Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Πάνω στο αρχικό ερώτημα: προσωπικά αν άφηνα τα ηλεκτρικά για επιλογή στο μέλλον, αυτή τη στιγμή θα πήγαινα μόνο σε Full Hybrid λύσεις, αρά αυτόματο εκ φύσεως, αφού αποφασίζει ο εγκέφαλος ποιόν κινητήρα θα εμπλέξει και πότε.

Αυτή η λύση δεν έχει καμία σχέση με τις υλοποιήσεις των αυτόματων κιβωτίων των κλασικών θερμικών. Τα οποία θέλουν πολύ ψάξιμο για την αξιοπιστία τους.

Θεωρώ πώς δεν θα πήγαινα με κλειστά μάτια σε αυτόματο σε θερμικό αυτοκίνητο - παρά την τεράστια άνεση που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς - χωρίς να βάλω στην εξίσωση την αξιοπιστία. Αυτό θέλει έρευνα (δεν γνωρίζω αναλυτικά για τον κάθε κατασκευαστή και ειδικά την Nissan σχετικά με το ερώτημα).

Υπάρχουν αυτόματα κιβώτια που έχουν αυξημένο ποσοστό βλαβών και με τέτοιο κόστος που πραγματικά αν το βάλει κανείς στην εξίσωση αγοράς/κατοχής/χρήσης, μπορεί να τινάζει τον προϋπολογισμό εντελώς και να αλλάζει ακόμα και την επιλογή μοντέλου και κατασκευαστή, αν ληφθεί εξαρχής υπόψιν.

Αυτά δεν μπορεί να τα απαντήσει κανείς αν θα συμβούν. Παίρνεις αυτόματο για την άνεση, παίρνεις και ρίσκο μεγάλης βλάβης. Γνωρίζεις, αξιολογείς, επιλέγεις. Το λέω περισσότερο γι' αυτούς που κάνουν επιλογές που είναι καμένες από τα αποδυτήρια και μετά δηλώνουν άτυχοι με αυτό που τούς έβγαλε, ενώ το έχουν πάθει άλλοι κάτι δεκάδες χιλιάδες κάτοχοι (ή εκατοντάδες χιλιάδες παγκοσμίως στο ίδιο μοντέλο).

  • Confused 1
  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Το καθένα έχει τα υπέρ και τα κατά.

Αυτόματο κιβώτιο

- Μεγαλύτερη άνεση

 

Χειροκίνητο κιβώτιο

- Χαμηλότερη κατανάλωση (περίπου 10% στα παλιότερα, χαμηλότερη διαφορά στα νέα).

- Καλύτερες επιδόσεις (πιο ελαφρύ, μειωμένη αδράνεια σε σχέση με το αυτόματο).

- Πιο αξιόπιστο (λιγότερα μηχανικά μέρη).

 

Στο θέμα της ασφάλειας, εξαρτάται από το ποιος οδηγεί.

Ένας άπειρος οδηγός ίσως είναι πιο ασφαλές να οδηγεί αυτόματο. Αν συμβεί κάτι απρόοπτο και πανικοβληθεί δεν υπάρχει κίνδυνος να βάλει λάθος ταχύτητα.

Για έναν έμπειρο είναι πιο ασφαλές το χειροκίνητο. Έχει πλήρη έλεγχο σε μια προσπέραση, έχει δει από πριν την στροφή και έχει βάλει την κατάλληλη ταχύτητα, σε ένα απότομο φρενάρισμα μπορεί να κατεβάσει ταχύτητα ώστε να βοηθήσει και η μηχανή στο φρενάρισμα, κλπ.

 

 

 

  • Like 1
Δημοσ.
4 hours ago, StavrosD said:

Χειροκίνητο κιβώτιο

- Χαμηλότερη κατανάλωση (περίπου 10% στα παλιότερα, χαμηλότερη διαφορά στα νέα).

- Καλύτερες επιδόσεις (πιο ελαφρύ, μειωμένη αδράνεια σε σχέση με το αυτόματο).

- Πιο αξιόπιστο (λιγότερα μηχανικά μέρη).

 

Στο θέμα της ασφάλειας, εξαρτάται από το ποιος οδηγεί.

Ένας άπειρος οδηγός ίσως είναι πιο ασφαλές να οδηγεί αυτόματο. Αν συμβεί κάτι απρόοπτο και πανικοβληθεί δεν υπάρχει κίνδυνος να βάλει λάθος ταχύτητα.

Για έναν έμπειρο είναι πιο ασφαλές το χειροκίνητο. Έχει πλήρη έλεγχο σε μια προσπέραση, έχει δει από πριν την στροφή και έχει βάλει την κατάλληλη ταχύτητα, σε ένα απότομο φρενάρισμα μπορεί να κατεβάσει ταχύτητα ώστε να βοηθήσει και η μηχανή στο φρενάρισμα, κλπ.

Χωρίς να θέλω να έρθω σε αντιπαράθεση τίποτα από αυτά δεν ισχύει.
 

Αυτό περί αξιοπιστίας μπορεί, ισως, σε κάποιο βαθμό αλλά όχι για τον λόγο που ανέφερες και εξαρτάται και από τον οδηγό σε μεγάλο βαθμό, κατά ποσό ενδιαφέρεται για την συντήρηση και την χρήση του αυτοκινήτου και την χρήση του.
 

Επίσης υπάρχουν και καλά και κακά αυτοματα όπως και χειροκίνητα. Πχ ένα χαλασμένο συγχρόνιζε και να γρατζουνανε οι αλλαγές που είναι σχετικά κοινό θέμα σε χειροκίνητα ( συνήθως 2α σε 3η ) πρόβλημα είναι που πολλοί το αγνοούν. Για να το φτιάξεις θέλει να κατέβει το σασμάν και να ανοιχτεί. Άλλα παραδειγματα καλώδια από τον επιλογέα στο κιβώτιο που δημιουργεί  τζόγο, να κλοτσάει τις ταχύτητες κλπ. Έχεις 2 αυτοκίνητο να αλλάζει σετ συμπλέκτη κάθε 40 50 χιλιάδες χιλιόμετρα; Υπάρχουν και τέτοια παραδείγματα. 

  • Like 1
Δημοσ.

Ποτέ δεν υπήρχε σύγκριση ,για αυτό Αμέρικα δεν ξέρουν να οδηγούν με μηχανικό και είναι όλα αυτόματα 

 Τα μηχανικά τα βλέπεις εδώ Ευρώπη λόγου κόστους ,το αυτόματο έχει μεγαλύτερη συντήρηση και είναι και πιο ακριβή η απόκτηση του 

 Πλέον έχουν φτάσει και εδώ Ευρώπη που είναι πολύ κοντά ,οπότε δεν τηθετε ερώτημα τι να πάρεις 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 hours ago, bill999r said:

Συμφωνώ... Έτσι ακριβώς.

καθαρά παράδειγμα

εγώ πλέον με αυτοκίνητο το χρόνο κάνει +/- 5/6 χιλιάδες χιλομετρα και από αυτά 90% ταξείδι που σημαινει cruise controll και σταθερή ταχύτητα στην  πόλη πλέον μπαίνω σπάνια (και γενικός με 5 6 χιλιάδες το χρόνο πόσο να μπω)   ετσι στο αυτοκίνητο για μένα είτε χειροκίνητο είτε αυτόματο μεγάλη διαφορα δεν θα εχω σε τπτ από την άλλη η ξαδέλφη μου το χρόνο βγάζει πάνω απο 35+ χιλιάδες μεικτό κύκλο σε φάση που αναγκάστηκαν να πάρουν ενα nissan leaf 2021 για κοντινά και ένα nissan qashqai 2019 για ταξίδια κλπ (αυτόματο)
εδώ πχ ναι προφανώς και υπάρχει διαφορα τι θα εχεις
btw το qashqai εχει 150+ χιλιαδες χιλομετρα για την ώρα καμία βλάβη γενικό (πέρα απο τα πλαστικά που ολα τρίζουν και θελουν πατέντες καθώς συναρμολόγηση λογικά πρέπει να εχει γίνει από φυλακισμένους που μαστίγωναν_) και το leaf 78 79 χιλιαδες ειχε τελευταια φορα που το ειδα  και αυτο μπαταριες ακομη βραχος
απο την άλλη εγώ με μηχανη κάνω καμία 17 18 το χρόνο..... θα προτιμούσα να εχω dct για να συνδυάσω την ευκολία οδήγησης στην πόλη αλλά να εχω και δυνατότητα να εχω αλλαγές στης ταχύτητες για στροφές κλπ άλλα δύστυχος dct μόνο η honda έχει και + ότι δεν έχει μηχανη που να καλυπτει τα θέλω μου  ειναι και ένα νεφρό

Επεξ/σία από Black Demis
  • Like 2
Δημοσ.
11 hours ago, bill999r said:

Αν σου βγάλει βλάβη το αυτόματο όμως...θα τσούξει....

Ασια όλα τα ταξί ειναι αυτόματα. Αν ήταν τόσο ευπαθή, δε νομίζω να τα προτιμούσαν.

16 hours ago, ChristosVl said:

αφου τα εχεις και τα δυο αυτοματα εννοειται δεν πας πισω :P

 

Ε, οκ, λίγο πίσω για κάποιο Γιαρις GR  :-)

  • Like 1
Δημοσ.
7 hours ago, StavrosD said:

Το καθένα έχει τα υπέρ και τα κατά.

Αυτόματο κιβώτιο

- Μεγαλύτερη άνεση

 

Χειροκίνητο κιβώτιο

- Χαμηλότερη κατανάλωση (περίπου 10% στα παλιότερα, χαμηλότερη διαφορά στα νέα).

- Καλύτερες επιδόσεις (πιο ελαφρύ, μειωμένη αδράνεια σε σχέση με το αυτόματο).

- Πιο αξιόπιστο (λιγότερα μηχανικά μέρη).

 

Στο θέμα της ασφάλειας, εξαρτάται από το ποιος οδηγεί.

Ένας άπειρος οδηγός ίσως είναι πιο ασφαλές να οδηγεί αυτόματο. Αν συμβεί κάτι απρόοπτο και πανικοβληθεί δεν υπάρχει κίνδυνος να βάλει λάθος ταχύτητα.

Για έναν έμπειρο είναι πιο ασφαλές το χειροκίνητο. Έχει πλήρη έλεγχο σε μια προσπέραση, έχει δει από πριν την στροφή και έχει βάλει την κατάλληλη ταχύτητα, σε ένα απότομο φρενάρισμα μπορεί να κατεβάσει ταχύτητα ώστε να βοηθήσει και η μηχανή στο φρενάρισμα, κλπ.

 

 

 

Όπως σου προείπαν, δεν ισχύουν αυτά.

- κατανάλωση ειδικά στην Ελλάδα έχει χαμηλότερη το αυτόματο. Είναι ρυθμισμένα να αλλάζουν σε χαμηλές στροφές. Αντίθετα το χειροκίνητο εξαρτάται από τον οδηγό, που στην Ελλάδα κατά κόρον αλλάζουμε σε ψηλές στροφές.

- πιο ελαφρύ; Για ποσά κιλά μιλάς στο σύνολο του αυτοκινήτου που η αδράνεια είναι αισθητή;

- πιο αξιόπιστο: αν εξαιρέσεις το DSG της VW, τα περισσότερα είναι μια χαρά αξιόπιστα. Αντίθετα με χειροκίνητο και συμπλέκτη σκανε τα φθαρμένα δίσκο πλατό πολύ πιο νωρίς καθώς πολλοί οδηγοί αφήνουν το πόδι πάνω σε κάθε φανάρι.

  • Like 2
Δημοσ.

είχα χειροκίνητο και το έκανα μετατροπή το ίδιο αμάξι σε αυτόματο μέρα με την νύχτα μόνο αυτόματο!!!!!

δν ξαναοδηγας χειροκίνητο άνεση ξεκούραση απαλή οδήγηση απλά πρέπει να προσεχείς πχ κάποια πραγματάκια πχ έχουν γίνει όλα ηλεκτρονικά με βαλβίδες μέσα τα λάδια  θερμοκρασίες όχι πολλές βίαιες αλλαγές πχ στο κατέβασμα

Δημοσ.
7 hours ago, StavrosD said:

Το καθένα έχει τα υπέρ και τα κατά.

Αυτόματο κιβώτιο

- Μεγαλύτερη άνεση

 

Χειροκίνητο κιβώτιο

- Χαμηλότερη κατανάλωση (περίπου 10% στα παλιότερα, χαμηλότερη διαφορά στα νέα).

- Καλύτερες επιδόσεις (πιο ελαφρύ, μειωμένη αδράνεια σε σχέση με το αυτόματο).

- Πιο αξιόπιστο (λιγότερα μηχανικά μέρη).

 

Στο θέμα της ασφάλειας, εξαρτάται από το ποιος οδηγεί.

Ένας άπειρος οδηγός ίσως είναι πιο ασφαλές να οδηγεί αυτόματο. Αν συμβεί κάτι απρόοπτο και πανικοβληθεί δεν υπάρχει κίνδυνος να βάλει λάθος ταχύτητα.

Για έναν έμπειρο είναι πιο ασφαλές το χειροκίνητο. Έχει πλήρη έλεγχο σε μια προσπέραση, έχει δει από πριν την στροφή και έχει βάλει την κατάλληλη ταχύτητα, σε ένα απότομο φρενάρισμα μπορεί να κατεβάσει ταχύτητα ώστε να βοηθήσει και η μηχανή στο φρενάρισμα, κλπ.

 

 

 

αν μηλαμε για παλια αυτόματα ναι εχεις 100% δίκαιο (όταν λέω παλιά μεχρι 2015 16) από εκει και πέρα αν εξαιρέσουμε το dsg μια χαρά ειναι σκυλια
πλέον διαφορα στην κατανάλωση πλησιάζει πολλές φορές μεικτά 2 3% ενω σε καποιες συνθήκες ειναι και λιγότερη (κυρίως σε κανονική οδήγηση ενώ σε απότομη επιτάχυνση επιβράδυνση λίγο περισσότερη) που πλεον παει αυτο δεν το κοιτάμε καν
καλύτερες επιδώσεις μεν ναι αν πάει και βγάζεις γούστα.......(αν εχεις σκοπό να κάνεις ενα αυτοκίνητο για κάθε μέρα να του βγάζεις γούστα στην πιστα παω πάσο.... δεν σηκώνει καν σχόλιο) οσο για το βαρος απο 30 εως 60 κιλα παιζει ανάλογα με την έκδοση κλπ (για καθημερινό αμάξι και αμάξι πόλη και αμάξι για τα ταξίδια ειναι  ενα ωραίο μηδέν)

ναι για αξιοπιστία εχεις σχετικά δικαιο αν εχεις σκοπό να κρατήσεις αμαξι πανω απο 220 250 χιλιάδες χιλομετρα ναι καποια στηγμη θα πληρώσεις (περισσότεροι δεν το κρατανε τοτε ετσι μικρο το κακο)

  • Like 1
Δημοσ.
59 minutes ago, chdod said:

είχα χειροκίνητο και το έκανα μετατροπή το ίδιο αμάξι σε αυτόματο μέρα με την νύχτα μόνο αυτόματο!!!!!

δν ξαναοδηγας χειροκίνητο άνεση ξεκούραση απαλή οδήγηση απλά πρέπει να προσεχείς πχ κάποια πραγματάκια πχ έχουν γίνει όλα ηλεκτρονικά με βαλβίδες μέσα τα λάδια  θερμοκρασίες όχι πολλές βίαιες αλλαγές πχ στο κατέβασμα

Μονταρες όλο το αυτοκίνητο και άλλαξες κιβώτιο με αυτόματο συν καλωδίωση συν συν συν? 😱😱😱😱😱

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτόματο με δυνατότητα χειροκίνητων εναλλαγών. 

Παρεμπιπτόντως, έχοντας ένα jazz με cvt, έχω διαβάσει ότι δεν του δημιουργεί πρόβλημα η επιβράδυνση με το κιβώτιο, οπότε το λειτουργώ έτσι. Βέβαια, τα κόστη χειροκίνητο - αυτόματο αναμένονται τα ίδια μακροχρόνια, καθώς στο χειροκίνητο έχεις δίσκους κλπ, ενώ στο αυτόματο τα λάδια. 

Edit : Honda cvt = αξιοπιστία σε αυτόματο

Επεξ/σία από csontheline
Δημοσ.
14 minutes ago, αποστόλης said:

Μονταρες όλο το αυτοκίνητο και άλλαξες κιβώτιο με αυτόματο συν καλωδίωση συν συν συν? 😱😱😱😱😱

συνήθως τα αυτοκίνητα που εχουν και τα δυο τα εχουν ολα ετοιμα πανω (δλδ βγαινει τι ιδιο οχημα και στης δυο εκδόσεις)
ουσιαστικά περνας το κιβώτιο (μαζι με τα πλαστικά πάνω) συνδέει τα καλώδια του (σηνηθος φησες κλπ έτοιμες ειναι) περνάς καινουργιο χάρτη  και τέλος στην πράξη

αυτη ειναι η καλη περίπτωση που αξιζει να το κανεις μετα παμε στα ποιο δισκολα σε φαση ουτε το καντράν να μην εχει ενδείξεις για αυτόματο και θες καντραν ουτε φισες να υπάρχουν ουτε εγκέφαλος υποστιριζει την αλλαγη και να θες αλλον κλπ κλπ

 

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Black Demis είπε

συνήθως τα αυτοκίνητα που εχουν και τα δυο τα εχουν ολα ετοιμα πανω (δλδ βγαινει τι ιδιο οχημα και στης δυο εκδόσεις)
ουσιαστικά περνας το κιβώτιο (μαζι με τα πλαστικά πάνω) συνδέει τα καλώδια του (σηνηθος φησες κλπ έτοιμες ειναι) περνάς καινουργιο χάρτη  και τέλος στην πράξη

αυτη ειναι η καλη περίπτωση που αξιζει να το κανεις μετα παμε στα ποιο δισκολα σε φαση ουτε το καντράν να μην εχει ενδείξεις για αυτόματο και θες καντραν ουτε φισες να υπάρχουν ουτε εγκέφαλος υποστιριζει την αλλαγη και να θες αλλον κλπ κλπ

 

πλέον στο καντράν όλες οι ενδείξεις γίνονται με κωδικοποίηση δν χρειάζεται να να λύνεις καντράν στην οικογένεια του group vag αυτοκίνητα seat skoda audi όλα ταιριάζουν 

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Θα είστε σε θέση να αφήσετε σχόλιο αφού συνδεθείτε



Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...