mihanikos1 Δημοσ. 28 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 28 Νοεμβρίου 2023 8 λεπτά πριν, geopro είπε Είσαι confused. Για ποιο λόγο όμως ? Είσαι και εσύ της άποψης ότι καλά κάνουν και βρίζουν οι στρίβοντες δεξιά με πράσινο αυτούς που κινούνται ευθεία εμπρός καθώς κινούνται στην δεξιά λωρίδα και σταματούν στο κόκκινο σηματοδότη ; Προκύπτει από κάπου ότι η συγκεκριμένη δεξιά λωρίδα προορίζεται για υποχρεωτική δεξιά στροφή ; Όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε κάποιος νωρίτερα, σε αντίθετη περίπτωση που το φανάρι για στροφή δεξιά ήταν κόκκινο και κάποιος που ερχόταν από πίσω με κατεύθυνση ευθεία εμπρός με πράσινο φανάρι τί θα απαιτούσε βρίζοντας και κορναροντας από τον προπορευόμενο ; Να κατευθυνθεί με το ζόρι ευθεία ή μήπως να στρίψει δεξιά αντικανονικά με κόκκινο ; Για πείτε μου γιατί έτοιμος είμαι να καταθέσω το σαράντακονταετιας δίπλωμα οδήγησης μου. αν ηταν καποιος σταματημενος στο ΚΟΚΚΙΝΟ φαναρι περιμενοντας στην ΔΕΞΙΑ λωριδα να στριξει ΔΕΞΙΑ και ερχοταν καποιος απο πισω ο οποιος επιθυμουσε να παει ΕΥΘΕΙΑ τοτε θα εκανε υπομονη να αναψει ΠΡΑΣΙΝΟ το φαναρι που ειναι για πορεια ΔΕΞΙΑ και τοτε μπορουσε να παει ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ. Αν ομως το φαναρι λειτουργει οπως λειτουργει τωρα, αν καποιος θελει να παει ΕΥΘΕΙΑ και σταματησει στην ΔΕΞΙΑ ΛΩΡΙΔΑ λογω οτι εχει αναψει ΚΟΚΚΙΝΟ το φαναρι που ειναι στην ΑΡΙΣΤΕΡΗ λωριδα τοτε ΕΝΟΧΛΕΙ. ολα τα υπολοιπα περι σημανσης, υποχρεωτικης πορειας κλπ δεν ισχυουν γιατι η πορεια καθοριζεται απο τους σηματοδοτες. Τροφη για σκεψη: Το οτι καποιος οδηγαει 30-40-50 χρονια δεν παει να πει οτι οδηγαει σωστα. δεν αναφερομαι σε σενα απλα πολλοι το χρησιμοποιουν με στυλ ¨ξερεις ποσα χρονια οδηγαω εγω?¨ 2
theopan Δημοσ. 28 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 28 Νοεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 11 ώρες πριν, MikeJ είπε Δε νομίζω ότι είναι τόσο απλό. Τόσο -κι ακόμα περισσότερο- απλό είναι. Με τα χρόνια και την εμπειρία βάζεις να δουλεύει την κρίση σου. Για να καλύπτει αστοχίες και κενά των κυκλοφοριακών κανόνων. "Θέλω να πάω ευθεία αν και κυρίως τρίβουν αριστερά σε αυτή τη λωρίδα; Δε θα σταθώ σαν ντουγάνι να τους εμποδίσω όλους γιατί τα μπέρδεψε ο δήμος με τα σήματα και την οριζόντια διαγράμμιση ή από το μακρινό παρελθόν έχει καταληφθεί μια λωρίδα παραπάνω από παρκαρισμένα". Τα προβλήματά μας σε μεγάλο βαθμό έχουν αυξηθεί γιατί γεμίσαμε παραβατικά ή και αντιθέτως "τυπολατρικά" ντουγάνια. Μη γίνεις ντουγάνι. Επεξ/σία 28 Νοεμβρίου 2023 από theopan 1
Stavros86 Δημοσ. 28 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 28 Νοεμβρίου 2023 11 hours ago, geopro said: Κλασικό παράδειγμα είναι όταν κινείσαι στην δεξιά λωρίδα της λεωφόρου Κωνσταντινουπόλεως και η πορεία σου είναι εμπρός προς την πλατεία Μπουρναζίου. Φυσικά και επιτρέπεται να οδηγείς στην δεξιά λωρίδα και φυσικά και επιτρέπεται να συνεχίσεις ευθεία προς την πλατεία Μπουρναζίου . Λόγω όμως ότι το φανάρι που επιτρέπει την δεξιά κατεύθυνση είναι μονίμως πράσινο, αν βρίσκεσαι στην δεξιά λωρίδα με πορεία εμπρός και σταματήσεις στο κόκκινο της πορείας εμπρός αυτοί που στρίβουν δεξιά προς την Σολωμού θα σε βρίζουν ελεεινά ενώ δεν υπάρχει σήμανση (και ούτε μπορεί να υπάρχει) ότι η δεξιά λωρίδα είναι μόνο για δεξιά στροφή γιατί πολύ απλά αυτό δεν ισχύει. Δυστυχώς οι δρόμοι έχουν γίνει ρωμαϊκή αρένα και ειδικά οι νέοι και άπειροι οδηγοί τρομοκρατούνται από τους κάθε λογής ¨επιτήδειους” Πράγματι, το σημείο χαρακτηρίζεται από ελλιπή σήμανση. Η ύπαρξη και μόνο του σηματοδότη δεν αρκεί για την έγκαιρη προεπιλογή της σωστής λωρίδας. Βέβαια, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως και μόνο η ύπαρξη των φωτεινών σηματοδοτών είναι αρκετή για να δηλώσει την κατεύθυνση της κίνησης κάθε λωρίδας κυκλοφορίας, μιας και αυτοί βρίσκονται επί ιστού επάνω από το οδόστρωμα, και είναι τοποθετημένοι σχετικά στο μέσω κάθε μιας λωρίδας. Ωστόσο, θα έπρεπε να υπάρχει οριζόντια ή/και κατακόρυφη σήμανση με βέλη στο οδόστρωμα και πινακίδα Π-7, έτσι ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιλέξουν εγκαίρως τη λωρίδα που εξυπηρετεί τη κατεύθυνση που θέλουν να κινηθούν. On 27/11/2023 at 13:41, Haldol said: Κάτι τέτοιο συμβαίνει μόνιμα και εδώ (Μαρούσι, επί λ. Κηφισίας, στη διασταύρωση με οδ. Πεντέλης). Η δεξιά λωρίδα έχει κατεύθυνση αποκλειστικά προς οδ. Πεντέλης, ενώ στο οδόστρωμα υπάρχει σχετική σήμανση (βελάκι δεξιά, όχι δεξιά + ευθεία). Το φανάρι προς οδ. Πεντέλης ανοίγει πρώτο (παλλόμενο πορτοκαλί), ενώ οι δύο αριστερές λωρίδες (που συνεχίζουν επί της λ. Κηφισίας) την ίδια στιγμή είναι κόκκινες. Φυσικά, η μισοσβησμένη διαγράμμιση στο οδόστρωμα δεν εξυπηρετεί τρομερά (ενώ δεν υπάρχει και ταμπέλα που να δείχνει ότι η δεξιά λωρίδα δεν συνεχίζει για λ. Κηφισίας), οπότε το σύνηθες είναι να ξεμένουν οχήματα στη δεξιά λωρίδα τα οποία έχουν σκοπό να πάνε ευθεία... τα κορναρίσματα σε ρυθμό 9/8. Αν είναι μόνο 1 ο άτυχος, συνήθως βγαίνει ελαφρώς μπροστά - αριστερά από το φανάρι, ώστε να στρίψουν δεξιά όσοι θέλουν. Κακή επιλογή, αλλά πιθανότατα οι πίσω θα τον πυροβολήσουν αν δε το κάνει. 😜 Εννοείται ότι οι περισσότεροι «τακτικοί» στο δρόμο απλώς πηγαίνουν στη μεσαία λωρίδα αρκετά πριν το φανάρι... τη μία φορά που την έπαθα γιατί δε κατάφερα να μπω έγκαιρα στη μεσαία, απλά πήγα από οδ. Πεντέλης με το ζόρι και ξαναγύρισα. Δε γ@μι3ται για 400 μέτρα, από το να ξεμείνω στη μέση της διασταύρωσης, μικρό το κακό. Εφόσον υπάρχει αποκλειστική λωρίδα στροφής, θα ήταν ορθότερο να είχε τοποθετηθεί τρίχρωμος φωτεινός σηματοδότης με πορτοκαλί αναλάμπων φως, όπως είναι εδώ, και όχι ο συνδυασμός που υπάρχει τώρα. Τα διπλά αναλάμποντα πορτοκαλί βέλη λειτουργούν συμπληρωματικά του βασικού τρίχρωμου σηματοδότη, και όχι ανεξάρτητα αυτού. 20 hours ago, cthulhucarbide said: Άρα ακόμα και όταν και τα δύο φανάρια είναι πράσινα, πάλι δεν μπορείς να πας ευθεία άμα είσαι στην αριστερή λωρίδα παρόλο που η λωρίδα συνεχίζει κανονικά και ευθεία. Να και κάτι καινούριο Όχι, δεν επιτρέπεται να πας ευθεία, στο σημείο εκείνο, γιατί η αριστερή λωρίδα είναι αποκλειστική λωρίδα στροφής. Η αποκλειστικότητα της λωρίδας για στροφή προς τα αριστερά έγκειται στην ύπαρξη του βέλους στο οδόστρωμα, όχι στην ύπαρξη του φωτ. σηματοδότη με τα βέλη, επί της νησίδας, όπως λανθασμένα αναφέρει το άλλο μέλος. 5 hours ago, cthulhucarbide said: Από την στιγμή που ο δρόμος συνεχίζεται με δύο λωρίδες σαφώς μπορείς να πας και ευθεία. Το ποστ μου βασικά ήταν ειρωνικό στο "μάθαμε και κάτι καινούριο" γιατί ήταν προφανές ότι δεν ίσχυε ο προηγούμενος ισχυρισμός Δεν είναι αληθές αυτό. Το εξηγώ από πάνω. 4 hours ago, SabotazNic said: Όπως σωστά είπα, δεν αναφέρει πουθενά ότι αντιστοιχεί ένα φανάρι για κάθε λωρίδα. Αν το λέει, παραθέτεις το αντίστοιχο κομμάτι @mihanikos1 εσύ μάλλον αναφέρεσαι στην ύπαρξη κόκκινου βέλους, και όχι τόσο στον αριθμό των φαναριών Όπως ισχύει και για τις ρυθμιστικές πινακίδες, με εξαίρεση αυτές της στάσης και στάθμευσης, σε οδοστρώματα με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας, η ισχύς των φωτεινών σηματοδοτών δύνεται να περιορίζεται σε συγκεκριμένη λωρίδα κυκλοφορίας, και ως εκ τούτου να ορίζει και τη κατεύθυνση κίνησης κάθε μιας εξ αυτών, χωρίς να χρειάζεται η χρήση άλλου μέσου σήμανσης (βέλη διαγράμμισης/πινακίδες Π-7), μόνο όταν οι σηματοδότες είναι τοποθετημένοι επί ιστού, επάνω από κάθε λωρίδα, και περίπου στο μέσο αυτών. Τα screenshots που παραθέτουν κάποια μέλη με αποσπάσματα του ΚΟΚ περί της υποχρέωσης κίνησης των οχημάτων προς την κατεύθυνση που υποδεικνύουν οι φωτεινές ενδείξεις μορφής βέλους, εφόσον αυτά βρίσκονται εντός της λωρίδας που αφορά η "βελοειδής" φωτεινή σήμανση, είναι μεν σωστά, ωστόσο δεν κατανοώ πως συνδέονται με την κουβέντα. Έχω την εντύπωση πως η συζήτηση αφορά περισσότερο στο τι θα πρέπει να κάνει κανείς σε σημεία που δεν είναι προφανές τι ισχύει, και στην τελική, τι χρειάζεται για να καταστεί σαφής η κατεύθυνση της κίνησης μιας λωρίδας κυκλοφορίας, και εάν ένα φανάρι τοποθετημένο στο αριστερό ή δεξιό άκρο του οδοστρώματος αρκεί για να υποδηλώσει τη χρήση των ακρινών λωρίδων κυκλοφορίας.
korakios Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2023 κλασσικό σημείο στο Βόλο , που πάντα έχει παρκαρισμένα απο δεξιά (η φωτό είναι παλιά , τα κολονάκια δεν υπάρχουν ,κλασσικά μόνο οι βάσεις μείναν) Spoiler για να στρίψεις αριστερά πρέπει να ανάψει το φανάρι και περιμένεις ενώ οι άλλοι απο πίσω έχουν πράσινο για ευθεία και δεξιά αλλά περιμένουν . Το σημείο γνωστό και καταλαβαίνεις τον τουρίστα ή τον άσχετο οδηγό απο τις κόρνες 😁 1
geopro Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2023 1 ώρα πριν, Stavros86 είπε Πράγματι, το σημείο χαρακτηρίζεται από ελλιπή σήμανση. Η ύπαρξη και μόνο του σηματοδότη δεν αρκεί για την έγκαιρη προεπιλογή της σωστής λωρίδας. Βέβαια, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως και μόνο η ύπαρξη των φωτεινών σηματοδοτών είναι αρκετή για να δηλώσει την κατεύθυνση της κίνησης κάθε λωρίδας κυκλοφορίας, μιας και αυτοί βρίσκονται επί ιστού επάνω από το οδόστρωμα, και είναι τοποθετημένοι σχετικά στο μέσω κάθε μιας λωρίδας. Ωστόσο, θα έπρεπε να υπάρχει οριζόντια ή/και κατακόρυφη σήμανση με βέλη στο οδόστρωμα και πινακίδα Π-7, έτσι ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιλέξουν εγκαίρως τη λωρίδα που εξυπηρετεί τη κατεύθυνση που θέλουν να κινηθούν. Δεν θα διαφωνήσω σε αυτά που λες αλλά θα ήθελα να επισημάνω ότι στην συγκεκριμενη περίπτωση οι συγκεκριμένοι σηματοδότες επί ιστού δεν ειναι ικανοί ούτε στο ελάχιστο να ορίσουν την δεξιά λωρίδα ως αποκλειστική λωρίδα δεξιάς στροφής και ακατάλληλης για κατεύθυνση ευθεία εμπρός. Βλέποντας το βίντεο με την διαδρομή των τελευταίων 200 μέτρων δεν υπάρχει ούτε ίχνος σήμανσης που να ορίζει την προεπιλογή λωρίδας για κατεύθυνση πορείας ευθεία εμπρός. Αυτό που θα διακρίνεις στα 100 μέτρα από την διασταύρωση ειναι ένας κλασσικός σηματοδότης (σε κολονάκι) στην κλασική του θέση στο δεξί πεζοδρόμιο. 36 Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως - Χάρτες Google.m4v
salvador_ Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2023 Δυστυχώς λόγο ελλιπής διαγράμμισης με σαφές οδηγίες για το που πρέπει να στέκεσαι στα φανάρια δημιουργούν προβλήματα σε όσους δεν ξέρουν συγκεκριμένες περιοχές και δρόμους. Πάντως δεν θέλει πολύ σκέψη όταν πχ θέλεις να στρίψεις δεξιά βλέπεις και βλέπεις ένα δεξί φανάρι και ένα ευθεία κάθεσαι στην δεξιά μεριά του δρόμου η αντίστροφα στην αριστερή μεριά .. εάν θες να πας αριστερά . Που εντάξει σε ρεαλιστικές συνθήκες κυκλοφορίας κάποιος που ανακαλύπτει τελευταία στιγμή ότι έχει διπλό φανάρι και θελήσει να αλλάξει λωρίδα είτε λόγο κίνησης ,είτε κάποιο μηχανάκι η αυτοκίνητο δεν θα του επιτρέψει την αλλαγή πορείας με αποτέλεσμα να κλείνει όσους θέλουν να στριψουν. Πάντως είμαστε τυχεροί σαν χώρα που έχουμε φανάρια! Στην Ουγκάντα δεν έχουν 🙃 2
papoys1 Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2023 Δημοσ. 29 Νοεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Πολλές φορές αυτού του στυλ τα φανάρια δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έχουμε ένα παρόμοιο στο Γέρακα χωρίς οριζόντια σήμανση το πρωί ειδικά η ουρά φτάνει πολλά τεράγωνα πιο πάνω διότι κυρίως το 70-80% των αυτοκινήτων θέλει να στρίψει αριστερά. Το γνωρίζω και αν θέλω να στρίψω δεξιά ποτέ δεν πάω στο φανάρι αλλά μπαίνω σε στενάκια δεξιά πιο πάνω. Κατά τη γνώμη μου σε τέτοια φανάρια για αποφυγή συμφόρησης δεν πρέπει να μπαίνει παλλόμενο πράσινο δεξιά όταν ευθεία ανάψει κόκκινο. Επεξ/σία 29 Νοεμβρίου 2023 από papoys1
Keosen Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) Στις 29/11/2023 στις 11:09 ΜΜ, papoys1 είπε Πολλές φορές αυτού του στυλ τα φανάρια δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έχουμε ένα παρόμοιο στο Γέρακα χωρίς οριζόντια σήμανση το πρωί ειδικά η ουρά φτάνει πολλά τεράγωνα πιο πάνω διότι κυρίως το 70-80% των αυτοκινήτων θέλει να στρίψει αριστερά. Το γνωρίζω και αν θέλω να στρίψω δεξιά ποτέ δεν πάω στο φανάρι αλλά μπαίνω σε στενάκια δεξιά πιο πάνω. Κατά τη γνώμη μου σε τέτοια φανάρια για αποφυγή συμφόρησης δεν πρέπει να μπαίνει παλλόμενο πράσινο δεξιά όταν ευθεία ανάψει κόκκινο. To φαναρι και η ελλιπής διαγραμμιση δεν προκαλουν το προβλημα, το προβλημα των προκαλουν οι σταρχιδιστες που οταν αντιληφθουν οτι εκαναν λαθος μπαστακωνονται εκει που ειναι αντι να ξεβολευτουν για 10 λεπτα στριβωντας οπως πρεπει και ας μην ειναι ο δρομος τους, αναγκαζοντας ολους τους υπολοιπους να τους περιμενουν. Επεξ/σία 1 Δεκεμβρίου 2023 από Keosen
papoys1 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, Keosen είπε To φαναρι και η ελλιπής διαγραμμιση δεν προκαλουν το προβλημα, το προβλημα των προκαλουν οι σταρχιδιστες που οταν αντιληφθουν οτι εκαναν λαθος μπαστακωνονται εκει που ειναι αντι να ξεβολευτουν για 10 λεπτα στριβωντας οπως πρεπει και ας μην ειναι ο δρομος τους, αναγκαζοντας ολους τους υπολοιπους να τους περιμενουν. Σεβαστή η άποψή σου αλλά δεν θα συμφωνήσω για το συγκεκριμένο φαναρι αν το ξέρεις. Δεν θα υπήρχαν ατελείωτες ουρές κάθε πρωί που φτάνουν 100 και 200 μέτρα εάν οι οδηγοί ήξεραν ότι όποια από τις δύο λωρίδες πάρουν μπορούν να στρίψουν αριστερά και δεν θα άρχιζαν να κορνάρουν οι από πίσω αν τους έπιανε ευθεία κόκκινο. ΄Ετσι το 80-90% των αυτοκινήτων πιάνουν την αριστερή λωρίδα και η δεξιά είναι κυριολεκτικά άδεια γιατί όσοι το ξέρουμε το πρωί παίρνουμε άλλα στενά αν θέλουμε να πάμε δεξιά.Ας καταργήσουν το βελάκι δεξιά και να έχουν μόνο πράσινο. Προσωπικά αν και κινούμε πολλές φορές τη μέρα από το συγκεκριμένο δεν θα με χάλαγε είτε δεξιά ή αριστερά ήθελα να πάω. Δουλειά του Δήμου είναι να το παρακολουθήσει και να κάνει προτάσεις αλλα σιγά μη χαλάσει η ζαχαρένια τους.😜\ Και να σου φέρω παρόμοιο φαναρι που υπήρχε παρόμοιο πρόβλημα ο Δήμος το είδε και άλλαξε;; Ερυθραία που στρίβεις για Κηφισιά. Παλιά ευθεία κόκκινο δεξιά παλόμενο πράσινο μεγάλες ουρές γιατί το 70-80% εστριβε αριστερά. Κατήργησαν το παλλόμενο πράσινο δεξιά και μειώθηκαν οι ουρές.Το ξέρω γιατί κινούμε συχνά από κει. Επεξ/σία 1 Δεκεμβρίου 2023 από papoys1
geopro Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2023 Το ζήτημα που συζητάμε είναι αν όντως προκύπτει επαρκώς ότι οι συγκεκριμένες λωρίδες είναι αποκλειστικά συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Αν ένας οδηγός εγκλωβιστεί μέσα σε λωρίδα συγκεκριμένης κατεύθυνσης τότε σαφώς και θα πρέπει να ακολουθήσει αυτή την κατεύθυνση. Και όχι μόνον αυτό αλλά σε περίπτωση παρακώλυσης συγκοινωνίας να πέφτουν και ποινές. Αν όμως δεν προκύπτει ότι αυτές οι λωρίδες είναι συγκεκριμένης κατεύθυνσης γιατί να υποστεί κάποιος bullying και εξαναγκασμό αλλαγής πορείας ; Για να δημιουργηθεί πρόβλημα παραπέρα καθώς θα προσπαθήσει να βρει την πορεία του ; Έχουν γίνει η δρόμοι ρωμαϊκή αρένα και κυριαρχούν οι κάθε λογής "γνώστες" Να φροντίσει ο δήμος και οι αρμόδιοι φορείς να διορθώσουν την σήμανση και την κακή σχεδίαση. Οτιδήποτε άλλο θα έχει πρόσκαιρα αποτελέσματα.
papoys1 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2023 Δημοσ. 1 Δεκεμβρίου 2023 Συμφωνώ με όσα λες geopro και σε αυτό το πνεύμα ήταν τα μηνύματά μου ότι πρέπει οι αρμόδιοι να παρακολουθούν και να επιλύουν προβλήματα που ανακύπτουν. Αλλά τι συζητάμε τώρα από καρεκλοκένταυρους που το μόνο που σκέφτονται είναι ψηφαλάκια για την επόμενη 4ετία.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα