Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, cubilone είπε

Αλήθεια νομίζεις ότι η τέχνη ήταν από καταβολής κόσμου προνόμιο των μαζών;

Είπα ότι απευθύνεται στις μάζες. Για να είμαι πιο ακριβής η τέχνη πήγαζε από τις μάζες. 

 

6 λεπτά πριν, matrixxx είπε

Οταν η "τεχνη" σκοπιμα εμπορευματοποιειται, δεν ξερω κατα ποσο μπορει να λεγεται πλεον Τεχνη με Τ κεφαλαιο.

Α να γειά σου. Έτσι όπως τα λές είναι. Βέβαια δεν είναι μόνο τα χρήματα είναι και η δόξα. Θυμάμαι την ιστορία μιας τραγουδίστριας η οποία σταμάτησε να τραγουδάει γιατί ένοιωθε σαν πόρνη πουλώντας την τέχνη της. Δεν θυμάμαι το όνομα της είχα πολλά χρόνια που το είχα διαβάσει (κάπου στο 2009). 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 minutes ago, fmarkos said:

Είπα ότι απευθύνεται στις μάζες. Για να είμαι πιο ακριβής η τέχνη πήγαζε από τις μάζες. 

 

Α να γειά σου. Έτσι όπως τα λές είναι. Βέβαια δεν είναι μόνο τα χρήματα είναι και η δόξα. Θυμάμαι την ιστορία μιας τραγουδίστριας η οποία σταμάτησε να τραγουδάει γιατί ένοιωθε σαν πόρνη πουλώντας την τέχνη της. Δεν θυμάμαι το όνομα της είχα πολλά χρόνια που το είχα διαβάσει (κάπου στο 2009). 

H τέχνη δεν πήγασε από τις μάζες, αλλά από τους λίγους που ξεχώρισαν από τις μάζες (ακόμα και στη λαϊκή τέχνη). Το αν οι μάζες τους ακολούθησαν είναι άλλο θέμα. Η αναζήτηση της εύκολης διασκέδασης (ως μόνιμη κατάσταση και όχι ευκαιριακή) δεν είναι θέμα γούστου. Το να θες όλα να είναι απλά και εύπεπτα πάντα -και στα πάντα- δείχνει ότι δεν θες να το δουλέψεις λίγο (μετά βέβαια περνάς και στον χλευασμό απέναντι σε οτιδήποτε ξεφεύγει από την απλή και εύκλη νόρμα σου). Και η βόλεψη φέρνει την οκνηρία και τον ωχαδερφισμό. Και όλα αυτά μαζί την υποταγή. Αυτά.

 

Επεξ/σία από MaIdoror
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
40 λεπτά πριν, MaIdoror είπε

H τέχνη δεν πήγασε από τις μάζες, αλλά από τους λίγους που ξεχώρισαν από τις μάζες (ακόμα και στη λαϊκή τέχνη). Το αν οι μάζες τους ακολούθησαν είναι άλλο θέμα. Η αναζήτηση της εύκολης διασκέδασης (ως μόνιμη κατάσταση και όχι ευκαιριακή) δεν είναι θέμα γούστου. Το να θες όλα να είναι απλά και εύπεπτα πάντα -και στα πάντα- δείχνει ότι δεν θες να το δουλέψεις λίγο (μετά βέβαια περνάς και στον χλευασμό απέναντι σε οτιδήποτε ξεφεύγει από την απλή και εύκλη νόρμα σου). Και η βόλεψη φέρνει την οκνηρία και τον ωχαδερφισμό. Και όλα αυτά μαζί την υποταγή. Αυτά.

Άλλο οι φορείς της τέχνης και άλλο η πηγή. Η τέχνη πηγάζει από τις μάζες, από την κοινωνία. Αν πχ ο Μιχαήλ Άγγελος ζούσε στην Μεκά ή σε κάποια χώρα της Αφρικής θα ζωγράφιζε τα αριστουργήματα που ζωγράφισε; Όχι γιατί πολύ απλά το περιβάλλον του δεν θα τον οδηγούσε εκεί. Αν το Ντοστογιέφσκι δεν ζούσε στην Ρωσία θα μπορούσε να γράψει αυτά που έγραφε; Φυσικά και όχι, θα είχε εντελός άλλες παραστάσεις. Κάθε καλλιτέχνης εκφράζει τον μικρόκοσμο που ο ίδιος ζει. Η τέχνη είναι κάτι μεγαλύτερο σε σχέση με αυτόν που την εκφράζει εκείνη την στιγμή. Δεν γλεβάζω την τέχνη, χλευάζω όμως όλους αυτούς που νομίζουν πως κάτι είναι επειδή νομίζουν πως αυτοί μόνο έχουν διαβάζει, έχουν ακούσει, έχουν δει και θεωρούν όλους τους υπόλοιπους υπώ, μόνο και μόνο επειδή απέλειψαν, συνειδητά ή όχι, δεν έχει σημασία, αυτό που οι ίδιοι θεωρούν ποιοτικό και ανώτερο. Μπορείς να με πεις πολλά πράγματα, υποταγμένος όμως σε τί; 

Τσίμπα άλλο ένα κι άκουσε με προσοχή τι λέει. 

 

Δημοσ.
23 hours ago, fmarkos said:

Άλλο οι φορείς της τέχνης και άλλο η πηγή. Η τέχνη πηγάζει από τις μάζες, από την κοινωνία. Αν πχ ο Μιχαήλ Άγγελος ζούσε στην Μεκά ή σε κάποια χώρα της Αφρικής θα ζωγράφιζε τα αριστουργήματα που ζωγράφισε; Όχι γιατί πολύ απλά το περιβάλλον του δεν θα τον οδηγούσε εκεί. Αν το Ντοστογιέφσκι δεν ζούσε στην Ρωσία θα μπορούσε να γράψει αυτά που έγραφε; Φυσικά και όχι, θα είχε εντελός άλλες παραστάσεις. Κάθε καλλιτέχνης εκφράζει τον μικρόκοσμο που ο ίδιος ζει. Η τέχνη είναι κάτι μεγαλύτερο σε σχέση με αυτόν που την εκφράζει εκείνη την στιγμή. Δεν γλεβάζω την τέχνη, χλευάζω όμως όλους αυτούς που νομίζουν πως κάτι είναι επειδή νομίζουν πως αυτοί μόνο έχουν διαβάζει, έχουν ακούσει, έχουν δει και θεωρούν όλους τους υπόλοιπους υπώ, μόνο και μόνο επειδή απέλειψαν, συνειδητά ή όχι, δεν έχει σημασία, αυτό που οι ίδιοι θεωρούν ποιοτικό και ανώτερο. Μπορείς να με πεις πολλά πράγματα, υποταγμένος όμως σε τί; 

Τσίμπα άλλο ένα κι άκουσε με προσοχή τι λέει. 

 

Μιλούσες για μάζες και μετά το γύρισες στην κοινωνία και τις συνθήκες.

Όταν λέμε για μάζες όμως,  μιλάμε για τους ανθρώπους που θα θεωρήσουν τον Μιχαήλ Άγγελο μπογιατζή, τον Ντοστοϊέφσκι "έλα μωρε ποιος είναι αυτός τώρα, εγώ διαβάζω Μαντά" και τις "σινεφίλ" ταινίες βαριά κουλτούρα και κατάθλιψη. Ανθρώπους συνηθισμένους στα εύκολα, γρήγορα, ανάλαφρα.

Mπάλα, σουβλάκι, μπύρα, ύπνο. Μακάριοι. 

Σε κάθε περίπτωση, αν οι συνθήκες από μόνες τους αρκούσαν, τότε όλοι θα ήταν Ντα Βίντσι. Ο Ντα Βίντσι πάντως και Βεδουίνος να ήταν, κάπως θα ξεχώριζε. Δεν θα έμενε στην Ιστορία μάλλον, αλλά θα ξεχώριζε στην τοπική κοινωνία.

 

 

  • Like 1
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, MaIdoror είπε

Σε κάθε περίπτωση, αν οι συνθήκες από μόνες τους αρκούσαν, τότε όλοι θα ήταν Ντα Βίντσι.

Με τον τρόπο που τοποθετείσαι είναι σαφές ότι κουβέντα μαζί σου δεν έχει νόημα, καλή συνέχεια. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...