Προς το περιεχόμενο

Ένοχη δήλωσε η οδηγός ασφαλείας του αυτόνομου οχήματος της Uber που ενεπλάκη σε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Rafaela Vasquez, πρώην οδηγός εφεδρείας/ ασφαλείας της Uber για το πρόγραμμα αυτόνομου οχήματος της εταιρείας, καταδικάστηκε σε τρία χρόνια με αναστολή υπό επιτήρηση για τον τραγικό θάνατο μίας γυναίκας 49 ετών στην πόλη Τέμπε της Αριζόνα το 2018 ενώ βρισκόταν πίσω από το τιμόνι ενός αυτόνομου οχήματος της Uber.

Στην σχετική, πρωτόγνωρη για την εποχή είδηση -ήταν το πρώτο καταγεγραμμένο θανατηφόρο τροχαίο που ενεπλάκη αυτόνομο όχημα- είχαμε αναφερθεί τον Μάρτιο του 2018 αλλά και τον Μάϊο. Η Rafaela Vasquez εργαζόταν ως οδηγός ασφαλείας/εφεδρείας στο δοκιμαστικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης της Uber στην πολιτεία της Αριζόνα. Τότε, η εταιρεία πραγματοποιούσε καθημερινές δοκιμές σε διάφορες περιοχές της Αμερικής και του Καναδά, όπως στο Σαν Φρανσίσκο, στο Πίτσμπουργκ, στο Τορόντο κ.ά. Η Rafaela Vasquez βρισκόταν πίσω από το τιμόνι όταν το όχημά χτύπησε την Elaine Herzberg, η οποία πεζή έσπρωχνε ένα ποδήλατο με ψώνια λίγο έξω από τα όρια διάβασης πεζών καθώς προσπαθούσε να περάσει στο απέναντι σημείου του δρόμου. Πιστεύεται, ότι το δυστύχημα, που συνέβη στις 18 Μαρτίου 2018, ήταν το πρώτο στο οποίο είχε εμπλακεί αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο.

Οι εισαγγελείς περιέγραψαν την Rafaela Vasquez ως «τα μάτια και τα αυτιά» του οχήματος, το οποίο την ώρα του δυστυχήματος βρισκόταν στην αυτόνομη λειτουργία. Εκείνη την ώρα, οι αστυνομικοί πιστεύουν ότι η Rafaela Vasquez αντί να έχει τα μάτια της στον δρόμο, παρακολουθούσε μέσω streaming την τηλεοπτική εκπομπή «The Voice» στο κινητό της ωστόσο η Rafaela Vasquez αντέκρουσε τον ισχυρισμό λέγοντας ότι εκείνη την ώρα είχε στραμμένη την προσοχή της στα συστήματα του οχήματος ωστόσο για μία στιγμή πήρα τα μάτια της από τον δρόμο με αποτέλεσμα να συμβεί το δυστύχημα και να χάσει τη ζωή της η 49χρονη γυναίκα. 

uber_tempe_2σχ.webp

Οι αστυνομικοί ερευνητές δήλωσαν στο δικαστήριο ότι το αυτοκίνητο «είδε» την κ. Herzberg χωρίς ωστόσο να ενεργοποιηθεί το αυτόματο σύστημα πέδησης και με την Rafaela Vasquez να μην επιχειρεί να το φρενάρει παρά μόνο όταν ήταν ήδη πολύ αργά. Το αυτοκίνητο εντόπισε την Elaine Herzberg να διασχίζει τον δρόμο με το ποδήλατό της 5,6 δευτερόλεπτα πριν από την πρόσκρουση ωστόσο παρόλο που το σύστημα συνέχισε να την παρακολουθεί μέχρι τελικά να την χτυπήσει θανάσιμα, δεν κατάφερε να την αναγνωρίσει σωστά ως πεζό για να ενεργοποιηθεί το αυτόματο σύστημα πέδησης αλλά ούτε κατάφερε να εκτιμήσει την πορεία της για να προχωρήσει σε κάποια μανούβρα αποφυγής. Η υπόθεση είχε εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με το πως πρέπει να πραγματοποιούνται με ασφάλεια οι δοκιμές της τεχνολογίας και ποιος πρέπει να θεωρείται υπεύθυνος στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

uberσχσ.webp

Ένα χρόνο μετά, το 2019, το γραφείο του εισαγγελέα της Αριζόνα κατέληξε στην απόφαση να μην βρεθεί αντιμέτωπη η Uber με ποινικές διώξεις για το δυστύχημα. Παρόλα αυτά, το ίδιο έτος και μετά από σχετική έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εταιρεία ευθυνόταν για ορισμένα ζητήματα ασφάλειας. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών δήλωσε ότι η Uber είχε «ανεπαρκείς διαδικασίες αξιολόγησης κινδύνου για την ασφάλεια, είχε λάβει αναποτελεσματικά μέτρα ή διαδικασίες παρακολούθησης των οδηγών ασφαλείας ενώ απέτυχε να αντιμετωπίσει το ζήτημα του εφησυχασμού του οδηγού ασφαλείας της λόγω των αυτοματισμών καθώς θα έπρεπε να είχε διασφαλίσει ότι θα είναι πάντα σε θέση να παρέμβουν ανά πάσα στιγμή για να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα». Μετά από αγωγή που κατέθεσε η οικογένεια της Elaine Hertzberg, η Uber κατέληξε σε συμφωνία αποζημίωσης με άγνωστο ποσό.

Κάτι ακόμα που έγινε γνωστό, είναι ότι η εργοστασιακή ρύθμιση του οχήματος όσον αφορά την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης είχε απενεργοποιηθεί από την ίδια την Uber για να αποφευχθεί οποιαδήποτε ασυμβατότητα με το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης. Η Uber διέκοψε προσωρινά τις δοκιμές αυτοοδήγησης αμέσως μετά το δυστύχημα. Η εταιρεία, αφού πούλησε το σύστημα της σε μία άλλη εταιρεία, συνεργάζεται πλέον με την Waymo της Alphabet για να προσφέρει υπηρεσίες ρομποταξί στο Φοίνιξ της Αριζόνα. 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
30 λεπτά πριν, bushidocougar είπε

Φερτε τα και στην Ελλάδα να γελάσουμε!

Official Carmageddon Trailer - YouTube

Αν μετράνε και σκορ πχ παππούς με μαγκούρα 2000 points, γιαγιά με καροτσάκι 2500 points, προβλέπω high score...

Ειδικά την Κυριακή μετά την εκκλησία και κοντά σε λαϊκές αγορές...

31 λεπτά πριν, herbalife3 είπε

Αν είναι δυνατόν η άλλη έβλεπε voice σου λέει οκ το αμάξι πάει μόνο του... Ημαρτον 

Δεν υπάρχει κουλτούρα. Τί περιμένεις; 

Χάθηκε ο κόσμος να δει Netflix; Disney+;... Ant1+;

 

 Πέρα από την πλάκα, δυστυχώς, το ατύχημα ήταν θανατηφόρο και ήρθε να μας θυμίσει ότι η αυτόνομη οδήγηση έχει προχωρήσει πολύ, αλλά θέλει ακόμα δουλειά...

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 minutes ago, bushidocougar said:

Φερτε τα και στην Ελλάδα να γελάσουμε!

Εαν στην Ελλάδα οδηγούσαμε όλοι αυτόνομα, τα θανατηφόρα ατυχήματα θα μειωνόταν. 

  • Like 22
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εικάζω της έκοψαν ένα μεγάλο check από την Uber για να το πάρει επάνω της. Η εταιρεία δεν τιμωρήθηκε, η φίλη 3 χρόνια με αναστολή (δηλαδή φυλακή 0 μέρες).

Όλα καλά. Δεν πέθανε και κανένας. Προχωράμε 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι δυνατόν να κάνουν δοκιμές σε προγράμματα αυτόνομης οδήγησης μέσα στις πόλεις με κόσμο; Δε θα έπρεπε να έχουν πάρει άδεια. Μόνο σε ελεγχόμενο περιβάλλον θα έπρεπε να γίνονται οι δοκιμές αυτές.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 minutes ago, magictoboggan said:

Είναι δυνατόν να κάνουν δοκιμές σε προγράμματα αυτόνομης οδήγησης μέσα στις πόλεις με κόσμο; Δε θα έπρεπε να έχουν πάρει άδεια. Μόνο σε ελεγχόμενο περιβάλλον θα έπρεπε να γίνονται οι δοκιμές αυτές.

Μια χαρά ήταν η δοκιμή. Η άλλη αντί να κοιτάζει το δρόμο, χαζεύε όπου να ναι.

Επεξ/σία από filip123go
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν την αναγνώρισε σαν άνθρωπο την συγχωρεμένη, ούτε σαν αντικείμενο που πρέπει να αποφύγει να στουκάρει δηλαδή δεν την είδε;;;;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στην Ελλάδα παίζει να χτυπάει κάθε 2 λεπτά και κάπου, μια σε γωνία, μια σε πεζούς που πετάγονται από όπου να ναι.

Επεξ/σία από Diavolos666
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, magictoboggan είπε

Είναι δυνατόν να κάνουν δοκιμές σε προγράμματα αυτόνομης οδήγησης μέσα στις πόλεις με κόσμο; Δε θα έπρεπε να έχουν πάρει άδεια. Μόνο σε ελεγχόμενο περιβάλλον θα έπρεπε να γίνονται οι δοκιμές αυτές.

Εχουν γινει οι δοκιμες σε ελεγχομενο περιβαλλον, η εταιρεια εχει συντάξει safety case,  το safety case εχει εγκριθει απο το ελεγκτικο συμβουλιο της πολιτειας, η οποια εκρινε οτι ειναι επαρκες και εδωσε αδεια στην εταιρεια να κανει δοκιμες σε κανονικο δρομο , με τον safety driver να αναλαμβάνει την εποπτεια του συστηματος... 

24 λεπτά πριν, transparent είπε

εικάζω της έκοψαν ένα μεγάλο check από την Uber για να το πάρει επάνω της. Η εταιρεία δεν τιμωρήθηκε, η φίλη 3 χρόνια με αναστολή (δηλαδή φυλακή 0 μέρες).

Όλα καλά. Δεν πέθανε και κανένας. Προχωράμε 

Δεν προβλεπεται να τιμωρηθει η εταιρεια, οχι σε trial τουλαχιστον. Η Πολιτεια ενεκρινε safety case και risk assessment, στα οποια υπευθυνος ειναι ο safety driver. Εχει λαβει ειδικη εκπαιδευση για να αναλαμβανει τον ελεγχο σε περιπτωση που το συστημα παρουσιασει σφαλμα. 

  • Like 4
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σκοτώνεις άνθρωπο και δεν έχει καμία ευθύνη η εταιρεία που έβγαλε στο δρόμο ένα ημιτελές σύστημα δοκιμαστικά. Κάνεις δοκιμές σε δρόμο με ανθρώπους χωρίς συγκεκριμένες ευθύνες και ότι να νε μισές άδειες που εκεί φταίνε οι κρατικοί φορείς, λίγο περίεργο. Και η οδηγός ασφαλείας απλά τρία χρόνια με αναστολή. Πόσο λίγο αξίζει η ανθρώπινη ζωή πια; Τόσα δις έχουμε μαζευτεί να μου πείτε

Επεξ/σία από Nikk B. Archss
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...