Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αν και λέξεις του μάρκετινγκ και αμφισβητήσιμες διαφημιστικές πρακτικές έχουν κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι τα αυτοοδηγούμενα οχήματα αποτελούν σήμερα μία πραγματικότητα και πολλοί σπεύδουν να τα αγοράσουν, τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Παρά το γεγονός ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αποκαλούν κυριολεκτικά την τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού τους «αυτοοδήγηση» (self-driving) σήμερα προς πώληση υπάρχουν πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα μηδέν σε αριθμό. Αν και θα χρειαστεί να περάσουν χρόνια ωσότου τα πραγματικά αυτόνομα αυτοκίνητα γίνουν πραγματικότητα, διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης προηγμένων συστημάτων που αναλαμβάνουν μεγάλο μέρος αυτής της αυτόνομης εμπειρίας αν και με επιφύλαξη. Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz αναμένεται να είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα προσφέρει ένα σύστημα επιπέδου 3 (Level 3), το οποίο επιτρέπει την οδήγηση χωρίς χέρια στις περισσότερες περιπτώσεις, αλλά απαιτεί την προσοχή ενός ανθρώπου πίσω από το τιμόνι σε όλες τις περιπτώσεις (οι δοκιμές από δημοσιογράφους και reviewers έχουν ήδη ξεκινήσει όπως μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ).

Το υπό όρους σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης έχει την ονομασία «Drive Pilot» και έχει προγραμματιστεί να διατεθεί προς χρήση από το κοινό στα τέλη του 2023 για τους ιδιοκτήτες οχημάτων της Mercedes-Benz στην πολιτεία της Καλιφόρνια και στη Νεβάδα. Οι κανονισμοί αποτελούν σημαντική πρόκληση στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής καθώς κάθε πολιτεία έχει διαφορετικούς κανόνες και κανονισμούς σχετικά με το τι επιτρέπεται και τι όχι στους δρόμους. Η Mercedes έκανε γνωστό ότι θα διαθέσει το σύστημα αρχικά στις δύο δυτικές πολιτείες και πως σταδιακά θα επεκταθεί και σε άλλες στο μέλλον ωστόσο επισήμανε τα διαφορετικά νομικά πλαίσια που διέπουν τις υπόλοιπες περιοχές.

Ο οργανισμός «Society of Automotive Engineers» γνωστός και ως SAE, διαχωρίζει τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης σε έξι επίπεδα. Το επίπεδο 0 περιλαμβάνει τον πλήρη ανθρώπινο έλεγχο χωρίς καμία παρέμβαση από τον υπολογιστή. Το επίπεδο 5 είναι η πλήρης αυτοματοποίηση και δεν απαιτεί καμία συμβολή του οδηγού. Σήμερα, τα πλέον προηγμένα συστήματα, όπως το Blue Cruise της Ford και το Super Cruise της GM είναι επιπέδου 2 (μερική αυτοματοποίηση) κάτι που σημαίνει μπορεί να κατευθύνει το όχημα και να χειρίζεται την επιτάχυνση και την πέδηση ωστόσο ο άνθρωπος πρέπει να παραμένει σε εγρήγορση και να είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμος να αναλάβει τον έλεγχο.

Τα συστήματα επιπέδου 3, που επίσης αποτελούν συστήματα αυτοματοποίησης υπό όρους, ελέγχουν το όχημα στις περισσότερες περιπτώσεις και μπορούν να ανιχνεύουν αλλαγές στο περιβάλλον. Ωστόσο, εξακολουθούν να απαιτούν έναν προσεκτικό οδηγό πίσω από το τιμόνι για να διαχειριστεί κάποιες λειτουργίες και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα πλήρους αυτοοδήγησης (FSD) της Tesla, το οποίο στοχεύει στην αυτοματοποίηση επιπέδου 5, μπορεί να βρίσκεται ακόμα σε φάση εξέλιξης με τη βοήθεια οδηγών που συμμετέχουν στο δοκιμαστικό πρόγραμμα (beta) ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει κολλημένο στο επίπεδο 2. Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία ενημερώνει τις δυνατότητες των οχημάτων της μέσω ενημερώσεων λογισμικού, το επίπεδο 5, η υψηλότερη βαθμίδα αυτοματοποίησης, απέχει ακόμα πολύ.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Σιγά μην έμπαινα μέσα σε ένα τέτοιο. Όσο μπορώ έχω χέρια και πόδια και θα πηγαίνω με το αμάξι μου. Η τεχνολογία μερικές φορές δεν είναι τόσο καλή ;)

Δημοσ.

Εάν όλα ήταν αυτο-οδηγουμενα και υπηρχε συννενόηση μεταξύ των αυτοκινήτων, τα θανατηφόρα ατυχήματα, θα έπεφταν κατακόρυφα στην Ελλάδα.

Ο αλγόριθμος δεν είναι αφηρημένος ποτέ. Δεν κοιτάζει το κινητό του, δεν είναι κουρασμένος επειδή δούλευε 12 ώρες. Δεν είναι μεθυσμένος επειδή τον παράτησε η γκόμενα, ούτε τρελό-καγκουρας που θέλει να τρέξει με 200 σε δρόμο των 60.

Θα καταλήξουμε σε κάποια χρόνια (10-100-1000, δεν ξέρω πόσα) ,όταν γίνεται ατύχημα με αυτοκίνητο, να βγαίνει στις ειδήσεις, όπως γίνεται τώρα με τα αεροπλάνα.

  • Like 22
  • Super Moderators
Δημοσ.
59 minutes ago, anarchy79 said:

Σιγά μην έμπαινα μέσα σε ένα τέτοιο.

Στην Ελλάδα σίγουρα, θα είχες θέμα όχι μόνο από οδηγούς αλλά κι από ανύπαρκτες διαγραμμίσεις.

  • Like 8
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, Thresh είπε

Στην Ελλάδα σίγουρα, θα είχες θέμα όχι μόνο από οδηγούς αλλά κι από ανύπαρκτες διαγραμμίσεις.

και οχι μονο , τοσοι πολλοι στριμωγμενοι σαν  σαρδελες σε τοσο μικρο χωρο , ζορικα τα πραματα για την αυτονομη οδηγηση .

Δεν ειμαστε οι μονοι ,  Οποιος εχει παει στο Καιρο , τα  εχει δει ολα .

 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ήδη το κάνω εικόνα, νεοέλληνας μεσήλικας, η ώρα 4:30 το πρωί, με τσιγάρο στο ένα χέρι, ποτό στο άλλο, στη θέση του οδηγού, με ξανθιά γκομενα σκυμμενη κάπου δίπλα στο λεβιε, και το μερσεντικο να τους πηγαίνει σπίτι μετά τα μπουζούκια...

Επεξ/σία από dikasths
  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, anarchy79 είπε

Σιγά μην έμπαινα μέσα σε ένα τέτοιο. Όσο μπορώ έχω χέρια και πόδια και θα πηγαίνω με το αμάξι μου. Η τεχνολογία μερικές φορές δεν είναι τόσο καλή ;)

Τα μεχρι τωρα ατυχηματα με τα δικα μας χερια και ποδια εχουν γινει ;) 

  • Like 1
Δημοσ.

Γενικά αυτήν η τεχνολογία για Αμερική είναι μια χαρά με τις τεράστιες ευθείες εντός πόλης που έχουν. Ευρώπη ναι για κάποιες περιπτώσεις, Ελλάδα δεν χρειάζεται καν να σχολιάσουμε. 

Δημοσ.

Έλα πάμε, 10 σχόλια και ακόμα κανένας δεν πετάχτηκε για το πώς η ιδιοφυΐα το αφεντικό της Τέσλα το έχει προβλέψει, έχει σχέδιο που δεν καταλαβαίνουμε, ποιοί είμαστε εμείς που κρίνουμε κτλ.

Ομολογώ πάντως ότι από τη Μερσεντές δεν το περίμενα, το αγοραστικό της κοινό δεν γουστάρει να είναι beta testers. Αν δεν δουλέψει όπως διαφημίζουν δεν θα έχουν άλλη ευκαιρία.

Δημοσ.
12 minutes ago, anonymous999 said:

Ομολογώ πάντως ότι από τη Μερσεντές δεν το περίμενα, το αγοραστικό της κοινό δεν γουστάρει να είναι beta testers. Αν δεν δουλέψει όπως διαφημίζουν δεν θα έχουν άλλη ευκαιρία.

Το έγραψε και κάποιος παραπάνω. Για τι beta testers μιλάτε; Η Mercedes πιστοποιημένο σύστημα θα διαθέτει. Κανένα τεστ καμία δοκιμή. αλλού κοιταξτε  για άδειες υποσχέσεις.

 

Επίσης για οποίους δεν ξέρουν αυτοκινητιστική ιστορία η S Class είναι πλατφόρμα για καινοτομία. Παρά πολλά συστήματα που τώρα θεωρούνται δεδομένα ξεκίνησαν από την S Class

  • Like 4
Δημοσ.
9 ώρες πριν, filip123go είπε

Εάν όλα ήταν αυτο-οδηγουμενα και υπηρχε συννενόηση μεταξύ των αυτοκινήτων, τα θανατηφόρα ατυχήματα, θα έπεφταν κατακόρυφα στην Ελλάδα.

Δεν χρειάζεται autonomous L3 σύστημα για να γίνει κάτι τέτοιο, ένα Front Collision Avoidance system να είχαν όλα τα αυτοκίνητα θα είχαμε μείωση πάνω από το 90%.

  • Like 2
Δημοσ.
11 ώρες πριν, anarchy79 είπε

Σιγά μην έμπαινα μέσα σε ένα τέτοιο. Όσο μπορώ έχω χέρια και πόδια και θα πηγαίνω με το αμάξι μου. Η τεχνολογία μερικές φορές δεν είναι τόσο καλή ;)

  1. Μη τήρηση αποστάσεων ασφαλείας 
  2. Υπερβολική ταχύτητα
  3. Αντικανονικά προσπεράσματα και επικίνδυνοι ελιγμοί
  4. Παραβίαση του κόκκινου
  5. Παραβίαση των στοπ
  6. Παραβίαση της προτεραιότητας
  7. Καθρέπτες και φλας για μόστρα 
  8. Κόντρες
  9. Οδήγηση έχοντας καταναλώσει αλκοόλ ή άλλες ουσίες

Όλα αυτά είναι από ανθρώπινο χέρι. Έρευνες έχουν δείξει πως τουλάχιστον το 85% των ατυχημάτων οφείλεται στον άνθρωπο.

 

 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...