Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
57 λεπτά πριν, malakudi είπε

Δεν ισχύει αυτό, ένα BEV ισοφαρίζει τους υπερβάλλοντες ρύπους που απαιτούνται για την παραγωγή του στα 15000 km αν το φορτίζεις από ΑΠΕ, στα 60000 km αν το φορτίζεις από ρεύμα που παράχθηκε από φυσικό αέριο και στα 90000 km αν το φορτίζεις από το χειρότερο δυνατό σενάριο, δηλαδή ρεύμα που παράχθηκε από λιγνήτη. Και αυτό οφείλεται στο πολύ μεγαλύτερο efficiency που πετυχαίνει ο ηλεκτροκινητήρας σε σχέση με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Και πολλα λες.

Στη συγκριση με οχηματα με κεκ εχουν βαλει μεσα τους ρυπους εξωρυξης του αργου, την μεταφορα του με τανκερ, την διυληση, και την μεταφορα με βυτια στα βενζιναδικα? 

  • Like 1
  • Απαντ. 141
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, Haldol είπε

Κοιτάχτε να δείτε τι έχει γίνει εδώ...

Πρώτη άρχισε το πανηγύρι η Tesla. Αργότερα (μετά από χρόνια) μπήκαν στο παιχίδι και οι «παραδοσιακοί» κατασκευαστές. Μέχρι πρακτικά και πέρυσι, η Toyota σφύριζε αδιάφορα, διότι θεώρησε ότι δε τη "συμφέρει" η ηλεκτροκίνηση, έχοντας ρίξει τεράστιο βάρος και έχοντας τεχνογνωσία πολλών ετών στα υβριδικά.

Όμως φαίνεται ότι ο κόσμος σιγά - σιγά γυρνάει την πλάτη στις ΜΕΚ. Και είναι λογικό, μιας και μία ΜΕΚ πάσχει ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ σε σχέση με έναν ηλεκτρικό κινητήρα, χωρίς να έχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ πλεονέκτημα (οκ, οι ΜΕΚ κερδίζουν -μόνο- στον ήχο, αλλά αυτό αφορά το < 0,1% των αυτοκινήτων). Σε όλα τα υπόλοιπα (δύναμη, βάρος, γραμμικότητα, απόδοση ως προς την ενέργεια, πολυπλοκότητα, κόστος ανα χλμ, «ελεγξιμότητα», κ.λπ) οι ΜΕΚ χάνουν... από τ' αποδυτήρια. Η τρέχουσα τεχνολογία των BEV (LiPo) είναι προβληματική από αρκετές ερμηνείες, όμως αυτό αφορά τις μπαταρίες και όχι τους κινητήρες! Εννοείται όμως ότι σιγά - σιγά θα δούμε νέα πράγματα που θα διορθώνουν τα στραβά και σ' αυτό το κομμάτι. 

Τι άλλο λοιπόν θα μπορούσε να κάνει η Toyota βλέποντας ότι «έπαιξε κι έχασε»; Μα φυσικά, θα επιτεθεί στην ηλεκτροκίνηση με επιχειρήματα 5-χρονου, αλλά και θα στηρίξει πάση θυσία τις ΜΕΚ (βάλε υδρογόνα, βάλε αμμωνίες, βάλε... σβουνιές γαϊδουριού μεθαύριο). Γνωστό και ως "all in". Η εναλλακτική θα ήταν να πει «ναι, ποντάραμε στη λάθος ιδέα, τώρα θα κάτσουμε να στρωθούμε στη δουλειά». Ποια εταιρεία θα ήθελε όμως να στραπατσάρει τόσο άσχημα την εικόνα της, αλλά και να βυθίζει τις πωλήσεις των τωρινών μοντέλων της; 

:)

Το λογικό επόμενο βήμα είναι ότι σε λίγα χρόνια που πιθανότατα θα έχει κάνει catch-up για το χρονικό διάστημα που σφύριζε αδιάφορα όσο όλοι οι άλλοι σχεδίαζαν πλατφόρμες ηλεκτρικών, απλά θα λανσάρει ηλεκτρικά μοντέλα όπως όλοι, αλλά σιωπηρά. Κοινώς, όλη αυτή η «επίθεση» προς την ηλεκτροκίνηση, στην ουσία είναι... damage control, ενώ η εταιρεία προετοιμάζεται για να μπει και αυτή (σοβαρά αυτή τη φορά, όχι με αηδιούλες τύπου BZ4X) στο παιχνίδι. 

Αυτό που δυστυχώς δεν συνειδητοποιεί αρκετός κόσμος, είναι ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η αυτοκίνηση με ΜΕΚ τέλειωσε. Μπορεί η αποθήκευση ενέργειας στο μέλλον να γίνεται με κάποια υπερσύγχρονη μπαταρία που τώρα δε φανταζόμαστε, ή με υδρογόνο με fuel cell, ή με κάποιο άλλο... φαντεζί τρόπο, αλλά η ΚΙΝΗΣΗ θα προέρχεται από ηλεκτροκινητήρα. Δι@ολε, ακόμα και με βενζίνη - πετρέλαιο να ξεμείνουμε, πάλι μας συμφέρει να την καίμε για ηλεκτροπαραγωγή πάνω στο αυτοκίνητο και οι ρόδες να γυρίζουν στο τέλος με ηλεκτρικό μοτέρ!

Συμφωνώ με το σχόλιο σου.

Απλα να προσθέσω πως και τα οχήματα υδρογόνου ηλεκτροκινητήρα έχουν. 
Οπως είπαν και άλλοι το πρόβλημα είναι τι χρησιμοποιείται για να τρέφει με ρεύμα τον κινητήρα. Η τεχνολογία εξελίσσεται. Ας ελπίσουμε πως θα έρθουν μπαταρίες χωρίς σπάνια και τοξικά υλικά με χαμηλό βάρος και higher density για να αποθηκεύει ενέργεια για πολλά χιλιόμετρα. Η πιο εύκολος τρόπος παραγωγής υδρογόνου. 
Ρίξτε μια μάτια στους axial flux ηλεκτροκινητήρες. Οι εσωτερικής καύσης είναι νεκροί. 
 

Επεξ/σία από soconium
Δημοσ.

Η Τογιότα μετά από σειρά ετών, έχασε την πρώτη θέση πωλήσεων από την Τέσλα και το μόνο που κάνει είναι να ρίχνει λάσπη. 
 

  • Like 5
Δημοσ.

Γουστάρω το πρωί να τραβάω ΤΣΟΚ να γυρίζω το κλειδί και να βάζω μπρος την ASCONA. 

Nothing else in the world smells like that. I love the smell of ΑΚΑΥΣΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ in the MORNING 😈😋

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Macosj είπε

Κανένας δεν νοιάζεται για το περιβάλλον. Όταν υπάρχει δίλημμα αν θα διανύσει κάποιος 600 km με το αυτοκίνητο ηλεκτρικό ή εσωτερικής καύσης αλλά δεν υπάρχει καν στο τραπέζι η λύση των ΜΜΜ, σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία ανησυχία για το περιβάλλον. Αυτό που χρειάζεται είναι σύγχρονα τρένα παντού στη χώρα, ΜΜΜ πολύ καλά στις πόλεις με ΔΙΚΗ τους λωρίδα. Τα ιδιωτικά οχήματα θα έπρεπε να είναι λύση ανάγκης. Όπως το κάνουν τα γερμανοειδη, μόνο που αυτοί το κάνουν από τσιγκουνιά 

Ενώ στην Ελλάδα τα λεφτά μας περισσεύουν...

Από την άλλη κάτσε να δούμε τώρα που τελείωσαν οι επιδοτήσεις πόσα απίδια πιάνει ο σάκος!

1 ώρα πριν, fast8 είπε

Για την ώρα. Μόλις γίνουν mainstream οι κυβερνήσεις θα φορολογήσουν τις επιδόσεις, όπως κάνουν σχεδόν παντού ανάλογα με τον κυβισμό ή τα άλογα. Δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσουν στον απλό οδηγό που δεν έχει ψαχτει, ένα αυτοκίνητο με επιδόσεις supercar. Θα γίνει μακελειό.

Οτι θα φορολογήσουν τα ηλεκτρικά είναι το μόνο σίγουρο.

Με ποιόν τρόπο μένει να φανεί.

Πάντως το να κλειδώσουν την τελική (και όχι μόνο) ενός ηλεκτρικού οχήματος με ένα firmware update είναι το μόνο εύκολο.

ΥΓ. Το στοίχημα δεν είναι στην ηλεκτροκίνηση (η οποία υπάρχει χρόνια-πχ τρόλεϊ, τρένα, τραμ), το στοίχημα είναι στις μπαταρίες οι οποίες αυτή τη στιγμή έχουν αδυναμίες (μικρή χωρητικότητα, αργή ταχύτητα φόρτισης, μεγάλο βάρος και όγκος, κίνδυνος αυτανάφλεξης, υψηλό κόστος αγοράς, βλαβερές για το περιβάλλον).

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ε καλά, τι θα έλεγε δηλαδή o πρόεδρος της Toyota;

Όταν έχει επενδύσει επί χρόνια στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και κατέληξε να κάνει όνομα στην πιάτσα για την αξιοπιστία αυτών;

Προφανώς με την ηλεκτροκίνηση χάνει αυτό το αβαντάζ, οπότε δεν τον συμφέρει. Όσο το καθυστερεί τόσο καλύτερα για τα κέρδη της Toyota.

Είναι απλά τα πράγματα, ο κόσμος θα λειτουργεί με ηλεκτροκίνηση γιατί πρόκειται για αφηρημένη μορφή ενέργειας. Μπορείς να παράγεις ρεύμα με 1002 τρόπους.

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν σε οχήματα που είναι ιδιαίτερα/συλλεκτικά, όπως supercars και θα τα κάνουν να διαφέρουν. 

Επεξ/σία από john_
Δημοσ.

Ήθελα να γράψω μια προσωπική σκέψη σχετικά με τις μπαταρίες και την ηλεκτροκίνηση:

Μου φαίνεται πολύ περίεργη η όλη κατάσταση.

Το έτος 2023 δεν θα έπρεπε λογικά να έχει κυριαρχήσει τουλάχιστον στα δίκυκλα η ηλεκτροκίνηση; Το μέγιστο φορτίο που έχει να μεταφέρει ένα δίκυκλο είναι 100 κιλά άντε 150 κιλά αν είναι δύο επιβάτες.  Ούτε αυτό όμως δεν μπορούν να κάνουν με αξιοπιστία με οικονομία με χρηστικότητα.

Και όμως ούτε καν για τα δίκυκλα δεν έχει πετύχει η ηλεκτροκίνηση. Πατίνια ηλεκτρικά, ποδήλατα ηλεκτρικά σκούτερ ηλεκτρικά μηχανές ηλεκτρικές. όποιος αγόρασε απο το 2015 εως τώρα 8 χρόνια μετά τα παράτησε.  Μόλις συμπληρώθηκε η ζωή της πρώτης μπαταρίας άντε οι μισοί να έβαλαν και δεύτερη, απογοητεύτηκαν και τα παράτησαν.   Καμένα μοτερ, καμένοι controllers, μπαταρίες που στις 300 φορτίσεις έχουν χάσει την μισή χωρητικότητα όποιος θέλει να μπλέξει ας ασχοληθεί με ηλεκτρικό.   Θα υπάρξουν φίλοι εδώ μέσα που θα γράψουν ότι υπερβάλω αλλά η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί  βλέπουμε ότι κυκλοφορεί έξω  και δυστυχώς είναι ελάχιστα τα ηλεκτρικά που συμπληρώνουν 3 έτη πραγματικής κυκλοφορίας. μόνο πανάκριβα σκούτερ ποδήλατα μηχανές έχουν αντέξει με κόστος ενος  καινούργιου συμβατικού αυτοκινήτου.  Άπειρα τα παραδείγματα όμως χρηστών που οι μπαταρια στο ενα έτος αντε στα 1 και μισο τους εγκατέλειψε.

Αναξιοπιστία.  Μη χρηστικότητα. Κόστος απόκτησης και κόστος συντήρησης.

Δεν θα γράψω για τα αυτοκίνητα, αυτά ίσως τα γράψουμε τα επόμενα 8 χρόνια.

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, fast8 said:

Μόνο μια εταιρεία έχει εμπορική επιτυχία και αυτή είναι η Tesla. Δεν θα βάλω τις κινεζικες γιατί εκεί οι επιδοτήσεις είναι τόσο μεγάλες που εταιρίες αγοράζουν ηλεκτρικά μόνο για να  έχουν δικαίωμα στις επιδοτήσεις (σε άλλα προγράμματα της εταιρίας τους) και τα έχουν να σκουριάζουν στις μάντρες τους.

Η VW έχει τεράστια προβλήματα

https://electrek.co/2023/09/13/volkswagens-ev-woes-worsen-low-demand-threatens-jobs/
https://brusselssignal.eu/2023/07/volkswagen-in-dire-straits-as-electric-car-bubble-bursts/

Η GM το ίδιο. 
https://www.autoevolution.com/news/after-a-botched-ev-push-general-motors-is-in-deep-trouble-211660.html

Με εξαίρεση την Tesla, ολες οι άλλες έχουν χάσει δεκάδες δις.

Βάλε στην εξίσωση και τα τρακαρίσματα. Ακόμα και με ελαφριά χτυπήματα, που τα περισσότερα αυτοκίνητα κάποια στιγμή θα έχουν, συνήθως οι τεχνικοί απαιτούν να αλλάξεις όλες τις μπαταρίες. Δεν υπογράφουν καν για να βάλεις μπρος και να το μετακινήσεις, εξαιτίας κινδύνου φωτιάς. $8000 - $20000 μόνο οι μπαταρίες χωρίς το φανοποιείο ή αλλες ζημιές.

Ακόμα και να μην έχεις τρακάρισμα, ανα 6-8 χρόνια πρέπει να αλλάζεις μπαταρία, κόστος $8000 - $20000, οπότε αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να γίνει 1-2 φορές στην διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου. Ο κόσμος συνήθως δεν μιλάει για αυτά, γιατί μέχρι τώρα λεφτάδες αγόραζαν τα EV και δεν τους ήταν τόσο πρόβλημα.

Συχνά δεν βάζουν τις αλλαγές των μπαταριών ούτε στα οικολογικά διαγράμματα που προσπαθούν να δουν το αποτύπωμα του αυτοκινήτου. Αν βάλεις 2-3 σετ μπαταριων ανα αυτοκίνητο η ιστορία που βγαίνει είναι εντελώς διαφορετική.

Προφανως και εχουν χασει δις, η Tesla κανει R&D μονο για ηλεκτρικα αυτοκινητα κοντα στα 20 χρονια, την ιδια ωρα που καποιοι εκαναν R&D για να ξεγελανε τις αρχες.

Οι αλλοι απλα ξυπνησαν οταν ειδαν την εμπορικη επιτυχια στις πωλησεις των ηλεκτρικων, την ιδια ωρα που η Tesla συνεχως εριχνε upgrades σε οχηματα μαζικης παραγωγης. Το R&D θελει κοπο, αλλα κυριως χρονο, καταλληλα resources (και χρημα) για να σου δωσει αποτελεσματα. Το handicap που απεκτησε η Tesla επειδη προεβλεψε/οδηγησε σωστα την αγορα δεν μειωνεται απο τη μια μερα στην αλλη.

Επισης, κατι που δεν ειναι και τοσο προφανες αλλα παιζει τεραστιο ρολο στην εξελλιξη της εμπορικης επιτυχιας μιας εταιριας.

Η Tesla ειναι σχετικα καινουργια εταιρια, χτιστικε πανω στην αγορα, προσελαβανε το προσωπικο που της ταιριαζε σε εποχες που δεν ηταν διολου περιζητητο.

Φαντασου τωρα μια Ευρωπαϊκη εταιρια τυπου VW να αποφασισει να αφιερωθει εξ' ολοκληρου στον ηλεκτρισμο.

Αυτο θα σημαινε αξιολογηση προσωπικου, τεραστιο change management, απολυσεις, απεργιες (εδω ενα job description να αλλαξεις για να καλυψεις τις διαρκως εξελισσομενες αναγκες και θα βρεθεις υπολογος). Ολα αυτα προστιθενται στο κοστος, και αφαιρειται απο το περιθωριο κερδους. 

Δεν ειναι τυχαιο οτι τις τεχνολογικες εξελλιξεις τις οδηγουν Αμερικανικες εταιριες - ειναι γιατι οι εταιριες εχουν τη δυνατοτητα να προσαρμοστουν πολυ πιο γρηγορα.

 

Επεξ/σία από Hetfield
  • Like 1
Δημοσ.
14 minutes ago, soconium said:

Απλα να προσθέσω πως και τα οχήματα υδρογόνου ηλεκτροκινητήρα έχουν. 

Ναι, τα περισσότερα. Εγώ αναφερόμουν στις «προσπάθειες» της Toyota όπου δούλευαν υδρογόνο με ΜΕΚ με πιστόνια (ως καύσιμο!!!). Αν και για το υδρογόνο δεν είμαι ιδιαίτερα αρνητικός (έχω μεν κάποιες διαφωίες), εντούτις θεωρώ ότι είναι "too late". Το νερό στ' αυλάκι κύλισε με τα BEV. 

Δημοσ.
1 minute ago, Haldol said:

Ναι, τα περισσότερα. Εγώ αναφερόμουν στις «προσπάθειες» της Toyota όπου δούλευαν υδρογόνο με ΜΕΚ με πιστόνια (ως καύσιμο!!!). Αν και για το υδρογόνο δεν είμαι ιδιαίτερα αρνητικός (έχω μεν κάποιες διαφωίες), εντούτις θεωρώ ότι είναι "too late". Το νερό στ' αυλάκι κύλισε με τα BEV. 

Υπαρχει εδαφος και για το υδρογονο, ειδικα αν αναφερομαστε σε μεταφορες (πλοια, φορτηγα κτλ).

Εκει το υδρογονο ισως ειναι πιο πρακτικο. 

Επισης το υδρογονο ειναι και μια μορφη αποθηκευσης ενεργειας, οποτε θα μπορουσε να βοηθησει παρα πολυ στην εξισσοροπηση του demand και supply. 

Δημοσ.
1 hour ago, toyo73 said:

Πρεπει να εισαι πολυ ασχετος για να λες οτι η toyota βουλιαζει, οταν εχει πουλημενες παραγωγες απο 8-10 μηνες με μεχρι 2 χρονια.

BYD likes this post 😄

Δημοσ.

ο ανθρωπος δεν λεει οχι στα ηλεκτρικα. αλλωστε η toyota ειναι απο τις πρωτες που ερευνησαν και εφτιαξαν ηλεκτροκινητηρα. λεει οτι δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα να φτιαξουμε ξαφνικα ολοι αμιγως ηλεκτρικα και να πουμε μπραβο μας τα καταφεραμε. αυτη τη στιγμη τα υβριδικα ειναι τα καλύτερα οχηματα και τα ηλεκτρικα απλως τρωνε το μεριδιο των plug in. 

  • Like 1
Δημοσ.
43 λεπτά πριν, odys03 είπε

Ήθελα να γράψω μια προσωπική σκέψη σχετικά με τις μπαταρίες και την ηλεκτροκίνηση:

Μου φαίνεται πολύ περίεργη η όλη κατάσταση.

Το έτος 2023 δεν θα έπρεπε λογικά να έχει κυριαρχήσει τουλάχιστον στα δίκυκλα η ηλεκτροκίνηση; Το μέγιστο φορτίο που έχει να μεταφέρει ένα δίκυκλο είναι 100 κιλά άντε 150 κιλά αν είναι δύο επιβάτες.  Ούτε αυτό όμως δεν μπορούν να κάνουν με αξιοπιστία με οικονομία με χρηστικότητα.

Και όμως ούτε καν για τα δίκυκλα δεν έχει πετύχει η ηλεκτροκίνηση. Πατίνια ηλεκτρικά, ποδήλατα ηλεκτρικά σκούτερ ηλεκτρικά μηχανές ηλεκτρικές. όποιος αγόρασε απο το 2015 εως τώρα 8 χρόνια μετά τα παράτησε.  Μόλις συμπληρώθηκε η ζωή της πρώτης μπαταρίας άντε οι μισοί να έβαλαν και δεύτερη, απογοητεύτηκαν και τα παράτησαν.   Καμένα μοτερ, καμένοι controllers, μπαταρίες που στις 300 φορτίσεις έχουν χάσει την μισή χωρητικότητα όποιος θέλει να μπλέξει ας ασχοληθεί με ηλεκτρικό.   Θα υπάρξουν φίλοι εδώ μέσα που θα γράψουν ότι υπερβάλω αλλά η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί  βλέπουμε ότι κυκλοφορεί έξω  και δυστυχώς είναι ελάχιστα τα ηλεκτρικά που συμπληρώνουν 3 έτη πραγματικής κυκλοφορίας. μόνο πανάκριβα σκούτερ ποδήλατα μηχανές έχουν αντέξει με κόστος ενος  καινούργιου συμβατικού αυτοκινήτου.  Άπειρα τα παραδείγματα όμως χρηστών που οι μπαταρια στο ενα έτος αντε στα 1 και μισο τους εγκατέλειψε.

Αναξιοπιστία.  Μη χρηστικότητα. Κόστος απόκτησης και κόστος συντήρησης.

Δεν θα γράψω για τα αυτοκίνητα, αυτά ίσως τα γράψουμε τα επόμενα 8 χρόνια.

Δεν γινετε customια εξατμηση σε ηλεκτρικο μηχανακι......

40 λεπτά πριν, Hetfield είπε

Προφανως και εχουν χασει δις, η Tesla κανει R&D μονο για ηλεκτρικα αυτοκινητα κοντα στα 20 χρονια, την ιδια ωρα που καποιοι εκαναν R&D για να ξεγελανε τις αρχες.

Οι αλλοι απλα ξυπνησαν οταν ειδαν την εμπορικη επιτυχια στις πωλησεις των ηλεκτρικων, την ιδια ωρα που η Tesla συνεχως εριχνε upgrades σε οχηματα μαζικης παραγωγης. Το R&D θελει κοπο, αλλα κυριως χρονο, καταλληλα resources (και χρημα) για να σου δωσει αποτελεσματα. Το handicap που απεκτησε η Tesla επειδη προεβλεψε/οδηγησε σωστα την αγορα δεν μειωνεται απο τη μια μερα στην αλλη.

Επισης, κατι που δεν ειναι και τοσο προφανες αλλα παιζει τεραστιο ρολο στην εξελλιξη της εμπορικης επιτυχιας μιας εταιριας.

Η Tesla ειναι σχετικα καινουργια εταιρια, χτιστικε πανω στην αγορα, προσελαβανε το προσωπικο που της ταιριαζε σε εποχες που δεν ηταν διολου περιζητητο.

Φαντασου τωρα μια Ευρωπαϊκη εταιρια τυπου VW να αποφασισει να αφιερωθει εξ' ολοκληρου στον ηλεκτρισμο.

Αυτο θα σημαινε αξιολογηση προσωπικου, τεραστιο change management, απολυσεις, απεργιες (εδω ενα job description να αλλαξεις για να καλυψεις τις διαρκως εξελισσομενες αναγκες και θα βρεθεις υπολογος). Ολα αυτα προστιθενται στο κοστος, και αφαιρειται απο το περιθωριο κερδους. 

Δεν ειναι τυχαιο οτι τις τεχνολογικες εξελλιξεις τις οδηγουν Αμερικανικες εταιριες - ειναι γιατι οι εταιριες εχουν τη δυνατοτητα να προσαρμοστουν πολυ πιο γρηγορα.

 

Η Tesla ηταν στα πρωθυρα τις χρεοκωπιας και προσπαθησε να πουλησερι το μαγαζι στην apple.......

Δημοσ.
1 ώρα πριν, odys03 είπε

Ήθελα να γράψω μια προσωπική σκέψη σχετικά με τις μπαταρίες και την ηλεκτροκίνηση:

Μου φαίνεται πολύ περίεργη η όλη κατάσταση.

Το έτος 2023 δεν θα έπρεπε λογικά να έχει κυριαρχήσει τουλάχιστον στα δίκυκλα η ηλεκτροκίνηση; Το μέγιστο φορτίο που έχει να μεταφέρει ένα δίκυκλο είναι 100 κιλά άντε 150 κιλά αν είναι δύο επιβάτες.  Ούτε αυτό όμως δεν μπορούν να κάνουν με αξιοπιστία με οικονομία με χρηστικότητα.

Και όμως ούτε καν για τα δίκυκλα δεν έχει πετύχει η ηλεκτροκίνηση. Πατίνια ηλεκτρικά, ποδήλατα ηλεκτρικά σκούτερ ηλεκτρικά μηχανές ηλεκτρικές. όποιος αγόρασε απο το 2015 εως τώρα 8 χρόνια μετά τα παράτησε.  Μόλις συμπληρώθηκε η ζωή της πρώτης μπαταρίας άντε οι μισοί να έβαλαν και δεύτερη, απογοητεύτηκαν και τα παράτησαν.   Καμένα μοτερ, καμένοι controllers, μπαταρίες που στις 300 φορτίσεις έχουν χάσει την μισή χωρητικότητα όποιος θέλει να μπλέξει ας ασχοληθεί με ηλεκτρικό.   Θα υπάρξουν φίλοι εδώ μέσα που θα γράψουν ότι υπερβάλω αλλά η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί  βλέπουμε ότι κυκλοφορεί έξω  και δυστυχώς είναι ελάχιστα τα ηλεκτρικά που συμπληρώνουν 3 έτη πραγματικής κυκλοφορίας. μόνο πανάκριβα σκούτερ ποδήλατα μηχανές έχουν αντέξει με κόστος ενος  καινούργιου συμβατικού αυτοκινήτου.  Άπειρα τα παραδείγματα όμως χρηστών που οι μπαταρια στο ενα έτος αντε στα 1 και μισο τους εγκατέλειψε.

Αναξιοπιστία.  Μη χρηστικότητα. Κόστος απόκτησης και κόστος συντήρησης.

Δεν θα γράψω για τα αυτοκίνητα, αυτά ίσως τα γράψουμε τα επόμενα 8 χρόνια.

Τα δικυκλα εχουν αλλα θεματα.

Πρεπει να εχουν πολυ χαμηλα το κεντρο βαρους, και ο σχεδιασμος τους δεν το επιτρεπει τοσο ευκολα

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...