Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Πολλές φορές, η επιτυχία στην Formula 1 είναι υπόθεση λίγων εκατοστών ή ακόμα και χιλιοστών του δευτερολέπτου -όπως αποδείχτηκε και στο φετινό Grand Prix της Βραζιλίας με τη μάχη μεταξύ του Fernando Alonso και του Sergio Perez στον τελευταίο γύρο.

Υπόθεση εκατοστών ωστόσο είναι μερικές φορές και το να βρίσκεσαι εντός των ορίων της πίστας για να «μετρήσει» ο γύρος, κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές και στον αγώνα. Οι «πιλότοι» γνωρίζουν ακριβώς τις ιδανικές γραμμές που πρέπει να ακολουθήσουν για να επιτύχουν τον βέλτιστο χρόνο αλλά μερικές φορές, φροντίζουν να βρεθούν εκτός ορίων για να αποκτήσουν πλεονέκτημα σε σχέση με τους αντιπάλους τους. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε ότι για να πιστοποιηθεί ότι ένας γύρος αγώνα είναι έγκυρος, δεν θα πρέπει οι τροχοί ενός μονοθέσιου -ειδικά στα σημεία της πίστας που έχουν επισημανθεί και κοινοποιηθεί σε οδηγούς και ομάδες- να βρεθούν εκτός της λευκής γραμμής που οριοθετεί την πίστα. Αν και υπάρχουν αμέτρητες κάμερες, έχει αποδειχτεί ότι δεν είναι εύκολο πάντα να ληφθούν ακριβείς και σωστές αποφάσεις, και μάλιστα εντός συγκεκριμένων χρονικών περιθωρίων, για την αστυνόμευση των ορίων.

Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, οι υπεύθυνοι και οι αγωνοδίκες της Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) εξετάζoυν το ενδεχόμενο να αξιοποιήσουν τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης για την αστυνόμευση των ορίων της πίστας. Η Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), που αποτελεί την υπέρτατη διοικούσα αρχή για πολλές, αν όχι όλες, τις εκδηλώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού, λέει ότι θα χρησιμοποιήσει τη νέα τεχνολογία υπολογιστικής όρασης (computer vision) στο Grand Prix του Abu Dhabi που κλείνει τη σεζόν αυτό το Σαββατοκύριακο. Η συγκεκριμένη προσέγγιση χρησιμοποιεί ανάλυση σχήματος για να προσδιορίσει τον αριθμό των εικονοστοιχείων που βρίσκονται πάνω από τη λευκή γραμμή που οριοθετεί την πίστα. Η FIA δεν σκοπεύει να αυτοματοποιήσει εξ’ ολοκλήρου την αξιολόγηση των πιθανών παραβιάσεων των ορίων, τουλάχιστον όχι προς το παρόν. Επιθυμεί, παρόλα αυτά να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των πιθανών παραβιάσεων που έχουν οι αξιωματούχοι της FIA και οι αγωνοδίκες να εξετάσουν χειροκίνητα. Όπως επισημαίνεται και από το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, στο Αυστριακό Grand Prix που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο, τέσσερις άνθρωποι κλήθηκαν να εξετάσουν και να αξιολογήσουν περίπου 1.200 πιθανές παραβιάσεις των ορίων πίστας. Καθώς επίσης αρκετές παραβιάσεις πέρασαν ατιμώρητες στο φετινό Αμερικανικό Grand Prix, οι αξιωματούχοι της FIA κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να βρεθεί μία νέα προσέγγιση στο ζήτημα της αστυνόμευσης. Και εδώ είναι που καλείται να δώσει λύση η υπολογιστική όραση.  

Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί στην ιατρική για να βοηθήσει στην αξιολόγηση δεδομένων από διαγνωστικές εξετάσεις που σχετίζονται με τον καρκίνο. «Δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν την υπολογιστή όραση για τη διάγνωση του καρκίνου, αυτό που θέλουν να κάνουν είναι να αξιοποιηθεί η τεχνολογία για να απορριφθεί το 80% των περιπτώσεων όπου σαφώς δεν υπάρχει καρκίνος, προκειμένου να δώσουν σε καλά εκπαιδευμένους ανθρώπους περισσότερο χρόνο για να εξετάσουν το υπόλοιπο 20%» δήλωσε ο Tim Malyon, αναπληρωτής διευθυντής αγώνα της FIA και επικεφαλής των απομακρυσμένων επιχειρήσεων. «Και αυτό είναι που στοχεύουμε» κατέληξε.

Η FIA ευελπιστεί να μειωθεί ο αριθμός των πιθανών παραβάσεων που οι υπεύθυνοι θα κληθούν να εξετάσουν χειροκίνητα σε περίπου 50 ανά αγώνα. Ο στόχος είναι να «αφαιρεθούν οι περιπτώσεις που σαφώς δεν χρειάζονται ανθρώπινη εξέταση» δήλωσε ο Tim Malyon. Αν και η FIA δεν πρόκειται να βασιστεί εξ ολοκλήρου στην τεχνητή νοημοσύνη και στην υπολογιστική όραση για να λαμβάνει αποφάσεις στους αγώνες σύντομα, ο Tim Malyon υποστηρίζει ότι κάτι τέτοιο αναμένεται να συμβεί τελικά. «Έχω δηλώσει επανειλημμένα ότι ο άνθρωπος κερδίζει αυτή τη στιγμή σε ορισμένους τομείς. Αυτό μπορεί να ισχύει τώρα, ωστόσο έχουμε την πεποίθηση ότι τελικώς τα αυτοματοποιημένα συστήματα αστυνόμευσης πραγματικού χρόνου είναι ο δρόμος προς τα εμπρός».


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 39
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ο Νικι Λαουντα ειχε πει πριν αρκετα χρονια> <<Αυτα τα αυτοκινητα της F1τα οδηγει και ενας πιθηκος>>

Φαντασου τι γινεται τωρα. Σε λιγο δεν θα χρειαζεται καν να ειναι καποιος μεσα.

  • Like 5
Δημοσ.

Ποιο AI; Βαλε εκει εναν απ τους δικους μας "VARιστες" να παιρνουν αποφασεις και να δεις πως γινεται πραγματικο ντερμπι η F1 😂

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θυμάμαι που οι Πουρναράκιδες των Ελληνικών καναλιών μας πουλούσαν για χρόνια την Formula 1, ως εργοστάσιο νεοτερισμών και εφευρέσεων που μετά απο λίγο έρχονται και στα κοινά αυτοκίνητα. Μιλάμε για κινητήρες, φρένα, αναρτήσεις κτλ.

Στοίχημα ότι το ίδιο θα γίνει το με το ΑΙ αστυνόμο. Τώρα θα παρακολουθούν αν ο Sainz και ο Stroll είναι εντός πίστας, σε λίγα χρόνια αν ο Μάκης και ο Τάκης αλλάξανε λωρίδα στον Κιφησό χωρίς φλας. Φαίνεται καλή ιδέα στα χαρτία, στην πράξη θα δούμε πως και που θα το αξιοποιήσει η εξουσία.

Επεξ/σία από fast8
  • Confused 1
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, BertaJourdan είπε

Ο Νικι Λαουντα ειχε πει πριν αρκετα χρονια> <<Αυτα τα αυτοκινητα της F1τα οδηγει και ενας πιθηκος>>

Φαντασου τι γινεται τωρα. Σε λιγο δεν θα χρειαζεται καν να ειναι καποιος μεσα.

Όσο παράξενο και αν φαίνεται είναι πολύ δυσκολότερα τώρα παρά τότε που είχαν να αλλάζουν μόνο ταχύτητες.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Confused 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, BertaJourdan είπε

Ο Νικι Λαουντα ειχε πει πριν αρκετα χρονια> <<Αυτα τα αυτοκινητα της F1τα οδηγει και ενας πιθηκος>>

Φαντασου τι γινεται τωρα. Σε λιγο δεν θα χρειαζεται καν να ειναι καποιος μεσα.

Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό το είχε πει ο Λάουντα, είμαι σίγουρος όμως ότι είδες μόνο το "AI", ένα μονοθέσιο και έγραψες το παραπάνω εκτός θέματος σχόλιο.

Επεξ/σία από manolis940
  • Like 13
  • Confused 1
Δημοσ.
56 minutes ago, BertaJourdan said:

Σε λιγο δεν θα χρειαζεται καν να ειναι καποιος μεσα.

Εδώ και χρόνια δε χρειάζεται να είναι κάποιος μέσα αλλά τότε δε θα λεγόταν άθλημα. H λέξη AI πάντως έχει καταντήσει όπως το Quantum, σε λίγο θα έχουμε και ΑΙ απορρυπαντικό. 

37 minutes ago, fast8 said:

Φαίνεται καλή ιδέα στα χαρτία, στην πράξη θα δούμε πως και που θα το αξιοποιήσει η εξουσία.

Στο χέρι σου είναι. 

  • Like 3
  • Thanks 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
43 λεπτά πριν, fast8 είπε

Θυμάμαι που οι Πουρναράκιδες των Ελληνικών καναλιών μας πουλούσαν για χρόνια την Formula 1, ως εργοστάσιο νεοτερισμών και εφευρέσεων που μετά απο λίγο έρχονται και στα κοινά αυτοκίνητα. Μιλάμε για κινητήρες, φρένα, αναρτήσεις κτλ.

Στοίχημα ότι το ίδιο θα γίνει το με το ΑΙ αστυνόμο. Τώρα θα παρακολουθούν αν ο Sainz και ο Stroll είναι εντός πίστας, σε λίγα χρόνια αν ο Μάκης και ο Τάκης αλλάξανε λωρίδα στον Κιφησό χωρίς φλας. Φαίνεται καλή ιδέα στα χαρτία, στην πράξη θα δούμε πως και που θα το αξιοποιήσει η εξουσία.

Απο όσο ξέρω κάτι τέτοιο υπάρχει είδη. Στο κομμάτι της προστασίας, αν δεν βγάλεις φλασ σε επαναφέρει στη λορίδα

Επεξ/σία από TheMerchant
  • Like 2
Δημοσ.
45 λεπτά πριν, fast8 είπε

Θυμάμαι που οι Πουρναράκιδες των Ελληνικών καναλιών μας πουλούσαν για χρόνια την Formula 1, ως εργοστάσιο νεοτερισμών και εφευρέσεων που μετά απο λίγο έρχονται και στα κοινά αυτοκίνητα. Μιλάμε για κινητήρες, φρένα, αναρτήσεις κτλ.

Στοίχημα ότι το ίδιο θα γίνει το με το ΑΙ αστυνόμο. Τώρα θα παρακολουθούν αν ο Sainz και ο Stroll είναι εντός πίστας, σε λίγα χρόνια αν ο Μάκης και ο Τάκης αλλάξανε λωρίδα στον Κιφησό χωρίς φλας. Φαίνεται καλή ιδέα στα χαρτία, στην πράξη θα δούμε πως και που θα το αξιοποιήσει η εξουσία.

Δεν ξέρω αν γίνεται μόνο Αγγλία αλλά οι παραβάσεις ιδίως στην πόλη καταγράφονται με κάμερες και σίγουρα χρησιμοποιείτε κάποια τεχνολογία από πίσω. Πχ τον θείο μου τον έκλεισαν και μπήκε στην Λεωφοριολωρίδα και σε λιγότερο από εβδομάδα ήρθε η κλήση. Κατέβηκε με το αυτοκίνητο κέντρο χωρίς να είναι κάτοικος και επίσης το ίδιο.

Ξέρω ότι γίνεται και με τα φανάρια καμιά δεκαετία σίγουρα.

Γενικά για τους Έλληνες αυτό είναι ο μόνος τρόπος όχι μόνο για να μην περνάμε φανάρια και stop αλλά για να κάνουμε και πιο απλά όπως να βγάζουμε φλας.

  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ.

Έχει γίνει λίγο σούπα η λέξη ΑΙ και την κοτσάρουμε παντού. Ίσως επειδή πουλιέται πιο ακριβά ένα προϊόν με ταμπέλα ΑΙ.

  • Like 5
Δημοσ.

η λύση είναι απλή ρε μάστορες!

Αμμοπαγίδα εκτός των ορίων της πίστας και να πάει να κουρευτεί αυτός που θα επιχειρήσει να τα ξεπεράσει!

Έλεος πια με τις πίστες (NOT) που φτιάχνονται εν μέσω μιας νυκτός σε κανονικούς δρόμους! Βάλτε στο καλεντάρι ιστορικές πίστες να ησυχάσουμε

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 λεπτά πριν, manolis940 είπε

Δεν ξέρω αν γίνεται μόνο Αγγλία αλλά οι παραβάσεις ιδίως στην πόλη καταγράφονται με κάμερες και σίγουρα χρησιμοποιείτε κάποια τεχνολογία από πίσω. Πχ τον θείο μου τον έκλεισαν και μπήκε στην Λεωφοριολωρίδα και σε λιγότερο από εβδομάδα ήρθε η κλήση. Κατέβηκε με το αυτοκίνητο κέντρο χωρίς να είναι κάτοικος και επίσης το ίδιο.

Ξέρω ότι γίνεται και με τα φανάρια καμιά δεκαετία σίγουρα.

Γενικά για τους Έλληνες αυτό είναι ο μόνος τρόπος όχι μόνο για να μην περνάμε φανάρια και stop αλλά για να κάνουμε και πιο απλά όπως να βγάζουμε φλας.

Σωστά, υπάρχει η τεχνολογία, οχι ακόμα έτσι στην Ελλάδα, δεν μιλάω για αυτά. Μιλάω για έλεγχο συμπεριφοράς.  Πχ είσαι πεζός και πέρασες απο σημείο που δεν έχει διάβαση; Εχεις μηχανάκι και περνάς ανάμεσα απο τα αυτοκίνητα; Πάρκαρες την μηχανή σου σε πεζοδρόμιο; Πίνεις καφέ και τρως τυρόπιτα στο αμάξι; Πάρκαρες το αμάξι στο κενό του απέναντι ρεύματος, ενώ είσαι μόνος στο στενό, απλά πηγαίνοντας απευθείας απέναντι; Μέχρι τώρα ήταν 2-3 χοντρές παραβάσεις, αλλά τώρα μπορεί να πιάνει τα πάντα σε όλους τους δρόμους τις Αθήνας, ακόμα και στα στενά.  Πριν ήταν συνδυασμός έξυπνων συστημάτων και ανθρώπινης επιτήρησης, τώρα μπορούν να εντοπίσουν πολύπλοκες συμπεριφορές λόγο εξελιγμένου ΑΙ. Τώρα όλα τα πρόστιμα θα μπορούν να είναι αυτόματα, εκτός αν κάνεις έντσταση στο πρόστιμο όπου θα βλέπει και άνθρωπος την παράβαση. 

Οπως είπα όλα καλά στα χαρτιά, αλλά. Οχι πως με ενδιαφέρει προσωπικά. Πάω στην δουλειά με τα πόδια, το αμάξι βγαίνει μόνο για βόλτες οπότε δεν υπάρχει το άγχος και η πίεση της καθημερινότητας που σε σπρώχνουν να χαλαρώσεις τα στανταρ οδήγησης σου.

 

Επεξ/σία από fast8
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, BertaJourdan said:

Ο Νικι Λαουντα ειχε πει πριν αρκετα χρονια> <<Αυτα τα αυτοκινητα της F1τα οδηγει και ενας πιθηκος>>

Φαντασου τι γινεται τωρα. Σε λιγο δεν θα χρειαζεται καν να ειναι καποιος μεσα.

Κάτι παρόμοιο πρώτος δεν το είπε ο Lauda, αλλά ο Walter Rorl στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, σχετικά με το πόσο εύκολο ήταν να κερδίσει κανείς οδηγώντας τα Audi Quattro. Οι περισσότεροι το εξέλαβαν ως βολή κατά της Michelle Mouton, της πρώτης και μοναδικής γυναίκας που κέρδισε αγώνες ΠΠΡ και που οδηγούσε τότε το ένα από τα Quattro.

Πάντα οι αθλητές του καναπέ είχαν να πουν τόσα πολλά. Σε όλους αυτούς προτείνω να βάλουν το F1 σε κάποια πλατφόρμα, να ενεργοποιήσουν όλα τα βοηθήματα και να προσπαθήσουν να κάνουν χρόνους αντίστοιχους του Sargeant.

Επεξ/σία από Voodooman
  • Like 3
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...