Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
13 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Δεν είναι για ταξίδια ακόμη γιατί καίνε το ίδιο με ένα diesel στο ταξίδι ?

Χαλκίδα - Θεσσαλονίκη με 60kWh, πλήρωσα 12€ αρχική φόρτιση στο σπίτι για τα πρώτα ~ 300 χλμ και περίπου 30€ για τα υπόλοιπα, σύνολο 42€, Μ.Ο 120χλμ με κλιματισμό. 

Εάν δεν κάνω λάθος, ένα αμάξι που καίει ~ 8λτ/100χλμ με 1,7€ πάει στα ~ 60€ το ταξίδι αυτό. 

* Η φόρτιση μου πήρε περίπου 35 λεπτά.

Δεν είναι για ταξίδια ακόμη γιατί καίνε το ίδιο με ένα diesel στο ταξίδι ?

Οχι για αυτό το λόγο. Δεν είναι για ταξίδια ακόμη κυρίως για τους λόγους που ο ίδιος παρέθεσες παραπάνω, δηλαδή:

Αργούν να φορτίσουν ,δεν έχουν αυτονομία, δεν έχει παντού φορτιστές και ο καθένας χρεώνει την kWh όσο του καπνίσει.

 

Επίσης:

Δεν έχουν όλοι θέσεις parking σπίτι τους να φορτίζουν.

Κανείς δεν έχει σκευτεί τι ποσό θα χρειαστεί για την αντικατάσταση της μπαταρίας όταν αυτή θα τα φτύσει.

Ο έξυπνος βέβαια θα πεί εγώ θα το πουλήσω πριν τα φτύσει η μπαταρία. Να δούμε ποιος θα βρεθεί να το αγοράσει και σε τι τιμή...

 

  • Απαντ. 144
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
2 hours ago, jkgr83 said:

Λοιπόν, μάθετε αριθμητική και μην λέτε @@@@@ και μπερδεύετε και τον κόσμο. Καλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εφόσον η ενέργεια προέρχεται απο ΑΠΕ, και βελτιωθούν οι μπαταρίες.

Ακόμα είναι νωρίς για ηλεκτρικά. Αργούν να φορτίσουν ,δεν έχουν αυτονομία, δεν έχει παντού φορτιστές και ο καθένας χρεώνει την kWh όσο του καπνίσει. Προς το παρόν είναι για μέσα στην πόλη και αυτό υπο προϋποθέσεις. Δεν είναι για ταξίδια, ΑΚΟΜΗ.

Αν θες να είσαι αυστηρός με τους άλλους για τα νούμερα, τότε να σκέφτεσαι και το προφανές: έφτασε με 15% αλλά δεν φόρτισε με τιμή Tesla Supercharger, αλλά με τουλάχιστον τα μισά (αν έχει καλό συμβόλαιο και φορτίζει σπίτι, μάλλον με το 1/6 της τιμής που αναφέρεις). Επομένως, προφανώς και οι υπολογισμοί σου είναι τελείως λάθος.

Για τα υπόλοιπα, ψιλοσυμφωνω. Προς το παρόν, δεν είναι βολικό για ταξίδια στην Ελλάδα και εννοείται ότι αν δεν μπορείς να φορτίσεις σπίτι σου είναι μεγάλος μπελάς. Το θέμα είναι να διορθωθούν όλα αυτά σταδιακά με υποδομές είτε σε δημόσιους, είτε σε ιδιωτικούς χώρους.

Τέλος, για το οικονομικό είναι λίγο παγίδα. Από την μια, το να θες να αποδείξεις ότι ένα diesel κοστίζει όσο ένα ηλεκτρικό σε κόστος συντήρησης/καυσίμου είναι αστείο. Επίσης μεγάλο λάθος είναι να προσπαθεί κανείς να πείσει ότι το ηλεκτρικό είναι πιο οικονομικό, συνολικά (με κόστος κτήσης και ενδεχομένως αλλαγής μπαταρίας), από ένα diesel. Η ουσία είναι ότι ένα ηλεκτρικό supercar μπορεί να είναι συγκρίσιμο οικονομικά σε σχέση με ένα αργό diesel.

1 hour ago, james01gr said:

2/Η ΕΕ δεν έχει αποφασίσει να καταργήσει τίποτα. Εντελώς ξαφνικά, παράτεινε την ζωή των ΜΕΚ έως το 2035. Και βλέπουμε σε 5 χρονάκια. Προς το παρόν, αυτό που κάνει είναι να διαπραγματεύεται το EURO7 με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και ήδη υποχωρεί σε πάρα πολά

Προφανώς και το παρατεινε η ΕΕ, αφού οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές έχουν θέμα με το πόσο μειωμένο κέρδος έχουν στα ηλεκτρικά, σε σύγκριση με τα ΜΕΚ. Επίσης, προφανώς και τα χρονικά όρια που είχαν βάλει ήταν πολύ αισιόδοξα, ιδίως όταν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές ακόμα κρατάνε τις τιμές στα ηλεκτρικά τόσο ψηλά.

Δημοσ.
14 hours ago, The_Judas said:

 

Το βασικό για μένα είναι να πάνε σε ηλεκτροκίνηση τα επαγγελματικά και γι' αυτό δίνονται και εκεί τόσα κίνητρα.  Αυτοί είναι που κάνουν πολλά χιλιόμετρα τη μέρα.

Αν αντικατασταθούν λεωφορεία, ταξί, επαγγελματικά αυτοκίνητα με ηλεκτρικά θα υπάρχει σημαντικη μείωση των ρύπων.

και σοστο ειναι και λαθος

όσο παραμένει μεγαλο ποσοστό παραγωγής ενεργείας από κάρβουνο φισικο αέριο και πετρέλαιο... δεν θα μειωθεί αλλά θα αυξηθεί απλά στα συγκεκριμένα σημεία... αν δεν πάνε στα πυρηνικά και απε οχι απλά τρυπά στο νερό θα κανουν αλλά και χειρότερα
και στην πολη πχ στην ελλαδα ειναι απλά αδύνατον να εχεις ηλεκτρικό καθώς 90+% δεν έχει δικό του χώρο σαν συνέπεια αδυναμία φόρτισης οχήματος σπίτι + περισσότεροι δεν έχουν χρόνο να πάνε να  φάνε αρκετή ώρα για φόρτιση σε charging station (πολλά άτομα βαράνε κάτι εξωπραγματικές ώρες στην δουλειά

δεδομενη στηγμη ετσι όπως ειναι ηλεκτροκίνηση στην ελλαδα τουλαχιστον ειναι ανέκδοτο (από κάθε πλευρά) με εξαίρεση άτομα που ζουν εκτός πόλη με δικά τους σπίτι κλπ εκεί αξίζει δεν θα πω με τα χίλια αλλά αξίζει σε ένα πολύ μεγαλο βαθμό

ζούσα 4 μήνες με ενα nissan leaf (δεν ήταν δικό μου) κυνηγούσα θέση κάτω από το σπίτι (την έκλεινα με μηχανάκι και με χίλιους άλλους δυο τρόπους για να φέρω αμαξι να πετάξω μπαλαντέζα (να μου λείπει το άγχος ξανά)

2 hours ago, jkgr83 said:

Επίσης:

Δεν έχουν όλοι θέσεις parking σπίτι τους να φορτίζουν.

 

Κανείς δεν έχει σκευτεί τι ποσό θα χρειαστεί για την αντικατάσταση της μπαταρίας όταν αυτή θα τα φτύσει.

Ο έξυπνος βέβαια θα πεί εγώ θα το πουλήσω πριν τα φτύσει η μπαταρία. Να δούμε ποιος θα βρεθεί να το αγοράσει και σε τι τιμή...

 

σπίτι με παρκινγ ειναι άκρος σοβαρό θεμα (ουσιαστικά καταλυτικός παράγοντας να μην πάρεις ηλεκτρικό)

όσο για το δεύτερο περιπου αντέχει 8 με 10 χρονια η μπαταρια έξω σε αυτο το χρονικό διάστημα 2 με 3  φορές θα αλλαξει χέρια το αμάξι και μετά θα πάει για πρεσσα... ετσι όχι δεν σκέφτηκαν την ελλδα την αφρικη και το μπαγλαδες...... δυστυχώς

Δημοσ.
1 ώρα πριν, liberostelios είπε

Αν θες να είσαι αυστηρός με τους άλλους για τα νούμερα, τότε να σκέφτεσαι και το προφανές: έφτασε με 15% αλλά δεν φόρτισε με τιμή Tesla Supercharger, αλλά με τουλάχιστον τα μισά (αν έχει καλό συμβόλαιο και φορτίζει σπίτι, μάλλον με το 1/6 της τιμής που αναφέρεις). Επομένως, προφανώς και οι υπολογισμοί σου είναι τελείως λάθος.

Για τα υπόλοιπα, ψιλοσυμφωνω. Προς το παρόν, δεν είναι βολικό για ταξίδια στην Ελλάδα και εννοείται ότι αν δεν μπορείς να φορτίσεις σπίτι σου είναι μεγάλος μπελάς. Το θέμα είναι να διορθωθούν όλα αυτά σταδιακά με υποδομές είτε σε δημόσιους, είτε σε ιδιωτικούς χώρους.

 

Προφανώς έχεις δικιο.

Εάν πηρε το αυτοκίνητο φορτισμένο απο φορτιστή tesla ή οποιοδήποτε άλλο ξένο φορτιστή με παρόμοια τιμή, οι υπολογισμοί μου είναι απόλυτα σωστοί. Το ταξίδι του βγήκε ένα πενηντάρικάκι.

Εάν έκανε την "πρώτη" φόρτιση σπίτι του τότε το ποσό που πλήρωσε για το ταξίδι είναι λιγότερο απο 50€.

Μόνο εαν έκλεψε το ρεύμα της "πρώτης" φόρτισης απο τον γείτονα γίνεται να πλήρωσε 20€ που αναφέρει!

Δεν μπορεί να λες όμως πλήρωσα 20€ ενώ απο κάτω το app βγάζει μάτι οτι το πήρες γεμάτο και το γύρισες άδειο.

Ο αναγνώστης που δεν δίνει σημασία λέει "κοιτα μόνο 20€ έκαψε το Tesla"!

Επίσης η ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου ήταν αστεία.

Στο κομμάτι Αθήνα-Αταλάντη ήταν ~100km/h και στο κομμάτι Αταλάντη-Κρίκελλο ήταν ~70km/h. Το Κρίκελλο απότι βλέπω είναι ορεινό αλλά δεν παίζει και τόσο ρόλο διότι μία το ανέβηκε και μία το κατέβηκε όπου και μάζεψε και παραπανίσια ενέργεια λόγω πέδησης.

Οπότε και πάλι το συμπέρασμα είναι οτι για κάποιον που κάνει μεγάλα ταξίδια το ηλεκτρικό είναι (ακόμη) άγχος και ταλαιπωρία. Στο γυρισμό το αυτοκίνητο έφτασε στην Αταλάντη με 15% μπαταρία. Δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση να πηγαίνω με 100 km/h και να με προσπερνάνε τα πούλμαν γιατί δεν έχω το άγχος μήπως δεν μου φτάσει η μπαταρία. Για μέσα στην πόλη ίσως ένα μικρό ηλεκτρικό να είναι καλό εφόσον έχεις πρόσβαση στο σπίτι σου να το φορτίζεις.

Οι λιγοστοι εμπορικοί φορτιστές (προς το παρόν, ξαναλέω) που βρίσκονται επάνω στο οδικό δίκτυο με 50 και 60 λεπτά την κιλοβατώρα, καθιστούν το ηλεκτρικό το ίδιο κοστοβόρο με ένα diesel. Συν οτι αν χρειαστεί να φορίσεις 2 πλήρεις φορές θα φάς μία επιπλέον ώρα τουλάχιστον στο ταξίδι. Που πολλές φορές θα αναγκαστείς να φορτίσεις σε εμπορικούς φορτιστές. Τι θα κάνεις; Θα πας επίσκεψη σε έναν φίλο σου ή έναν συγγενή και θα φτάσεις με ξελιγωμένη μπαταρία ωστε να το φορτίσεις στο ξένο σπίτι και να τον βάλεις μέσα 20-30€ με το καλημέρα;

Κάποια στιγμή, δεν ξέρω σε πόσα χρόνια απο τώρα, εάν αυτή η τεχνολογία προχωρήσει, τα ηλεκτρικά θα είναι μονόδρομος. Έχουν ροπή, έχουν ισχύ, έχουν επιτάχυνση, είναι αθόρυβα και ίσως μέχρι τότε να οδηγούν και μόνα τους (πραγματικά) σε όλη τη διαδρομή και όχι πειραματικά όπως τώρα. Πολύ πιθανό να βρεθεί τεχνολογία στις μπαταρίες που να φορτίζουν σε 5 λεπτά. Μέχρι τότε όμως ισχύουν τα νούμερα και τα μειονεκτήματα που έδωσα παραπάνω.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
8 minutes ago, jkgr83 said:

Προφανώς έχεις δικιο.

Εάν πηρε το αυτοκίνητο φορτισμένο απο φορτιστή tesla ή οποιοδήποτε άλλο ξένο φορτιστή με παρόμοια τιμή, οι υπολογισμοί μου είναι απόλυτα σωστοί. Το ταξίδι του βγήκε ένα πενηντάρικάκι.

Εάν έκανε την "πρώτη" φόρτιση σπίτι του τότε το ποσό που πλήρωσε για το ταξίδι είναι λιγότερο απο 50€.

Μόνο εαν έκλεψε το ρεύμα της "πρώτης" φόρτισης απο τον γείτονα γίνεται να πλήρωσε 20€ που αναφέρει!

Δεν μπορεί να λες όμως πλήρωσα 20€ ενώ απο κάτω το app βγάζει μάτι οτι το πήρες γεμάτο και το γύρισες άδειο.

Ο αναγνώστης που δεν δίνει σημασία λέει "κοιτα μόνο 20€ έκαψε το Tesla"!

Επίσης η ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου ήταν αστεία.

Στο κομμάτι Αθήνα-Αταλάντη ήταν ~100km/h και στο κομμάτι Αταλάντη-Κρίκελλο ήταν ~70km/h. Το Κρίκελλο απότι βλέπω είναι ορεινό αλλά δεν παίζει και τόσο ρόλο διότι μία το ανέβηκε και μία το κατέβηκε όπου και μάζεψε και παραπανίσια ενέργεια λόγω πέδησης.

Οπότε και πάλι το συμπέρασμα είναι οτι για κάποιον που κάνει μεγάλα ταξίδια το ηλεκτρικό είναι (ακόμη) άγχος και ταλαιπωρία. Στο γυρισμό το αυτοκίνητο έφτασε στην Αταλάντη με 15% μπαταρία. Δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση να πηγαίνω με 100 km/h και να με προσπερνάνε τα πούλμαν γιατί δεν έχω το άγχος μήπως δεν μου φτάσει η μπαταρία. Για μέσα στην πόλη ίσως ένα μικρό ηλεκτρικό να είναι καλό εφόσον έχεις πρόσβαση στο σπίτι σου να το φορτίζεις.

Οι λιγοστοι εμπορικοί φορτιστές (προς το παρόν, ξαναλέω) που βρίσκονται επάνω στο οδικό δίκτυο με 50 και 60 λεπτά την κιλοβατώρα, καθιστούν το ηλεκτρικό το ίδιο κοστοβόρο με ένα diesel. Συν οτι αν χρειαστεί να φορίσεις 2 πλήρεις φορές θα φάς μία επιπλέον ώρα τουλάχιστον στο ταξίδι. Που πολλές φορές θα αναγκαστείς να φορτίσεις σε εμπορικούς φορτιστές. Τι θα κάνεις; Θα πας επίσκεψη σε έναν φίλο σου ή έναν συγγενή και θα φτάσεις με ξελιγωμένη μπαταρία ωστε να το φορτίσεις στο ξένο σπίτι και να τον βάλεις μέσα 20-30€ με το καλημέρα;

Κάποια στιγμή, δεν ξέρω σε πόσα χρόνια απο τώρα, εάν αυτή η τεχνολογία προχωρήσει, τα ηλεκτρικά θα είναι μονόδρομος. Έχουν ροπή, έχουν ισχύ, έχουν επιτάχυνση, είναι αθόρυβα και ίσως μέχρι τότε να οδηγούν και μόνα τους (πραγματικά) σε όλη τη διαδρομή και όχι πειραματικά όπως τώρα. Πολύ πιθανό να βρεθεί τεχνολογία στις μπαταρίες που να φορτίζουν σε 5 λεπτά. Μέχρι τότε όμως ισχύουν τα νούμερα και τα μειονεκτήματα που έδωσα παραπάνω.

Δίκιο έχεις. Το 20€ είναι όντως πλασματικό, εννοείται. Το σωστό είναι ότι το ταξίδι πρέπει να κόστισε κάπου μεταξύ 30-40€. Επίσης εννοείται ότι αν φορτίζεις συχνά σε ταχυφορτιστές μειώνεται πολύ το κέρδος (σε επιμέρους ταξίδια, μπορεί και να σου κοστίζει και παραπάνω από diesel). Αλλά επειδή ζω σε χώρα με πολύ καλή υποδομή, το να χρειαστείς ταχυφορτιστή εδώ σημαίνει ότι πας ταξίδι 400km+ που για την συντριπτική πλειοψηφία δεν είναι το σύνηθες. Μια σημείωση, επίσης, ότι οι ταχυφορτιστές Tesla έχουν πολύ δελεαστική τιμή για τους κατόχους Tesla (0,30-0,40), οπότε συνήθως το πρόβλημα είναι όταν δεν έχεις Tesla ή/και πρέπει να σταματήσεις σε άλλο δίκτυο φόρτισης.

Και επειδή έχω κάνει ταξίδι 500km σε ημέρα αιχμής με μεγάλη κίνηση λόγω επιστροφής από διακοπές, το να φοβάσαι να μείνεις δεν παίζει. Απλώς διαλέγεις που θες να σταματήσεις αναλόγως πως βολεύει. Αυτά, βέβαια, στη Βόρεια Ευρώπη που οι υποδομές (αλλά και η ζήτηση) είναι πολύ υψηλότερες. Και δεν θεωρώ ότι θα αργήσει να φτάσει και η Ελλάδα σε αυτό το σημείο.

Δημοσ.
16 hours ago, james01gr said:

1/τα αμάξια τα αγόραζαν κανονικότατα όμως έβαλαν τεκμήρια (την παντελώς άδικη μορφή φορολόγησης). και σχετικά με την τιμή, πχ το ηλεκτρικό i8 πόσο έχει και γιατί να επιδοτείται;
2/Η ΕΕ δεν έχει αποφασίσει να καταργήσει τίποτα. Εντελώς ξαφνικά, παράτεινε την ζωή των ΜΕΚ έως το 2035. Και βλέπουμε σε 5 χρονάκια. Προς το παρόν, αυτό που κάνει είναι να διαπραγματεύεται το EURO7 με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και ήδη υποχωρεί σε πάρα πολά
3/Το ρεύμα είναι πανάκριβο λόγω των ΑΠΕ και τον Δεκέμβρη που τελειώνει η ρήτρα αναπροσαρμογής, θα κλάψουνε μανούλες
4/για το νοθευμένο πετρέλαιο δεν ευθύνεται ο καταναλωτής αλλά το κράτος που το αφήνει να κυκλοφορεί. για την τιμή 2 ευρώ, ευθύνεται το κράτος που το κόστος της βενζίνης είναι 40 λεπτά και τα υπόλοιπα είναι φόροι. και όσο αυξάνεται η τιμή της βενζίνης, τόσο παραπάνω θα νοθεύεται το πετρέλαιο γιατί απλά υπάρχει κέρδος.εσύ πιστεύεις πως δεν θα υπάρχουν πειραγμένοι φορτιστές; κάτσε και εδώ είμαστε
5/το ίδιο ελληνικό κράτος δεν έχει λεφτά να πληρώσει τα 8κ που έχει υποσχεθεί και πολλοί περιμένουν πάνω από 6 ΜΗΝΕΣ να πληρωθούν και βασικά ότι αγοραστεί τώρα, θα πληρωθεί κάποια στιγμή το 2024 όοοοοταν βγει η τρίτη έκδοση του προγράμματος
6/για να παράξεις ρεύμα πρέπει να έχεις μονοκατοικία, να χωρέσεις πάνελ και να πληρώσεις γύρω στα 15κ για να εγκαταστήσεις κάτι που και πάλι δεν σου υπόσχεται 100% αυτονομία
 

Τα αγοραζαν κανονικοτατα με δανεικα κι αγυριστα λεφτα. Δουλευαν και παιρναν μαυρα, και δηλωναν το 10%. Και σου φαινεται αδικο το τεκμηριο γιατι ειναι απολυτως φυσιολογικο να δηλωνεις εισοδημα 8.000 τον χρονο και να κυκλοφορεις με αυτοκινητο που κανει 50.000.

 

Το πετρελαιο δεν ειναι δικη σου ευθυνη, αλλα τον δικο σου κινητηρα θα καταστρεψει, μαντεψε ποιος δεν νοιαζεται για σενα. Καλα το φανταστηκες, το κρατος.

Μια χαρα λεφτα εχει να πληρωσει, γιατι πρακτικα δεν πληρωνει τιποτα. Προπληρωνεις τον φπα και την λοιπη φορολογια του οχηματος, και απλα σου επιστρεψει ενα μερος απο αυτο. Το 8χιλιαρικα ειναι παντα μικροτερα απο αυτα που εχει ηδη εισπραξει απο την φορολογια του οχηματος.

Δεν εχεις μονοκατοικια και γκαραζ? Προβλημα σου. 15χιλιαρικα δεν ειχε ουτε πριν 10 χρονια, με 5-7χιλιαρικα βαζεις. 

16 hours ago, filipprin said:

Ακριβως για να πληρωσει τα 8κ στον επιδοτουμενο σκιζει εμενα στη φορολογια.Δικαια πραγματα.Ανεμογεννήτριες στα καμενα φωτοβολταϊκά στα χωραφια αντι για ντοματες και αγκουρια που και παλι εγω ο φουκαρας  τα πληρωνω .Κατα τα αλλα πρασινη μεταβαση και πρασινα αλογα......

Γινε κι εσυ επιδοτουμενος τοτε και ασε τη γκρινια.

16 hours ago, jkgr83 said:

Κανείς δεν έχει σκευτεί τι ποσό θα χρειαστεί για την αντικατάσταση της μπαταρίας όταν αυτή θα τα φτύσει.

Ο έξυπνος βέβαια θα πεί εγώ θα το πουλήσω πριν τα φτύσει η μπαταρία. Να δούμε ποιος θα βρεθεί να το αγοράσει και σε τι τιμή...

 

Εσυ εχεις σκεφτει το κοστος των μπεκ του ντιζελ οταν τα φτυσουν? 

Του σασμαν?

Δημοσ.
14 ώρες πριν, svartevarg είπε

Δεν είμαι κατά των ηλεκτρικών οχημάτων για μικρές αποστάσεις και εντός πόλης.

Αλλά για μεγάλες αποστάσεις η τεχνολογία αυτή δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη.

Προσωπικά πιστεύω ότι είναι πιο πιθανό να πάμε σε αυτοκίνητα με κάποιου τύπου κάψουλες καυσίμου, και θα γεμίζουμε όπως τότε με τα game boy και game gear που σου άδειαζε για πλάκα την μπαταρία.

Στην Αγγλία που δεν εχουν θεμα με το κόστος αγοράς εχουν αρχίσει ήδη και επιστρέφουν τα ηλεκτρικά και ξαναγοράζουν με κινητήρες εσωτερικής κάυσης.

Δεν υπάρχουν αρκετοί φορτιστές και δεν μπορεις πια ευκολα να φορτίσεις στο δρόμο, είναι δύσκολο τοποθετήσουν ολοι ατομικούς ταχυφορτιστές στο σπίτι, είναι ακριβά να φορτίζεις σε ταχυφορτιστές στον δρόμο και γενικά είναι η ζωή τους δύσκολη και άβολη.

Το κόστος ανα χιλιόμετρο δε, εαν φορτίζεις από ταχυφορτιστές επί πληρωμή είναι το ίδιο με βενζίνη και πετρέλαιο.

 

Αλήθεια πως ακριβώς θεωρούμε τα ηλεκτροκίνητα πιο environmental friendly σε σχέση με τις άλλες τεχνολογίες?

Πως ακριβώς υπολογίζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την κατασκευή των μπαταριών με τα χημικά αλλά κυρίως με τα σπάνια μεταλλεύματα που απαιτούνται για την κατασκευή τους? Πως ακριβώς η κατασκευή μπαταριών είναι sustainable απο αποψη φυσικών πόρων?

Πως ακριβώς υπολογίζεται το το περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την απόσυρση και ανακύκλωση των μπαταριών?

Πως ακριβώς υπολογίζεται το το περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την ενέργεια που απαιτείται για όλο ον κύκλο κατασκευής και ανακύκλωσης των μπαταριών?

Στον συνολικό κύκλο ζωής τους τα ηλεκτρικά δεν είναι τόσο environmental friendly.

Πως ακριβώς υπολογίζεται το το περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την δημιουργία της ηλεκτρικής ενέργειας για την χρήση των αυτοκινήτων. Δεν ειναι green (κατα βαση) και δεν είναι και pollution free (κατα βάση).

Πως συγκρίνονται τα παραπάνω με την χρήση εναλλακτικών μορφών καυσίμου που ήδη υπάρχουν όπως πχ υγραέριο ή ακόμη καλύτερα φυσικού αερίου?

Το Φυσικό αέριο έχει ελάχιστους ρύπους και αντί να δώσουμε τις επιδοτήσεις στα αθλια προς το παρόν ηλεκτρικά θα μπορούσαμε να αυξήσουμε το σχεδόν ανύπαρκτο δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου.

Πως συγκρίνονται τα ηλεκτρικά σε σχέση με την χρήση βιοκαυσίμου? Αντίστοιχα γιατί οι επιδοτήσεις να μην πάνε για την ανάπτυξή του?

Πως συγκρίνονται τα ηλεκτρικά με την χρήση synthetic fuels/e-fuels τα οποία αν και δεν μειώνουν σημαντικά τα εκπομπες καυσαερίων, η διαδικασία δημιουργίας τους ομως καταναλώνει μεγάλα ποσά CO2 και έτσι το τελικό τους ισοζύγιο είναι πολύ θετικό.

Μια φούσκα είναι τα ηλεκτρικά η οποία ήδη έχει αρχίσει να ξεφουσκώνει.

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, SeNNinhA είπε

Στην Αγγλία που δεν εχουν θεμα με το κόστος αγοράς εχουν αρχίσει ήδη και επιστρέφουν τα ηλεκτρικά και ξαναγοράζουν με κινητήρες εσωτερικής κάυσης.

Δεν υπάρχουν αρκετοί φορτιστές και δεν μπορεις πια ευκολα να φορτίσεις στο δρόμο, είναι δύσκολο τοποθετήσουν ολοι ατομικούς ταχυφορτιστές στο σπίτι, είναι ακριβά να φορτίζεις σε ταχυφορτιστές στον δρόμο και γενικά είναι η ζωή τους δύσκολη και άβολη.

Το κόστος ανα χιλιόμετρο δε, εαν φορτίζεις από ταχυφορτιστές επί πληρωμή είναι το ίδιο με βενζίνη και πετρέλαιο.

 

Αλήθεια πως ακριβώς θεωρούμε τα ηλεκτροκίνητα πιο environmental friendly σε σχέση με τις άλλες τεχνολογίες?

Πως ακριβώς υπολογίζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την κατασκευή των μπαταριών με τα χημικά αλλά κυρίως με τα σπάνια μεταλλεύματα που απαιτούνται για την κατασκευή τους? Πως ακριβώς η κατασκευή μπαταριών είναι sustainable απο αποψη φυσικών πόρων?

Πως ακριβώς υπολογίζεται το το περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την απόσυρση και ανακύκλωση των μπαταριών?

Πως ακριβώς υπολογίζεται το το περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την ενέργεια που απαιτείται για όλο ον κύκλο κατασκευής και ανακύκλωσης των μπαταριών?

Στον συνολικό κύκλο ζωής τους τα ηλεκτρικά δεν είναι τόσο environmental friendly.

Πως ακριβώς υπολογίζεται το το περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την δημιουργία της ηλεκτρικής ενέργειας για την χρήση των αυτοκινήτων. Δεν ειναι green (κατα βαση) και δεν είναι και pollution free (κατα βάση).

Πως συγκρίνονται τα παραπάνω με την χρήση εναλλακτικών μορφών καυσίμου που ήδη υπάρχουν όπως πχ υγραέριο ή ακόμη καλύτερα φυσικού αερίου?

Το Φυσικό αέριο έχει ελάχιστους ρύπους και αντί να δώσουμε τις επιδοτήσεις στα αθλια προς το παρόν ηλεκτρικά θα μπορούσαμε να αυξήσουμε το σχεδόν ανύπαρκτο δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου.

Πως συγκρίνονται τα ηλεκτρικά σε σχέση με την χρήση βιοκαυσίμου? Αντίστοιχα γιατί οι επιδοτήσεις να μην πάνε για την ανάπτυξή του?

Πως συγκρίνονται τα ηλεκτρικά με την χρήση synthetic fuels/e-fuels τα οποία αν και δεν μειώνουν σημαντικά τα εκπομπες καυσαερίων, η διαδικασία δημιουργίας τους ομως καταναλώνει μεγάλα ποσά CO2 και έτσι το τελικό τους ισοζύγιο είναι πολύ θετικό.

Μια φούσκα είναι τα ηλεκτρικά η οποία ήδη έχει αρχίσει να ξεφουσκώνει.

Η καθε χωρα εχει διαφορετικες αναγκες υποδομες και κοστος καυσιμων. Στην νορβηγια γιατι δεν ισχυει το ιδιο? Και 9 στους 10 παιρνουν ηλεκτρικο?

Το περιβαλλοντικο αποτυπωμα ειναι σιγουρα καλυτερο απο το αντιστοιχο των συμβατικων. 

Νοιαστηκες ποτε για το περιβαλλοντικο αποτυπωμα των λαδιων που αλλαζεις? Σε ενοιαξε ποτε που πετιουνται και αν ανακυκλωνονται?  Οι βαλβολινες? Τα φιλτρα? Τα μπουζι? Αυτα δεν εχουν σπανια μεταλλα νομιζεις?

Το υγραεριο που ειναι προπανιο και βουτανιο, και το φυσικο αεριο που ειναι μεθανιο, νομιζεις ειναι καθαροτερα? απλα η ευρωπη αποφασισε να μετακινησει τη μποχα εξορυξης και καυσης απο τα εδαφη της στο εξωτερικο.

Ξεχνας οτι αυτη τη στιγμη μαινεται πολεμος στην ευρωπη κυριως για το φυσικο αεριο και περσι το πληρωνες 10 φορες πανω? Σ αρεσει βλεπω να εισαι εξαρτημενος απ ολο το πλανητη και απο καθε κυβερνηση για το αν θα μετακινηθεις, θα μαγειρεψεις η θα ζεσταθεις.

Δημοσ.
On 22/11/2023 at 22:50, CptBill said:

Ίσως στην επεξήγηση μου θα έπρεπε να χρησιμοποιήσω πιο απλούς όρους η να αντικαταστήσω τις ορολογίες με σουβλάκια ξέρω εγώ για να γίνω πιο κατανοητός.

Do it! Πίστεψέ με, θα πιάσει. Στα 10 σουβλάκια, τα πρώτα 8 τα τρως πολύ πιο γρήγορα (πεινάς, έχεις και άδειο στομάχι). Τα 2 τελευταία που είσαι και χορτάτος, και μπουχτισμένος, δε κατεβαίνουν. ;)

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Ntinaras είπε

Η καθε χωρα εχει διαφορετικες αναγκες υποδομες και κοστος καυσιμων. Στην νορβηγια γιατι δεν ισχυει το ιδιο? Και 9 στους 10 παιρνουν ηλεκτρικο?

Εκτός από το ότι ακόμη και εκεί αγοράζουν μόνο όσοι έχουν χρήματα και όχι οι χαμηλόμισθοι (παρότι οι επιδοτήσεις είναι υψηλές), αυτοί που αγοράζουν το αγοράζουν ως 2ο ή 3ο αυτοκίνητο και όχι ως το μοναδικό. Σημαντική διαφορά δεν νομίζεις. Ακόμη και έτσι 1 στα 4 είναι ηλεκτρικό. Επίσης αυτό απλά αύξησε το στόλο των αυτοκινήτων και μείωσε την χρήση των ΜΜΜ και σημερα το ξανασκέφτονται λόγω αυτού. Το τελικό αποτέλεσμα ακόμη και εκεί αύξησε την κοινωνική απόσταση μεταξύ προνομιούχων και μη προνομιούχων και το κόστος ήταν δυσανάλογο με την αποτεσματικότητα σε σχέση με την διάθεση των ίδιων πόρων σε αλλους τρόπους μέιωσης των καυσαερίων (με κύρια την βελτιωση των δημόσιων συγκοινωνιων και την μείωση της ανάγκης των μετακινήσεων)

Το περιβαλλοντικο αποτυπωμα ειναι σιγουρα καλυτερο απο το αντιστοιχο των συμβατικων. 

Οχι στον συνολικό κύκλο ζωής τους δεν είναι

Νοιαστηκες ποτε για το περιβαλλοντικο αποτυπωμα των λαδιων που αλλαζεις? Σε ενοιαξε ποτε που πετιουνται και αν ανακυκλωνονται?  Οι βαλβολινες? Τα φιλτρα? Τα μπουζι? Αυτα δεν εχουν σπανια μεταλλα νομιζεις?

Ναι εχουν αλλα τα περισσοτερα ανακυκλωνονται πλήρως. Γιατι νομίζεις ότι εκτός των μπαταριών τα ηλεκτρικά δεν εχουν αλλα ηλεκτρονικά και μηχανικά μέρη με υψηλές ανάγκες σε σπάνια υλικά?

Το υγραεριο που ειναι προπανιο και βουτανιο, και το φυσικο αεριο που ειναι μεθανιο, νομιζεις ειναι καθαροτερα? απλα η ευρωπη αποφασισε να μετακινησει τη μποχα εξορυξης και καυσης απο τα εδαφη της στο εξωτερικο.

Ναι δεν είπα ότι είναι καθαρά αλλά είναι καθαρότερα. Αποδεδειγμένα και όχι επειδή το λέω εγω.

Ξεχνας οτι αυτη τη στιγμη μαινεται πολεμος στην ευρωπη κυριως για το φυσικο αεριο και περσι το πληρωνες 10 φορες πανω? Σ αρεσει βλεπω να εισαι εξαρτημενος απ ολο το πλανητη και απο καθε κυβερνηση για το αν θα μετακινηθεις, θα μαγειρεψεις η θα ζεσταθεις.

Δεν είσαι εξαρτημένος για την κατασκευή μπαταριών από τα σπάνια μέταλλα που κατα βάση έρχονται από την Κίνα και δευτερευόντως από την Αφρική? Να υπενθυμίσω τις τεράστιες καθυστερήσεις παραδόσεων λογω ελλειψης μπαταριών και ηλεκτρονικών?

Αυτά δεν είναι πεπερασμένης ποσότητας φυσικοί πόροι οι οποίοι μάλιστα για την εξόρυξή τους γίνεται τεράστια εκμετάλευση ανθρωπίνου δυναμικού? Για να μην αναφέρω τον ξεριζωμό των κατοίκων των περιοχών τνω κοιτασμάτων.

Οποιος θελει να φαει το παραμυθάκι για τα "clean environmental friendly" ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κανένα πρόβλημα, be my guest.

Γνωμη μου παντα. Ο καθένα είναι ελευθερος να το ψάξει λίγο πιο βαθια.

Δεν είναι θεμα προς αντιπαράθεση. Θεμα προς συζήτηση.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Εσυ εχεις σκεφτει το κοστος των μπεκ του ντιζελ οταν τα φτυσουν? 

Του σασμαν?

Το έχω σκευτεί. 1200€ με περιμένουν για τα μπέκ κάποια στιγμή σίγουρα στη γωνία. Και εγώ θα την φάω κάποια στιγμή. Για τα μπέκ και τις λοιπές βλάβες λόγω καυσίμου φταίει αποκλειστικά το κράτος που αφήνει τους πρατηριούχους και αλωνίζουν. Αν είχαμε κράτος και τα καύσιμα ήταν όπως πρέπει τα μπεκ δεν παθαίνουν τίποτα. Άντε να κάνεις ένα καθαρισμό μετα απο πολλά χρόνια. Το σασμάν θα το φάω και αυτό στον κ@@@ όπως κάθε άνθρωπος με αυτοκίνητο με ΜΕΚ. Κάθε τεχνολογία έχει τα υπέρ και τα κατά.

Δημοσ.

Πραγματικά ρε παιδιά προσπαθούν οι μεν να αποδείξουν στους δε ότι έχουν δίκιο και το ανάποδο..  αφού η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική αν πάρεις ηλεκτρικό για να το φορτίζεις σε ταχυφορτστες δεν κάνεις οικονομία και θα έχεις και πάντα αγχος  αν το έχεις και για ταξίδια όπως αν δεν έχεις και δικό σου γκαράζ κλπ  αλλά στην περίπτωση που έχεις γκαράζ το θες για τις καθημερινές σου μετακινήσεις 20-120χλμ την μέρα και αν έχεις και κάποιο φωτοβολταϊκο σύστημα ε τότε τι συζητάμε.... Το θέμα λοιπόν δεν είναι αν ένα ηλεκτρικό είναι οικονομικό αλλά αν "κάνει" για την χρήση που το θες... Άρα ένα ηλεκτρικό μπορεί να σου κάνει φουλ οικονομία μέχρι και σχεδόν 0 κόστος μετακίνησης αλλά μπορεί και να εχει ίσο η και μεγαλύτερο κόστος  από ένα συμβατικό.. τα πράγματα είναι τόσο απλά πραγματικά....

  • Like 2
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, jkgr83 είπε

Το έχω σκευτεί. 1200€ με περιμένουν για τα μπέκ κάποια στιγμή σίγουρα στη γωνία. Και εγώ θα την φάω κάποια στιγμή. Για τα μπέκ και τις λοιπές βλάβες λόγω καυσίμου φταίει αποκλειστικά το κράτος που αφήνει τους πρατηριούχους και αλωνίζουν. Αν είχαμε κράτος και τα καύσιμα ήταν όπως πρέπει τα μπεκ δεν παθαίνουν τίποτα. Άντε να κάνεις ένα καθαρισμό μετα απο πολλά χρόνια. Το σασμάν θα το φάω και αυτό στον κ@@@ όπως κάθε άνθρωπος με αυτοκίνητο με ΜΕΚ. Κάθε τεχνολογία έχει τα υπέρ και τα κατά.

1200 μονο? καλα εισαι τοτε.

Το κρατος προφανως και δεν ενδιαφερεται να μειωσει το λαθρεμποριο και τη νοθεια, αν ηθελε θα το ειχε κανει. Οποτε μην ελπιζεις.

Τα ηλεκτρικα ομως δεν εχουν τετοια θεματα. Αρα ειναι ενα εξτρα πλεονεκτημα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...