achilles_g_ Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Εδώ καινούργια αυτοκίνητα σε τέτοιες συνθήκες μπορούν να ζοριστούν και να χρειαστεί φόρα...
Joshua21 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 8 hours ago, lary7 said: Όλα ειναι θέμα στροφών της μηχανής, πρέπει να ξεκινήσεις απότομα σπινιάροντας τις ρόδες μέχρι να πιασει πρόσφυση και οι στροφές να είναι πάνω απο 3000. Καλύτερα να φαγωθούν ελάχιστα τα λάστιχα παρά ο συμπλέκτης. Έχω ανέβει αντίστοιχη ανηφόρα με νοικιασμένο Matiz, εκεί ήταν ακόμα χειρότερα. Μια χαρά μοτεράκι έχει το aygo απλά επιναι 12βάλβιδο και βγάζει την ροπή ψηλα οπότε εκει πρέπει να το κρατήσεις . Βασικά το Matiz βγάζει τη μέγιστη ροπή σε υψηλότερες στροφές από ότι το Aygo, 4.600 αντί 4.400. Το Matiz όμως είναι πιο ελαφρύ, και το κυριότερο έχει πιο κοντές σχέσεις στο κιβώτιο.
geopro Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Συγγνώμη αν έχει διευκρινιστεί αλλά πρέπει να ξέρουμε για ποια ακριβώς κλίση μιλάμε. Πάντως δεν είναι ασυνήθιστο να υπάρξει μεγάλη δυσκολία εκκίνησης ειδικά στην περίπτωση που τα κυβικά είναι λίγα και δεν υπάρχει η δυνατότητα να έχουμε πάρει "φόρα" Αν έχει σταθεροποιηθεί η πρόσφυση και ο κινητήρας είναι στην ροπή του τότε το αυτοκίνητο ανεβαίνει, πρίν όμως γίνουν αυτά και εκκινούμε από θέση στάσης τότε ναι είναι "ζόρι" Αυτές είναι οι δυσκολίες των μικρών κυβικών. Δεν έχει σημασία μόνο η ιπποδύναμη αλλά και σε ποιες στροφές εμφανίζεται καθώς και η ροπή. 1
lary7 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 1 ώρα πριν, Joshua21 είπε Βασικά το Matiz βγάζει τη μέγιστη ροπή σε υψηλότερες στροφές από ότι το Aygo, 4.600 αντί 4.400. Το Matiz όμως είναι πιο ελαφρύ, και το κυριότερο έχει πιο κοντές σχέσεις στο κιβώτιο. To 1000ρι του Aygo είναι καλύτερο μοτέρ,αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις θέλει το πόδι στο πάτωμα αν αφήσεις το γκάζι επειδή ξεκίνησες θα σβήσει. Στο Ματίζ είχαμε μαζευτεί ουρά πίσω απο μια κοπέλα σε γνωστή απότομη ανηφόρα. Αφού είχε βγάλει καπνούς ο συμπλέκτης της, είχε την φαεινή ιδέα "μπορείτε να μας σπρώξετε λίγο", εκεί εφάρμοσα την γνωστή εντυπωσιακή τακτική και το ξεκόλλησα.
Pa0ki Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Εγώ πάντως φίλε σε νιώθω γιατί έχω βρεθεί σε αντίστοιχο σκηνικό Είχα νοικιάσει ένα σάπιο punto από Θεσσαλονίκη για Λευκάδα και πίσω, το οποίο πρέπει να είχε κάποιο πρόβλημα αφού δεν τραβούσε καθόλου. Ακόμη και στην εθνική όπου είχε λίγη κλίση, έπρεπε να κατεβάζω ταχύτητα γιατί έπεφταν τραγικά οι στροφές του. Γενικά μια βδομάδα μου έβγαλε την πίστη. Πηγαίνοντας λοιπόν για πόρτο κατσίκι, κατεβαίνω μια ημικυκλική κατηφόρα (μονόδρομος) και όταν είδα στην άλλη πλευρά το μονόδρομο που ανεβαίνει πίσω, ήμουν σίγουρος ότι θα παιχτεί μαλακία. Όντας λοιπόν ψιλιασμένος στο γυρισμό, μάζεψα όσο περισσότερα χιλιόμετρα μπορούσα....κατέβασα δευτέρα....κατέβασα πρώτη....και το γαμήδι με άφησε στα 2/3 της διαδρομής. Εκεί ψιλοπανικοβλήθηκα και το μόνο που ήθελα ήταν να εξαφανιστώ, για να μη μαζευτούν 2-3 αμάξια πίσω μου. Οπότε έβαλα όπισθεν και πίσω Για να μην πολυλογώ, καλά που ήταν ένα μαγαζάκι που πουλάει μέλι εκεί δίπλα και μου το ανέβασε ένας μπάρμπας (με χίλια ζόρια κι αυτός), αλλιώς θα το παράταγα εκεί. Πήρα και 3 κιλά μέλι, χαλάλι Στο google maps δεν φαίνεται καλά η κλίση της, ήταν με διαφορά η μεγαλύτερη που βρήκα σε όλο το νησί https://goo.gl/maps/6KJhFhgomcDrMGUG8 2
Joshua21 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 2 hours ago, lary7 said: To 1000ρι του Aygo είναι καλύτερο μοτέρ,αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις θέλει το πόδι στο πάτωμα αν αφήσεις το γκάζι επειδή ξεκίνησες θα σβήσει. Στο Ματίζ είχαμε μαζευτεί ουρά πίσω απο μια κοπέλα σε γνωστή απότομη ανηφόρα. Αφού είχε βγάλει καπνούς ο συμπλέκτης της, είχε την φαεινή ιδέα "μπορείτε να μας σπρώξετε λίγο", εκεί εφάρμοσα την γνωστή εντυπωσιακή τακτική και το ξεκόλλησα. Το Aygo καλύτερο είναι μόνο αν κοιτάς τα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης και ροπής, στην πράξη όμως σε δύσκολες ανηφόρες το Matiz τα πάει καλύτερα. Η εμπειρία που περιγράφεις δείχνει ότι το Matiz μια χαρά μπορούσε να βγάλει την ανηφόρα, απλά η κοπέλα ήταν είτε άπειρη είτε ανεπίδεκτη μαθήσεως.
The_Judas Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) μόνο με 1η ανεβαίνω σε τέτοιες ανήφορες και σανίδωμα στο γκαζι. το πρόβλημα είναι αν χρειαστεί να σταματήσεις.. Επεξ/σία 26 Αυγούστου 2023 από The_Judas
Joshua21 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 7 minutes ago, The_Judas said: μόνο με 1η ανεβαίνω σε τέτοιες ανήφορες και σανίδωμα στο γκαζι. το πρόβλημα είναι αν χρειαστεί να σταματήσεις.. Αν χρειαστεί να σταματήσεις η λύση είναι απλή, ξαναπαίρνεις φόρα (έτσι έκανε και ο ts).
The_Judas Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) 7 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Αν χρειαστεί να σταματήσεις η λύση είναι απλή, ξαναπαίρνεις φόρα (έτσι έκανε και ο ts). μια φορά που χρειάστηκε γύρισα το αυτοκίνητο λιγο διαγώνια προς τον δρόμο και έτσι πήρε πιο εύκολα μπρος. δεν είναι πάντα εύκολο να γυρίσεις πίσω Επεξ/σία 26 Αυγούστου 2023 από The_Judas
Joshua21 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) Πάρτε CVT να σωθείτε Επεξ/σία 26 Αυγούστου 2023 από Joshua21 1
mindreader Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Μέλος Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 16 hours ago, bill_zaf said: Το θεμα σου δεν ειναι η δυναμη του κινητηρα, το θεμα σου ειναι το antispin, αν το ξεκινας τερμα ,στο πρωτο σπιναρισμα επεμβαίνει το antispin η traction αναλογα τι εχει, κ του ριχνει την ιπποδύναμη για να ξαναβρει προσφυση,με το ριξιμο των στροφων βγαινεις απο την μεγιστη ροπη του οποτε χαμηλωνουν οι στροφες μεχρι που σβηνει. Αν το εκανες με την οπισθεν θα ανεβαινε γιατι σπιναρει πιο δυσκολα λόγω προφορτισης των τροχων αρα θα εχει κ καλυτερη πρόσφυση. Την επομενη φορα θα απενεργοποιεις το traction κ θα ανεβαινεις με λιγο φθορα στα λαστιχα παραπανω απο το σπιναρισμα.λογικα θα προσεξες οτι κατα την προσπάθεια να ανεβεις ,αναβοσβηνε ενα κιτρινο λαμπακι στο ταμπλώ Λες οτι επρεπε να κανω off το traction; Θα βοηθουσε; Βεβαια λεει για dirt, snow κλπ Εδω η σελιδα απο το manual του aygo 16 hours ago, dsvee said: Δεν ξέρω αν θα βοηθούσε αν υπάρχει πρόβλημα ροπής, αλλά εγώ θα προσπαθούσα να παίξω με συμπλέκτη και γκάζι. Βρίσκεις το σημείο συμπλεξης να μην φεύγει πίσω και σταδιακά πατάς παραπάνω γκάζι να αρχίσει να κινείται ομαλά χωρίς σπινιαρισμα, ενώ ταυτόχρονα αφήνεις περισσότερο συμπλέκτη. Αν το δεις και αρχίζει να σπινιαρει πατάς λιγο περισσότερο συμπλέκτη και αφήνεις λίγο γκάζι. Αν σε πιάσει πανικός έχεις την τάση να πατήσεις τέρμα το γκάζι και μάλλον ή θα αρχίσει να σπινιαρει ή θα σβήσει. Έτσι σιγά σιγά ανεβάζεις ταχύτητα και στροφές Το δοκιμασα. Δεν προλαβε να σπινιαρει ιδιαιτερα απο οσο θυμαμαι. Και αυτο γιατι εσβηνε. Ακουγες τερμα γκαζι, να λες θα ξυπνησω ολο το χωριο πρωινιατικα και τι μου φταιει, και τελικα οταν αφηνα το συμπλεκτη για να τα δωσει στο γκαζι, δεν τα εδινε, μετα απο λιγο εσβηνε. 1 hour ago, Pa0ki said: Εγώ πάντως φίλε σε νιώθω γιατί έχω βρεθεί σε αντίστοιχο σκηνικό Είχα νοικιάσει ένα σάπιο punto από Θεσσαλονίκη για Λευκάδα και πίσω, το οποίο πρέπει να είχε κάποιο πρόβλημα αφού δεν τραβούσε καθόλου. Ακόμη και στην εθνική όπου είχε λίγη κλίση, έπρεπε να κατεβάζω ταχύτητα γιατί έπεφταν τραγικά οι στροφές του. Γενικά μια βδομάδα μου έβγαλε την πίστη. Πηγαίνοντας λοιπόν για πόρτο κατσίκι, κατεβαίνω μια ημικυκλική κατηφόρα (μονόδρομος) και όταν είδα στην άλλη πλευρά το μονόδρομο που ανεβαίνει πίσω, ήμουν σίγουρος ότι θα παιχτεί μαλακία. Όντας λοιπόν ψιλιασμένος στο γυρισμό, μάζεψα όσο περισσότερα χιλιόμετρα μπορούσα....κατέβασα δευτέρα....κατέβασα πρώτη....και το γαμήδι με άφησε στα 2/3 της διαδρομής. Εκεί ψιλοπανικοβλήθηκα και το μόνο που ήθελα ήταν να εξαφανιστώ, για να μη μαζευτούν 2-3 αμάξια πίσω μου. Οπότε έβαλα όπισθεν και πίσω Για να μην πολυλογώ, καλά που ήταν ένα μαγαζάκι που πουλάει μέλι εκεί δίπλα και μου το ανέβασε ένας μπάρμπας (με χίλια ζόρια κι αυτός), αλλιώς θα το παράταγα εκεί. Πήρα και 3 κιλά μέλι, χαλάλι Στο google maps δεν φαίνεται καλά η κλίση της, ήταν με διαφορά η μεγαλύτερη που βρήκα σε όλο το νησί https://goo.gl/maps/6KJhFhgomcDrMGUG8 Χαιρομαι που με νιωθεις! Πορτο κατσικι, επειδη ειχε κ@λοδρομο και γινονταν πανικος, ενα φεγγαρι που εμενα Λευκαδα, πηγαινα στις 9 το πρωι! Ξυπνημα στις 8 στην πολη, για να ειμαι 9.30 εκει κατω. Στις 11 εφευγα. Ερχονταν οι ορδες των αυτοκινητων, σε ενα δρομακι της πλακας! Φρικη! Οχι να εχεις και αμαξι ετοιμο να σε παρατησει, τρελα! --- Η κλιση του δρομου που προσπαθησα να ανεβω, στο χωριο, ηταν σχεδον 1,5 φορα (να μην πω διπλασια), απο το δρομο που δειχνεις στη Λευκαδα. 56 minutes ago, The_Judas said: μόνο με 1η ανεβαίνω σε τέτοιες ανήφορες και σανίδωμα στο γκαζι. το πρόβλημα είναι αν χρειαστεί να σταματήσεις.. Ακριβως. Αντε να πω και λιγη συνεχεια, δεν εχει ιδιαιτερο ενδιαφερον. Αφου καταφερα και ανεβηκα στο δρομο-υψωμα, επειτα απο την συμβουλη του συγχωριανου, μολις πηρα λιγο ισωμα ακριβως μετα την ανηφορα, καταμεσις στο δρομο ηταν μια μεγαλη πετρα! Παιδια, υπο αλλες συνθηκες, θα σταματουσα να κανω την πετρα στην ακρη του δρομου. Δεν το εκανα. Γι'αυτο σας λεω για πανικο και ιδρωτα. Σε κλασματα δευτερολεπτου λεω μεσα μου, εγω δε σταματαω τωρα ο κοσμος να χαλασει, και οτι θελει ας γινει, και την περασα απο πανω...ακουσα χτυπηματα κατω απο το αμαξι, σταματησα μετα, ειδα δεν 'ετρεχε' τιποτε απο κατω, λεω φτηνα τη γλυτωσα... Ψυχικο τραυμα μου εμεινε μου φαινεται. Γι'αυτο το συζητω εδω, να δω τι καλυτερο μπορει να γινει και αν καπου το χειριστηκα λαθος. 1
Portokalas Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Την έχω πάθει 2 φορές. Την μία στην Κρήτη με νοικιασμένο Chevrolet Spark 1000 κυβικών. Το αμάξι φορτωμένο με 3 άτομα και συμπράγκαλα της παραλίας. Παρκάραμε σε μια παραλία και μετά στο φευγιό, απλά δεν ανέβαινε με τίποτα. Έσβηνε η μηχανή. Κατέβασα τους άλλους 2 κάτω, ανέβηκα την ανηφόρα κι αυτοί προχώρησαν 100 μέτρα με τα πόδια 😂 Άλλη φορά στην Θεσ/νίκη, Άνω Πόλη, με Alfa Romeo 156, 1600κβ. Με φόρα ξεκινάω να ανέβω μια απότομη ανηφόρα και σιγά σιγά το αμάξι αρχίζει να χάνει ταχύτητα ώσπου σταματάει στη μέση της ανηφόρας. Ε τελικά τσούλησα προς τα πίσω με την όπισθεν και πήγα από αλλού. Δεν το πάλεψα καν να ξεκινήσω. Από τότε αποφεύγω όσο γίνεται δρόμους με μεγάλη κλίση. Το επόμενο μου αμάξι θα είναι 1.8 κυβικά τουλάχιστον 😅 2
MauroPaltoudias Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) 2 minutes ago, Portokalas said: Έσβηνε η μηχανή. Κατέβασα τους άλλους 2 κάτω, ανέβηκα την ανηφόρα κι αυτοί προχώρησαν 100 μέτρα με τα πόδια 😂 Εγώ στη θέση σας, θα τους προσπερνούσα χαιρετώντας και δίνοντας ραντεβού απευθείας στο κατάλυμα. Εάν σας ρωτούσαν γιατί δεν σταματήσατε, απλώς θα τους λέγατε ότι υπήρχε κίνδυνος να σβήσει και δεν θέλατε να το ρισκαρετε. 2 minutes ago, Portokalas said: Από τότε αποφεύγω όσο γίνεται δρόμους με μεγάλη κλίση. Το επόμενο μου αμάξι θα είναι 1.8 κυβικά τουλάχιστον 😅 Ή απλώς ας έχει τετρακίνηση. Επεξ/σία 26 Αυγούστου 2023 από MauroPaltoudias 2
cthulhucarbide Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 1 ώρα πριν, MauroPaltoudias είπε Εγώ στη θέση σας, θα τους προσπερνούσα χαιρετώντας και δίνοντας ραντεβού απευθείας στο κατάλυμα. Εάν σας ρωτούσαν γιατί δεν σταματήσατε, απλώς θα τους λέγατε ότι υπήρχε κίνδυνος να σβήσει και δεν θέλατε να το ρισκαρετε. Ή απλώς ας έχει τετρακίνηση. Τι σχέση έχει η τετρακίνηση με το πρόβλημα που περιγράφει ο φίλος? Λέει ότι πήρε φόρα αλλά σιγά σιγά το αμάξι έχανε ταχύτητα μέχρι που έσβησε. Άρα το πρόβλημα ήταν καθαρά ροπής. Μπορεί η άσφαλτος να ήταν καλή εκεί. Εκτός αν θεωρούμε ότι ένα αμάξι που έχει τετρακίνηση θα είναι συνήθως εξοπλισμένο και με πιο δυνατό μοτέρ αλλά όχι απαραίτητα
MauroPaltoudias Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 26 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) 27 minutes ago, cthulhucarbide said: Τι σχέση έχει η τετρακίνηση με το πρόβλημα που περιγράφει ο φίλος? Λέει ότι πήρε φόρα αλλά σιγά σιγά το αμάξι έχανε ταχύτητα μέχρι που έσβησε. Άρα το πρόβλημα ήταν καθαρά ροπής. Μπορεί η άσφαλτος να ήταν καλή εκεί. Δεν μπορώ να κάτσω να σου εξηγήσω τα βασικά, ειλικρινά. Μπορείς να αναζητήσεις πληροφορίες στο διαδίκτυο. Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν άπειρες αναφορές εκεί. Μια συμβουλή μόνο : ξεκίνα από τις διαφορές εμπρόσθιας και οπίσθιας μετάδοσης κίνησης, σε ανηφόρα (απλη φυσική του γυμνασίου είναι). Μετά προχώρα και στην αναγωγή σε τετρακίνηση.... Επεξ/σία 26 Αυγούστου 2023 από MauroPaltoudias 3 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα