Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα σε όλους. Το ποστ κυρίως απευθύνεται στους μηχανικούς του φόρουμ αλλά και σε γνώστες που είναι 100% σίγουροι για την άποψη που εκφράζουν ή την εκφράζουν με επιφύλαξη. Σε κατασκευή πεζοδρομίου σε νεόδμητη πολυκατοικία, το κράσπεδο μπροστά από την είσοδο στο υπόγειο αλλά και στο ισόγειο πάρκινγκ (είναι το ένα δίπλα στο άλλο) κατασκευάστηκε με ύψος 7 εκατοστών, ενώ το υπόλοιπο με ύψος 10 εκατοστών χωρίς κατασκευή ράμπας τσιμεντένιας αφού αυτή είναι παράνομη. Ο λόγος που δεν κατέβηκε το πεζοδρόμιο σε χαμηλότερο ύψος μπροστά από τις εισόδους είναι σύμφωνα με τον κατασκευαστή λόγω του ότι υπάρχει κίνδυνος πλημμύρας του υπογείου, λόγω της μορφολογίας του εδάφους. Μάλιστα κατά την γνώμη του έπρεπε και αυτό να είναι 10 εκατοστά όπως το υπόλοιπο αλλά πιέστηκε να το κάνει έτσι από τον μάστορα ώστε να μπαίνουν πιο εύκολα τα αυτοκίνητα. Στην ένσταση πολλών ότι 7 εκατοστά χωρίς ράμπα είναι και αυτά πολλά για είσοδο σε πάρκιν, νίπτει τας χείρας του ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο και ότι δεν υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα. Σκεφτήκαμε να βάλουμε μερικά κομμάτια από ράμπες καουτσουκ που από όσο ψάξαμε δεν είναι παράνομες λόγω του ότι είναι μη μόνιμες αλλά υπήρχαν σκέψεις μήπως εμποδίζεται η ροή ομβρίων υδάτων και πλημμυρίσει το υπόγειο. Σκεφτήκαμε και μεταλλικές ράμπες με κενό από κάτω αλλά μας προβληματίζει η νομιμότητα. Γενικώς πως σας ακούγεται όλο αυτό? Είναι λογικό κράσπεδο 7 εκατοστών σε είσοδο πάρκιν? Υπάρχει σχέδιο μηχανικού που να προβλέπει κάτι τέτοιο? Δεν υπάρχει καταπόνηση ελαστικών και μηχανικών μερών του αυτοκινήτου? Τι λύση μπορούμε να βρούμε?

Επεξ/σία από Insane84
Δημοσ.

Το σχέδιο του μηχανικού για κράσπεδο γίνεται με βάση τη νομοθεσία και τη λογική να μην έχει πρόβλημα το υπόγειο όχι τα αυτοκίνητα :)

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δηλαδή το σχεδιο του μηχανικού μπορεί να προβλέπει ύψους 10εκ κράσπεδο μπροστά από είσοδο παρκιν με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων να μην μπορεί να εισέλθει χωρίς να καταπονείται, βρίσκει από κάτω η στη μάσκα? Δεν οφείλει το σχέδιο να προβλέψει και προστασία υπογείου και άνετη είσοδο και όλα αυτά με νομιμότητα? Δε μπορώ να πιστεψω ότι εν έτη 2023 δεν υπάρχουν τα μέσα και ο τρόπος να γίνει αυτό...

Επεξ/σία από Insane84
Δημοσ.

Δηλαδη σε περιπτωση έντονης βροχοπτωσης η προστασια του υπογειου απο την πλημμύρα θα ειναι τα 7 εκατοστα κρασπεδο.Μεσοβέζικες λυσεις όπως παντα

22 λεπτά πριν, acomaedo είπε

Το σχέδιο του μηχανικού για κράσπεδο γίνεται με βάση τη νομοθεσία και τη λογική να μην έχει πρόβλημα το υπόγειο όχι τα αυτοκίνητα

 

  • Like 1
Δημοσ.

Παρέμβαση μετα τα ορια του πεζοδρόμιου ειναι παράνομη (τωρα βεβαια στην ελλαδα ειμαστε βάλτε οτι γουστάρετε) αλλα προσέξτε καθε παρέμβαση που θα κανετε γιατι αν κατέβουν νερα και εμποδιστούν θα εισβάλουν στο πάρκινγκ και τοτε την βαψατε.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Ukforthemoment είπε

Tα πεζοδρόμια δεν είναι ευθύνη του δήμου;Ετσι ήξερα αλλά μάλλον ηταν  λάθος.

Τα πεζοδρόμια έμπροσθεν των ιδιοκτησιών κατασκευαζονται από τον κατασκευαστή του κτίσματος - γι' αυτό και κάθε κτίσμα έχει διαφορετικές πλάκες - και υπεύθυνοι για την συντήρηση τους είναι οι όμοροι ιδιοκτήτες. Αυτό ισχύει δεκαετίες και το αγνοούν πολλοί. Σε κακοσυντηρημενο πεζοδρόμιο αν κάποιος τραυματιστεί μπορεί δικαστικά να ζητήσει αποζημίωση από τους ιδιοκτήτες. Έχει γίνει στο παρελθόν. Ο Δήμος αν διαπιστώσει ότι ένα πεζοδρόμιο είναι σε κακή κατάσταση, μπορεί να αναλάβει την επιδιόρθωση του και να χρεώσει τους ιδιοκτήτες. Αυτό αμφιβάλλω αν έχει γίνει ποτέ. 

8 ώρες πριν, cthulhucarbide είπε

Δηλαδή άμα ρίξει πολύ νερό αυτό δεν θα ανέβει στο πεζοδρόμιο των 7 εκατοστών αλλά θα μπορέσει να σκαρφαλώσει στην ράμπα των 7 πάλι εκατοστών?

Η αλήθεια είναι ότι τα όμβρια ύδατα δεν μένουν στάσιμα ώστε να ξεπεραστούν τα 7 εκατοστά, γιατί ο δρόμος έχει μία μικρή κλίση από τον ένα κάθετο στον άλλο. Βέβαια σε μία έντονη βρογχόπτωση δεν ξέρω τι θα γίνει, ειδικά μετά που έμαθα ότι είμαστε τόσο τυχεροί που το σημείο μπροστά από το υπόγειο είναι το χαμηλότερο του δρόμου. Στην daniel δεν δοκιμάστηκε γιατί δεν είχε κατασκευαστεί ακόμα. Το θέμα είναι μήπως με τις ράμπες εμποδιστεί η ροή των υδάτων και αυτά υπερκεράσουν το κράσπεδο. Ήδη η παράνομη τσιμεντένια ράμπα της διπλανής πολυκατοικίας συγκρατεί κάποια νερά που από ότι είδα όμως την καβαλάνε και συνεχίζουν τον δρόμο τους.

Επεξ/σία από Insane84
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Ukforthemoment είπε

Tα πεζοδρόμια δεν είναι ευθύνη του δήμου;Ετσι ήξερα αλλά μάλλον ηταν  λάθος.

Τα πεζοδρόμια μπροστά από το σπίτι, είναι ευθύνη της πολυκατοικίας. Τα φτιάχνει και τα συντηρεί η ίδια - ειδικά αν είναι είσοδος parking. 

Στο ακόλουθο Link υπάρχουν οι τεχνικές προδιαγραφές

Τέλος οι σιδερένιες ράμπες, ξύλινες ράμπες, πλαστικές και τα τσιμέντα ειναι παράνομα. Το μόνο νόμιμο είναι η βύθιση του πεζοδρομίου. Όλα αυτά είναι ευθύνη του μηχανικού να βρει λύσεις. 

image.png.01738b0f6a5cec6554ad47c327514805.png

 

Χονδρικά έτσι πρέπει να ειναι στο σωστό πεζοδρόμιο. Τα υλικά / χρώματα μπορεί να διαφέρουν / δήμο.

image.png.b17618d0f0f94f13139cabc84fa36d2a.png

 

Κατά την είσοδο στις θέσεις στάθμευσης των παρακείμενων κτιρίων είτε αυτές είναι σε ισόγειους χώρους ή σε pilotis, είτε είναι σε υπόγειους χώρους (όπου η έξοδος των οχημάτων γίνεται με ράμπες από τον χώρο στάθμευσης προς την οδό), πρέπει να εξασφαλίζεται η ασφαλής και ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών στο παρακείμενο πεζοδρόμιο. Συνεπώς:
- απαγορεύεται η κατασκευή ράμπας εισόδου των οχημάτων στο οδόστρωμα
- σε περίπτωση που στο παρακείμενο πεζοδρόμιο εξασφαλίζεται ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών 1,50μ και ζώνη αστικού εξοπλισμού πλάτους 0,40μ και πάνω, τότε η ράμπα εισόδου των οχημάτων κατασκευάζεται στην ζώνη αστικού εξοπλισμού. Στη συναρμογή της ράμπας με τη ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών τοποθετούνται πλακίδια τύπου Β που επισημαίνουν τον κίνδυνο.
- σε περίπτωση που στο παρακείμενο πεζοδρόμιο εξασφαλίζεται ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών 1,50μ και ζώνη αστικού εξοπλισμού πλάτους 0,40μ και υπάρχει μεγάλη κλίση μεταξύ του χώρου στάθμευσης και της οδού (> 12%), τότε κατασκευάζεται ράμπα εισόδου των οχημάτων στην ζώνη αστικού εξοπλισμού για την μισή υψομετρική διαφορά (έως 6%) και ταπεινώνεται η ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών κατά το μήκος της εισόδου με ράμπες πεζών καθ’ όλο το πλάτος της ζώνης ελεύθερης όδευσης πεζών εκατέρωθεν αυτής. Στην αρχή και το τέλος των ραμπών επί της ελεύθερης όδευσης πεζών καθώς και στη συναρμογή της ράμπας με τη ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών τοποθετούνται πλακίδια τύπου Β που επισημαίνουν τον κίνδυνο.

Μια παράνομη και φθηνή λύση που όλοι θα είναι ευχαριστημένοι, είναι να βάλετε πλαστικές ράμπες σε απόσταση 5 εκ απο το πεζοδρόμιο ώστε να μην διακόπτεται η ροή των νερών. 

Επεξ/σία από sphinxgr
  • Like 3
Δημοσ.

Βάλτε μια σωλήνα γαλβανιζέ μπροστά από το πεζοδρόμιο αντί για ράμπα, στερεώστε με λίγο τσιμεντάκι. Φροντίστε την καθαριότητα της σωλήνας από φερτά.

Παράνομος κι αν είναι ο δεσμός μας.

ΥΓ. Ωραία και η λύση του sphinxgr

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να βυθιστεί το πεζοδρόμιο τώρα δυστυχώς φαντάζομαι δεν γίνεται και ούτε να φαγωθεί το κράσπεδο αφού από τα συμφραζόμενα καταλαβαίνω ότι και αυτό παράνομο είναι αφού θα πέσει το κράσπεδο κάτω από 7 εκατοστά χωρίς να έχει προβλεφθεί κλίση στο πεζοδρόμιο με άλλου χρώματος πλάκες. Κατάλαβα....

Επεξ/σία από Insane84
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
44 minutes ago, sphinxgr said:

Τα πεζοδρόμια μπροστά από το σπίτι, είναι ευθύνη της πολυκατοικίας. Τα φτιάχνει και τα συντηρεί η ίδια - ειδικά αν είναι είσοδος parking. 

Στο ακόλουθο Link υπάρχουν οι τεχνικές προδιαγραφές

Τέλος οι σιδερένιες ράμπες, ξύλινες ράμπες, πλαστικές και τα τσιμέντα ειναι παράνομα. Το μόνο νόμιμο είναι η βύθιση του πεζοδρομίου. Όλα αυτά είναι ευθύνη του μηχανικού να βρει λύσεις. 

image.png.01738b0f6a5cec6554ad47c327514805.png

 

Χονδρικά έτσι πρέπει να ειναι στο σωστό πεζοδρόμιο. Τα υλικά / χρώματα μπορεί να διαφέρουν / δήμο.

image.png.b17618d0f0f94f13139cabc84fa36d2a.png

 

Κατά την είσοδο στις θέσεις στάθμευσης των παρακείμενων κτιρίων είτε αυτές είναι σε ισόγειους χώρους ή σε pilotis, είτε είναι σε υπόγειους χώρους (όπου η έξοδος των οχημάτων γίνεται με ράμπες από τον χώρο στάθμευσης προς την οδό), πρέπει να εξασφαλίζεται η ασφαλής και ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών στο παρακείμενο πεζοδρόμιο. Συνεπώς:
- απαγορεύεται η κατασκευή ράμπας εισόδου των οχημάτων στο οδόστρωμα
- σε περίπτωση που στο παρακείμενο πεζοδρόμιο εξασφαλίζεται ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών 1,50μ και ζώνη αστικού εξοπλισμού πλάτους 0,40μ και πάνω, τότε η ράμπα εισόδου των οχημάτων κατασκευάζεται στην ζώνη αστικού εξοπλισμού. Στη συναρμογή της ράμπας με τη ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών τοποθετούνται πλακίδια τύπου Β που επισημαίνουν τον κίνδυνο.
- σε περίπτωση που στο παρακείμενο πεζοδρόμιο εξασφαλίζεται ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών 1,50μ και ζώνη αστικού εξοπλισμού πλάτους 0,40μ και υπάρχει μεγάλη κλίση μεταξύ του χώρου στάθμευσης και της οδού (> 12%), τότε κατασκευάζεται ράμπα εισόδου των οχημάτων στην ζώνη αστικού εξοπλισμού για την μισή υψομετρική διαφορά (έως 6%) και ταπεινώνεται η ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών κατά το μήκος της εισόδου με ράμπες πεζών καθ’ όλο το πλάτος της ζώνης ελεύθερης όδευσης πεζών εκατέρωθεν αυτής. Στην αρχή και το τέλος των ραμπών επί της ελεύθερης όδευσης πεζών καθώς και στη συναρμογή της ράμπας με τη ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών τοποθετούνται πλακίδια τύπου Β που επισημαίνουν τον κίνδυνο.

Μια παράνομη και φθηνή λύση που όλοι θα είναι ευχαριστημένοι, είναι να βάλετε πλαστικές ράμπες σε απόσταση 5 εκ απο το πεζοδρόμιο ώστε να μην διακόπτεται η ροή των νερών. 

Αν δεν κάνω λάθος η Υ.Α.3046/304/1989 - ΦΕΚ 59/Δ/3-2-1989 : Κτιριοδοµικός Κανονισµός καταργήθηκε με το ΦΕΚ 3985/Β/22-6-2023. Με βάση τη νομοθεσία Υ.Α. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/124964/1561/2022, ο οποίος αναφέρει "Το ιδανικό ύψος κρασπέδου πεζοδρομίου κυμαίνεται από 7-10 εκ." ο μηχανικός σας σωστά τα λέει. Δείτε και το άρθρο 21 το οποίο αναφέρεται ειδικά στις εισόδους-εξόδους κτιρίων και πάρκινγκ.

Επεξ/σία από acomaedo
Δημοσ.

Να σημειώσω πως είναι πολλές οι παράμετροι. Ας πούμε στη γειτονιά μου μπορεί το ελάχιστο να ειναι 7εκ αλλά ο δρόμος είναι ύψους 2-3εκ. Αφήνει λούκι στο ενδιάμεσο πεζοδρομίου και δρόμου. Το αμάξι όμως ουσιαστικά πηδάει ύψος 4εκ.

Να πω βεβαια πως το 99,99% των παρκινγκ γύρω μου, δεν είναι με βύθιση. Είναι με τσιμέντο πάνω στο δρόμο. 

Δημοσ.

Αν υπαρχει πεζοδρομιο 10 cm και ερθει ο Δημος και ριξει ασφαλτο στο υψος του πεζοδρομιου πρεπει εγω σαν ιδιοκτητης να το ψηλωσω;

Δημοσ.
7 minutes ago, elgol said:

Αν υπαρχει πεζοδρομιο 10 cm και ερθει ο Δημος και ριξει ασφαλτο στο υψος του πεζοδρομιου πρεπει εγω σαν ιδιοκτητης να το ψηλωσω;

 

ο Δήμος απαγορεύεται να αλλάζει το ύψος του δρόμου κατά πως νομίζει.

Γι αυτό όταν γίνονται έργα οδοποιίας βλέπετε να ξύνουν τη παλιά άσφαλτο και να περνάνε νέα, ώστε το τελικό ύψος να παραμένει αμετάβλητο.

Τώρα αν ο τοπικός άρχοντας καρεκλοκένταυρος και ο κουμπάρος του εργολάβος θέλουν να τσεπώσουν μαρουλάκι, μπορεί να περάσουν νέα άσφαλτο πάνω από τη παλιά και να γίνει ότι λες.

Εκεί μετά σε περίπτωση που πλημμυρίσεις γιατί το ύψος του δρόμου ακύρωσε το αντιπλημμυρικό ύψος του πεζοδρομίου, ανοίγεις beef με τους απο πάνω δικαστικά για πλήρη αποζημίωση και αποκατάσταση.

Αν θες να είσαι σίγουρος οτι δε θα γίνει η στραβή, καταχωρείς με αριθμό πρωτοκόλλου τις ενστάσεις σου στο Δήμο ώστε να έχεις ένα χαρτί οτι ενημέρωσες πριν γίνουν τα έργα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...