Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Καλησπέρα στην ομάδα!
 
Στην πολυκατοικία μας η διαχειρίστρια δεν αναρτά τις αποδείξεις των λογαριασμών κοινής ωφελείας, δαπανών για οτιδήποτε χρειάζεται η πολυκατοικία (π.χ. λαμπών), αλλά και του μισθού της καθαρίστριας. Η ίδια μου κρέμασε έξω απ' τον τοίχο του διαμερίσματός μας χαρτί στο οποίο έχει ορίσει συγκεκριμένη καταληκτική προθεσμία ενός μηνός με συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα για την εξόφληση προηγούμενων κοινοχρήστων, των οποίων είναι μικρό το ποσό αλλά με την πάροδο του χρόνου θα αυξηθεί. Επειδή αρνείται να μου επιδείξει τα παραστατικά, δεν της έχω καταβάλει τα κοινόχρηστα. Όποτε ζητούσα αποδείξεις, μου απαντούσε λέγοντάς μου "έχεις λεφτά;", επιθυμεί δηλαδή να είναι όλες οι δαπάνες "με μαύρα" χρήματα και να έχει κέρδος για την τσέπη της, αλλά πρέπει πλέον να δοθεί ένα τέλος σ' αυτό το καθεστώς αδιαφάνειας. Δεν μπορεί να αξιώνει καταβολή κοινοχρήστων με συνέπεια χωρίς να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της. Μάλιστα μου κρέμασε και τη σελίδα του καταστατικού όπου υπάρχει το σχετικό άρθρο στο οποίο προβλέπεται ότι όποιος δεν εξοφλεί τα κοινόχρηστα έχει μετά υποχρέωση εξόφλησής τους στο διπλάσιο λόγω επιβαλλόμενης ποινικής ρήτρας.
Επικοινώνησα με τη συμβολαιογράφο που έχει το αρχείο με τον κανονισμό της πολυκατοικίας και τη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας καθότι δεν τα έχω στη διάθεσή μου και αναμένω να βρει το αρχείο η συμβολαιογράφος με βάση τον αριθμό του συμβολαίου αγοραπωλησίας του σπιτιού μου, που διατηρώ εγώ στην κατοχή μου. Εκεί σίγουρα αναγράφεται και η δική της υποχρέωση για επίδειξη προς εμένα αν όχι ανάρτηση των νόμιμων παραστατικών.
1. Εκτός απ' το καταστατικό μπορώ να επικαλεστώ και τη διάταξη 1 του άρθρου 68 της Υπ. Απόφασης 91354/2017 ; Εκεί αναφέρεται ότι "Επιχειρήσεις κάθε μορφής που τους έχει ανατεθεί η διαχείριση των κοινόχρηστων δαπανών πολυκατοικιών, υποχρεούνται: Να διατηρούν για δύο (2) τουλάχιστον χρόνια τα πρωτότυπα των παραστατικών των δαπανών. Οι ένοικοι δικαιούνται με δαπάνες τους να ζητούν από τους υπόχρεους απλά φωτοαντίγραφα των εν λόγω παραστατικών". Αυτή η διάταξη ναι μεν αναφέρεται σε επιχειρήσεις αλλά στην περίπτωσή μας υπεύθυνη είναι η διαχειρίστρια εφόσον η εταιρεία διαχείρισης που έχει η πολυκατοικία μας, απλώς εκδίδει τα ειδοποιητήρια των κοινοχρήστων και τη συγκεντρωτική κατάσταση των κοινόχρηστων.
2. Στο συμβόλαιο αγοραπωλησίας του σπιτιού μου, αναγράφεται ότι όλοι οι συνιδιοκτήτες πληρώνουμε τις δαπάνες που αφορούν τον ανελκυστήρα, τη θέρμανση και τις κοινόχρηστες δαπάνες με βάση τα χιλιοστά του διαμερίσματός μας. Στη δική μας πολυκατοικία στο πεδίο για τις δαπάνες του ασανσέρ σε συγκεκριμένο διαμέρισμα του 5ου ορόφου τα χιλιοστά είναι μειωμένα στο μισό όσον αφορά τη δαπάνη για το ασανσέρ. Ενώ δηλαδή για τις κοινόχρηστες δαπάνες τα χιλιοστά του διαμερίσματος αυτού είναι 122,00 /1000, για το ασανσέρ είναι 61,00/939,00.
α. Στις δικές σας πολυκατοικίες είναι διά 1000 η δαπάνη για τον ανελκυστήρα;
β. Στη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας αναγράφονται τα χιλιοστά και για όλα τα διαμερίσματα της πολυκατοικίας;
γ. Είναι δυνατόν εγώ που μένω στον 1ο όροφο να καταβάλω μεγαλύτερο ποσό για τη συντήρηση του ανελκυστήρα από τον ένοικο του 5ου ορόφου; Αν το προσεγγίσουμε πιο απλοϊκά.
3. Όσον αφορά την καθαρίστρια της πολυκατοικίας μας, στο ειδοποιητήριο των κοινοχρήστων αναγράφεται απλώς ο μισθός της καθαρίστριας χωρίς όμως να γνωρίζω εγώ αν η καθαρίστρια είναι ασφαλισμένη στο ΙΚΑ ή όχι. Στο πεδίο "εργοδοτικές εισφορές ΙΚΑ" δεν αναγράφεται κάτι.
α. Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι ασφαλισμένη και δεν έχει εργόσημα του ΙΚΑ;
β. Στα δικά σας ειδοποιητήρια κοινοχρήστων αναγράφονται οι εργοδοτικές εισφορές ΙΚΑ;
γ. Πώς μπορώ να μάθω αν η καθαρίστρια είναι ή δεν είναι ασφαλισμένη; Δεν γνωρίζω το επώνυμο της καθαρίστριας την οποία μάλιστα η διαχειρίστρια την προσέλαβε χωρίς προηγουμένως να έχει συγκαλέσει γενική συνέλευση πολυκατοικίας και χωρίς προηγούμενη ενημέρωσή μας έστω με κάποια ανακοίνωση σε εμφανές σημείο εντός της πολυκατοικίας (π.χ. στο ασανσέρ).
4. Ενώ δεν πραγματοποιούνται συνελεύσεις -ούτε ετήσιες ούτε έκτακτες- η διαχειρίστρια αναφέρει στο χαρτί που μου θυροκόλλησε, ότι στην 23η γενική συνέλευση της πολυκατοικίας αποφάσισαν ομόφωνα να δοθεί η διαχείριση σε εξωτερική εταιρεία διαχείρισης αλλά επειδή γι' αυτό το εγχείρημα χρειάζεται αποθεματικό και επιπλέον απαιτείται να υπάρχει πάλι κάποιος εκπρόσωπος της πολυκατοικίας που να διατηρεί επαφή με την εταιρεία, θα συνεχίσει να εξοφλεί τους λογαριασμούς της πολυκατοικίας μας μέχρι το τέλος του έτους, με την προϋπόθεση ότι θα τους εξοφλούμε όλοι εγκαίρως. Δεν συμμετείχα στη συνέλευση καθότι το ειδοποιητήριο το είδα μετά τη συνέλευση, αφού το έβαλε μια μέρα πριν και όχι 7 ημέρες νωρίτερα. Είπε πάντως ότι στη συνέλευση πήγαν τρία άτομα, συμπεριλαμβανομένης και της ίδιας.
α. Από που προκύπτει η 23η γενική συνέλευση, ενώ έχει πάνω από 10 χρόνια να συγκαλέσει συνέλευση; Η ίδια ισχυρίζεται ότι ενημερώνει όλους τους ενοίκους τηλεφωνικά (εγώ εξαιρούμαι καθότι δεν με έχει ποτέ ενημερώσει τηλεφωνικά) και πρόσφατα που την ξαναρώτησα γι' αυτό το θέμα της μη διενέργειας συνελεύσεων, μου απάντησε "γιατί να κάνω συνέλευση;" Δεν πρέπει να της ζητήσω το βιβλίο με τα πρακτικά γενικών συνελεύσεων που σίγουρα δεν έχει στη διάθεσή της;
β. Η απόφαση της ΓΣ πρέπει να λαμβάνεται με βάση την πλειοψηφία των 3/4 απ' ότι έχω δει σε καταστατικό στο διαδίκτυο (τα καταστατικά δεν έχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ τους, καθότι το άρθρο του καταστατικού της πολυκατοικίας μας, που αναφέρεται στην ποινική ρήτρα είναι το ίδιο με το άρθρο που βρήκα σε καταστατικό στο διαδίκτυο, οπότε έχω ήδη μια εικόνα του καταστατικού που θα λάβω προσεχώς ελπίζω στα χέρια μου, απ' τη συμβολαιογράφο). Πώς υπολογίζουμε πόσα είναι σε αριθμό ατόμων, τα 3/4 των συνιδιοκτητών που πρέπει να συμμετέχουν για να είναι έγκυρη η απόφαση της ΓΣ αλλά και το 1/4 που απαιτείται για τη σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης ;
5. Επειδή ανέκαθεν υποψιαζόμουν ότι η διαχειρίστρια "μαγειρεύει" τα ποσά των λογαριασμών της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ έχω κοιτάξει κατά καιρούς τους κοινόχρηστους λογαριασμούς και διαπίστωσα ότι άλλα ποσά γράφει στα ειδοποιητήρια των κοινοχρήστων και άλλα είναι τα αναγραφόμενα ποσά των λογαριασμών. Είτε τα "μαγειρεύει" προς τα πάνω τα ποσά (π.χ. αντί για 58.00Ε, γράφει 118.30Ε) είτε βάζει μικρότερα ποσά από τα αναγραφόμενα στους λογαριασμούς ποσά (π.χ. είναι δύο λογαριασμοί ΔΕΗ 68.00Ε, 127.00Ε και στα κοινόχρηστα γράφει ΔΕΗ 64.20Ε, 128.20Ε). Μπορώ να το καταγγείλω το γεγονός αυτό;
 
Ευχαριστώ πολύ!
Δημοσ.

Αν θες,κανε μια επεξεργασια στο κειμενο σου:
Καντα ολα αντιγραφη,διαγραψε το κειμενο,καντο παλι επικολληση και θα σου βγαλει την επιλογη "αφαιρεση μορφοποιησης".
Οπως ειναι τωρα,οσοι εχουμε dark theme μας βγαινουν τα ματια.

  • Like 1
Δημοσ.

για οποια δαπανη εχει λογαριασμο και το σωστο ποσο που σας αντιστοιχει θα πληρωθει, για οποια δαπανη δεν εχει αποδειξη, πες της οτι θα παρει τα @@ σου. καντε συνελευση και δωστε τα εξω

Δημοσ.

Συνηθισμενο θεμα στο insomnia...

καποιες δαπανες ειναι σιγουρα με παραστατικα πχ ΔΕΗ,ΕΥΔΑΠ, καποιες οπως κηπουρος,καθαριστρια μπορει να ειναι μαυρα.

Το καλυτερο που εχει να κανει καποιος που διαμαρτυρεται ειναι να ζητησει ο ιδιος την διαχειριση,ειναι βεβαιο οτι θα αναθεωρησει για πολλα πραγματα 🤐

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτό το έχεις δει; Δεν ξέρω αν ισχύει ακόμη βέβαια....

https://www.taxheaven.gr/news/13187/2000-eyrw-prostimo-stoys-ekdotes-koinoxrhstwn-poy-den-anartoyn-tis-apodeixeis-dapanwn-mazi-me-ta-koinoxrhsta

Πάντως το μαγείρεμα λίγο δύσκολο να το κάνει στους λογαριασμούς. Στις συμφωνίες με τα μαστόρια γίνεται το πάρτυ.

Επεξ/σία από lordvec
Δημοσ.

Δυσκολευομαι να καταλαβω για ποιο λογο πρεπει καποιος να επικαλεστει καταστατικο για να μπορει να ζητησει τις αποδειξεις των δαπανων. Δεν ειναι αυτονοητο;

Δηλαδη τι, αν ερθει ο διαχειριστης και μου πει ετσι χυμα "ξερεις αδερφε, ειναι 50 για το ασανσερ, 60 για την καθαριστρια, 90 για τον κηπουρο και 250 για τη δεη", θα πρεπει να του δωσω 450 ευρω στο χερι γιατι ετσι μου ειπε;

 

Δημοσ.

τα .20 λεπτα ειναι εξοδα τραπεζης.

Οι αποδειξεις μπορει να εχουν συμφωνησει ολοι ή οι περισσοτεροι παρανομα να μην εκδιδονται.

Ασανσερ και καθαριστρια ειναι παγια εξοδα νομιζω δεν μπμορει να σε κλεψει ο αλλος.

Για λαμπες και καθαριστικα ουτε εγω βαζω αποδειξεις.Νομιζω ειναι γυφτια να σκεφτει καποιος οτι τον κλεβω στα 10 € καθαριστικα ,2-3€ .Ουτε εργασια ηλεκτρολογου βαζω.

Καποτε ανοιγαν και τους λογαρισμους ΔΕΚΟ ,εγραψα ενα μηνυμα οτι με προσβαλλει αυτο και παραμενουν στην διαθεση τους να ερθουν να δουν τις αποδειξεις ,οποιος το επιθυμει.Αντιθετως θα ηταν εξυπηρετικο οποιος τον ανοιγει να πηγαινει να τον πληρωνει κιολας...Δεν ξανα ανοιχτηκε ποτε.

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, vasilllis είπε

τα .20 λεπτα ειναι εξοδα τραπεζης.

Οι αποδειξεις μπορει να εχουν συμφωνησει ολοι ή οι περισσοτεροι παρανομα να μην εκδιδονται.

Ασανσερ και καθαριστρια ειναι παγια εξοδα νομιζω δεν μπμορει να σε κλεψει ο αλλος.

Για λαμπες και καθαριστικα ουτε εγω βαζω αποδειξεις.Νομιζω ειναι γυφτια να σκεφτει καποιος οτι τον κλεβω στα 10 € καθαριστικα ,2-3€ .Ουτε εργασια ηλεκτρολογου βαζω.

Καποτε ανοιγαν και τους λογαρισμους ΔΕΚΟ ,εγραψα ενα μηνυμα οτι με προσβαλλει αυτο και παραμενουν στην διαθεση τους να ερθουν να δουν τις αποδειξεις ,οποιος το επιθυμει.Αντιθετως θα ηταν εξυπηρετικο οποιος τον ανοιγει να πηγαινει να τον πληρωνει κιολας...Δεν ξανα ανοιχτηκε ποτε.

Αποδείξεις και για 1 ευρώ. 

Έχουν τσακωθεί ιδιοκτήτες σε ΓΣ και για 10 ευρώ κόστος. Γκρίνιες γιατί δεν αγόρασες τις λάμπες από τον τάδε στο σκρουτζ και βγήκαν 1. 5 ευρώ παραπάνω η λάμπα κτλ. 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Basilhs23___ είπε

Αποδείξεις και για 1 ευρώ. 

Έχουν τσακωθεί ιδιοκτήτες σε ΓΣ και για 10 ευρώ κόστος. Γκρίνιες γιατί δεν αγόρασες τις λάμπες από τον τάδε στο σκρουτζ και βγήκαν 1. 5 ευρώ παραπάνω η λάμπα κτλ. 

Δεν διαφωνω σε οτιδηποτε. Ο κοσμος τσακωνεται για τα παντα. Καταλαβαινεις οτι "νομοτυπα" δεν μπορει να λειτουργησει κανεις.Να μαζεψουμε προσφορες (τουλαχιστον 3) με τα ιδια τεχνικα χαρακτηριστικα στις λαμπες, απο μεταφορικές? Να μαζεψουμε αλλες 3? ή θα παει στο σκρουτζομαγαζο ο διαχειριστης να τα παρει?

Εγω σαν διαχειριστης ειμαι διαλακτικος παντως (κοντευω 6 χρονια).Οποιου δεν του αρεσει,παει παιρνει τις λαμπες,τις αλλαζει και του δινω τα χρηματα που κανουν..

Σε μεγαλο κοστος δεν το συζηταμε(θυροτηλεοραση).Εδωσα κανονικη προσφορα με το κοστος αντικατάστασης.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, vasilllis είπε

Δεν διαφωνω σε οτιδηποτε. Ο κοσμος τσακωνεται για τα παντα. Καταλαβαινεις οτι "νομοτυπα" δεν μπορει να λειτουργησει κανεις.Να μαζεψουμε προσφορες (τουλαχιστον 3) με τα ιδια τεχνικα χαρακτηριστικα στις λαμπες, απο μεταφορικές? Να μαζεψουμε αλλες 3? ή θα παει στο σκρουτζομαγαζο ο διαχειριστης να τα παρει?

Εγω σαν διαχειριστης ειμαι διαλακτικος παντως (κοντευω 6 χρονια).Οποιου δεν του αρεσει,παει παιρνει τις λαμπες,τις αλλαζει και του δινω τα χρηματα που κανουν..

Σε μεγαλο κοστος δεν το συζηταμε(θυροτηλεοραση).Εδωσα κανονικη προσφορα με το κοστος αντικατάστασης.

Αν μένεις σε πολυκατοικία με γείτονες που υπάρχει συνεννόηση και τα τακτοποιειτε χωρίς τυπικούρες και εμπιστοσυνη. Όλα καλά. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...