Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
53 λεπτά πριν, sndev είπε

γενικά είναι σε καλό δρόμο.

το '24 θα κυκλοφορούν 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. σιγά-σιγά γίνεται μια αρχή. 

Στόχος του υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών είναι η σταδιακή απόσυρση όλων των συμβατικών ΙΧ από τα μεγάλα αστικά κέντρα με χρονικό ορίζοντα το 2030. Μακάρι αυτό το φιλόδοξο εγχείρημα να μακροημερεύσει και να μη χρειαστεί να περιμένουμε ως το 2040 για να λάβει επιτέλους σάρκα και οστά, αρκεί να υπάρξει σωστή οργάνωση και προγραμματισμός για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα.

Επεξ/σία από jcnstd100
  • Απαντ. 144
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
2 hours ago, hyperspaced said:

Δεν ξέρω από που αντλείς αυτά τα δεδομένα (250 χλμ στην ανηφόρα μόνο για ένα αυτοκίνητο με 500 χλμ αυτονομία), αν είναι επίσημα ή από κάποιον άλλον που άκουσες. Η βασική αρχή πάντως ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι ότι κατά την πέδηση εξοικονομείς μέρος της ενέργειας που έχασες (περίπου το μισό).
Εδώ πάντως σου παραθέτω ένα trip από Ελ.Βενιζέλος -> Κρίκελλο και πίσω με Tesla Model 3 2024 με υπολογισμένη την κατανάλωση για τις υψομετρικές διαφορές.
619Κm με 20 ευρώ :)

image.png.0149c7df8cb49dbaefb5b2dd72a0d51b.png

Φίλε μου εκεί που ήσουν στο 15% και πριν οδηγήσεις άλλη 1,5 ώρα, αν ο φορτιστής ήταν κατειλημμένος ή χαλασμένος τι θα γινόταν;

Δεν ρωτάω ειρωνικά, ειλικρινά δεν ξέρω από το 100% της μπαταρίας πόσο τελικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις με ασφάλεια, αν το >90% αργεί να φορτίσει και < κάποιο ποσοστό κινδυνεύεις να μείνεις στο δρόμο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 minutes ago, anonymous999 said:

Φίλε μου εκεί που ήσουν στο 15% και πριν οδηγήσεις άλλη 1,5 ώρα, αν ο φορτιστής ήταν κατειλημμένος ή χαλασμένος τι θα γινόταν;

αυτο προτείνει το abrp για το τεσλα του. Μέχρι να φτάσει εκεί περνάει άλλα πόσα σημεία με μη φορτιστές τεσλα,  να νε όλα χαλασμένα? κ τα παρακατω απο αυτο? γενικά η κατάσταση δεν ειναι τοσο περίεργη οσο τρομοκρατούν το κοσμο οι ανίδεοι. πιο ευκολα θα βρει σουκο να στο πω αλλιως παρα βενζιναδικο στη μεση του πουθενά..

btw οι ταχυ -φορτιστες της τεσλα δε χαλανε ετσι ουτε ειναι κατειλημμένοι για πλακα γτ χρεωνουν κ ποναει.. επισης αν δεν λειτουργει στο λεει το οχημα κ δε σε αφηνει να ρύθμισης οτι πας εκει για φόρτιση , αν το παρατησεις κουμπωμενο θα πληρωσεις θες δε θες. επισης δεν ειναι 1ς αλλα συνήθως 4ς κ αλλοι 4ς απο την αλλη πλευρά του δρόμου στην εθνικη 

 

Επεξ/σία από sndev
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, anonymous999 είπε

Φίλε μου εκεί που ήσουν στο 15% και πριν οδηγήσεις άλλη 1,5 ώρα, αν ο φορτιστής ήταν κατειλημμένος ή χαλασμένος τι θα γινόταν;

Δεν ρωτάω ειρωνικά, ειλικρινά δεν ξέρω από το 100% της μπαταρίας πόσο τελικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις με ασφάλεια, αν το >90% αργεί να φορτίσει και < κάποιο ποσοστό κινδυνεύεις να μείνεις στο δρόμο.

Ελα μωρε πως κανεις ετσι λυσεις υπαρχουν για τετοια ασημαντα προβληματα...

Κουμπωνεις μια τετοια πισω στο αμαξι και εισαι ετοιμος σε περιπτωση στραβης..

v2akjnr98p8a1-1024x576.webp

Επεξ/σία από icenex
Δημοσ.
9 hours ago, stefanos_th said:

θα αναγκασουν και εσενα να παρεις τεσλα . 

πως?

μολις παει η βενζινη / πετρελαιο 5ευρω το λιτρο, θα πεις " τι ωραιο που ειναι το τεσλα "

μπα, γιατι τα χιλιαρικα που θελει για την αγορα δεν τα εχω, κι ουτε προκειτε...

Δημοσ.
4 ώρες πριν, hyperspaced είπε

Δεν ξέρω από που αντλείς αυτά τα δεδομένα (250 χλμ στην ανηφόρα μόνο για ένα αυτοκίνητο με 500 χλμ αυτονομία), αν είναι επίσημα ή από κάποιον άλλον που άκουσες. Η βασική αρχή πάντως ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι ότι κατά την πέδηση εξοικονομείς μέρος της ενέργειας που έχασες (περίπου το μισό).
Εδώ πάντως σου παραθέτω ένα trip από Ελ.Βενιζέλος -> Κρίκελλο και πίσω με Tesla Model 3 2024 με υπολογισμένη την κατανάλωση για τις υψομετρικές διαφορές.
619Κm με 20 ευρώ :)

image.png.0149c7df8cb49dbaefb5b2dd72a0d51b.png

δεν λες όλη την αλήθεια γιατί το πήρες με 90% και το επέστρεψες με 15%. Σου λείπει μία φόρτιση για να φτάσεις τα 90%. επίσης πήγαινες εθνική οδό με 100χλμ/ώρα. άρα έκαψες 40 ευρώ για 600χλμ. 7 λεπτά / χλμ. το δικό μου καίει 9λεπτά /χλμ. δεν το λες και επιτυχία.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 minutes ago, james01gr said:

δεν λες όλη την αλήθεια γιατί το πήρες με 90% και το επέστρεψες με 15%. Σου λείπει μία φόρτιση για να φτάσεις τα 90%. επίσης πήγαινες εθνική οδό με 100χλμ/ώρα. άρα έκαψες 40 ευρώ για 600χλμ. 7 λεπτά / χλμ. το δικό μου καίει 9λεπτά /χλμ. δεν το λες και επιτυχία.

15,7 κατανάλωση εχει το δικο μου με 120+ πάντως κ οχι με 100

αν θες κόστος θα δεις τα 96 kw x poso xρεωνουν τη κιλοβατορα αρα κανα 50αρι ευρω λογικα

το αν ειναι επιτυχία εξαρτάτε κ απο την εμπειρία χρήσης εκτος κ αν συγκρίνεις παρόμοιας δυναμικότητας οχημα που καιει τοσο λιγο   

 

τα ηλεκτρικα με ταχυ -φορτιση εξω παίζει νανε μια η αλλη με βενζινη μπορει κ παραπανω

Επεξ/σία από sndev
Δημοσ.

Ότι και να λέμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο...
Προσωπικά κοιτάω μέσα στα επόμενα έτη να αγοράσω ένα ηλεκτρικό για τις καθημερινές μου μετακινήσεις...και λίγο παραπέρα....Όλοι λένε τι θα κάνεις που θα πας θέλει δυο ώρες να φορτίσεις και άλλα τέτοια...Στην παρούσα χρονική στιγμή για μένα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι για να καλύπτουν ΚΥΡΙΩΣ την καθημερινότητα του μέσου οδηγού, δηλαδή μετακίνηση για την εργασία του , διάφορες υποχρεώσεις, παιδιά σκυλιά γατιά,μάρκετ, βόλτες στην πόλη ή ακόμα στην γειτονική πόλη αυτά τα βγάζει ΑΝΕΤΑ με μία φόρτιση οποιοδήποτε μοντέλο...
Αν έχεις και κανένα φωτοβολταϊκό για net metering εννοείται οτι το κάνεις χωρίς σκέψη...είναι σαν να έχεις μια πετρελαιοπηγή στο σπίτι σου!!

Δημοσ.
4 ώρες πριν, hellghan είπε

Ισχύει για τους ταχυφορτιστες στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και σε συγκεκριμένα σημεία. Το Σουπερμάρκετ δεν έχει ταχυφορτιστή.

ΤΑ ΜΕΚ είναι κοντά στα 200 χρόνια και ακόμα βγάζουν θέματα. Δε θα βγάλουν τα ηλεκτρικά; Τι ακριβώς μας λες τώρα;

Σου απάντησε άλλος ποιο κάτω. Δεν ισχύουν αυτά που λές

ο άλλος δεν είπε όλη την αλήθεια για το κόστος κατ αρχήν.

τα ΜΕΚ βγάζουν προβλήματα συγκεκριμένα γιατί συνεχώς ανανεώνουν τις μηχανές, βάζουν συνεχώς δικλείδες ασφαλείας, βάζουν τα euro κτλ. αυτό που θέλω να πω είναι πως ένα ΜΕΚ μπορείς να το κρατήσεις 20 χρόνια άνετα αλλα βλέπω γύρω μου κάτι almera πχ που έχουν ηλικία 30 χρόνια. πόσα χρόνια πιστεύεις θα αντέξει ένα ηλεκτρικό; 10; δεν πιστεύω παραπάνω. όταν θα έρθει η ώρα για αλλαγή μπαταριών, θα πετάνε το αυτοκίνητο.

2 λεπτά πριν, sndev είπε

15,7 κατανάλωση εχει το δικο μου με 120+ πάντως κ οχι με 100

το vitara που έχω καίει 5,2/100. diesel βέβαια. σε εθνική πάει παρακάτω άνετα εάν το πάω με 100 όπως ο φίλος εδώ. εάν έχεις βενζίνη, θα πας παραπάνω...

το 5,2 που γράφω περιέχει και αρκετή πόλη με μικρές μετακινήσεις.

4 λεπτά πριν, gagarin είπε

Ότι και να λέμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο...
Προσωπικά κοιτάω μέσα στα επόμενα έτη να αγοράσω ένα ηλεκτρικό για τις καθημερινές μου μετακινήσεις...και λίγο παραπέρα....Όλοι λένε τι θα κάνεις που θα πας θέλει δυο ώρες να φορτίσεις και άλλα τέτοια...Στην παρούσα χρονική στιγμή για μένα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι για να καλύπτουν ΚΥΡΙΩΣ την καθημερινότητα του μέσου οδηγού, δηλαδή μετακίνηση για την εργασία του , διάφορες υποχρεώσεις, παιδιά σκυλιά γατιά,μάρκετ, βόλτες στην πόλη ή ακόμα στην γειτονική πόλη αυτά τα βγάζει ΑΝΕΤΑ με μία φόρτιση οποιοδήποτε μοντέλο...
Αν έχεις και κανένα φωτοβολταϊκό για net metering εννοείται οτι το κάνεις χωρίς σκέψη...είναι σαν να έχεις μια πετρελαιοπηγή στο σπίτι σου!!

τα ηλεκτρικά είναι για πολύ ειδικές περιπτώσεις.

1/μονοκατοικία
2/διαδρομές σε αστικό ιστό και όχι ταξίδια

Κάνω περίπου 500χλμ την εβδομάδα. θα μπορούσα να πάρω ένα ηλεκτρικό αλλά θα μου είναι άχρηστο για τα ταξίδια...

το μέλλον είναι το υδρογόνο.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, james01gr είπε

τα ηλεκτρικά είναι για πολύ ειδικές περιπτώσεις.

1/μονοκατοικία
2/διαδρομές σε αστικό ιστό και όχι ταξίδια

Κάνω περίπου 500χλμ την εβδομάδα. θα μπορούσα να πάρω ένα ηλεκτρικό αλλά θα μου είναι άχρηστο για τα ταξίδια...

το μέλλον είναι το υδρογόνο.

 

Στην Ισπανία η ηλεκτροκίνηση εφαρμόζεται με ιδιαίτερη επιτυχία στη Μαδρίτη και τις υπόλοιπες μεγαλουπόλεις.

2 ώρες πριν, cat1967 είπε

Έχει να πέσει ξύλο στις θέσεις φόρτισης στο εγγύς μέλλον...

Ο χρόνος θα το δείξει στη πορεία.

Επεξ/σία από jcnstd100
Δημοσ.
49 λεπτά πριν, james01gr είπε

ο άλλος δεν είπε όλη την αλήθεια για το κόστος κατ αρχήν.

τα ΜΕΚ βγάζουν προβλήματα συγκεκριμένα γιατί συνεχώς ανανεώνουν τις μηχανές, βάζουν συνεχώς δικλείδες ασφαλείας, βάζουν τα euro κτλ. αυτό που θέλω να πω είναι πως ένα ΜΕΚ μπορείς να το κρατήσεις 20 χρόνια άνετα αλλα βλέπω γύρω μου κάτι almera πχ που έχουν ηλικία 30 χρόνια. πόσα χρόνια πιστεύεις θα αντέξει ένα ηλεκτρικό; 10; δεν πιστεύω παραπάνω. όταν θα έρθει η ώρα για αλλαγή μπαταριών, θα πετάνε το αυτοκίνητο.

το vitara που έχω καίει 5,2/100. diesel βέβαια. σε εθνική πάει παρακάτω άνετα εάν το πάω με 100 όπως ο φίλος εδώ. εάν έχεις βενζίνη, θα πας παραπάνω...

το 5,2 που γράφω περιέχει και αρκετή πόλη με μικρές μετακινήσεις.

τα ηλεκτρικά είναι για πολύ ειδικές περιπτώσεις.

1/μονοκατοικία
2/διαδρομές σε αστικό ιστό και όχι ταξίδια

Κάνω περίπου 500χλμ την εβδομάδα. θα μπορούσα να πάρω ένα ηλεκτρικό αλλά θα μου είναι άχρηστο για τα ταξίδια...

το μέλλον είναι το υδρογόνο.

Οι μπαταρίες έχουν 10 χρόνια εγγύηση που είχα ρωτήσει εγώ. Να μη βγάλει 15 χρόνια; Όσο και να είναι το κόστος πολλά τα χρόνια. Ανάλογο κόστος θα έχει και το ΜΕΚ

Δημοσ.
51 minutes ago, james01gr said:

 

τα ηλεκτρικά είναι για πολύ ειδικές περιπτώσεις.

1/μονοκατοικία
2/διαδρομές σε αστικό ιστό και όχι ταξίδια

Κάνω περίπου 500χλμ την εβδομάδα. θα μπορούσα να πάρω ένα ηλεκτρικό αλλά θα μου είναι άχρηστο για τα ταξίδια...

το μέλλον είναι το υδρογόνο.

Όχι ρε γμτ. Εγώ δλδ που το χρησιμοποιω κ έχω 30000 χλμ  μόνο απο υπεραστικά ταξίδια και όχι σε αστικό ιστό, πως την πάτησα έτσι?

Εκτός ανά αναφέρεται στο Ami.

  • Like 1
Δημοσ.
2 hours ago, amigagr said:

μπα, γιατι τα χιλιαρικα που θελει για την αγορα δεν τα εχω, κι ουτε προκειτε...

κοιτα μια αποσβεση θα την κανεις , με 17 ευρω φορτιση κανει 500 χλμ.

δεν συγκρινεται με βενινη,

επισης οταν λεμε ηλεκτρικο δεν ενοουμε μονο τεσλα, 

η τεσλα ειναι η πολυτελεια στα ηλεκτρικα.

κοιταξτε και τις αλλες προσγειωμενες μαρκες .

Δημοσ.
8 hours ago, The_Judas said:

Στην Ελλάδα η πλειοψηφία των κατοίκων μένει σε υπερσυμφορημένες πόλεις με πυκνή δόμηση.

Αυτό είναι μεγάλο αντικίνητρο, ακόμη και γι' αυτούς που έχουν χρήματα για να πάρουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Δεν υπάρχει δυνατότητα π.χ σε μια 7όροφη πολυκατοικία με 21 διαμερίσματα να υπάρχουν θέσεις φόρτισης για όλους ούτε χώρος για τα αυτοκίνητα του σε προσβάσιμο σημείο.

Δηλαδή υπάρχει δυνατότητα για 21 θέσεις πάρκινγκ, αλλά το πρόβλημα είναι να τραβήξουν παροχή για ηλεκτρικό φορτιστή;

2 hours ago, james01gr said:

δεν λες όλη την αλήθεια γιατί το πήρες με 90% και το επέστρεψες με 15%. Σου λείπει μία φόρτιση για να φτάσεις τα 90%. επίσης πήγαινες εθνική οδό με 100χλμ/ώρα. άρα έκαψες 40 ευρώ για 600χλμ. 7 λεπτά / χλμ. το δικό μου καίει 9λεπτά /χλμ. δεν το λες και επιτυχία.

Η φόρτιση στον προορισμό είναι πολύ πιο φθηνή, συνήθως (υποπολλαπλάσια του ταχυφορτιστή). Τα 40€ που λες είναι λίγο φουσκωμένα, αλλά αν θεωρήσουμε ότι εσύ καις 9 λεπτά/χλμ τότε εσύ θα πληρώσεις 52€ και ο άλλος 40€ (και πάλι, με πολύ φουσκωμένα νούμερα). Μια χαρά επιτυχία μου φαίνεται.

2 hours ago, james01gr said:

το vitara που έχω καίει 5,2/100. diesel βέβαια. σε εθνική πάει παρακάτω άνετα εάν το πάω με 100 όπως ο φίλος εδώ. εάν έχεις βενζίνη, θα πας παραπάνω...

το 5,2 που γράφω περιέχει και αρκετή πόλη με μικρές μετακινήσεις.

τα ηλεκτρικά είναι για πολύ ειδικές περιπτώσεις.

1/μονοκατοικία
2/διαδρομές σε αστικό ιστό και όχι ταξίδια

Κάνω περίπου 500χλμ την εβδομάδα. θα μπορούσα να πάρω ένα ηλεκτρικό αλλά θα μου είναι άχρηστο για τα ταξίδια...

το μέλλον είναι το υδρογόνο.

Είχα diesel (Corsa D) και είχα παρόμοια μέση κατανάλωση (4,9). Εμένα η εμπειρία μου δεν είναι αντίστοιχη. Μόλις περνούσα τα 80-90, το αμάξι άρχιζε να καίει παραπάνω από την μέση κατανάλωση. Τώρα το ηλεκτρικό στα 100-110 έχει την τέλεια κατανάλωση, μετά αρχίζει να ανεβαίνει απότομα. Συνολικά, με αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, το ηλεκτρικό μου έχει βγει περίπου μισή τιμή σε κατανάλωση (σημειωτέον ότι το ηλεκτρικό ρεύμα, εδώ, είναι πανάκριβο και υπερφορολογημένο, όπως και το diesel, βέβαια).

Τώρα, το πως λέμε ότι το πρόβλημα για τα ηλεκτρικά είναι οι υποδομές από φορτιστές, που το 95% του ανεφοδιασμού γίνεται σπίτι, αλλά με κάποιο μαγικό τρόπο η λύση θα είναι το υδρογόνο που θα πρέπει να γίνει μαζική αλλαγή στις υποδομές, μεταφορές και αποθήκευση καυσίμου παντού ώστε να γίνουν όλα τα αμάξια υδρογόνο, είναι πραγματικά να απορεί κανείς!

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...