Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η Unity έκλεισε προσωρινά τα γραφεία της στο Σαν Φρανσίσκο και στο Όστιν του Τέξας και ακύρωσε μια συνάντηση προσωπικού έπειτα από απειλές θανάτου, σύμφωνα με το Bloomberg.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια αμφιλεγόμενη αλλαγή στο επιχειρηματικό της μοντέλο. 

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου, οι προγραμματιστές θα χρεώνονται κάθε φορά που κάποιος εγκαθιστά ένα παιχνίδι που έχει δημιουργηθεί με την Unity engine αφού συμπληρώσουν συγκεκριμένα όρια εσόδων ή συνολικών εγκαταστάσεων.

Η απόφαση προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις εναντίον της Unity από όλο τον κλάδο του gaming, με κάποιους να υποστηρίζουν ότι θα πλήξει σημαντικά τους προγραμματιστές, εκδότες και διανομείς. Από τις ομάδες που θα πληγούν περισσότερο είναι όσοι χρεώνουν ένα μικρό ποσό για το παιχνίδι τους, αλλά κυρίως όσους δημιουργούν παιχνίδια freemium τα οποία κάποιος μπορεί να κατεβάσει εντελώς δωρεάν, με τα έσοδα να έρχονται μέσω διαφημίσεων και μικροσυναλλαγών.

Ορισμένα στούντιο, συμπεριλαμβανομένου του δημιουργού του παιχνιδιού Slay the Spire, Mega Crit Games, έχουν δεσμευτεί να μεταφέρουν παιχνίδια που χτίζουν στην Unity εδώ και αρκετά χρόνια σε άλλη μηχανή, εκτός εάν η εταιρεία αναθεωρήσει την απόφασή της. Μάλιστα η εταιρεία αναγνωρίζει τον αντίκτυπο που θα έχει η αλλαγή μηχανής στα χρονοδιαγράμματα παραγωγής των παιχνιδιών, όμως είναι αποφασισμένη για κάτι τέτοιο. 

Η κίνηση της Unity να επιβάλει χρεώσεις στις εγκαταστάσεις παιχνιδιών έρχεται σε μια εποχή που η εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικές πιέσεις. Πρόσφατα απέλυσε το 4% του προσωπικού της καθώς η αξία της μετοχής της έπεσε σημαντικά το 2022. Πολλοί στον κλάδο όμως πιστεύουν ότι η κίνησή της θα πλήξει τους προγραμματιστές και θα ωθήσει περισσότερους προς τον κύριο ανταγωνιστή της, την Unreal Engine της Epic Games.
 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Sad 1
  • Απαντ. 48
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
Quote

Η κίνηση της Unity να επιβάλει χρεώσεις στις εγκαταστάσεις παιχνιδιών έρχεται σε μια εποχή που η εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικές πιέσεις. Πρόσφατα απέλυσε το 4% του προσωπικού της καθώς η αξία της μετοχής της έπεσε σημαντικά το 2022. Πολλοί στον κλάδο όμως πιστεύουν ότι η κίνησή της θα πλήξει τους προγραμματιστές και θα ωθήσει περισσότερους προς τον κύριο ανταγωνιστή της, την Unreal Engine της Epic Games.

η φτώχια φέρνει γκρίνια.. 

Κλασσική περίπτωση οικονομικών προβλημάτων μου μετακινούνται στους πιο κάτω σε μια προσπάθεια να σωθούν αλλά είναι αδιέξοδο. Οι αυξήσεις κόστους χρήσης ανατροφοδοτούν την ύφεση γιατί οι πελάτες φεύγουν και πάει λέγοντας. 

  • Like 4
  • Thanks 2
Δημοσ.

Καταρχάς κατά πόσο αυτό μπορεί να ισχύσει και για τα παλιότερα παιχνίδια; Υπήρχε κάποιο συμφωνητικό που έστω αφήνει κάποιο τέτοιο παράθυρο; Γιατί αν δεν υπάρχει, δύσκολο να εφαρμοστεί. 

Αν τώρα είναι μόνο για τα καινούρια, κανένα developer house δεν θα επενδύσει την εκμάθηση της Unity, και οι περισσότεροι αναγκαστικά θα πάνε σιγά σιγά σε αλλαγή μηχανής. 

Γιατί ναι μεν υπάρχουν κάποια games μεγαθήρια που οι devs τους βγάζουν χρήματα (χωρίς να σημαίνει ότι θέλουν να πληρώνουν τα καπρίτσια της unity ξαφνικά), αλλά υπάρχουν και χιλιάδες άλλα με πολύ μικρότερα έσοδα ή και καθόλου, που εκεί τα game houses κυριολεκτικά καλύτερα να τα κατεβάσουν τελείως απτά app stores μέχρι να μεταβούν σε άλλη μηχανή.

Δημοσ.

Αναμενόμενο από τη στιγμή  που ανακοίνωσαν  ότι  θα χρεώνει τους developers καθε φορά  που θα γίνεται install ένα παιχνίδι τους

Μιλάμε για τραγική πολιτική άσε που είναι και χαλί μαύρο σαν μηχανή γραφικών 

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, 6xXx6 είπε

Αναμενόμενο από τη στιγμή  που ανακοίνωσαν  ότι  θα χρεώνει τους developers καθε φορά  που θα γίνεται install ένα παιχνίδι τους

Μιλάμε για τραγική πολιτική άσε που είναι και χαλί μαύρο σαν μηχανή γραφικών 

Χάλι δεν είναι. Οκ δεν είναι unreal, αλλά χάλι δεν είναι. Τραγική είναι η πολιτική της, συμφωνώ.

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είναι περισσότερο πολύπλοκο από αυτό που αναφέρει το άρθρο. Δεν είναι μόνο το αυξημένο κόστος για τους developers


•    Για να ξέρει η unity πόσα install έχει το παιχνίδι, το runtime θα στέλνει δεδομένα του καταναλωτή πίσω στην εταιρεία. Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν θα είναι ευχαριστημένοι με αυτό, οπότε θα αποφεύγουν unity παιχνίδια, ακόμα και τα offline, όπως κάνουν τόσοι με τα DRM. Στην πραγματικότητα είναι ένα DRM ακόμα και για free παιχνίδια.
•    Ακόμα και αν ο developer σταματήσει να έχει το παιχνίδι προς πώληση, όσοι το έχουν στο steam ή σε άλλη πλατφόρμα, θα μπορούν να το κατεβάσουν και ο developer θα πληρώνει για παιχνίδι που δεν πουλάει πλέον.
•    Αν σε κάποιους χρήστες δεν αρέσει κάποιο παιχνίδια για τους δικούς τους λόγους (πχ μέτρια ποιότητα, ακτιβισμός κτλ), μπορούν να το κάνουν install ξανα και ξανά, ακόμα και με scripts και VM, μέχρι να γονατίσουν τον developer. Το ίδιο και οι ανταγωνιστές.
•    Οι publishers θα αποφεύγουν να προωθούν παιχνίδια σε unity, γιατί μπορεί να έρθει ο λογαριασμός και σε αυτούς αν τέτοια είναι η συμφωνία με τους developers (πχ εκτός από την διανομή, το χρηματοδότησαν και τους ανήκει).
•    Υπάρχουν developers που αναπτύσσουν για χρόνια ένα παιχνίδι με ένα οικονομικό πλάνο και τους χαλάνε όλο τον σχεδιασμό για την τιμολόγηση και το μοντέλο χρηματοδότησης.

Γενικά τα κάνανε θάλασσα. H Unity πρόδωσε τους indie developers και θα υπάρξει τεράστιο κύμα φυγής, όχι μόνο προς unreal, αλλά και προς godot. Η ειρωνεία, μέχρι και πριν λίγο στα selling points έναντι του ανταγωνισμού είχαν την απλότητα στις χρεώσεις.
 

Επεξ/σία από fast8
  • Like 18
  • Thanks 1
Δημοσ.

Πωπω. Ευτυχώς δεν παίζω παιχνίδια εκτός από το Zelda στο switch. 

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, Raptor84 είπε

Πωπω. Ευτυχώς δεν παίζω παιχνίδια εκτός από το Zelda στο switch. 

Πω πω πραγματικά σώθηκες από μεγάλη καταστροφή 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, 6xXx6 είπε

άσε που είναι και χαλί μαύρο σαν μηχανή γραφικών 

Σίγουρα δεν είναι Unreal ή Anvil ή ακόμα και RedEngine, αλλά κάποια παιχνίδια που πούλησαν κυρίως λόγω gameplay και πρωτοτυπίας την χρησιμοποιούν.

Επεξ/σία από svartevarg
Δημοσ.
2 hours ago, 6xXx6 said:

Αναμενόμενο από τη στιγμή  που ανακοίνωσαν  ότι  θα χρεώνει τους developers καθε φορά  που θα γίνεται install ένα παιχνίδι τους

Αναμενόμενο τί ήταν, το να δέχονται απειλές για τη ζωή τους;

Υπαρχουν δικαστήρια να αποφασίσουν υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς.

Αλλά όχι και αναμενόμενο να δέχεται ο οποιοσδήποτε απειλές…

2 hours ago, fast8 said:

Είναι περισσότερο πολύπλοκο από αυτό που αναφέρει το άρθρο. Δεν είναι μόνο το αυξημένο κόστος για τους developers


•    Για να ξέρει η unity πόσα install έχει το παιχνίδι, το runtime θα στέλνει δεδομένα του καταναλωτή πίσω στην εταιρεία. Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν θα είναι ευχαριστημένοι με αυτό, οπότε θα αποφεύγουν unity παιχνίδια, ακόμα και τα offline, όπως κάνουν τόσοι με τα DRM. Στην πραγματικότητα είναι ένα DRM ακόμα και για free παιχνίδια.
•    Ακόμα και αν ο developer σταματήσει να έχει το παιχνίδι προς πώληση, όσοι το έχουν στο steam ή σε άλλη πλατφόρμα, θα μπορούν να το κατεβάσουν και ο developer θα πληρώνει για παιχνίδι που δεν πουλάει πλέον.
•    Αν σε κάποιους χρήστες δεν αρέσει κάποιο παιχνίδια για τους δικούς τους λόγους (πχ μέτρια ποιότητα, ακτιβισμός κτλ), μπορούν να το κάνουν install ξανα και ξανά, ακόμα και με scripts και VM, μέχρι να γονατίσουν τον developer. Το ίδιο και οι ανταγωνιστές.
•    Οι publishers θα αποφεύγουν να προωθούν παιχνίδια σε unity, γιατί μπορεί να έρθει ο λογαριασμός και σε αυτούς αν τέτοια είναι η συμφωνία με τους developers (πχ εκτός από την διανομή, το χρηματοδότησαν και τους ανήκει).
•    Υπάρχουν developers που αναπτύσσουν για χρόνια ένα παιχνίδι με ένα οικονομικό πλάνο και τους χαλάνε όλο τον σχεδιασμό για την τιμολόγηση και το μοντέλο χρηματοδότησης.

Γενικά τα κάνανε θάλασσα. H Unity πρόδωσε τους indie developers και θα υπάρξει τεράστιο κύμα φυγής, όχι μόνο προς unreal, αλλά και προς godot. Η ειρωνεία, μέχρι και πριν λίγο στα selling points έναντι του ανταγωνισμού είχαν την απλότητα στις χρεώσεις.
 

Ανέφεραν και καλά ότι θα μετράνε τα installs μόνο σε διαφορετικά devices ώστε να αποφύγουν αυτό που λες με τα spam installs. Όπου εκεί αν ήθελα εγώ έφτιαχνα bots να κάνουν spam installs για να γονατίζω με 1000000000 installs τον κάθε dev. 

Πέρα των indie developers, προδίδουν και μεγάλους game devs. Το Pokémon Go για παράδειγμα έχει φτιαχτεί με Unity, Pillars of eternity επίσης, όπως και το Hearthstone της Blizzard.

Σίγουρα αυτά τα megabrands μπορούν να απορροφήσουν τα 0.20$ ανά install που συζητάμε, αλλά και πάλι είναι μονομερής αλλαγή ενός συμφωνητικού. Προσωπικά και χωρίς φυσικά να έχω δει τα license terms (τα οποία είναι online για όποιον ενδιαφέρεται), δε βλέπω πως είναι δυνατόν να περάσει στο δικαστήριο αυτό για τα ήδη published games.

Θα πάει τώρα κόντρα το νομικό τμήμα της «κάποιας Unity», με το αντίστοιχο της Blizzard που θα συνοδεύεται από καμία 15αρια άλλα νομικά τμήματα άλλων εταιρειών

Οκ, θα έχει πλάκα αυτό, να δούμε πως θα εξελιχθεί. 

  • Like 3
  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...