marshals, or spectators. 12. Safety Car Restart Procedure Change Race: 2021 Abu Dhabi Grand Prix Incident: Verstappen often drew alongside the car ahead during safety car restarts, notably during the controversial 2021 Abu Dhabi Grand Prix where he pulled alongside Lewis Hamilton before the restart. Rule Change: The FIA updated the safety car restart procedures: Drivers must remain in a single line without overlapping until the race resumes. Overtaking or drawing alongside another car before crossing the start/finish line after the safety car has pulled into the pits is prohibited. Drivers cannot gain an advantage by positioning themselves alongside the car ahead during a restart. 13. Clarification of Pitlane Exit Rules Race: 2023 Monaco Grand Prix Incident: During the race, Max Verstappen appeared to cross the pit exit line when rejoining the track, leading to controversy over whether he violated the rules. Rule Clarification: The FIA tweaked the pitlane exit rules to clarify that drivers must not cross any part of their car over the pit exit line when rejoining the track. The updated rule specifies that touching or crossing the line with any part of the car constitutes a violation. It's interesting to note that aside from the Pitlane Exit rule in 2023, the last rule change or clarification directly attributed to Verstappen's actions was in 2021. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
xacto Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 17 ώρες πριν, mandos είπε Ένα μικρό έπος η κυρία Ρέστα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Nabuko Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Ένας Ισπανός δημοσιογράφος ο Sergio Rodríguez έγραψε στο τουήτερ/Χ ότι υπάρχουν φήμες ότι του χρόνου ο Colapinto θα τρέχει με την μικρή RB και ο Lawson θα μετακομίσει στη μεγάλη στη θέση του Πέρεζ 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
dtk-386 Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου θα προτιμούσα Colapinto στην μεγάλη απευθείας... 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Nabuko Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Μόλις τώρα, dtk-386 είπε θα προτιμούσα Colapinto στην μεγάλη απευθείας... Κι εγώ 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
dimoskoutr Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου (επεξεργασμένο) Οι μερσεντές τον Γιώργο, οι αναψυκτικοί τον κολαπιντο έναν οδηγό να μην σταυρώσουμε εμείς στη Williams ρε για 2-3 χρόνια μπας και μας ανεβάσει λίγο. Αφήστε έναν καλό οδηγό να είναι σε εμάς ρε σεις. Σαν τον ολυμπιακό και τον παναθηναϊκό στο μπάσκετ έγινε η φάση. Ότι κινείται εκτελείται με συνοπτικές διαδικασίες. Κρίμα πάντως που η ομάδα μου κατάντησε φυτώριο οδηγών…πολλά τα λάθη, λίγο το χρήμα σχετικά, μειναμε με το ρομαντισμό παρέα και τη ρετσινιά ότι σε δικό μας αμάξι έφυγε ο θεός της f1. Δεν γυρίζει και η Κλερ να έχουμε κάτι να βλέπουμε εμείς οι μαζοχιστές…❤️😁 Επεξ/σία 23 Οκτωβρίου από dimoskoutr 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
dtk-386 Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Περασμένα μεγαλεία διηγώντας τα να κλαις. (Williams) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Nabuko Δημοσ. 23 Οκτωβρίου Share Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 4 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε λίγο το χρήμα σχετικά Αν και είμαι (ήμουν) φαν της Williams από εποχής Μάνσελ από τότε που "έφυγε" ο Frank δεν είναι το ίδιο. Παρ' όλ' αυτά μπήκε μια οικονομική ένεση 195.000.000 δολαρίων στην ομάδα. Williams receives $195 million injection 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα