Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εντωμεταξύ λέτε για ευχαρίστηση οδήγησης με χειροκίνητο ενω μιλάμε για αυτοκινούμενη καντίνα (SUV). 

Χειροκίνητο ταιριάζει σε οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα με νορμάλ ιπποδύναμη. Clio RS 197 ή MX5 δεν θα το ήθελα αυτόματο π.χ.

Αν πάρεις όμως ένα C63 και πας νύχτα σε κατηφορικό σφιχτό κομμάτι που έχει 2-3 καλές ευθείες και τα χιλιόμετρα μαζεύονται για πλάκα, θέλω πολύ να δω έναν φανατικό της φασολάδας να κατεβάζει 3-4 ταχύτητες ενώ παράλληλα ρίχνει άγκυρες για την φουρκέτα που ακολουθεί. 

Εκτός και αν η ευχαρίστηση για ορισμένους είναι να ακούς Cafe del Mar και να πηγαίνεις με ρυθμούς συνταξιούχου, οπότε πάω πάσο καθώς δεν θα έπαιρνα ποτέ σπορ όχημα για τέτοιο στυλ οδήγησης. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Sad 1
Δημοσ.
9 minutes ago, aromeo said:

Εντωμεταξύ λέτε για ευχαρίστηση οδήγησης με χειροκίνητο ενω μιλάμε για αυτοκινούμενη καντίνα (SUV). 

Χειροκίνητο ταιριάζει σε οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα με νορμάλ ιπποδύναμη. Clio RS 197 ή MX5 δεν θα το ήθελα αυτόματο π.χ.

Αν πάρεις όμως ένα C63 και πας νύχτα σε κατηφορικό σφιχτό κομμάτι που έχει 2-3 καλές ευθείες και τα χιλιόμετρα μαζεύονται για πλάκα, θέλω πολύ να δω έναν φανατικό της φασολάδας να κατεβάζει 3-4 ταχύτητες ενώ παράλληλα ρίχνει άγκυρες για την φουρκέτα που ακολουθεί. 

Εκτός και αν η ευχαρίστηση για ορισμένους είναι να ακούς Cafe del Mar και να πηγαίνεις με ρυθμούς συνταξιούχου, οπότε πάω πάσο καθώς δεν θα έπαιρνα ποτέ σπορ όχημα για τέτοιο στυλ οδήγησης. 

Ειναι λιγο οξύμωρο να μιλαμε για "ευχαριστηση οδηγησης" οταν η πλειοψηφια των οδηγων εχει αμαξι το πολυ 120 αλογα......

Ενας φιλος πηρε το yaris cross και ρωτησε τη γνωμη μου. Επειδη μενει αθηνα του προτεινα αυτοματο και ειπε τα γνωστα οτι χαλανε και οτι θελει να αισθανεται οτι οδηγει (κουβαδακι 100 ιππων) κλπ. Αφου το πηρε manual οδηγησε μετα απο καιρο ενα αυτοματο..μαντεψε. Μου λεει "ΙΣΩΣ να ειχες δικιο τελικα :P "

  • Like 3
Δημοσ.
3 hours ago, aromeo said:

Εντωμεταξύ λέτε για ευχαρίστηση οδήγησης με χειροκίνητο ενω μιλάμε για αυτοκινούμενη καντίνα (SUV). 

Χειροκίνητο ταιριάζει σε οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα με νορμάλ ιπποδύναμη. Clio RS 197 ή MX5 δεν θα το ήθελα αυτόματο π.χ.

Αν πάρεις όμως ένα C63 και πας νύχτα σε κατηφορικό σφιχτό κομμάτι που έχει 2-3 καλές ευθείες και τα χιλιόμετρα μαζεύονται για πλάκα, θέλω πολύ να δω έναν φανατικό της φασολάδας να κατεβάζει 3-4 ταχύτητες ενώ παράλληλα ρίχνει άγκυρες για την φουρκέτα που ακολουθεί. 

Εκτός και αν η ευχαρίστηση για ορισμένους είναι να ακούς Cafe del Mar και να πηγαίνεις με ρυθμούς συνταξιούχου, οπότε πάω πάσο καθώς δεν θα έπαιρνα ποτέ σπορ όχημα για τέτοιο στυλ οδήγησης. 

αυτη η οδηγηση ειναι παρανομη ετσι και αλλιος αν ειναι να οδηγαμε ετσι παμε πιστα οχι εξω

Δημοσ.
7 hours ago, a_f_a said:

Ασια όλα τα ταξί ειναι αυτόματα. Αν ήταν τόσο ευπαθή, δε νομίζω να τα προτιμούσαν.

Ε, οκ, λίγο πίσω για κάποιο Γιαρις GR  :-)

εε ναι για το GR δεν το συζηταμε 😛 

7 hours ago, chdod said:

είχα χειροκίνητο και το έκανα μετατροπή το ίδιο αμάξι σε αυτόματο μέρα με την νύχτα μόνο αυτόματο!!!!!

δν ξαναοδηγας χειροκίνητο άνεση ξεκούραση απαλή οδήγηση απλά πρέπει να προσεχείς πχ κάποια πραγματάκια πχ έχουν γίνει όλα ηλεκτρονικά με βαλβίδες μέσα τα λάδια  θερμοκρασίες όχι πολλές βίαιες αλλαγές πχ στο κατέβασμα

Μερακλής.

14 hours ago, StavrosD said:

Το καθένα έχει τα υπέρ και τα κατά.

Αυτόματο κιβώτιο

- Μεγαλύτερη άνεση

 

Χειροκίνητο κιβώτιο

- Χαμηλότερη κατανάλωση (περίπου 10% στα παλιότερα, χαμηλότερη διαφορά στα νέα).

- Καλύτερες επιδόσεις (πιο ελαφρύ, μειωμένη αδράνεια σε σχέση με το αυτόματο).

- Πιο αξιόπιστο (λιγότερα μηχανικά μέρη).

 

Στο θέμα της ασφάλειας, εξαρτάται από το ποιος οδηγεί.

Ένας άπειρος οδηγός ίσως είναι πιο ασφαλές να οδηγεί αυτόματο. Αν συμβεί κάτι απρόοπτο και πανικοβληθεί δεν υπάρχει κίνδυνος να βάλει λάθος ταχύτητα.

Για έναν έμπειρο είναι πιο ασφαλές το χειροκίνητο. Έχει πλήρη έλεγχο σε μια προσπέραση, έχει δει από πριν την στροφή και έχει βάλει την κατάλληλη ταχύτητα, σε ένα απότομο φρενάρισμα μπορεί να κατεβάσει ταχύτητα ώστε να βοηθήσει και η μηχανή στο φρενάρισμα, κλπ.

 

 

 

ωραιος καλη διατυπωση

6 hours ago, csontheline said:

Αυτόματο με δυνατότητα χειροκίνητων εναλλαγών. 

 

Ισχυει,σε οποιο μοντελο εχει αυτη τη δυνατοτητα εκτιμαται αρκετα.

  • Like 1
Δημοσ.
48 minutes ago, ChristosVl said:

Αυτόματο με δυνατότητα χειροκίνητων εναλλαγών. 

 

Ισχυει,σε οποιο μοντελο εχει αυτη τη δυνατοτητα εκτιμαται αρκετα.

Ναι, πολύ σωστή διευκρίνιση. Για πολλούς λόγους ειναι σημαντικό να έχεις δυνατότητα επιλογής ταχύτητας ακόμα και με αυτόματο. Για μια προσπέραση, για να ξεκουράζεις τα φρένα ίσως σε κάποια κατάβαση, για λίγο παιχνίδι.
Προσωπικά, για το Σουιφτ που έχουμε, έπρεπε να πάω σε αρκετά πιο ακριβή έκδοση για αυτό ακριβώς το λόγο, μιας και οι πιο οικονομικες/υβριδικες, όταν πρωτοήρθε, στο αυτόματο δεν είχες δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων.
Επισης, προσωπικά προτιμώ αλλαγή από λεβιέ (αυτόματου), παρά από paddles πίσω από το τιμόνι που κινούνται μαζί με αυτό. Σε στροφή, ποτέ δε τα βρίσκω τα αναθεματισμένα. Εκτός αν είναι τίποτα τεράστια/σταθερά σα Αλφα/Φερραρι :-)

  • Like 2
Δημοσ.
Στις 17/8/2023 στις 10:54 ΜΜ, ChristosVl είπε

Καλησπερα, αν αυριο αγοράζατε κάποιο SUV π.χ Qashqai στα 19-21κ ,Θα το προτιμούσατε σε Χειροκίνητο ή σε Αυτόματο? 

Δεν υπάρχει δίλημμα. Η χειροκούνα πέθανε η χειροκούνα πάει. 30 χρόνια ...πρόλαβα να οδηγήσω χειροκίνητα και δεν θέλω πια να τα ξαναδώ. Ανεξαρτήτως της "κατηγορίας" αυτοκινήτου. Πρέπει να απαγορευθεί με Νόμο πλέον η κατασκευή μοντέλων  manual στις αυτοκινητοβιομηχανίες 😄

  • Like 3
Δημοσ.

Μοναδικος λογος να αποφυγεις το αυτοματο ειναι το κοστος επισκευης 

Ειδικα στο group VAG οπου και δεν θα σε βγαλει πολλα χρονια και σε γλεντανε κανονικα στις τιμες

 

Δημοσ.
On 20/08/2023 at 15:06, aromeo said:

Εντωμεταξύ λέτε για ευχαρίστηση οδήγησης με χειροκίνητο ενω μιλάμε για αυτοκινούμενη καντίνα (SUV). 

Χειροκίνητο ταιριάζει σε οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα με νορμάλ ιπποδύναμη.

Εν τω μεταξύ, ούτε σ' αυτά ταιριάζει. Σε σπορ αμάξι (ή καλύτερα, σε σπορ οδήγηση) κι αν είναι που δε λέει ακόμα περισσότερο να παίρνεις τα χέρια από το τιμόνι. Είτε θες να κάνεις χρόνο σε πίστα, ή απλά να κινηθείς πιο... σβέλτα σ' ένα βουνό, το ματσούκι και ο συμπλέκτης είναι μπελάς.

Δε φέρνει καμία «ευχαρίστηση» το να πρέπει να 'χεις υδραυλικό χέρι - πόδι, ούτε το να διακόπτεις την παροχή κίνησης προς τους τροχούς, έστω και για 0,35 sec. Κακά τα ψέμματα, το χειρότερο διπλοσύμπλεκτο κάνει αλλαγές πιο γρήγορα απ' το πιο καλό χέρι. Μόνο προς τα κάτω πάσχουν ελαφρώς, αλλά αυτό αφορά τα «daily» κιβώτια. Αν πάμε σε κιβώτια με σπορ προσανατολισμό, μέχρι ν' αλλάξω εγώ από 2α -> 3η, αυτό έχει περάσει τα μισά γρανάζια...

:P

Η λογική «επιλέγω εγώ τις ταχύτητες» στέκει σε σπορ οδήγηση, αλλά όχι με ματσούκι και συμπλέκτη, όπως στα παππουδέ. Το ματσούκι ήταν απλά η default, φτηνή επιλογή εδώ και δεκαετίες. Τίποτα περισσότερο.

  • Like 4
Δημοσ.

Στα 37 μου αγόρασα το Tucson αυτόματο. Το τελευταίο μου αυτοκίνητο ήταν Golf MK6 - 160hp.

Απλά δεν συγκρίνεται το πόσο εύκολο είναι και δε νομίζω να ξανααγοράσω χειροκίνητο. Ανέβηκα-κατέβηκα Πήλιο(Ζαγορά) σαν άρχοντας, συγκρίνοντας με το golfaki.

  • Like 2
Δημοσ.

Σχετικά με την άνεση, να προσθέσω ότι η διαφορά είναι πιο έντονη σε μικρούς κινητήρες.

Π.χ. όταν ανεβαίνεις σε βουνό και έχει πολλές στροφές ο δρόμος, αν έχεις μικρό κινητήρα και ιδιαίτερα αν έχεις και το κλιματιστικό ανοιχτό (τρώει μερικούς ίππους) θα πρέπει όλη την ώρα να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες.

Αν έχεις μεγάλο κινητήρα και ιδιαίτερα αν είναι πετρέλαιο που έχει μεγάλη ροπή, βάζεις μια δευτέρα ή τρίτη και βγάζεις τις περισσότερες στροφές χωρίς να αλλάξεις ταχύτητα.

 

  • Like 2

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Θα είστε σε θέση να αφήσετε σχόλιο αφού συνδεθείτε



Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...