Vagosman Δημοσ. 22 Ιανουαρίου Δημοσ. 22 Ιανουαρίου Αν μείνεις στα ορια της τασης του ινβερτερ, αν υπάρξουν παραπάνω ampere το ινβερτερ θα τα κοψει. Για να γινει αυτο βέβαια θα πρέπει να είναι πολύ υπερδιαστασιολογημένο η μια πολυ ηλιολουστη και κρύα μέρα. Γενικά αξίζει κάποιος να εχει 10% πάνω σε πανελ απο το ινβερτερ. Πολύ καλύτερη συμπεριφορά σε χαμηλότερα φορτία, συννεφιές κτλ
DimitrPa Δημοσ. 22 Ιανουαρίου Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 49 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Για την αναθεώρηση κάνεις μία αίτηση και τέλος. Δεν καταλαβαίνω πού είναι το πρόβλημα. Ούτε κοστίζει ούτε έχει κόπο. Άσε την εκεί και όποτε απαντήσουν. Για τον ινβερτερ αν δεν χωράει τα έξτρα πάνελ τότε είναι ένα θέμα. Προσωπικά επειδή είχα υπολογίσει την αγορά ηλεκτρικού/PHEV έβαλα 4.3kwp πάνελ σε 6άρι (αν και 5άρι υπολόγιζα) ινβερτερ. Απο 5άρι πήγα σε 6άρι γιατί δεν υποστήριζε το full backup και ήταν μικρή η διαφορά. Ακόμα και την πέργκολα που θα μπούν έχω υπολογίσει και τώρα μένει να δώ αν αξίζει η αγορά ηλεκτρικού! Οπότε για να κάνω επαύξηση θα πληρώσω μόνο τα έξτρα πάνελ συν ότι ζητήσει ο μηχανικός. Εδώ για παράδειγμα ο 4άρης ινβερτερ έχει μέγιστο 6kw peak. Δές τον δικό σου τί υποστηρίζει και επιβεβαίωσε αυτά που λέω με το μηχανικό (μήν λέω μλκιες!). Fronius Symo GEN24 4.0 Plus Δεν ξέρω αν κάποιος προσθέσει 1-2 πάνελ αν τον πάρουν χαμπάρι και αν του πούν τίποτα. Τα οποία 99% θα τα χωράει ο υπάρχων ινβερτερ. EDIT: Τυχαίο λινκ που επιβεβαιώνει ότι δεν χάνουν και την εγγύηση τους με το oversize SE_CER_Oversizing_Fronius_Primo_3.0-1_-_8.2-1_EN.pdf 700 W πανελ κοστίζουν < 300 Ευρώ και τα δυο μαζί.. Πάνω από 5 kWp σε 1φ δεν επιτρέπεται. Δεν υπάρχει πρόβλημα στο overpanelling, εάν δεν υπερβαίνει τη μέγιστη τάση ανά string, του MPPT, αλλά όπως ειπώθηκε, πολύ σωστά, η σύμβαση αναφέρει kWp των πάνελ και η όποια αλλαγή φέρει λύση της σύμβασης, αν το βρουν (με την τηλεμετρηση, ανά τέταρτο, δεν είναι και απίθανο) + δεν είναι σίγουρο εάν το net metering χωρίς μπαταρία θα ισχύει σε λίγο και η όποια αναθεώρηση θα μπορεί να γίνει, χωρίς προσθήκη μπαταριών. Το PHV μου γλιτώνει > απο 2.500 Ευρω το χρόνο σε καύσιμο (20.000 km/χρόνο), εάν κάνεις πολλά χιλιόμετρα αξίζει.
teodor_ch Δημοσ. 22 Ιανουαρίου Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 3Φ έχω με μπαταρίες τώρα που το λές δε ξέρω εάν επιτρέψουν επαύξηση σε περίπτωση κορεσμού του δικτύου έχει αρκετό χώρο βέβαια ακόμα και δε νομίζω τα 1-2kw μου να το μπουκώσουν πάντως υπάρχει ρύθμιση στον fronius για export limitation οπότε μπορεί κάποιος να κόψει τις κορυφές παραγωγής για να κρύψει τυχόν προσθήκη πανελ σε περίπτωση που δεν επιτρέψουν αναθεώρηση Κάνω λίγα χιλιόμετρα ~7500-9000 το χρόνο για αυτό το σκέφτομαι ακόμα. Χαζεύω το tesla model 3 που βγαίνει 35000 με το Κινούμαι Ηλεκτρικά γιατί η αλήθεια είναι ότι βγαίνει αρκετά φθηνό. Τα PHEV ξεφεύγουν και δικαιολογούνται μόνο εάν χρειάζεσαι συχνά το όφελος της αυτονομίας της βενζίνης. Είχαν κάνει συγκριτικό στην Αγγλία και είναι η οικονομικότερη λύση μόνο όταν το δουλεύεις αρκετά σαν σκέτο EV. Θα ήταν η πρώτη μου επιλογή αλλά υπάρχει η επιδότηση και αλλάζει τα δεδομένα.
Feigen Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) 10 ώρες πριν, DimitrPa είπε Μάλλον δεν έχει sim ο μετρητής του Φ/Β. Τις μετρήσεις τις δείχνει ως "πιστοποιημένες"? Μετρητή αέργων έχουν οι "ωριαίοι" μετρητές, που έχουν πολύ μεγάλες χρεώσεις στις ρυθμιζόμενες (δες τιμοκατάλογο ΔΕΗ). Πόσα kWp είναι το Φ/Β και πόσα kVA η παροχή? τις μετρησεις τις βγαζει μονο ως MH πιστοποιημενες. 7 kWp ειναι το φωτοβολταικο με 10αρα μπαταρια και 25kva παροχη. Ο μετρητης του φ/β εχει καρτα sim και τον ειχαν ελεγξει κατα την ενεργοποιηση. Απ το application βλεπω τελικα και την παραγομεμη ενεργεια που δεν μου την εδειχνε το site. Αρα προφανως λειτουργει οκ η sim του netmetering μετρητη. Πρεπει να ρωτησω στη δεη αν χρεωνομαι με αυξημενο παγιο ωριαιου μετρητη ή οχι αφου ειναι μη πιστοποιημενες μετρησεις και τι μπορω να κανω στην περιπτωση αυτη? το παγιο του δεδηε ποσο ειναι σε ωριαιο μετρητη? 141euro x25 kva παροχη =3500euro το χρονο? Επεξ/σία 23 Ιανουαρίου από Feigen
DimitrPa Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) 6 ώρες πριν, Feigen είπε τις μετρησεις τις βγαζει μονο ως MH πιστοποιημενες. 7 kWp ειναι το φωτοβολταικο με 10αρα μπαταρια και 25kva παροχη. Ο μετρητης του φ/β εχει καρτα sim και τον ειχαν ελεγξει κατα την ενεργοποιηση. Απ το application βλεπω τελικα και την παραγομεμη ενεργεια που δεν μου την εδειχνε το site. Αρα προφανως λειτουργει οκ η sim του netmetering μετρητη. Πρεπει να ρωτησω στη δεη αν χρεωνομαι με αυξημενο παγιο ωριαιου μετρητη ή οχι αφου ειναι μη πιστοποιημενες μετρησεις και τι μπορω να κανω στην περιπτωση αυτη? το παγιο του δεδηε ποσο ειναι σε ωριαιο μετρητη? 141euro x25 kva παροχη =3500euro το χρονο? Στα 25 kVA και αφού δεν ειναι πιστοποιημένες, δεν είναι ωριαίος, αλλά γιατί βγάζει άεργες; Είχα κάνει αίτημα στο myRAE και μου απάντησαν ότι δεν εχει ενταχθεί, στην αρχή που τα χε κάνει μαντάρα η ΔΕΗ. Δεν χάνεις τίποτε να τους ρωτήσεις, να είσαι κατοχυρωμένος εάν κάνει καμμία πατάτα η ΔΕΗ στον λογαριασμό. 141 x μέσο όρο kVA τις περιόδους αιχμής, αλλά για πολύ μεγάλες παροχές είναι αυτό 8 ώρες πριν, teodor_ch είπε 3Φ έχω με μπαταρίες τώρα που το λές δε ξέρω εάν επιτρέψουν επαύξηση σε περίπτωση κορεσμού του δικτύου έχει αρκετό χώρο βέβαια ακόμα και δε νομίζω τα 1-2kw μου να το μπουκώσουν πάντως υπάρχει ρύθμιση στον fronius για export limitation οπότε μπορεί κάποιος να κόψει τις κορυφές παραγωγής για να κρύψει τυχόν προσθήκη πανελ σε περίπτωση που δεν επιτρέψουν αναθεώρηση Κάνω λίγα χιλιόμετρα ~7500-9000 το χρόνο για αυτό το σκέφτομαι ακόμα. Χαζεύω το tesla model 3 που βγαίνει 35000 με το Κινούμαι Ηλεκτρικά γιατί η αλήθεια είναι ότι βγαίνει αρκετά φθηνό. Τα PHEV ξεφεύγουν και δικαιολογούνται μόνο εάν χρειάζεσαι συχνά το όφελος της αυτονομίας της βενζίνης. Είχαν κάνει συγκριτικό στην Αγγλία και είναι η οικονομικότερη λύση μόνο όταν το δουλεύεις αρκετά σαν σκέτο EV. Θα ήταν η πρώτη μου επιλογή αλλά υπάρχει η επιδότηση και αλλάζει τα δεδομένα. πονοκέφαλος, εάν θες να πας κανα ταξίδι και εάν χρειάζεται κανα ανταλλακτικό το Tesla και για λίγα km δεν αποσβένεις, βέβαια περί ορέξεως … Επεξ/σία 23 Ιανουαρίου από DimitrPa
teodor_ch Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Πλεόνασμα 1000kWh το χειμώνα!!! Το καλοκαίρι τί θα γίνεται? Και οι δικές μου μετρήσεις δεν είναι πιστοποιημένες. Να τους στείλω εμαιλ στον ΔΕΔΔΗΕ? Για το τεσλα αν και οφφτοπικ στα ταξίδια που πάμε συνήθως δεν κάνουμε περισσότερα χλμ απο όσα φτάνει η αυτονομία (Ελληνικά νησιά) και αν τύχει να χρειαστούμε περισσότερη αυτονομία είτε θα νοικιάσουμε είτε θα ψαχτούμε για φορτιστή. Είμαστε Κρήτη οπότε αντί να πληρώσουμε το καράβι θα τα δώσουμε στο νοίκι και δεν θα έχει μεγάλη επιβάρυνση. Το plug in όταν ξεφύγεις απο την αυτονομία του ηλεκτρικού καταναλώνει αρκετά περισσότερο απο ένα απλό υβριδικό. Το ίδιο και το ηλεκτρικό γίνεται πανάκριβο αν χρειαστείς φόρτιση εκτός σπιτιού.
DimitrPa Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) 49 λεπτά πριν, teodor_ch είπε Πλεόνασμα 1000kWh το χειμώνα!!! Το καλοκαίρι τί θα γίνεται? Και οι δικές μου μετρήσεις δεν είναι πιστοποιημένες. Να τους στείλω εμαιλ στον ΔΕΔΔΗΕ? Για το τεσλα αν και οφφτοπικ στα ταξίδια που πάμε συνήθως δεν κάνουμε περισσότερα χλμ απο όσα φτάνει η αυτονομία (Ελληνικά νησιά) και αν τύχει να χρειαστούμε περισσότερη αυτονομία είτε θα νοικιάσουμε είτε θα ψαχτούμε για φορτιστή. Είμαστε Κρήτη οπότε αντί να πληρώσουμε το καράβι θα τα δώσουμε στο νοίκι και δεν θα έχει μεγάλη επιβάρυνση. Το plug in όταν ξεφύγεις απο την αυτονομία του ηλεκτρικού καταναλώνει αρκετά περισσότερο απο ένα απλό υβριδικό. Το ίδιο και το ηλεκτρικό γίνεται πανάκριβο αν χρειαστείς φόρτιση εκτός σπιτιού. Είναι από το καλοκαίρι (είχα περίπου 2,5 MWh και μου τις τρώει η αντλία θερμότητας και το PHV το χειμώνα). Μπα..To PHV μου έχει κατανάλωση <3,5 ltr/100km σε ταξίδι, χωρίς φόρτιση. Το HV που είχα για 15+ χρόνια (310.000 km) είχε κατανάλωση 4,5 ltr/100km σε ταξίδι. (Prius και τα δύο). Είναι οικονομικότερο δηλαδή να βάλω βενζίνη στο ταξίδι, από το να φορτίσω στο δρόμο. Ειδικά τα Τesla έχουν τρελές καταναλώσεις, διπλάσιες από τις 10-13 kWh που έχουν τα PHV, λόγω βάρους της μεγάλης μπαταρίας, αλλά θα βελτιωθούν κάποια στιγμή και αυτά. Υπάρχουν άλλα EV με χαμηλή κατανάλωση. Δεν χάνεις τίποτε, αλλά αφού δεν έχεις άεργες είναι απίθανο να σε χουν εντάξει στους ωριαίους. Επεξ/σία 23 Ιανουαρίου από DimitrPa
teodor_ch Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Είσαι τελείως διαφορετική περίπτωση με περισσότερα απο τα διπλά χιλιόμετρα ανα έτος απο εμένα! Πολύ καλή επιλογή το Prius είχα δεί και αυτό το βίντεο αλλά η toyota θα έχει κάνει τα δικά της
Feigen Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Οι λογαριασμοι καθε πότε έρχονται? Για 4μηνο? Δε βγάζουν καθολου έναντι?
DimitrPa Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 9 λεπτά πριν, Feigen είπε Οι λογαριασμοι καθε πότε έρχονται? Για 4μηνο? Δε βγάζουν καθολου έναντι? Τον πρώτο μου τον έστειλε η ΔΕΗ σε 13 μήνες, αφού τους έπρηξα στα αιτήματα. Τον Αυγ΄23 με πήραν τηλ. ότι θα στέλνουν κάθε μήνα. Βγάλαν 3, ο πρώτος λάθος, τον διόρθωσαν, αφού τους το πα και τώρα μου στειλαν μετά από 3,5 μήνες, γιατί λέει δεν έστελνε λέει ο μετρητής του Φ/Β δεδομένα, ενώ τα δεδομένα τα βλέπω μέσα στο app το δικό τους ?!?!!
doomnx Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2 ώρες πριν, DimitrPa είπε Για τους φίλους που το ζήτησαν. Εγώ δεν καταλαβαίνω. Γιατί δεν φαίνεται η παραγωγή σου στις χρεώσεις;
DimitrPa Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 1 ώρα πριν, teodor_ch είπε Είσαι τελείως διαφορετική περίπτωση με περισσότερα απο τα διπλά χιλιόμετρα ανα έτος απο εμένα! Πολύ καλή επιλογή το Prius είχα δεί και αυτό το βίντεο αλλά η toyota θα έχει κάνει τα δικά της Ενδιαφέρον τεστ. Τον γιαπωνέζο δεν τον συγκρίνω με την πολύ πρόσφατη στα υβριδικά KIA, βέβαια, ούτε με την Honda, που δεν τα κατάφερε καλά, αν καιασχολήθηκε από παλιά. Λογικά, το ίδιας γενιάς HV θα έχει χαμηλότερη κατανάλωση από το PHV, αφού είναι ελαφρύτερο, αλλά, το PHV μπορεί και αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια στις κατηφόρες ή στα φρεναρίσματα και αν φορτίζεις από Φ/Β το κόστος είναι από 0 € (με ταυτοχρονισμό) έως 0,046 €/kWh σήμερα στην Ελλάδα. Η διαφορά των 5-6.000 Ευρώ αποσβένεται σε 2-3 χρόνια, εάν κάνεις πολλά km καθημερινά, στο όριο της αυτονομίας του. 4 λεπτά πριν, doomnx είπε Εγώ δεν καταλαβαίνω. Γιατί δεν φαίνεται η παραγωγή σου στις χρεώσεις; Δεν χρεώνεται η παραγωγή. Παλαιότερα χρέωναν ΥΚΩ στην παραγωγή, τώρα οι ΥΚΩ χρεώνονται στην απορροφούμενη ενέργεια μόνο. 1
doomnx Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) 42 λεπτά πριν, DimitrPa είπε Δεν χρεώνεται η παραγωγή. Παλαιότερα χρέωναν ΥΚΩ στην παραγωγή, τώρα οι ΥΚΩ χρεώνονται στην απορροφούμενη ενέργεια μόνο. Η ενέργεια που εγχέεις και αφαιρείται, δεν έπρεπε να φαίνεται; Επεξ/σία 23 Ιανουαρίου από doomnx
DimitrPa Δημοσ. 23 Ιανουαρίου Δημοσ. 23 Ιανουαρίου (επεξεργασμένο) 43 λεπτά πριν, doomnx είπε Η ενέργεια που εγχέεις και αφαιρείται, δεν έπρεπε να φαίνεται; Επιστρέφει στο δίκτυο και αυξάνει το πλεόνασμα. Αφαιρείται όταν η κατανάλωση > παραγωγή μειώνοντας το πλεόνασμα. https://helapco.gr/xoorigle/2023/11/HELAPCO_Self_Consumption.pdf Επεξ/σία 23 Ιανουαρίου από DimitrPa 1 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα