Προς το περιεχόμενο

Η Toyota ετοιμάζεται να θέσει σε παραγωγή το σύστημα steer-by-wire από το 2024


Crash24

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε καλό δρόμο βρίσκεται η Toyota για να θέσει σε παραγωγή την τεχνολογία steer-by-wire μέχρι το τέλος του 2024 μετά και την πρόσφατη σημαντική αναβάθμιση του συστήματος που επίσημα έχει την ονομασία «One Motion Grip».

Η μεγάλη και σημαντική αλλαγή που φέρνει το σύστημα steer-by-wire στα αυτοκίνητα δεν είναι άλλο από την έλλειψη μηχανικής σύνδεσης μεταξύ του τιμονιού και των τροχών. Αυτό σημαίνει ότι απουσιάζει η κλασική κολώνα του τιμονιού που μεταφέρει μηχανικά τη κίνηση του τιμονιού και στη θέση της βρίσκονται καλωδιώσεις και διάφοροι αισθητήρες για τη μετάδοση των σημάτων από το τιμόνι στους τροχούς και το ανάποδο. Η αναβάθμιση, στην οποία αναφερθήκαμε παραπάνω, αφορά τη «σχέση μετάδοσης» που από 150° έγινε 200° για να κάνει την οδήγηση ακόμα πιο εύκολη και διαισθητική, ειδικά κατά το παρκάρισμα. Όσον αφορά το τελευταίο, ο οδηγός μπορεί πλέον -χάρη στην «κοντή σχέση μετάδοσης» να κόψει πιο γρήγορα το τιμόνι για να διευκολυνθεί στις μανούβρες. Όταν το όχημα κινείται στον δρόμο με υψηλή ταχύτητα, το τιμόνι γίνεται ελαφρώς πιο αργό για καλύτερο έλεγχο.

Οι μηχανικοί της Toyota που εργάζονται στην ανάπτυξη του συστήματος που είναι γνωστό και ως «One Motion Grip» δηλώνουν ότι η νέα σχέση δίνει στο σύστημα μία περισσότερο «οικεία αίσθηση» και πως η οδήγηση έγινε ευκολότερη. Το σύστημα έχουν ήδη δοκιμάσει πολλές εκατοντάδες άτομα, εντός και εκτός της εταιρείας, για τους πελάτες. Η Ιαπωνική εταιρεία έκανε γνωστό ότι για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα είναι όσο το δυνατόν πιο διαισθητικό στην οδήγηση έγιναν πολλές δοκιμές με «εκατοντάδες» άτομα εντός και εκτός της εταιρείας. Το σύστημα είναι δυνατόν επίσης να αναβαθμιστεί over-the-air αν και τέτοιες ενημερώσεις απαγορεύονται μέχρι στιγμής από τη νομοθεσία.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Lexus, Simon Humphries δήλωσε ότι η έλευση του συστήματος steer-by-wire ανοίγει τεράστιες δυνατότητες για τον εσωτερικό σχεδιασμό. «Θέλουμε το εσωτερικό να είναι όσο το δυνατόν πιο ανοιχτό. Μπορούν πλέον να φύγουν πολλά αχρείαστα τμήματα και κομμάτια ενώ οι εσωτερικές επενδύσεις και τα πάνελ δεν είναι απαραίτητο να καλύπτουν κάτι. Με το steer-by-wire υπάρχουν λιγότερα μηχανικά μέρη για να κρυφτούν. Και αυτό μας δίνει πολύ περισσότερη ελευθερία».

lexus-rz-one-motion-grip.webp

Το σύστημα αρχικά θα διατεθεί με κάποια από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Toyota, όπως τα Toyota bZ4X και Lexus RZ. Η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί για να ανταποκρίνεται στις αυστηρότερες νομοθεσίες στον κόσμο που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά συστήματα διεύθυνσης (με καλώδιο). Η αυστηρότερη νομοθεσία ήταν η Ευρωπαϊκή, ωστόσο σήμερα είναι η Κινεζική. Η Ευρώπη δημιούργησε το δικό της πρόγραμμα πιστοποίησης για τα συστήματα διεύθυνσης by-wire, καταργώντας την ανάγκη για μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των τροχών όπως απαιτούσε παλαιότερα η νομοθεσία. Το σύστημα είναι ήδη νόμιμο στην Ιαπωνία, ενώ στις ΗΠΑ δεν υπάρχει τέτοια νομοθεσία. Το Ηνωμένο Βασίλειο πιθανότατα θα ακολουθήσει τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ωστόσο δεν υπάρχει ακόμα πληροφόρηση για το θέμα. 

Η Toyota βρίσκεται επίσης σε φάση ανάπτυξης της επόμενης έκδοσης του συστήματος steer-by-wire που ονομάζεται Neo Steer. Το τελευταίο μεταφέρει τα χειριστήρια του γκαζιού και του φρένου στο τιμόνι. Η ιδέα είναι να παρέχει «κινητικότητα σε όλους», δηλαδή και για τους οδηγούς που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πεντάλ με τα πόδια τους.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σε Hyundai i20 χάλασε ο αισθητήρας του ESP στο τιμόνι, με το οποίο αντιλαμβάνεται πόσο έχεις στρίψει. Το αποτέλεσμα ήταν να φρενάρει το αμάξι τους αριστερούς τροχούς γιατί νόμιζε ότι φεύγω δεξιά. Όταν το πρωτοέπαθε από τύχη γλίτωσα το ατύχημα, ίσως και δυστύχημα. Αν δεν έχει 3, όχι 2, 3 δικλίδες ασφαλείας καθώς και 2 ξεχωριστά backup power, δεν θα μπορούσα να το εμπιστευτώ και να βάλω μέσα οικογένεια. Και ως γνωστόν, δεν είμαι τεχνοφοβικός...

 

Επεξ/σία από Retromaniac
  • Like 25
  • Thanks 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 minutes ago, Retromaniac said:

Σε Hyundai i20 χάλασε ο αισθητήρας του ESP στο τιμόνι, με το οποίο αντιλαμβάνεται πόσο έχεις στρίψει. Το αποτέλεσμα ήταν να φρενάρει το αμάξι τους αριστερούς τροχούς γιατί νόμιζε ότι φεύγω δεξιά. Όταν το πρωτοέπαθε από τύχη γλίτωσα το ατύχημα, ίσως και δυστύχημα. Αν δεν έχει 3, όχι 2, 3 δικλίδες ασφαλείας καθώς και 2 ξεχωριστά backup power, δεν θα μπορούσα να το εμπιστευτώ και να βάλω μέσα οικογένεια. Και ως γνωστόν, δεν είμαι τεχνοφοβικός...

 

Το πρότυπο ασφαλείας από ότι αντιλαμβάνομαι είναι ιδιαίτερα αυστηρό, και σίγουρα δεν θα βασίζεται σε μία ή δύο δικλείδες ασφαλείας.

Από την άλλη αγαπητέ μου φίλε, πρέπει και εμείς να μάθουμε να εφαρμόζουμε διαδικασίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και να μήν πανικοβαλόμαστε.

Είσαι σε δρόμο υψηλής ταχύτητας και το τιμόνι σταματά να σε υπακούει? Ανοίγεις την πόρτα και βγαίνεις έξω αμέσως.

Επεξ/σία από panther_512
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, tz_aristotelis είπε

Και αν πάθει ηλεκτρολογικό πρόβλημα?

Φαντάζομαι (θέλω να πιστεύω) ότι θα υπάρχει δικλείδα ασφαλείας.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, panther_512 είπε

Το πρότυπο ασφαλείας από ότι αντιλαμβάνομαι είναι ιδιαίτερα αυστηρό, και σίγουρα δεν θα βασίζεται σε μία ή δύο δεικλίδες ασφαλείας.

Από την άλλη αγαπητέ μου φίλε, πρέπει και εμείς να μάθουμε να εφαρμόζουμε διαδικασίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και να μήν πανικοβαλόμαστε.

Είσαι σε δρόμο υψηλής ταχύτητας και το τιμόνι σταματά να σε υπακούει? Ανοίγεις την πορτά και βγαίνεις έξω αμέσως.

Το αυτοκίνητο έστριβε αριστέρα που είμαι εγώ, και θα άνοιγα τη πόρτα να βγώ έξω; Και με 120 χιλ την ώρα; Σε αυτοκινητοδρομο με διερχόμενα αυτοκίνητα; Σε κλάσματα του δευτερολέπτου; Ελπίζω να το λες, και μάλλον το λες, για πλάκα...

2 λεπτά πριν, mercast είπε

Φαντάζομαι (θέλω να πιστεύω) ότι θα υπάρχει δικλείδα ασφαλείας.

Όχι δικλείδα, δικλείδες θα πρέπει να υπάρχουν που να λειτουργούν τελείως ανεξάρτητα και αυτόνομα.

Επεξ/σία από Retromaniac
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, tz_aristotelis είπε

Και αν πάθει ηλεκτρολογικό πρόβλημα?

Θα πατησεις το ηλεκτρικο φρενο

αν χαλασει αυτο, πατας το ηλεκτρικο χειροφρενο

αν χαλασει αυτο

τρακαρει και ανοιγει ο ηλεκτρικος αεροσακος

αν χαλασει κι αυτο κανεις ηλεκτρικη κηδεια

  • Like 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, Retromaniac said:

Το αυτοκίνητο έστριβε αριστέρα που είμαι εγώ, και θα άνοιγα τη πόρτα να βγώ έξω; Και με 120 χιλ την ώρα; Ελπίζω να το λες για πλάκα...

Εννοείται ότι μιλάω σοβαρά. Θα κάτσεις μέσα να σκοτωθείς? Ανοίγεις την πόρτα και βγαίνεις έξω.

Το θέμα είναι όμως αυτά να τα έχουμε προβάρει από τα πρίν, ώστε να μήν σκεφτόμαστε τελευταία στιγμή τί να κάνουμε.

Spoiler

Αν και τώρα δεν κατάλαβες ότι αστειεύομαι, πρέπει να αναθεωρήσω τις βλέψεις μου για standup comedy.

 

2 minutes ago, Ntinaras said:

Θα πατησεις το ηλεκτρικο φρενο

αν χαλασει αυτο, πατας το ηλεκτρικο χειροφρενο

αν χαλασει αυτο

τρακαρει και ανοιγει ο ηλεκτρικος αεροσακος

αν χαλασει κι αυτο κανεις ηλεκτρικη κηδεια

Και στην κηδεία να παίζει

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, panther_512 είπε

Εννοείται ότι μιλάω σοβαρά. Θα κάτσεις μέσα να σκοτωθείς? Ανοίγεις την πόρτα και βγαίνεις έξω.

Το θέμα είναι όμως αυτά να τα έχουμε προβάρει από τα πρίν, ώστε να μήν σκεφτόμαστε τελευταία στιγμή τί να κάνουμε.

  Απόκρυψη περιεχομένων

Αν και τώρα δεν κατάλαβες ότι αστειεύομαι, πρέπει να αναθεωρήσω τις βλέψεις μου για standup comedy.

 

Ναι αναθεώρησε :P

Μερικές φορές, με αυτά που έχω διαβάσει εδώ μέσα, τα θεωρώ πια όλα πιθάνα ότι μπορεί να λέγονται σοβαρά... :P

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μάλιστα και τι κάνουμε αν δεν έχει ρεύμα? Κάποια πράγματα καλά είναι να μένουν απλά. Εμένα το αυτοκίνητο δεν έπαιρνε μπροστά λόγω κακού καυσίμου, όντας όμως αυτόματο δεν μπορούσα να βάλω νεκρό. Τι έγινε??? έκλεινα επί μια ώρα τον δρόμο αφού δεν μπορούσα να το τσουλήσω.

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...