Προς το περιεχόμενο

Formula 1 2024


ASFE

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 7,4k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 hours ago, vaggos88 said:

Πηγε να δει πως ειναι να εισαι 2ος :D

7cbnao05njcd1.webp.1e0b67833767aca107b0b502c4ef85b5.webp

Kανοκικά δεν έπρεπε καν να είναι 2οι, υπήρχε χέρι στον ημιτελικό. Nτροπή... θα έπρεπε κι εδώ να ακούμε τον Ολλανδικό Εθνικό Ύμνο. 😆 Αλλά δε πειράζει, επικράτησε justice for the spanish speaking citizens. 😛

Επεξ/σία από ekrepali
  • Haha 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ανακοίνωση και από την uralkali για την Haas. από οτι φαίνεται το δικαστήριο δικαίωσε μεν την Haas που τερμάτισε την χορηγία την υποχρέωσε δε να επιστρέψει κάποιο ποσό (λένε για κοντά στα 9 εκ. και μια Haas της σεζόν 2021). H Haas πάντως ακόμα δεν έχει πληρώσει τίποτα.
https://www.uralkali.com/press_center/press_releases/item46940/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Jul.17 (GMM) Red Bull suspects 2024 championship rival McLaren may have been bending the rules to help with tyre cooling.

Team consultant Dr Helmut Marko admitted he was amazed at this year’s rapidly improving McLaren last time out at Silverstone.

“When we had the McLaren behind us, they were literally flying,” he told Speed Week. “It was unbelievable. They were a second or more faster than us and also than the Mercedes.”

Marko’s comments coincide with a new report at Auto Motor und Sport, revealing that “Red Bull recently discovered an additional hole on the brake ventilation drums of the McLaren MCL38 at the front and rear that shouldn’t be there”.

It is believed the hole could simply be to access a sensor, which is commonplace up and down pitlane, although correspondent Michael Schmidt explained: “Red Bull suspects McLaren created an additional cooling channel that is not allowed”.

A photo of the offending hole covered by silver tape is published in the German magazine’s report.

“According to Red Bull’s observations,” said Schmidt, “the holes were apparently open at some races. After a complaint, the FIA took a closer look.

“At the last two grands prix,” the respected journalist added, “the sensor access points were closed, as required by the rules.

 

https://www.gptoday.com/full_story/view/946740/Red_Bull_lodged_technical_complaint_against_McLaren/

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνεχεια με τον newey .... Τελικα μαλλον τα πηρε με την RB επειδη ο Wache και ενας αλλος μηχανικος τον παρεκαμψαν για την RB20. 
https://www.gpblog.com/en/news/289400/newey-s-input-ignored-in-development-of-rb20-wach-drew-own-plan.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, ASFE είπε

Jul.17 (GMM) Red Bull suspects 2024 championship rival McLaren may have been bending the rules to help with tyre cooling.

Team consultant Dr Helmut Marko admitted he was amazed at this year’s rapidly improving McLaren last time out at Silverstone.

“When we had the McLaren behind us, they were literally flying,” he told Speed Week. “It was unbelievable. They were a second or more faster than us and also than the Mercedes.”

Marko’s comments coincide with a new report at Auto Motor und Sport, revealing that “Red Bull recently discovered an additional hole on the brake ventilation drums of the McLaren MCL38 at the front and rear that shouldn’t be there”.

It is believed the hole could simply be to access a sensor, which is commonplace up and down pitlane, although correspondent Michael Schmidt explained: “Red Bull suspects McLaren created an additional cooling channel that is not allowed”.

A photo of the offending hole covered by silver tape is published in the German magazine’s report.

“According to Red Bull’s observations,” said Schmidt, “the holes were apparently open at some races. After a complaint, the FIA took a closer look.

“At the last two grands prix,” the respected journalist added, “the sensor access points were closed, as required by the rules.

 

https://www.gptoday.com/full_story/view/946740/Red_Bull_lodged_technical_complaint_against_McLaren/

 

Έχουν μεγάλο ενδιαφέρον οι καταγγελίες των ομάδων όταν στενεύει ο ανταγωνισμός. Άσχετα με το αποτέλεσμα της καταγγελίας, μαθαίνουμε ενδιαφέροντα πράγματα από τεχνικής πλευράς. Και από ευελιξίας των μηχανικών πλευράς.

 

MLD.jpg.d8e4c647d74ca951ace052fa2754c7ba.jpg


Η ταινία με το κόκκινο βέλος καλύπτει ένα άνοιγμα, για να τοποθετηθεί αισθητήρας θερμοκρασίας, που δίνει δεδομένα στην ομάδα για τη θερμοκρασία των φρένων. Στις δοκιμές επιτρέπεται, στον αγώνα πρέπει να είναι κλειστή. Η RedBull υποστηρίζει ότι στους τελευταίους αγώνες η ταινία έλειπε, δίνοντας πλεονέκτημα ψύξης στα ελαστικά.

  • Like 1
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...