mindreader Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Ηταν να το ζησω κι αυτο φετος. Καθε καλοκαιρι...'πιανω τα βουνα', για λιγες μερες, που ελπιζω στο μελλον να μπορεσω να τις κανω περισσοτερες. Το αμαξι μου ειναι ενα ταπεινο toyota aygo χιλιαρι. Δεν εχει προβλημα να με παει, καθως η ασφαλτος ευτυχως φτανει μεχρι το χωριο. Οποιος ξερει απο τετοια απομακρα χωρια και αν ειναι και της αγονης γραμμης, ξερει τι ιδιαιτερη ανηφοροκατηφορα παιζει. Δεν ειναι πρωτη φορα που ανεβοκατεβαινα ραχες και πλαγιες με το αμαξι, αλλα ομως αυτο παντα συνεβαινε εν κινησει. Φετος ομως την πατησα, ή τελωσπαντων το εσωσα με δυσκολια και με τη βοηθεια συγχωριανου, τελευταια στιγμη. Ειχα παρκαρει στη τελος της ανηφορας, κοντα στο σπιτι που εμενα, ευτυχως μες το χωριο. Ηταν βεβαια...κατηφορα οταν πηγα. Οταν θα εφευγα ομως ηταν...ανηφορα. Ξεκινουσα με πρωτη, και το γκαζι τερμα πατημενο. Τσιμεντο κατω σε ολο εκεινο το σημειο του δρομου. Λοιπον, μετα απο λιγα μετρα, το αμαξι εσβηνε! Λεω παει, εδω θα μεινω. Ξανα παλι, δωστου, να εχει ξαναψει το αμαξι, να εχει μυρισει καυσαεριο, παλι σβησιμο πανω στην ανηφορα. Δωστου παλι πισω. Ηταν 7 το πρωι, ειχα ψιλοχαλασει τη γειτονια απο το θορυβο. Βγαινει ενας συγχωριανος, μου λεει 'τι προσπαθεις να κανεις;' και του απαντω 'προσπαθω να φυγω, αλλα δε το βλεπω'. Μου λεει τοτε, 'γυρνα τερμα πισω με οπισθεν και παρε φορα, και ετσι θα καταφερεις να ανεβεις'. Καλα, μη φανταστειτε οτι ειχα να παω στο δρομακι του χωριου και πολυ παραπισω απο το προηγουμενο σημειο αφετηριας μου. Γυρω στα 2 μετρα πιο πισω...τοσο ηταν. Το εκανα ομως, δεν ειχα και αλλη επιλογη. Κανω και το σταυρο μου, και βουρ, δωστου παλι. Μαρσαρισμα, αφηνω χειροφρενο, τερμα γκαζι πρωτη ταχυτητα. Και εν τελει, ετσι την ανεβηκα την ανηφορα. Δεν ξερω αν μου συνεβαινε καπου αλλου αυτο το συμβαν, αν δεν εβγαινε ο χριστιανος να με καθοδηγησει, αν και ποτε θα εφευγα. Οκ, μπορει να ακουγεται και χαζο, αλλα θελω να καταλαβω ακριβως το γιατι, γι'αυτο ανοιξα και το νημα, φυσικα δεν θελω και να το ξαναπαθω. Ειδικος δεν ειμαι, αλλα σκεφτομαι. Οταν αραγε περνω εν κινησει απο τετοιες πολυ αποτομες ανηφορες, παντα με πρωτη ταχυτητα, τις περνώ διχως προβλημα γιατι το αμαξι εχει ηδη 'στροφες' στον κινητηρα; Αυτος ειναι ο λογος, η ελλειψη στροφων, που δεν με αφηνε να την ανεβω, οταν ξεκινησα απο σταση; Ομως (χαζο;), μαρσαρισα πριν αφησω χειροφρενο. Αλλα δεν ειχα και τα δυο ωφελιμα μετρα ακομη. Αυτο βοηθησε τελικα; Εχει να κανει μηπως και με το οτι το αμαξι ειναι ενα ταπεινο χιλιαρι; Φταιει κατι αλλο; Ριξτε φως στην υποθεση! 2 1
bikey77 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Για τι κλίση εδάφους μιλάμε; Δίσκος πλατώ σε τι κατάσταση είναι; Το αμάξι άδειο η φορτωμένο; Φανταζομαι δεν είχες ξεχάσει κανένα a/c η city mode ανοιχτό. Γενικά, θέλει καλή διαχείριση γκάζι συμπλέκτη για να ξεκινήσεις με 0χλμ να ανέβεις απότομη ανηφόρα. Σίγουρα τα λίγα κυβικά δεν βοηθούν αλλά ίσως φταίει κάτι άλλο.
greekfragma Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 να εξασκηθείς περισσότερο στο συγχρονισμό αποσύμπλεξης και χειρόφρενου. 8
mindreader Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Μέλος Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) 6 minutes ago, bikey77 said: Για τι κλίση εδάφους μιλάμε; Δίσκος πλατώ σε τι κατάσταση είναι; Το αμάξι άδειο η φορτωμένο; Φανταζομαι δεν είχες ξεχάσει κανένα a/c η city mode ανοιχτό. Γενικά, θέλει καλή διαχείριση γκάζι συμπλέκτη για να ξεκινήσεις με 0χλμ να ανέβεις απότομη ανηφόρα. Σίγουρα τα λίγα κυβικά δεν βοηθούν αλλά ίσως φταίει κάτι άλλο. Δισκος πλατω: ξερω να σου πω οτι το ειχα παει σε επισημο service της toyota τον Ιουνιο. Οποτε να υποθεσουμε οτι ειναι καλα. a/c κλειστο φυσικα. Αμαξι, ελαφρως φορτωμενο, μη φανταστεις, ενας επιβατης μονο-εγω, και δυο σακβουαγιαζ....thats it. Κλιση εδαφους μεγαλη, δεν ξερω πως αλλιως να σας το πω. Ανεβαινεις ας πουμε αρκετα μετρα υψος, μεσα σε λιγα μετρα δρομου. Βεβαια, εν κινησει αμαξια εχω δει να περνουν στο παρελθον, τωρα ειχει κοπει ο δρομος προς τα πισω, γι'αυτο δεν ειχα και εγω περιθωρια να δοκιμασω κατι καλυτερο, να παω πολυ πισω πισω και να ερθω με...φορα. Τωρα για τη διαχειριση γκαζι συμπλεκτη, πειτε μου. Επεξ/σία 25 Αυγούστου 2023 από mindreader
greekfragma Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 3 minutes ago, mindreader said: Τωρα για τη διαχειριση γκαζι συμπλεκτη, πειτε μου. τι να σου πούμε. το χειρόφρενο το κρατάς σηκωμένο με δύναμη με το χέρι ενώ το κουμπί είναι πατημένο. δίνεις γκάζι μεσαίες προς υψηλές στροφές ώστε να βρίσκεται ο κινητήρας στο μέγιστο ροπής, αφήνεις απότομα συμπλέκτη και κατεβάζεις ταυτόχρονα το χειρόφρενο σε χρόνο κάτω από 0.5δευτερολέπτου. εξάσκηση θέλει να γίνει άμεσα. ούτε δίσκο ζορίζεις ούτε σου σβήνει. το χέρι το κρατάς μόνιμα στο χειρόφρενο αφού κατέβει πλήρως ώστε να το ξανατραβήξεις άμα γίνει στραβή με πολύ φόρα ή σε πάρει πίσω επειδή σου σβησε. 7
Ukforthemoment Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Αμάξι είναι και όχι κατσίκι.Δεν μπορεί να ανέβει ότι κλίση να είναι.Ειδικά αν ξεκινάει πάνω στην ανηφόρα. Αμφιβάλλω αν ήταν καυσαέρια αυτά που μύριζες,μάλλον ο δίσκος άναψε. Πολλές φορές η όπισθεν είναι καλύτερη σε τέτοιες περιπτώσεις. 15
mindreader Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Μέλος Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 5 minutes ago, greekfragma said: τι να σου πούμε. το χειρόφρενο το κρατάς σηκωμένο με δύναμη με το χέρι ενώ το κουμπί είναι πατημένο. δίνεις γκάζι μεσαίες προς υψηλές στροφές ώστε να βρίσκεται ο κινητήρας στο μέγιστο ροπής, αφήνεις απότομα συμπλέκτη και κατεβάζεις ταυτόχρονα το χειρόφρενο σε χρόνο κάτω από 0.5δευτερολέπτου. εξάσκηση θέλει να γίνει άμεσα. ούτε δίσκο ζορίζεις ούτε σου σβήνει. το χέρι το κρατάς μόνιμα στο χειρόφρενο αφού κατέβει πλήρως ώστε να το ξανατραβήξεις άμα γίνει στραβή με πολύ φόρα ή σε πάρει πίσω επειδή σου σβησε. Δεν εχει στροφομετρο.... Ετσι οπως το λες, θελει αν καταλαβαινω καλα, συγχρονισμο και αποτομη κινηση.
ideal09 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 22 λεπτά πριν, mindreader είπε Ηταν να το ζησω κι αυτο φετος. Καθε καλοκαιρι...'πιανω τα βουνα', για λιγες μερες, που ελπιζω στο μελλον να μπορεσω να τις κανω περισσοτερες. Το αμαξι μου ειναι ενα ταπεινο toyota aygo χιλιαρι. Δεν εχει προβλημα να με παει, καθως η ασφαλτος ευτυχως φτανει μεχρι το χωριο. Οποιος ξερει απο τετοια απομακρα χωρια και αν ειναι και της αγονης γραμμης, ξερει τι ιδιαιτερη ανηφοροκατηφορα παιζει. Δεν ειναι πρωτη φορα που ανεβοκατεβαινα ραχες και πλαγιες με το αμαξι, αλλα ομως αυτο παντα συνεβαινε εν κινησει. Φετος ομως την πατησα, ή τελωσπαντων το εσωσα με δυσκολια και με τη βοηθεια συγχωριανου, τελευταια στιγμη. Ειχα παρκαρει στη τελος της ανηφορας, κοντα στο σπιτι που εμενα, ευτυχως μες το χωριο. Ηταν βεβαια...κατηφορα οταν πηγα. Οταν θα εφευγα ομως ηταν...ανηφορα. Ξεκινουσα με πρωτη, και το γκαζι τερμα πατημενο. Τσιμεντο κατω σε ολο εκεινο το σημειο του δρομου. Λοιπον, μετα απο λιγα μετρα, το αμαξι εσβηνε! Λεω παει, εδω θα μεινω. Ξανα παλι, δωστου, να εχει ξαναψει το αμαξι, να εχει μυρισει καυσαεριο, παλι σβησιμο πανω στην ανηφορα. Δωστου παλι πισω. Ηταν 7 το πρωι, ειχα ψιλοχαλασει τη γειτονια απο το θορυβο. Βγαινει ενας συγχωριανος, μου λεει 'τι προσπαθεις να κανεις;' και του απαντω 'προσπαθω να φυγω, αλλα δε το βλεπω'. Μου λεει τοτε, 'γυρνα τερμα πισω με οπισθεν και παρε φορα, και ετσι θα καταφερεις να ανεβεις'. Καλα, μη φανταστειτε οτι ειχα να παω στο δρομακι του χωριου και πολυ παραπισω απο το προηγουμενο σημειο αφετηριας μου. Γυρω στα 2 μετρα πιο πισω...τοσο ηταν. Το εκανα ομως, δεν ειχα και αλλη επιλογη. Κανω και το σταυρο μου, και βουρ, δωστου παλι. Μαρσαρισμα, αφηνω χειροφρενο, τερμα γκαζι πρωτη ταχυτητα. Και εν τελει, ετσι την ανεβηκα την ανηφορα. Δεν ξερω αν μου συνεβαινε καπου αλλου αυτο το συμβαν, αν δεν εβγαινε ο χριστιανος να με καθοδηγησει, αν και ποτε θα εφευγα. Οκ, μπορει να ακουγεται και χαζο, αλλα θελω να καταλαβω ακριβως το γιατι, γι'αυτο ανοιξα και το νημα, φυσικα δεν θελω και να το ξαναπαθω. Ειδικος δεν ειμαι, αλλα σκεφτομαι. Οταν αραγε περνω εν κινησει απο τετοιες πολυ αποτομες ανηφορες, παντα με πρωτη ταχυτητα, τις περνώ διχως προβλημα γιατι το αμαξι εχει ηδη 'στροφες' στον κινητηρα; Αυτος ειναι ο λογος, η ελλειψη στροφων, που δεν με αφηνε να την ανεβω, οταν ξεκινησα απο σταση; Ομως (χαζο;), μαρσαρισα πριν αφησω χειροφρενο. Αλλα δεν ειχα και τα δυο ωφελιμα μετρα ακομη. Αυτο βοηθησε τελικα; Εχει να κανει μηπως και με το οτι το αμαξι ειναι ενα ταπεινο χιλιαρι; Φταιει κατι αλλο; Ριξτε φως στην υποθεση! Φυσιολογικότατο, δεν μυρισε καυσαέριο ο δίσκος σου τα ειδε ολα απλα. Αυτος ο 1000αρης σκουπιδοκινητήρας είναι σουπερ για επαρχιακή πόλη χωρις πολλα ανεβα κατεβα. Γενικως μ αυτο το αμαξι οποτε ξερεις οτι θα εχεις ανηφορα παρε φορα, και σ αυτη τη περιπτωση που ειπες απλα πας πισω να πιασεις ισιαδι και τερμα γκαζι και ανηφοριζεις με πρωτη. Μη διανοηθεις να βαλεις δευτερα, και δεν τραβαει συν οι στροφες που θα χασεις απο την αλλαγη της ταχυτητας ειναι κρισιμες. Αλλα εχει τη φαση του μαθαινεις να οδηγεις. Και εννοειται οπου το ζορισεις πχ. και προσπεραση, κλειστο το AC. 4
greekfragma Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 9 minutes ago, mindreader said: Δεν εχει στροφομετρο.... Ετσι οπως το λες, θελει αν καταλαβαινω καλα, συγχρονισμο και αποτομη κινηση. να μάθεις να ακούς τον κινητήρα σου τότε ανάλογα το γκάζι που πατάς. συνήθως με τέρμα συμπλέκτη και 50-60% γκάζι είσαι εκεί που πρέπει. μη με ρωτήσεις τώρα πως θα πας 50% το γκάζι εφόσον δεν έχει ένδειξη θα παίξουμε φάπες. 3
visualizer Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Αν η κλίση ήταν μεγάλη είναι απολύτως φυσιολογικό να ζοριζεται-να μην μπορεί από σταση, ειδικά για 1000αρι . 3
Nabuko Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 1 ώρα πριν, bikey77 είπε Για τι κλίση εδάφους μιλάμε; 1
greekfragma Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 νοικιάζεται άριστο διαμέρισμα στη κορυφή του βουνού 2 λεπτά από το κέντρο... (όχι με τα πόδια) με βαρελάκια.
StamTheMan Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Ο κινητήρας του Aygo φταιει, τιποτε αλλο. Το δανείστηκα μια φορα για ταξιδι,ουτε προσπέραση δε μπορει να κανει. Δε μπορουν ολα τα αυτοκινητα να ανεβουν απο σταση σε απότομη ανηφορα,οσο εμπειρος και να ειναι ο οδηγός. Σιγουρα υπάρχουν μεταβλητές που παιζουν ρολο σε καθε περιπτωση,αλλα δε μου φαινεται κουλο αυτο που εγινε. Ισως αν ο φιλος επαιζε με το συμπλέκτη να μην εσβηνε. 4
Sorath Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 (επεξεργασμένο) 3 hours ago, greekfragma said: το χειρόφρενο το κρατάς σηκωμένο με δύναμη με το χέρι ενώ το κουμπί είναι πατημένο. δίνεις γκάζι μεσαίες προς υψηλές στροφές ώστε να βρίσκεται ο κινητήρας στο μέγιστο ροπής, αφήνεις απότομα συμπλέκτη και κατεβάζεις ταυτόχρονα το χειρόφρενο σε χρόνο κάτω από 0.5δευτερολέπτου. Αν αφήσει απότομα συμπλέκτη, και με τόση κλίση και στροφές μοτέρ, είναι 100% σίγουρο οτι θα σπινιάρει σαν τρελό ή θα σβήσει αμέσως. Δυστηχώς σε τέτοιες περιπτώσεις, μια μικροταλαιπωρία οι δίσκοι θα την φάνε. Θα χρειαστεί να πατινάρει μέχρι να βρει το σημείο όπου το αμάξι θέλει να φύγει μπροστά και τότε να αφήσει το χειρόφρενο. Για αυτό ξεκινάς να πατινάρεις απο όσο πιο χαμηλές στροφές είναι δυνατόν, και όχι στον Θεό ώστε να τα κάψεις όλα. Επεξ/σία 25 Αυγούστου 2023 από Sorath
greekfragma Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 Δημοσ. 25 Αυγούστου 2023 1 minute ago, Sorath said: Αν αφήσει απότομα συμπλέκτη, και με τόση κλίση και στροφές μοτέρ, είναι 100% σίγουρο οτι θα σπινιάρει σαν τρελό. Δυστηχώς σε τέτοιες περιπτώσεις, μια μικροταλαιπωρία οι δίσκοι θα την φάνε. Θα χρειαστεί να πατινάρει μέχρι να βρει το σημείο όπου το αμάξι θέλει να φύγει μπροστά και τότε να αφήσει το χειρόφρενο. Για αυτό ξεκινάς να πατινάρεις απο όσο πιο χαμηλές στροφές είναι δυνατόν, και όχι στον Θεό ώστε να τα κάψεις όλα. με σωστό κατέβασμα χειρόφρενου αποφεύγεις και το σπινάρισμα. προφανώς κάθε περίπτωση (ανηφόρα, ροπή, βάρος οχήματος, ευαισθησία συμπλέκτη) είναι διαφορετική και μόνο με εξοικείωση μπορείς να βγάλεις άκρη. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα