Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η εποχή των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων φτάνει στο τέλος της για τη Volvo.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα κατασκευάσει το τελευταίο πετρελαιοκίνητο όχημά της στις αρχές του 2024, σταματώντας την παραγωγή ενός συστήματος κίνησης που κάποτε κυριαρχούσε στους ευρωπαϊκούς δρόμους, που όμως σταδιακά καταργείται.

Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη στροφή για τη Volvo, η οποία μόλις πριν από τέσσερα χρόνια θεωρούσε τους κινητήρες ντίζελ τον πυρήνα της γκάμας της, ειδικά στην Ευρώπη. Σήμερα, τα υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πάνω από το ήμισυ των πωλήσεων νέων οχημάτων σε όλη την Ευρώπη (στοιχεία Ιουλίου 2023) ενώ για το ίδιο χρονικό διάστημα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έχει πέσει στο 14%. Αυτά πιθανότατα είναι και τα στοιχεία που οδήγησαν τη Volvo στη σχετική ανακοίνωση, με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθούν τον ίδιο δρόμο.

Δύο βασικοί παράγοντες οδήγησαν σε αυτή την ταχεία στροφή από το ντίζελ. Πρώτον, η πρώιμη επιτυχία της Tesla με τα premium ηλεκτρικά οχήματα κατέδειξε τη σοβαρή ζήτηση για εναλλακτικές λύσεις στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όταν οι καταναλωτές είδαν ότι μπορούσαν να αποκτήσουν εκπληκτική επιτάχυνση και προηγμένη τεχνολογία σε κομψά αυτοκίνητα χωρίς εκπομπές ρύπων από την Tesla, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέλαβαν δράση. Όπως παρατήρησε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Hakan Samuelsson, η Tesla προσέφερε οχήματα για τα οποία οι άνθρωποι έκαναν κυριολεκτικά ουρά για να τα αγοράσουν, αποδεικνύοντας ότι υπήρχε χώρος στην αγορά για εταιρείες όπως η Volvo να ασχοληθούν επίσης με την ηλεκτροκίνηση.

Ο δεύτερος λόγος που απομάκρυνε τη Volvo και άλλες εταιρείες από το ντίζελ ήταν το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων της Volkswagen το 2015, γνωστό ως Dieselgate. Η VW πιάστηκε να εγκαθιστά συσκευές αντιγραφής για να εξαπατά τις δοκιμές εκπομπών ρύπων, βλάπτοντας σοβαρά τη φήμη του ντίζελ. Το επεισόδιο ανέδειξε πόσο ρυπογόνοι είναι πραγματικά οι κινητήρες ντίζελ σε σύγκριση με τις ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις. Στον απόηχο του σκανδάλου, οι ρυθμιστικές αρχές επέβαλαν αυστηρές κυρώσεις, ενώ αρκετοί καταναλωτές στράφηκαν κατά του ντίζελ.

Με την αγορά να τείνει ξεκάθαρα προς την ηλεκτροκίνηση, η Volvo επιθυμεί να κάνει τη σχετική μετάβαση γρήγορα. Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να πουλάει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030, δηλώνοντας μάλιστα ότι δεν θα ξοδέψει “άλλη δεκάρα από τα χρήματα της Ε&Α για την περαιτέρω ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης”. Ενώ η Volvo εξακολουθεί να παράγει προς το παρόν ορισμένα μοντέλα με κινητήρα φυσικού αερίου, η εστίασή της είναι ξεκάθαρα στην πλήρη σταδιακή κατάργηση των παραδοσιακών κινητήρων προς όφελος των ηλεκτρικών κινητήριων μονάδων με μπαταρίες μέσα σε αυτή τη δεκαετία.
 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 140
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Super Moderators
Δημοσ.

Καθόλου παράξενο, έτσι κι αλλιώς κάτω απο 30.000 δεν βγάζει κάτι πλέον και το φτηνότερο είναι το ΕΧ30.

  • Like 1
Δημοσ.
Μόλις τώρα, lawlezz είπε

θα φαει τα μουτρα της κ αυτη

και ο λόγος;

  • Super Moderators
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, stelaras12 είπε

Η Volvo είναι Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία;

The Zhejiang Geely Holding Group is based in Hangzhou, which is located in south-east China's Zhejiang Province. The company launched their automotive business in 1997 and eventually took over ownership of the Swedish-made Volvo brand in 2010.

  • Like 15
  • Thanks 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σκεφτόμαστε το περίβαλλον και την "απαλλαγή" από την εξάρτηση της συμβατικής ηλεκτρικής ενέργειας, όταν όλο και περισσότερα προϊόντα απαιτούν ηλεκτρική ενέργεια και φόρτιση, ενώ παράλληλα οι τεχνολογίες των ΑΠΕ δεν εξασφαλίζουν σε μεγάλη κλίμακα τις απαιτήσεις (ξέχωρα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ΑΠΕ). 
Θες πλεον ρεύμα για τα πάντα και για πράγματα που κάποτε δεν χρειαζόταν ρεύμα πχ ακουστικά, οδοντόβουρτσες κά. 
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιθανώς να έχουν νοημα σε πόλεις, όχι όμως για να κινήσε εκτός κάνοντας μεγάλες διαδρομές που θα χρειάζεσαι μεγάλη φόρτιση και καλύτερη αυτονομία.

Επεξ/σία από Μιχάλης Π
  • Like 6
Δημοσ.
17 minutes ago, lawlezz said:

θα φαει τα μουτρα της κ αυτη

Βασικά εμείς όταν θα θέλει αλλαγή στις μπαταρίες και θα θες μια περιουσία. Και μην πείτε θα πέσουν οι τιμές. Θα είναι ένα μεγάλο ποσό κάθε χ χρόνια.

Απλά θα πρέπει να δούμε κόστος στα Χ χρόνια κλασικό κινητήρα η ηλεκτρικό.

Αλλά το πακέτο ότι θα θες 3 έως 7χικιαρικα ντούκου είναι ένα θέμα για εμένα

  • Like 2
Δημοσ.
Μόλις τώρα, kinitos είπε

Βασικά εμείς όταν θα θέλει αλλαγή στις μπαταρίες και θα θες μια περιουσία. Και μην πείτε θα πέσουν οι τιμές. Θα είναι ένα μεγάλο ποσό κάθε χ χρόνια.

Απλά θα πρέπει να δούμε κόστος στα Χ χρόνια κλασικό κινητήρα η ηλεκτρικό.

Αλλά το πακέτο ότι θα θες 3 έως 7χικιαρικα ντούκου είναι ένα θέμα για εμένα

Οσα service και παραπανω βενζινες θα χρειαστει ενα θερμικο θα τα δωσουν μαζεμενα σε ενα ηλεκτρικο οταν ειναι να αλλαχτουν οι μπαταριες δυστυχως. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, kinitos είπε

Αλλά το πακέτο ότι θα θες 3 έως 7χικιαρικα ντούκου είναι ένα θέμα για εμένα

Θυμάμαι είχα αγοράσει τον 1ον μου υπολογιστή 1.000.000 δραχμές. Δηλαδή σχεδόν 3.000 ευρώ, σε τιμές άλλης εποχής. Ίσως 5.000 ευρώ σε σημερινή τιμή; 

Δημοσ.
10 λεπτά πριν, Μιχάλης Π είπε

Σκεφτόμαστε το περίβαλλον και την "απαλλαγή" από την εξάρτηση της συμβατικής ηλεκτρικής ενέργειας, όταν όλο και περισσότερα προϊόντα απαιτούν ηλεκτρική ενέργεια και φόρτιση, ενώ παράλληλα οι τεχνολογίες των ΑΠΕ δεν εξασφαλίζουν σε μεγάλη κλίμακα τις απαιτήσεις (ξέχωρα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ΑΠΕ). 
Θες πλεον ρεύμα για τα πάντα και για πράγματα που κάποτε δεν χρειαζόταν ρεύμα πχ ακουστικά, οδοντόβουρτσες κά. 
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιθανώς να έχουν νοημα σε πόλεις, όχι όμως για να κινήσε εκτός κάνοντας μεγάλες διαδρομές που θα χρειάζεσαι μεγάλη φόρτιση και καλύτερη αυτονομία.

Τα ίδια λέγανε και με την μετάβαση από τα ιππήλατα στο αυτοκινούμενα. Σταδιακά όμως έγινε η αλλαγή και επιλύθηκαν όλα τα επιμέρους προβλήματα.

Κι εγώ με ΜΕΚ κινητήρες είμαι σε όλα ακόμη, αλλά βλέπω πολλά καλά στην ηλεκτροκίνηση. Αλλά και ένα-δύο τρανταχτά μειονεκτήματα, για την ώρα.

 

 

 

3 λεπτά πριν, Arkin είπε

Οσα service και παραπανω βενζινες θα χρειαστει ενα θερμικο θα τα δωσουν μαζεμενα σε ενα ηλεκτρικο οταν ειναι να αλλαχτουν οι μπαταριες δυστυχως. 

Με την τιμή της βενζίνης να περνάει σταθερά τα 2 και μάλλον να φτάνει κάπου τα 3 τα επόμενα χρόνια, δεν νομίζω πως θα είναι πολλοί που θα μπορούν να κινούν δικά τους οχήματα. Το μέλλον σε αναγκαίες μικρομετακινήσεις αστικές και πέριξ βρίσκεται αλλού αλλά με τις υποδομές που λείπουν μόνιμα από την χώρα, οι δικές μας γενιές δεν θα τις απολαύσουν ποτέ ολοκληρωμένες.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Super Moderators
Δημοσ.
9 minutes ago, kinitos said:

Βασικά εμείς όταν θα θέλει αλλαγή στις μπαταρίες και θα θες μια περιουσία.

Την οποία θες έτσι κι αλλιώς για να αγοράσεις Volvo πλέον. 😛

Πάνε τα S40 και V40 που μπορούσες να αποκτήσεις και με κάτω από 25Κ τελική τιμή.

Πλέον βλέπεις στον τιμοκατάλογο 37.500 το φτηνότερο μοντέλο EX30 (ηλεκτρικό) και για βενζίνη το φτηνότερο XC40 κάνει 40.500.

Καλώς ή κακώς είναι μια εταιρεία που την παίρνει η πλήρης μετάβαση σε ηλεκτροκίνηση.

  • Like 4
Δημοσ.

Αυτα τα θεματα δεν είναι για συζήτηση στην ελλαδα, εδω ειμαστε για κανένα σαξο του 99' ή κατι αλλο παρόμοιο.

Η Ελλάδα εχει πιάσει πάτο παντού 

  • Like 16
  • Thanks 6

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...