Προς το περιεχόμενο

ΑΕΝ Πλοίαρχος ή μηχανικός;


czhusk22

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλήσπερα, φέτος ξαναδίνω πανελλήνιες (έδωσα και πέρυσι απλά για να δώσω, δεν ήξερα καν που ήθελα να περάσω και έδωσα γιατί πλέον θεωρείται αυτονόητο ότι θα πάς 3η λυκείου και θα δώσεις πανελλήνιες) και θέλω να πάω ΑΕΝ. Έχω κοντινούς συγγενείς που τελείωσαν ΑΕΝ και άλλους που είναι τώρα ΑΕΝ, αλλά είναι όλοι στη πλοίαρχων. Κάποιος που μπορεί να μου πει αν αξίζει η ΑΕΝ πλοιάρχων ή μηχανικών πιο πολύ; Ξέρω πχ ότι ο πλοίαρχος έχει την ευθύνη όλου του πλοίου και ότι αν γίνει η παραμικρή στραβή παίρνει την ευθύνη, ή ότι ο μηχανικός δουλεύει σε συνθήκες 45-50 βαθμούς Κελσίου και παίρνει λιγότερα χρήματα. Γενικά απ΄τις δύο σχολές αυτές, ποιά αξίζει περισσότερο;

ΥΓ Παρακαλώ τα σχόλια του τύπου, "μην πάς ΑΕΝ, θα το μετανιώσεις, θέλει δόντι" κλπ, να λείπουν -όσο καλοπροαίρετα κι αν είναι- για τον απλό λόγο ότι έχω πάρει την απόφαση μου και ότι θέλω να φάω με τα μούτρα τη θάλασσα, και είμαι πρόθυμος να δεχτώ ότι πάει πακέτο με αυτό. Εννοώ να σου λείπουν τα δικά σου άτομα, σίγουρα όχι οικογένεια μέχρι τα 30-35, εξάμηνα μπάρκα σε δύσκολες συνθήκες κλπ.

Δυστυχώς ή ευτυχώς η γενιά μου, δεν είναι γενιά που έχει βλέψεις για το μέλλον, για όνειρα, για οικογένεια κλπ, οπότε απ΄το να βγάζω ένα χιλιάρικο, να παντρευτώ νωρίς απλά για να παντρευτώ και να χωρίσω σε 5 χρόνια και να τρέχω μετά αν έχω και παιδί, προτιμώ να πάω να βγάλω λεφτά, να δώ όλο τον κόσμο και να αποκτήσω εμπειρίες, να απολαύσω τη ζωή και εάν και εφόσον φτάσω σε αυτή την ηλικία, και οι συνθήκες είναι καλές βλέπω τι θα κάνω. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και τα 2 μια χαρά είναι. Τι σου αρέσει; Να είσαι στη διακυβέρνηση του πλοίου ή στο να φροντίζεις να δουλεύει σωστά; Είναι 2 διαφορετικές δουλειές. Ευθύνες έχουν αμφότερες, ειδικά αν έχεις σκοπό/στόχο να γίνεις Α' Καπετάνιος ή Α' Μηχανικός αντίστοιχα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, czhusk22 είπε

Καλήσπερα, φέτος ξαναδίνω πανελλήνιες (έδωσα και πέρυσι απλά για να δώσω, δεν ήξερα καν που ήθελα να περάσω και έδωσα γιατί πλέον θεωρείται αυτονόητο ότι θα πάς 3η λυκείου και θα δώσεις πανελλήνιες) και θέλω να πάω ΑΕΝ. Έχω κοντινούς συγγενείς που τελείωσαν ΑΕΝ και άλλους που είναι τώρα ΑΕΝ, αλλά είναι όλοι στη πλοίαρχων. Κάποιος που μπορεί να μου πει αν αξίζει η ΑΕΝ πλοιάρχων ή μηχανικών πιο πολύ; Ξέρω πχ ότι ο πλοίαρχος έχει την ευθύνη όλου του πλοίου και ότι αν γίνει η παραμικρή στραβή παίρνει την ευθύνη, ή ότι ο μηχανικός δουλεύει σε συνθήκες 45-50 βαθμούς Κελσίου και παίρνει λιγότερα χρήματα. Γενικά απ΄τις δύο σχολές αυτές, ποιά αξίζει περισσότερο;

ΥΓ Παρακαλώ τα σχόλια του τύπου, "μην πάς ΑΕΝ, θα το μετανιώσεις, θέλει δόντι" κλπ, να λείπουν -όσο καλοπροαίρετα κι αν είναι- για τον απλό λόγο ότι έχω πάρει την απόφαση μου και ότι θέλω να φάω με τα μούτρα τη θάλασσα, και είμαι πρόθυμος να δεχτώ ότι πάει πακέτο με αυτό. Εννοώ να σου λείπουν τα δικά σου άτομα, σίγουρα όχι οικογένεια μέχρι τα 30-35, εξάμηνα μπάρκα σε δύσκολες συνθήκες κλπ.

Δυστυχώς ή ευτυχώς η γενιά μου, δεν είναι γενιά που έχει βλέψεις για το μέλλον, για όνειρα, για οικογένεια κλπ, οπότε απ΄το να βγάζω ένα χιλιάρικο, να παντρευτώ νωρίς απλά για να παντρευτώ και να χωρίσω σε 5 χρόνια και να τρέχω μετά αν έχω και παιδί, προτιμώ να πάω να βγάλω λεφτά, να δώ όλο τον κόσμο και να αποκτήσω εμπειρίες, να απολαύσω τη ζωή και εάν και εφόσον φτάσω σε αυτή την ηλικία, και οι συνθήκες είναι καλές βλέπω τι θα κάνω. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

Γιατί ποιος σου είπε πως μετά τα 30-35 δεν θα κάνεις ταξίδια? Δεν είναι μόνο οι συνθήκες δύσκολες στους μηχανικούς αλλά και σε τι τύπου πλοίο( γκαζαδικα, φορτηγά κτλπ) θα είσαι..οπότε καλύτερα πλοίαρχος.

Επεξ/σία από dionisis1925
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, czhusk22 είπε

Γενικά απ΄τις δύο σχολές αυτές, ποιά αξίζει περισσότερο;

Επειδη και εγω ειμαι της δουλειάς αυτης, θα σου πω να διαλέξεις οτι σου αρεσει εσενα.
Αν σου αρεσει να "λερώνεις" τα χεριά σου, να είσαι ο αφανής ήρωας (μηχανικός) και να είσαι στην ομαδα που κανει το πλοίο να κινείται, πας μηχανικός. Υπόψη οτι μεχρι να πιάσεις Β θα περάσεις απο αρκετό ζορι και αγγαρεία στην μηχανή, αλλα ετσι θα αποκτησεις εμπειρια και θα μαθεις.
Αν απο την αλλη θελεις να πατάς κουμπάκια στην γέφυρα και να εισαι με την στολή και τα γαλόνια πας για πλοίαρχος. Φυσικά και εκει μεχρι να γίνεις Β πλοίαρχος η αντιπλοίαρχος θα περάσεις απο διάφορα στάδια.

Για το τυπικό της ιστορίας να ξέρεις οτι, ο πλοίαρχος και ο Α μηχανικός (Ch.Engineer) ειναι ισάξιοι πανω στο πλοίο και παίρνουν τον ίδιο μισθό.
Οπως και να εχει και οι 2 ειδικότητες και γενικά η θάλασσα θα σου χαρίσει και αποδοχές άλλα και πολλές εμπειρίες.
Ειναι μια δουλειά απόφασης ζωής να ξέρεις, δεν μπορει να την κάνει ο καθένας. Πρέπει να εισαι σίγουρος για να διαλέξεις αυτον τον δρόμο.
Καλή σου τυχη σε οτι αποφασίσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

σωστα τα αποπανω αλλα μαλλον επειδη δεν εχουν περασει σε μηχανοστασιο:

-ισχυει οτι ο βαθμος και μισθος ειναι σχεδον ιδιοι

-το μηχανοστασιο δεν εχει καμμια σχεση στη σημερινη εποχη με αυτα που ισως βλεπουμε σε ταινιες: κοιταζεις πλεον καποιες οθονες (ή old school ενα πινακα με δεκαδες οργανα και το ανθρωπινο χερι δε παιζει πολυ. Εκτος αυτου ο α' μηχανικος προφανως εχει την ευθηνη και συντονισμο αλλα συνηθως εχει και βοηθους για παρεμβασεις.

-Επισης δε πολυπαιζουν τα 40-50 βαθμους κεντρο ελεγχου πλεον (εκτος αν δουλεψεις σε σαπακι ή επιβατηγο τυπου Σαμινα) αλλα ισχυει οτι ισως και να βλεπεις 1-2 ωρες το φως της ημερας.

-Αν σκασει βλαβη (που θα σκασει) εισαι το επικεντρο και παιζει τρελο αγχος (ο καπετανιος κατα τη ταπεινη μου γνωμη εχει πολυ λιγοτερα αγχη). Μπορει να μην ειναι ευθηνη του μηχανικου (αργει το ανταλλακτικο ή δεν εχεις το ανταλλακτικο και πρεπει να αυτοσχεδιασεις) αλλα ολοι εσυ θα κατηγορησουν κυριως η εταιρια

-Στα θετικα οτι μπορεις ευκολα να βρεις δουλεια στη στερια

-Πρεπει να σου αρεσει η επιστημη, να λυνεις προβληματα και βεβαια να εχεις προγραμμα συστημα. Ξερω μηχανικους που δουλευουν σα μηχανικους στα μαχητικα αεροπλανα με λεπτομερες τσεκλιστ καθε μερα, επαρκεια ανταλλακτικων που ειναι τοσο σιγουροι για το μηχανοστασιο τους που δεν εχουν αγχος και ειναι μαλιστα και παρα πολυ καλοπληρωμενοι..Στον ελευθερο τους χρονο -το εχω δει με τα ματια μου- αντι να παιζουν ηλεκτρονικα ή ιντερνετ, διαβαζουν τα παντα για τις μηχανες τους, ψαχνουν αν σε αλλα βαπορια εχουν προβληματα με αυτες τις μηχανες, μιλανε με κατασκευαστη κτλ

-καμμια σχεση η δουλεια μηχανικου σε καθαρα εμπορικο πλοιο τυπου γκαζαδικου/πετρελαιοφορου/κοντεινεραδικο κτλ με επιβατηγα ή ρο-ρο: με κλειστα ματια στη πρωτη κατηγορια ειναι καλυτερα μιας και στη δευτερη σπανια θα βρεις καλο μηχανοστασιο και πληρωμα (βοηθους) εκτος αν τυχεις σε κανα κρουαζιεροπλοιο προσφατης κατασκευης.

-υπαρχει περιπτωση ολο το πληρωμα οταν πιασει λιμανι να χαλαρωσει, να βγει κτλ και ο μηχανικος να συνεχισει να ειναι μεσα γιατι πρεπει να κανει συντηρηση ή επιδιορθωσεις (και πιστεψε με παιζει συχνα αυτο).

-αν σκασει βλαβη θεωρητικα μπορεις να εχει βοηθεια (γνωση) ειτε απο στερια ειτε απο αλλα βαπορια που φανταζομαι ο καπετανιος αν εξαιρεσεις σε συγκεκριμμενα περασματα που ανεβαινει πιλοτος λιμανιου, ειναι φαση..παμε και οπου βγει, ολα μονος του

 

Επεξ/σία από vamvakoolas
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Συμφωνώ και εγω, ετσι ειναι οπως τα έγραψε ο @vamvakoolas.
H δουλειά του μηχανικού ειναι ποιο απαιτητική. Φυσικά ειναι ανάλογα με το πλοίο και το είδος της μηχανής που θα εχει.
Πχ στα electric propulsion πλοία ειναι πιο μεγάλο το κομμάτι εργασίας του ηλεκτρολόγου πάρα του μηχανικού.

Έχει δηλαδή πλέον παντρευτεί το μηχανικό κομμάτι με το ηλεκτρολογικό και το ηλεκτρονικό. Οποτε εχουν δημιουργηθεί νεες θεσεις απαιτησεων για τους ηλεκτρολόγους οπου θα πρεπει να γνωρίζουν και ηλεκτρονικά (ΕΤΟ,CETO) καθότι παίζουν "τρελοί" αυτοματισμοί. Ο ηλεκτρολόγος πλέον ειναι σε στενή συνεργασία με τον μηχανικό σε οτι αφορά το μηχανολογικο-ηλεκτρολογικο κομμάτι. 

Επίσης οι αξιωματικοί βάρδιας θα κάνουν την βαρδια τους στην γέφυρα και μετα θα ειναι ελεύθεροι. Στα λιμάνια θα βγουν εξω..
Ο δε μηχανικός θα κανει και αυτος την βαρδια του, αλλα δεν θα ειναι λιγες οι φόρες που θα σκάσει πρόβλημα και ο πρώτος μηχανικός (ειδικα αν ειναι και λιγο...χέστης.. :P) θα τους φωνάξει όλους να πανε κάτω.. Ο μηχανικός δηλαδή με λιγα λογια ειναι σχεδόν πάντα stby γιατι ολο και κατι μπορει να τύχει.. Και ισχυει οτι θα μείνει μεσα οχι λίγες φορες στο λιμάνι οπου σβήνουν οι μηχανες για να κανει τις συντηρήσεις που πρεπει.

Έμενα μου αρέσει το μηχανικό κομμάτι.. Απο μικρός ειχα την λοξα, Αν πχ τωρα ο γιος μου θα ηθελε να ακολουθήσει αυτο το επάγγελμα θα του έλεγα να πάει γέφυρα παρά στην μηχανή. Αλλα είπαμε, ειναι ανάλογα τι αρέσει στον καθενα και που εχει τις δεξιότητες του..  Οι μηχανικοί / ηλεκτρολόγοι επισης ειναι ποιο "περιζήτητοι" στην αγορα εργασίας απο αυτούς της γέφυρας.

Επεξ/σία από Petros Electron
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ότι σου αρέσει περισσότερο. Δύσκολες εργασίες και οι δύο για τους λόγους που προανέφερες και ο μηχανικός σαφώς δυσκολότερη δουλειά και για λόγους που ανέφεραν τα παιδιά. Τα χρήματα απ΄όσο ξέρω είναι ίδια ή παρόμοια. Ο πλοίαρχος και πιο ασφαλές και πιο καλό επάγγελμα για τη ζωή που θές (εμπειρίες, να δείς όλο τον κόσμο κλπ). Μηχανικός μπορεί να είσαι στα αμπάρια όσο έξω είναι μέρα και να βγαίνεις όταν νυχτώνει.

18 ώρες πριν, dionisis1925 είπε

Γιατί ποιος σου είπε πως μετά τα 30-35 δεν θα κάνεις ταξίδια? Δεν είναι μόνο οι συνθήκες δύσκολες στους μηχανικούς αλλά και σε τι τύπου πλοίο( γκαζαδικα, φορτηγά κτλπ) θα είσαι..οπότε καλύτερα πλοίαρχος.

Φαντάζομαι εννοεί το γεγονός ότι μετά τα 30-35 που πλέον είσαι πλοίαρχος και πρώτος μηχανικός αντίστοιχα και έχεις αποκτήσει εμπειρία σε μπάρκα, ενδέχεται να βρείς και θέση σε λιμάνι η ναυπηγείο πιο εύκολα. Φυσικά αυτό το κλασικό "ναι ρε θα πάω στα καράβια να βγάλω κανα ψιλό και στα 35 θα γυρίσω με περιουσία και θα χωθώ σε ναυτιλιακή" το λένε όλοι και εν τέλει δεν το κάνει κανείς. Το να γυρίσεις πίσω σε μισθούς ανθυποπλοιάρχου και τρίτου αντίστοιχα ενώ μπορείς να μπαρκάρεις για ένα 6μηνο και να γυρίσεις σπίτι σου με 60-70χιλ είναι αστείο.

Επεξ/σία από truman2193
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 11 μήνες μετά...
11 hours ago, hfaistos39 said:

Μπορώ στα 42 να σπουδάσω μηχανικός πλοίων με σκοπό να μ

Ακολουθήσω αυτή τη δουλειά ?

 

ναι μπορεις. Δεν υπαχει οριο

https://mareduplus.ynanp.gr/sygxrona-naytika-epaggelmata/mixanikos-emporikou-naytikou/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...