Προς το περιεχόμενο

Ολική επικράτηση του προτύπου φόρτισης NACS της Tesla μετά την υιοθέτησή του από Toyota και BMW


alion

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σημαντική εβδομάδα αυτή που διανύουμε στην υιοθέτηση του πρότυπου φόρτισης NACS της Tesla από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με την Toyota και τη BMW να κάνουν σχετικές ανακοινώσεις.

Συγκεκριμένα, η Toyota έγινε η τελευταία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που υπέγραψε συμφωνία με την Tesla για την υιοθέτηση του προτύπου φόρτισης της NACS - γνωστού και ως "βύσμα Tesla" - στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματά της από το 2025. Με τη συμφωνία ο ιαπωνικός γίγαντας αυτοκινήτων ακολουθεί τα βήματα περισσότερων από δώδεκα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν επίσης υιοθετήσει το βύσμα φόρτισης της Tesla, μεταξύ των οποίων οι GM, Ford, Jaguar Land Rover, Volvo, Huyndai και Honda.

Η κίνηση προς το NACS αυξάνει σημαντικά την ευκολία για τους ιδιοκτήτες του αυξανόμενου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς θα τους δώσει πρόσβαση σε περισσότερους από 12.000 υπερφορτιστές Tesla Superchargers σε όλες τις ΗΠΑ. Η Toyota δήλωσε ότι θα ενσωματώσει τη θύρα NACS σε "ορισμένα" ηλεκτρικά οχήματα, προσθέτοντας ότι τα υπάρχοντα ηλεκτρικά της οχήματα με το βύσμα του συνδυασμένου συστήματος φόρτισης (CCS) θα αποκτήσουν πρόσβαση στον Tesla Supercharger μέσω ενός προσαρμογέα που θα διαθέσει η εταιρεία το 2025.

Αποκάλυψε ακόμα ότι ένα από τα οχήματα που θα εξοπλιστούν με τη θύρα NACS θα είναι ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό SUV με μπαταρία που θα συναρμολογείται στις εγκαταστάσεις της Toyota στο Κεντάκι, το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. Η Tesla ανακοίνωσε την απόφαση της Toyota με μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέγοντας: "Καλωσορίστε τους ιδιοκτήτες Toyota και Lexus στους Superchargers σε όλη τη Βόρεια Αμερική".

Οι εξελίξες όμως για το NACS δεν τελειώνουν εδώ αφού μετά τη Mercedes-Benz, και η BMW, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να υιοθετήσει το πρότυπο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της Tesla για τα μελλοντικά της EV. Σύμφωνα με τη διάσημη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και μητρική εταιρεία των Mini και Rolls-Royce, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων με πρίζα του συστήματος φόρτισης (CCS), θα αποκτήσουν πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger της Tesla στις αρχές του 2025, πιθανότατα και εδώ μέσω της χρήσης ενός προσαρμογέα. Η BMW θα αρχίσει επίσης να παράγει EVs με το πρότυπο φόρτισης της Tesla ενσωματωμένο στο όχημα την ίδια χρονιά.

Η τρέχουσα γκάμα EV της BMW περιλαμβάνει τα iX, i4 και i7, καθώς και τα ηλεκτρικά μοντέλα Mini Cooper και την υπερπολυτελή Rolls-Royce Spectre. Όλα διατίθενται επί του παρόντος με το βύσμα CCS.

Μέχρι πρόσφατα, οι υπερφορτιστές της Tesla ήταν αποκλειστικά για τους ιδιοκτήτες ενός αυτοκινήτου της εταιρείας. Στην πραγματικότητα, ήταν ένα από τα κύρια σημεία πώλησης της Tesla: συνεπής, αποκλειστική και άφθονη φόρτιση EV. Όμως αυτό ξεκίνησε να αλλάζει πριν από αρκετά χρόνια, όταν η εταιρεία άρχισε να προσφέρει πρόσβαση σε ηλεκτρικά οχήματα άλλων εταιρειών, πρώτα στην Ευρώπη και στη συνέχεια στις ΗΠΑ. Ο κύριος λόγος ήταν ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν δήλωσε ότι κάτι τέτοιο αποτελούσε προϋπόθεση για να αξιοποιήσει η εταιρεία μέρος των 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη φόρτιση EV σε νόμο περί υποδομών.

Το δίκτυο Supercharger της Tesla αναγνωρίζεται ευρέως ως ανώτερο από πολλούς σταθμούς φόρτισης EV τρίτων εταιρειών, οι περισσότεροι από τους οποίους διαθέτουν βύσματα CCS και το λιγότερο χρησιμοποιούμενο πρότυπο φόρτισης CHAdeMO. Η εταιρεία αναφέρει ότι διαθέτει 45.000 Superchargers παγκοσμίως, 12.000 εκ των οποίων βρίσκονται στις ΗΠΑ.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 35
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

8 minutes ago, oletiras said:

για να μη μπερδευονται οι αναγνώστες, αυτά αφορουν την αγορά των ΗΠΑ. Η Ευρωπη εχει το CCS 2 standar.

με τη φόρα που έχουν πάρει θα μας το αλλάξουν και αυτό

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πραγματικά αυτή η κατάσταση, πάλι τα ίδια;... Δε μπορούσαν εξαρχής να συμφωνήσουν σε ένα πρότυπο φόρτισης για το γενικότερο καλό της αγοράς ηλεκτροκίνησης; Αλλά καπιταλισμ...

Επεξ/σία από mordred
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, alexiosdimitriadis είπε

με τη φόρα που έχουν πάρει θα μας το αλλάξουν και αυτό

Υπάρχει ήδη τόση υποδομή CCS στην Ευρώπη που αποκλείεται.

Άντε, πάλι ΕΕ και ΗΠΑ "καταφέραμε" να εχουμε ασύμβατα πρότυπα για το κάθε τι:

Ψηφιακό ραδιόφωνο: DAB/DAB+  HD Radio
Ψηφιακή τηλεόραση: DVB-T/DVB-T2  ATSC/ATSC 3.0
Ταχυφόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: CCS  NACS

Μπορεί να είναι γενετική προδιάθεση...

Επεξ/σία από kurkosdr
  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
33 minutes ago, alexiosdimitriadis said:

με τη φόρα που έχουν πάρει θα μας το αλλάξουν και αυτό

Δε γίνεται, το NACS μπορεί όντως να είναι καλύτερο από το CCS1 αλλά είναι μονοφασικό (φαίνεται και από το ότι έχει μόνο 2 κύρια pins). Στην Ευρώπη έχουμε το CCS2 σαν default, που είναι τριφασικό. 

Το NACS είναι καλό, αλλά αν λάβεις υπόψη σου ότι το αμερικάνικο σύστημα διανομής ενέργειας είναι γενικά χειρότερο από το ευρωπαϊκό, δεν παίζει ευτυχώς να εφαρμοστεί στην Ευρώπη.

Περισσότερα για όποιον έχει όρεξη στο 

 

Επεξ/σία από Hik
  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, Hik είπε

Δε γίνεται, το NACS μπορεί όντως να είναι καλύτερο από το CCS1 αλλά είναι μονοφασικό (φαίνεται και από το ότι έχει μόνο 2 κύρια pins). 

 

Το nscs δεν είναι μονοφασικό είναι ή διφασικό ή συνεχές 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, nvel said:

Το nscs δεν είναι μονοφασικό είναι ή διφασικό ή συνεχές 

Δεν ξέρω τι εννοείς διφασικό, αλλά η ουσία είναι ότι δεν υποστηρίζει τριφασικό που είναι το standarάκι σε Ευρώπη. Προφανώς αναφερόμαστε σε AC, to DC δεν έχει φάσεις.

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άντε μετά την λογική USB-C να επικρατήσει ένα πρότυπο φόρτισης και για τα αυτοκίνητα. Αν βγάλει φυσικά η Apple όχημα θα κυκλοφορήσει χωρίς φορτιστή και καλώδιο. Πάνε εξτρά!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, kurkosdr είπε

Υπάρχει ήδη τόση υποδομή CCS στην Ευρώπη που αποκλείεται.

Άντε, πάλι ΕΕ και ΗΠΑ "καταφέραμε" να εχουμε ασύμβατα πρότυπα για το κάθε τι:

Ψηφιακό ραδιόφωνο: DAB/DAB+  HD Radio
Ψηφιακή τηλεόραση: DVB-T/DVB-T2  ATSC/ATSC 3.0
Ταχυφόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων: CCS  NACS

Μπορεί να είναι γενετική προδιάθεση...

Μην ξεχνάς και το μετρικό σύστημα  

  • Like 1
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...