Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Χαιρετώ την παρέα.

Έχω αρκετά χρόνια μια canon M50 και έχω αλλάξει αρκετούς φακούς και πειραματιστεί αρκετά. Αναφορικά με φωτογραφίες βγάζω κυρίως πορτραίτα αλλά η σκέψη μου για upgrade αφορά κυρίως το βίντεο.

Θα με ενδιέφερε κάτι με:

- full articulated οθόνη σίγουρα

- 4k χωρίς crop

- πολλές επιλογές φακών σε προσιτό κόστος 

- καλό stabilization

 

Δε με νοιάζει αν θα βρω κάτι νέο η μεταχειρισμένο αρκεί να μπορώ να δω την διαφορά στην ποιότητα λήψεων.

Τι θα προτείνατε για ένα budget κοντά στα 1000 ευρώ ;

Ευχαριστώ και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού εύχομαι 

Επεξ/σία από giantzeron
Δημοσ.

Σφιχτό budget για να δεις τεράστιες διαφορές...
Αλλά υπάρχουν κάποιες μηχανές που θα δεις ουσιαστικές διαφορές, τόσο στην ποιότητα λήψης, όσο και στην ευκολία χρήσης.

Σε FF η καλύτερη λύση είναι μάλλον η Α7s ii μεταχειρισμένη. Τραβάει 4k χωρίς crop τουλάχιστον μέχρι 30fps αν θυμάμαι καλά, ενώ φτάνει και έως 120fps σε FHD και cropped. Αν θέλεις FF κάπου εκει είσαι. Εχει και καλή γκάμα φακών. Παίζει απο 600-900 ευρώ μεταχειρισμένη.

Αν τώρα θέλεις πραγματικά αναρίθμητες επιλογές σε βιντεοληψία, με δεκάδες επιλογές σε 4K (σε fps,bittrate, αλλά και color bit depth), η επιλογή είναι μονοδρομος για το περιορισμένο budget σου. Με 1000 ευρώ πας σε Panasonic Lumix GH5/GH5s/GH5ii και ακόμη και η G9 που θεωρείται φωτογραφική κάμερα έχει καμια 30αριά διαφορετικές επιλογές λήψης, με σχεδόν το 1/3 σε ατόφιο 4κ. Τιμές απο 600 έως 1000 ευρώ, ανάλογα το μοντέλο. Τεράστια ποικιλία φακών, με φτηνούς αναμορφικούς (η μόνη κατηγορία σένσορα  που πραγματικά παίρνεις cinematic λήψεις με λίγα λεφτά).

Επίσης και οι Olympus απο ΕΜ1 iii και μετά, έχουν πολλές επιλογές στο βίντεο. Αλλά οι τιμές είναι ελαφρώς πιο τσιμπημένες προς τα πάνω.

Φακοί ίδιοι και στις δύο περιπτώσεις (Olympus/Panasonic). Επίσης και η σταθεροποίηση. Θα είναι σαν να είσαι με gimbal σε πολλές περιπτώσεις. Ειδικά σε Panasonic με σταθεροποιημένους φακούς θα έχεις dual IS κάπου 7 με 8 στοπ ανάλογα τον συνδυασμό κάμερας/φακου.

Καμία σχέση με την Μ50 (την οποία την είχα και ξέρω τι λέω για τις διαφορές τους). Το μονο σημείο που υπερέχει η M50 είναι το τρομερό Eye AF της Canon. Που αν θυμάμαι καλά δεν το παρέχει σε 4k λήψη. 

  • Thanks 1
Δημοσ.
43 minutes ago, highpriest said:

Σφιχτό budget για να δεις τεράστιες διαφορές...
Αλλά υπάρχουν κάποιες μηχανές που θα δεις ουσιαστικές διαφορές, τόσο στην ποιότητα λήψης, όσο και στην ευκολία χρήσης.

Σε FF η καλύτερη λύση είναι μάλλον η Α7s ii μεταχειρισμένη. Τραβάει 4k χωρίς crop τουλάχιστον μέχρι 30fps αν θυμάμαι καλά, ενώ φτάνει και έως 120fps σε FHD και cropped. Αν θέλεις FF κάπου εκει είσαι. Εχει και καλή γκάμα φακών. Παίζει απο 600-900 ευρώ μεταχειρισμένη.

Αν τώρα θέλεις πραγματικά αναρίθμητες επιλογές σε βιντεοληψία, με δεκάδες επιλογές σε 4K (σε fps,bittrate, αλλά και color bit depth), η επιλογή είναι μονοδρομος για το περιορισμένο budget σου. Με 1000 ευρώ πας σε Panasonic Lumix GH5/GH5s/GH5ii και ακόμη και η G9 που θεωρείται φωτογραφική κάμερα έχει καμια 30αριά διαφορετικές επιλογές λήψης, με σχεδόν το 1/3 σε ατόφιο 4κ. Τιμές απο 600 έως 1000 ευρώ, ανάλογα το μοντέλο. Τεράστια ποικιλία φακών, με φτηνούς αναμορφικούς (η μόνη κατηγορία σένσορα  που πραγματικά παίρνεις cinematic λήψεις με λίγα λεφτά).

Επίσης και οι Olympus απο ΕΜ1 iii και μετά, έχουν πολλές επιλογές στο βίντεο. Αλλά οι τιμές είναι ελαφρώς πιο τσιμπημένες προς τα πάνω.

Φακοί ίδιοι και στις δύο περιπτώσεις (Olympus/Panasonic). Επίσης και η σταθεροποίηση. Θα είναι σαν να είσαι με gimbal σε πολλές περιπτώσεις. Ειδικά σε Panasonic με σταθεροποιημένους φακούς θα έχεις dual IS κάπου 7 με 8 στοπ ανάλογα τον συνδυασμό κάμερας/φακου.

Καμία σχέση με την Μ50 (την οποία την είχα και ξέρω τι λέω για τις διαφορές τους). Το μονο σημείο που υπερέχει η M50 είναι το τρομερό Eye AF της Canon. Που αν θυμάμαι καλά δεν το παρέχει σε 4k λήψη. 

Ευχαριστώ. Εντάξει το budget ίσως μπορεί να ανέβει και στα 1500 για μια καλή αγορά με αντοχή στο χρόνο. 

Το mft ( όσον αφορά τις Panasonic )  απλά με προβληματίζει καθώς δεν είχα ποτέ και γνωρίζω τις διαφορές σε φως και σε εύρος κάδρου. Να σημειώσω ότι πέρα από βίντεο σε υπαίθριους χώρους την χρειάζομαι και και για selfie indoor βίντεο για το κανάλι μου στο YouTube. 

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, giantzeron είπε

Ευχαριστώ. Εντάξει το budget ίσως μπορεί να ανέβει και στα 1500 για μια καλή αγορά με αντοχή στο χρόνο. 

Το mft ( όσον αφορά τις Panasonic )  απλά με προβληματίζει καθώς δεν είχα ποτέ και γνωρίζω τις διαφορές σε φως και σε εύρος κάδρου. Να σημειώσω ότι πέρα από βίντεο σε υπαίθριους χώρους την χρειάζομαι και και για selfie indoor βίντεο για το κανάλι μου στο YouTube. 

Έχω την G9.
Δεν συνάντησα κάποιο πρόβλημα σε εσωτερικούς χώρους με φυσικό καλό φωτισμό, ή με τις απλές λάμπες που έχει κάθε δωμάτιο. Με iso έως 800-1000 έχω μια καλή εικόνα ακόμη και σε χαμηλό σχετικά φωτισμό. Όχι τέλεια, αλλά καλή. Η αντιστοιχία είναι x4 σε FF σε επίπεδα θορύβου, για να καταλάβεις.(Δηλαδή παίρνω θόρυβο στην εικόνα αντίστοιχο με iso 3200 σε FF. To αναφέρω, επειδή έχω και FF και έχω κάνει την σύγκριση). Εχω επίσης διαπιστώσει πως ένα πανελ led μπαταρίας γύρω στα 20-30 watt βοηθάει πολύ, χωρίς να πιάνει χώρο.

Τα παραπάνω ισχύουν σε συνθήκες που δεν έχεις άλλες επιλογές και βρίσκεσαι σε μη ελεγχόμενο απο εσένα περιβάλλον. 

Για το selfie indoor για το κανάλι του youtube δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς λόγος ανησυχίας. Εκεί βρίσκεσαι σε ελεγχόμενο περιβάλλον και αν σκέφτεσαι σοβαρά την πορεία σου σαν youtuber υποθέτω έχεις αγοράσει ήδη φωτισμό. 
Με σωστό φωτισμό δουλεύεις στο native iso και δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη κάμερα που τραβάει σε 4k. 

Σχετικά με το budget σου αν μπορεί να ανέβει και στα 1500 τότε A7 iii, A7c ή και την APS-C Α6700. Πολύ δυνατή η τελευταία. Καινούρια γύρω στα 1700-1800 ευρω, αλλά περίμενε καμία προσφορά ή κάποιο cashback και θα την πετύχεις και πιο κάτω. Μεταχειρισμένη δεν υπάρχει ακόμη.

Δημοσ.
On 12/08/2023 at 14:48, highpriest said:

Έχω την G9.
Δεν συνάντησα κάποιο πρόβλημα σε εσωτερικούς χώρους με φυσικό καλό φωτισμό, ή με τις απλές λάμπες που έχει κάθε δωμάτιο. Με iso έως 800-1000 έχω μια καλή εικόνα ακόμη και σε χαμηλό σχετικά φωτισμό. Όχι τέλεια, αλλά καλή. Η αντιστοιχία είναι x4 σε FF σε επίπεδα θορύβου, για να καταλάβεις.(Δηλαδή παίρνω θόρυβο στην εικόνα αντίστοιχο με iso 3200 σε FF. To αναφέρω, επειδή έχω και FF και έχω κάνει την σύγκριση). Εχω επίσης διαπιστώσει πως ένα πανελ led μπαταρίας γύρω στα 20-30 watt βοηθάει πολύ, χωρίς να πιάνει χώρο.

Τα παραπάνω ισχύουν σε συνθήκες που δεν έχεις άλλες επιλογές και βρίσκεσαι σε μη ελεγχόμενο απο εσένα περιβάλλον. 

Για το selfie indoor για το κανάλι του youtube δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς λόγος ανησυχίας. Εκεί βρίσκεσαι σε ελεγχόμενο περιβάλλον και αν σκέφτεσαι σοβαρά την πορεία σου σαν youtuber υποθέτω έχεις αγοράσει ήδη φωτισμό. 
Με σωστό φωτισμό δουλεύεις στο native iso και δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη κάμερα που τραβάει σε 4k. 

Σχετικά με το budget σου αν μπορεί να ανέβει και στα 1500 τότε A7 iii, A7c ή και την APS-C Α6700. Πολύ δυνατή η τελευταία. Καινούρια γύρω στα 1700-1800 ευρω, αλλά περίμενε καμία προσφορά ή κάποιο cashback και θα την πετύχεις και πιο κάτω. Μεταχειρισμένη δεν υπάρχει ακόμη.

Ευχαριστώ και πάλι. Έκανα μια σχετική αναζήτηση με βάση τα μοντέλα που ανέφερες και βλέπω ότι η κατηγορία mft δείχνει κ πιο ενδιαφέρουσα αλλά κ πιο συμφέρουσα. Το κάδρο με απασχολεί μόνο και το "μικρό" του μέγεθος σε κάποιες περιπτώσεις καθώς δεν έχω πολύ χώρο για τα indoor videos. 

Λογικά ίσως δεν έχω θέμα με έναν καλό ευρυγώνιο βέβαια κοντά στα 20mm αλλά δεν το έχω δοκιμάσει και για αυτό προβληματίζομαι. 

Από τις ff επιλογές δείχνει να μου κάνει η a7c αλλά οι φακοί δείχνουν εν μέρη απλησίαστοι. Κυρίως δουλεύω πάντα με έναν φακό για πορτραίτα τύπου 35-50mm και σίγουρα έναν ευρυγώνιο.

Δε ξέρω αν έχεις να με συμβουλέψεις κάτι περισσότερο όσον αφορά την τελική μου επιλογή.

Δημοσ.
5 ώρες πριν, giantzeron είπε

 

Δε ξέρω αν έχεις να με συμβουλέψεις κάτι περισσότερο όσον αφορά την τελική μου επιλογή.

Στο θέμα κάδρου δεν σε προβληματίζει κάτι σε ότι σύστημα και να τραβάς. Το κάνεις 16:9 το κάνεις 1:1 το κάνεις 3:2 και βασικά κάνεις ότι θέλεις και πρακτικά συνεχίζει να είναι UHD έως 4k ανάλογα την περίπτωση. Εξάλλου οι περισσότεροι τραβάμε σε 4k αλλά μετά τα κροπ και τα εφέ, σπάνια θα κάνουμε εξαγωγή σε ατόφιο 4k όλο το βίντεο. Το 4k το θέλουμε κυρίως για να έχουμε την ευελιξία να κροπάρουμε ή να βάλουμε εφέ. 

Επίσης δεν σε προβληματίζει κάτι σε θέμα ποιότητας εικόνας. Το 4k μεταξύ FF και Μ4/3 είναι πρακτικά ίδιο στον θεατή.

Δύο σημεία πρέπει να σε προβληματίσουν για την τελική σου επιλογή. 

-Το πόσο θα βασίζεσαι σε af
-Το αν θα έχεις περισσότερα πλάνα μακρινής εστίασης (τέλε) ή κοντινής εστίασης (ευρυγώνιο)


Για το θέμα του af σου κάνουν και οι FF και οι M4/3, αλλά εδώ υπάρχει ένα μικρό σημείο προσοχής. Αν πάρεις Panasonic έχει μεν μια χαρά eye af και θα πιάνει το θέμα σου κυριολεκτικά ξυράφι, αλλά είναι contrast autofocus. Αυτό σημαίνει πως το backround σου θα κάνει ένα ενοχλητικό κάποιες φορές pulsating καθώς θα προσπαθεί να κάνει φόκους στο θέμα σου. Το θέμα σου δεν θα χάνεται απο φόκους, αλλά το backround θα κάνει αυτόν τον μικρό παλμό καθώς θα κρατάει το θέμα σου σε φόκους.
Προφανώς σε manual focus θα είσαι μια χαρά, όπως μια χαρά θα είσαι και με Olympus μετά την E-m1 iii και έπειτα, επειδή έχει pdaf.

Για τα πλάνα εστίασης το θέμα σου είναι τι τραβάς περισσότερο. Οι Μ4/3 υπερέχουν σε πιο μακρινές εστιακές αποστάσεις, ενώ οι FF σε πιο κοντινές. Αν τραβάς απο 24mm σου κάνουν μια χαρά οι Μ4/3. To αντίστοιχο του είναι σε 12mm αλλά επειδή είναι κοινό μήκος, έχουν τις απαραίτητες διορθώσεις για να δείχνει σαν 24άρι σε FF. Το θέμα ξεκινάει απο εκει και κάτω. Αν τραβάς πχ σε 18 ή σε 14 αντίστοιχο σε FF, θέλεις 9mm η 7mm φακό...κι εκει παίζουν μπάλα κυρίως fisheye που δεν είναι ότι καλύτερο για βίντεο. Πάντως προχτές είχα βίντεο εσωτερικού χώρου σε αίθουσα 20 τετραγωνικών. Κόλλησα στον τοίχο και πήρα το πλάνο με τον 12-60mm στα 12mm (αντίστοιχα 24mm). Πλήρως αξιοποιήσιμο πλάνο με οπτική σε όλον τον χώρο σχεδόν. Αλλά τον ένιωθα τον περιορισμό...
Αντίθετα στα τέλε και με σταθεροποίηση, το μειονέκτημα γίνεται πλεονέκτημα. Με έναν 100-300mm των 500 ευρώ τραβάς πελαργό να ταΐζει τα μικρά του στο στόμα και δεν κουνιέται τιποτα. Για να κάνεις το αντίστοιχο σε FF θέλεις κάπου 10 χιλιάρικα σε εξοπλισμό και τεράστια εμπειρία χειρισμού του "μπαζούκας".

Απο εκει και πέρα οι FF είναι σαφώς καλύτερες σε όλα. Αλλά μπαίνει ο παράγοντας αξίας κτήσης στην μέση. 
Θα πάρεις 10-15% καλύτερη εικόνα, αλλά θα πληρώσεις και 2,5 φορές παραπάνω για αυτό το 10%. Αξίζει; Εσύ θα το ζυγίσεις.
 

  • Like 1
Δημοσ.

Και μένα με ενδιαφέρει το βίντεο κι αν τελικά αλλάξω την dslr μου γι'αυτό το λόγο, δεν υπάρχει κανένα δίλλημα και η επιλογή είναι εξαιρετικά εύκολη!

Sony μόνο και κατά πάσα πιθανότητα a6700, APS-C αισθητήρας και όχι m4/3, 1 ίντσα κ.ο.κ. Αποκλείω την a7c (και τις FF γενικότερα) λόγω του μεγέθους των φακών τους που είναι υπέρβαρες γκουμούτσες πάνω στο mirrorless σώμα και λόγω της τιμής τους.

Αν περάσω σε mirrorless θα είναι για πιο συμμαζεμένες καταστάσεις και όχι για μπαζούκα.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, udroxoos είπε

Και μένα με ενδιαφέρει το βίντεο κι αν τελικά αλλάξω την dslr μου γι'αυτό το λόγο, δεν υπάρχει κανένα δίλλημα και η επιλογή είναι εξαιρετικά εύκολη!

Sony μόνο και κατά πάσα πιθανότητα a6700, APS-C αισθητήρας και όχι m4/3, 1 ίντσα κ.ο.κ. Αποκλείω την a7c (και τις FF γενικότερα) λόγω του μεγέθους των φακών τους που είναι υπέρβαρες γκουμούτσες πάνω στο mirrorless σώμα και λόγω της τιμής τους.

Αν περάσω σε mirrorless θα είναι για πιο συμμαζεμένες καταστάσεις και όχι για μπαζούκα.

Καλά δεν έχει να κάνει το μέγεθος του αισθητήρα. Όπως και στη φωτογραφία η οπτική παίζει ρόλο. Μια χαρά παραγωγές γίνονται με blackmagic pocket, drones με ακόμα μικρότερους αισθητήρες και γενικά πάρα πολλοί βιντεογραφοι γάμων χρησιμοποιουν m4/3. 

  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, pifilos είπε

Καλά δεν έχει να κάνει το μέγεθος του αισθητήρα. Όπως και στη φωτογραφία η οπτική παίζει ρόλο. Μια χαρά παραγωγές γίνονται με blackmagic pocket, drones με ακόμα μικρότερους αισθητήρες και γενικά πάρα πολλοί βιντεογραφοι γάμων χρησιμοποιουν m4/3. 

Θα συμφωνήσω για την οπτική. Όπως και στη φωτογραφία όμως, όταν μειώνεται το φως το μέγεθος αισθητήρα παίζει τον ρόλο του.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...