alexpap Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Freemium παιχνίδια = κακές απομιμήσεις των free παιχνιδιών που φέρνουν έσοδα τόσο στον παίκτη όσο και στην εταιρεία και κάνουν το μυαλό του παίκτη παπαρούνα λόγω του κυνηγιού του χρήματος και του κακού περιεχόμενου τους και στερούν την απόλαυση και τη δημιουργία από το πραγματικό free παιχνίδι. 2
rafinos Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 2 ώρες πριν, fast8 είπε Είναι περισσότερο πολύπλοκο από αυτό που αναφέρει το άρθρο. Δεν είναι μόνο το αυξημένο κόστος για τους developers • Για να ξέρει η unity πόσα install έχει το παιχνίδι, το runtime θα στέλνει δεδομένα του καταναλωτή πίσω στην εταιρεία. Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν θα είναι ευχαριστημένοι με αυτό, οπότε θα αποφεύγουν unity παιχνίδια, ακόμα και τα offline, όπως κάνουν τόσοι με τα DRM. Στην πραγματικότητα είναι ένα DRM ακόμα και για free παιχνίδια. • Ακόμα και αν ο developer σταματήσει να έχει το παιχνίδι προς πώληση, όσοι το έχουν στο steam ή σε άλλη πλατφόρμα, θα μπορούν να το κατεβάσουν και ο developer θα πληρώνει για παιχνίδι που δεν πουλάει πλέον. • Αν σε κάποιους χρήστες δεν αρέσει κάποιο παιχνίδια για τους δικούς τους λόγους (πχ μέτρια ποιότητα, ακτιβισμός κτλ), μπορούν να το κάνουν install ξανα και ξανά, ακόμα και με scripts και VM, μέχρι να γονατίσουν τον developer. Το ίδιο και οι ανταγωνιστές. • Οι publishers θα αποφεύγουν να προωθούν παιχνίδια σε unity, γιατί μπορεί να έρθει ο λογαριασμός και σε αυτούς αν τέτοια είναι η συμφωνία με τους developers (πχ εκτός από την διανομή, το χρηματοδότησαν και τους ανήκει). • Υπάρχουν developers που αναπτύσσουν για χρόνια ένα παιχνίδι με ένα οικονομικό πλάνο και τους χαλάνε όλο τον σχεδιασμό για την τιμολόγηση και το μοντέλο χρηματοδότησης. Γενικά τα κάνανε θάλασσα. H Unity πρόδωσε τους indie developers και θα υπάρξει τεράστιο κύμα φυγής, όχι μόνο προς unreal, αλλά και προς godot. Η ειρωνεία, μέχρι και πριν λίγο στα selling points έναντι του ανταγωνισμού είχαν την απλότητα στις χρεώσεις. Ως προς το πρώτο ζήτημα που ανέφερες. Μέχρι τώρα πως γνώριζε η εταιρεία τα έσοδα που είχε ο εκάστοτε δημιουργός ώστε να τον «αναγκάζει» να πληρώνει subscription; Βασιζόταν στη φερεγγυότητα του εκάστοτε προγραμματιστή-εταιρείας;
osorkon Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δύσκολη κατάσταση, που φαίνεται να υποβόσκει εδώ και καιρό. Το μανατζμεντ της Unity φαίνεται να έχει σοβαρές ευθύνες στη διαχείρηση της κατάστασης που έχει γινει τοξική με απολύσεις, απειλές και κλείσιμο γραφείων (αν ήμουν εργαζόμενος στη Unity, ήδη θα έστελνα βιογραφικά αλλού). Βέβαια τα αίτια της κρίσης μπορεί να είναι βαθύτερα. Δε ξέρουμε λεπτομέριες αλλά ίσως το επιχειρηματικό μοντέλο της Unity πολύ απλά να μην είναι βιώσιμο στη παρούσα μορφή του. Σε αυτή τη περίπτωση, η Unity πρέπει να συμμαζέψει ό,τι σπατάλες ίσως παραμένουν και να κάτσει σε ένα τραπέζι με τους μεγάλους πελάτες της να βρεθεί μια λύση. - Οι μεγάλοι developers πρέπει να ρίξουν νερό στο κρασί τους και να βοηθήσουν στην επιβίωση της Unity. Οι μεγάλες εταιρίες (Nintendo ακούς; μασούρια θα τα κάνεις τόσα κέρδη;) πρέπει ή να δεχτούν μεγαλύτερες χρεώσεις ή να βοηθήσουν τη ρευστότητα με το να γίνουν μέτοχοι επενδύοντας στη πλατφόρμα. Το ρίσκο με το να μείνουν με μονοπώλειο της Unreal είναι υπερβολικά μεγάλο όποτε θα πρέπει να δουν την επένδυση αυτή σαν risk hedging. - Οι μεσαίοι developers πρέπει να αφήσουν τους παπαροακτιβισμούς και να συνειδητοποιήσουν ότι δε μπορούν να απαιτούν την ίδια υπηρεσία από κάποιον που εμφανώς "μπαίνει μέσα". Ή μήπως νομίζουν ότι τα switching costs στο να αλλάξουν engine είναι αμελητέα; Αν νομίζουν ότι τα έχουν υπολογίσει καλά θα κάνουν να το ξανασκεφτούν, γιατι αν ήμουν Unreal και με άφηναν να παίξω μπάλα μονοπωλιακά, θα τους ρούφαγα τα όποια κέρδη με το μπουρί στης σόμπας και θα τους άφηνα να φυτοζωούν. Θα τα πληρώσουν πολλαπλάσια τα λεφτά που τσιγκουνεύονται να δώσουν τώρα. - Οι μικροί developers, υπομονή αδέρφια. Οι μεγάλοι και οι μεσαίοι developers σας σκίζουν αυτή τη στιγμή. H Unity δεν ήθελε να σας χρεώσει αν δεν έχετε αρκετά έσοδα ή downloads αλλά αυτοί οι παπάπρες πάνε να την κλείσουν έτσι όπως πάει. Κλασσική περίπτωση που την πληρώνουν πρώτα οι αδύναμοι στο όνομα "του κοινού καλού του κλάδου".... 1 1
buffos Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Αυτό που φαίνεται είναι ότι ο Riccitiello μετά την αποτυχία στην ΕΑ ετοιμάζεται για μια ακόμη τεράστια στην Unity. Απορώ πως τον παίρνουν για CEO και του δίνουν χρήματα. Είναι δυνατόν να σκεφτεί οτι θα προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση και δεν θα αναστατωθεί το σύμπαν? Χρέωση ανα installation? Πάμε καλά? Οχι ανα αγορά. Ανα installation. Και για να δει κάποιος τον δόλο πήγαν και έσβησαν από το github ενα repo που είχαν με του όρους χρήσης για τους developers. Θεωρώ αδιανόητο να μην το πάρουν πίσω. Απλά θα χάσουν όλους τους developer. 1
papapontikas Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 2 ώρες πριν, polaki είπε Καταρχάς κατά πόσο αυτό μπορεί να ισχύσει και για τα παλιότερα παιχνίδια; Υπήρχε κάποιο συμφωνητικό που έστω αφήνει κάποιο τέτοιο παράθυρο; Γιατί αν δεν υπάρχει, δύσκολο να εφαρμοστεί. Αν τώρα είναι μόνο για τα καινούρια, κανένα developer house δεν θα επενδύσει την εκμάθηση της Unity, και οι περισσότεροι αναγκαστικά θα πάνε σιγά σιγά σε αλλαγή μηχανής. Γιατί ναι μεν υπάρχουν κάποια games μεγαθήρια που οι devs τους βγάζουν χρήματα (χωρίς να σημαίνει ότι θέλουν να πληρώνουν τα καπρίτσια της unity ξαφνικά), αλλά υπάρχουν και χιλιάδες άλλα με πολύ μικρότερα έσοδα ή και καθόλου, που εκεί τα game houses κυριολεκτικά καλύτερα να τα κατεβάσουν τελείως απτά app stores μέχρι να μεταβούν σε άλλη μηχανή. Επηρεάζει όλα όσα παιχνίδια είναι σε ανάπτυξη ήδη…Πολλά μάλιστα αναπτύσονται εδώ και χρόνια… Άντε πες τώρα στον developer να αλλάξει πλατφόρμα όταν έχει φάει ήδη 3-4 χρόνια αναπτύσσοντας το παιχνίδι του. Επηρεάζει επίσης επίσης τα υπάρχοντα παιχνίδια όσον αφορά τα sequel, dlc, και διαφορά updates (ειδικά αν το update περιλαμβάνει κώδικα με την τελευταία engine της Unity). Με λίγα λόγια επηρεάζει σχεδόν τους πάντες που δουλεύουν με την συγκεκριμένη μηχανή.
fast8 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 30 λεπτά πριν, polaki είπε Αναμενόμενο τί ήταν, το να δέχονται απειλές για τη ζωή τους; Αυτό φαίνεται να είναι απο εργαζόμενο της ίδιας της εταιρίας, όχι απο developers. Κάποιος ταράχτηκε που αγνοήσανε την άποψη του για το πως θα πρέπει να συνεχίσει η εταιρία. Σαφέστατα δεν πρέπει να υπάρχουν απειλές βίας σε κανένα επίπεδο και πρέπει να αντιμετωπιστούν οι απειλές με την παρέμβαση του κράτους. Δεν παίζεται έτσι το παιχνίδι. 33 λεπτά πριν, polaki είπε Ανέφεραν και καλά ότι θα μετράνε τα installs μόνο σε διαφορετικά devices ώστε να αποφύγουν αυτό που λες με τα spam installs. Όπου εκεί αν ήθελα εγώ έφτιαχνα bots να κάνουν spam installs για να γονατίζω με 1000000000 installs τον κάθε dev. Μια απλή δήλωση είναι αυτή, αλλά σε όλες τις σελίδες τους ακόμα και στις διευκρινήσεις που οι ίδιοι δώσανε μια μέρα μετά, είπαν ότι είναι κάθε install. Αν τελικά το αλλάξουν σε μια ενεργοποίηση ανα συσκευή θα είναι το ίδιο χάλια, α) θα πρέπει να κάνουν profile την συσκευή κάθε χρήστη συλλέγοντας δεδομένα χρήστη. β) με κάθε αναβάθμιση στην συσκευή, ο developer ξαναχρεώνεται. Και μην ξεχνάμε ότι όλο αυτό το κάνουν για να δέσουν τους developers στην διαφημιστική τους παλτφόρμα. Οπότε έχουν το ψηφιακό αποτύπωμα του χρήστη, έχουν και την υπηρεσία διαφημίσεων για να τον στοχεύουν. Απο όπου και να το πιάσεις είναι άθλιο. 40 λεπτά πριν, polaki είπε Θα πάει τώρα κόντρα το νομικό τμήμα της «κάποιας Unity», με το αντίστοιχο της Blizzard που θα συνοδεύεται από καμία 15αρια άλλα νομικά τμήματα άλλων εταιρειών Κάποιοι δικηγόροι που το έχουν μιλήσει, λένε πως οι κινήσεις της Unity μπορεί να στερούνται επαγγελματικού ήθους, αλλά είναι νομιμες, οπότε ναι θα έχει ενδιαφέρον. 29 λεπτά πριν, rafinos είπε Ως προς το πρώτο ζήτημα που ανέφερες. Μέχρι τώρα πως γνώριζε η εταιρεία τα έσοδα που είχε ο εκάστοτε δημιουργός ώστε να τον «αναγκάζει» να πληρώνει subscription; Βασιζόταν στη φερεγγυότητα του εκάστοτε προγραμματιστή-εταιρείας; Υπήρχαν πολλαπλές άδειες ανάλογα με το τι και πόσα ήθελες, αλλά η γενική ιδέα ήταν ότι σε χρεώνανε ανα έτος, ανα developer.
rafinos Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 4 λεπτά πριν, fast8 είπε Υπήρχαν πολλαπλές άδειες ανάλογα με το τι και πόσα ήθελες, αλλά η γενική ιδέα ήταν ότι σε χρεώνανε ανα έτος, ανα developer. Ναι αλλά αν ξεκινούσες με free plan και έβγαζες 100.000 $ τότε πήγαινες αυτομάτως σε πληρωμένη άδεια κτλ. Αυτό πως το γνώριζαν; Γιατί πιθανότατα να έστελνε ήδη πληροφορίες το κάθε game.
fast8 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 21 λεπτά πριν, osorkon είπε - Οι μικροί developers, υπομονή αδέρφια. Οι μεγάλοι και οι μεσαίοι developers σας σκίζουν αυτή τη στιγμή. H Unity δεν ήθελε να σας χρεώσει αν δεν έχετε αρκετά έσοδα ή downloads αλλά αυτοί οι παπάπρες πάνε να την κλείσουν έτσι όπως πάει. Κλασσική περίπτωση που την πληρώνουν πρώτα οι αδύναμοι στο όνομα "του κοινού καλού του κλάδου".... Τους χρεώνει ή όχι το σχέδιο έχει πολλά προβλήματα και για τους μικρούς. Καταρχήν το runtime λειτουργεί ως spyware καταγράφοντας τα install και για τους μικρούς. Δεν είναι εύκολο να δώσεις πρόγραμμα που πρέπει να επικοινωνήσει με μια τρίτη εταιρία πέρα απο τον developer και τον αγοραστή για να δηλώσει αυτόματα τα στοιχεία του υπολογιστή. 1
fast8 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 13 λεπτά πριν, rafinos είπε Ναι αλλά αν ξεκινούσες με free plan και έβγαζες 100.000 $ τότε πήγαινες αυτομάτως σε πληρωμένη άδεια κτλ. Αυτό πως το γνώριζαν; Γιατί πιθανότατα να έστελνε ήδη πληροφορίες το κάθε game. Το δηλωνεις εσύ ή το ψάχνανε αυτοί απο τα επίσημα μεγέθη που δηλώνεις στην εφορία ή τους δημόσιους ισολογισμούς. Δεν μπορείς να πεις ψέματα σε αυτούς γιατί τότε κάνεις πειρατεία και φυσικά δεν μπορείς να πεις ψέματα στην εφορία. Το λογιστήριο τους ξέρει ποιά παιχνίδια βγάζουν λεφτά και τους ψάχνουν, δεν κοιτάνε τους μικρούς που μπορεί να έχουν πουλήσει 100-1000 κομμάτια. Το ίδιο κάνει και η epic με την unreal. Επιπλέον με την unreal στην συμφωνία μεταξύ σας, δηλώνεις ρητά ότι είσαι υποχρεωμένος να δεχθείς λογιστικό έλεγχο απο την Epic αν αυτή αμφισβητήσει τα στοιχεία που της δίνεις. Στην unreal είναι πολύ σοβαρό αυτό γιατί πληρώνονται με ποσοστά απο τα κερδη σου. Επεξ/σία 17 Σεπτεμβρίου 2023 από fast8
rafinos Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 4 λεπτά πριν, fast8 είπε Το δήλωνεις εσύ ή το ψάχνανε αυτοί απο το τα επίσημα μεγέθη που δηλώνεις στην εφορία. Δεν μπορείς να πεις ψέματα σε αυτούς γιατί τότε κάνεις πειρατία και φυσικά δεν μπορείς να πεις ψέματα στην εφορία. Το λογιστήριο τους ξέρει ποιά παιχνίδια βγάζουν λεφτά και τους ψάχνουν, δεν κοιτάνε τους μικρούς που μπορεί να έχουν πουλήσει 100-1000 κομμάτια. Το ίδιο κάνει και η epic με την unreal. Επιπλέον με την unreal στην συμφωνία μεταξύ σας, δηλώνεις ρητά ότι είσαι υποχρεωμένος να δεχθείς λογιστικό έλεγχο απο την Epic αν αυτή αμφισβητήσει τα στοιχεία που της δίνεις. Οκ κατανοητό όλο αυτό. Πως γνωρίζει όμως η Unity, η Epic κτλ, ότι το δημοσιευμένο παιχνίδι όντως φτιάχτηκε με την δική τους μηχανή και στην πορεία δεν άλλαξε ο developer μηχανή και το έβγαλε με άλλη; Πιθανότατα κάποια data μεταφέρονται στην εκάστοτε εταιρεία έτσι δεν είναι; Π.χ. το Hollow Knight ξεκίνησε από άλλη και κατέληξε στην Unity. Αν είχε συμβεί το αντίθετο που θα το γνώριζε η Unity; Η δημοσίευση του παιχνιδιού γίνεται μέσα από την εκάστοτε πλατφόρμα και όχι μέσα από την ίδια την μηχανή έτσι δεν είναι;
fast8 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 (επεξεργασμένο) 12 λεπτά πριν, rafinos είπε Οκ κατανοητό όλο αυτό. Πως γνωρίζει όμως η Unity, η Epic κτλ, ότι το δημοσιευμένο παιχνίδι όντως φτιάχτηκε με την δική τους μηχανή και στην πορεία δεν άλλαξε ο developer μηχανή και το έβγαλε με άλλη; Πιθανότατα κάποια data μεταφέρονται στην εκάστοτε εταιρεία έτσι δεν είναι; Π.χ. το Hollow Knight ξεκίνησε από άλλη και κατέληξε στην Unity. Αν είχε συμβεί το αντίθετο που θα το γνώριζε η Unity; Η δημοσίευση του παιχνιδιού γίνεται μέσα από την εκάστοτε πλατφόρμα και όχι μέσα από την ίδια την μηχανή έτσι δεν είναι; Γιατί σε προβληματίζει αυτή η λεπτομέρια τόσο; Δεν μπορείς να φτιάξεις παιχνίδια στο Unity και να κρύψεις ότι είναι Unity. Οταν το κάνεις εγκατάσταση μπαίνει με το runtime, έχει UnityPlayer.dll και όλη την υποδομή με το mono, όπως το mono.dll. Δεν υπάρχει περίπτωση το λογιστήριο τους να μην δει ποιά παιχνίδια δημοσιεύθηκαν το τελευταίο τρίμηνο στo steam και να μην ξέρουν τόσο τα downloads οσο και το ότι είναι unity. Το development περιβάλλον μπορεί να επικοινωνεί με την εταιρία, αλλά το runtime δεν νομίζω να το έκανε, εκτός αν ήταν καθαρά για κάποια υπηρεσία στους servers της unity, αλλά αυτό είναι στον έλεγχο του developer. Επεξ/σία 17 Σεπτεμβρίου 2023 από fast8 1
Diavolos666 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Απειλές θανάτου... νταξ ingame θα θεωρούσε ότι θα τους "σκοτώσει" και αυτοί το παρεξήγησαν. 1
panoulhs007 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 3 hours ago, 6xXx6 said: Αναμενόμενο από τη στιγμή που ανακοίνωσαν ότι θα χρεώνει τους developers καθε φορά που θα γίνεται install ένα παιχνίδι τους Μιλάμε για τραγική πολιτική άσε που είναι και χαλί μαύρο σαν μηχανή γραφικών Κορυφαία μηχανή γραφικών είναι, δεν έχεις ιδέα τι λες για αυτό καλύτερα άσε εμάς που γνωρίζουμε να έχουμε άποψη. Όχι ότι θα σου απαγορεύσω να μιλάς, απλά αυτά που λες δεν έχουν κανένα βάρος. Αν θέλεις να μάθεις λεπτομέρειες στείλε μου. Δουλεύω και στην Unity και στην Unreal και έχω και εμπειρία σε κατασκευή custom μηχανής γραφικών με διάφορα API (δεν έιναι ακριβώς APΙ αλλά για την συντομία της κουβέντας) όπως OpenGL, DX κτλ. Συμφωνώ βέβαια ότι η νέα πολιτική είναι απαράδεκτη και ο τρόπος που προσπάθησαν να την επιβάλουν σπάει την εμπιστοσύνη που και εγώ προσωπικά έιχα στην Unity Software. 1
osorkon Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2023 9 minutes ago, fast8 said: Τους χρεώνει ή όχι το σχέδιο έχει πολλά προβλήματα και για τους μικρούς. Καταρχήν το runtime λειτουργεί ως spyware καταγράφοντας τα install και για τους μικρούς. Δεν είναι εύκολο να δώσεις πρόγραμμα που πρέπει να επικοινωνήσει με μια τρίτη εταιρία πέρα απο τον developer και τον αγοραστή για να δηλώσει αυτόματα τα στοιχεία του υπολογιστή. Θα διαφωνίσω με τον χαρακτηρισμό spyware. Αν δε μιλάμε για ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, intellectual property και λοιπα, πιο ακριβές είναι να μιλάμε για τηλεμετρία. Η τηλεμετρία δεν είναι κάτι καινούργιο και χρησιμοποιείται σε διάφορα industries όπου η πλατφόρμα στην οποία χτίζεται ένα προιόν ή μια υπηρεσία, δεν πληρώνεται "ντούκου", αλλά με ποσοστό επί του τζίρου. Εγώ αν με ρωτάς είμαι πολύ υπερ γιατί αν θέλεις, είναι enabler για τους μικρούς. Μπορείς να ξεκινήσεις να φτιάχνεις ένα παιχνίδι στο γκαράζ σου χωρίς να ρισκάρεις σοβαρό κεφάλαιο. Αν πετύχει το εγχείρημα και κερδοφορήσεις αρκετά, θα πληρώσεις τη πλατφόρμα, ΟΚ. Αν δε πετύχει όμως έχασες μόνο το προσωπικό σου χρόνο. Αν χρειαζόταν να αγοράσεις τη πλατφόρμα πριν καν ξεκινήσεις το development, το ρίσκο θα ήταν υπερβολικά μεγάλο για έναν μικρό developer που θέλει να κάνει το hobby του βιοπορισμό. Στο επίπεδο των τεχνικών δυσκολιών όμως συμφωνώ μαζί σου. Ο μικρός developer πάλι τη πληρώνει με το να προσπαθεί να συμπεριλάβει και να λύσει προβλήματα τηλεμετρίας, αντί να εστιάζει στην εξέλιξη του προϊόντος του. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα