Προς το περιεχόμενο

Τα Facebook και Instagram θα χρειάζονται άδεια για να προβάλλουν εξατομικευμένες διαφημίσεις σε Ευρωπαίους πολίτες


alion

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Από ότι φαίνεται, η Meta θα χρειαστεί να περιορίσει σημαντικά το εύρος των εξατομικευμένων διαφημίσεων που προβάλλει στους χρήστες των Facebook και Instagram εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατέληξε στην απόφαση ότι το Facebook θα πρέπει να ζητά συγκατάθεση πριν ξεκινήσει να προβάλει τουλάχιστον ορισμένες από τις εξατομικευμένες διαφημίσεις σε χρήστες που βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εξατομικευμένες ή προσαρμοσμένες διαφημίσεις «δεν μπορούν να δικαιολογήσουν» την επεξεργασία τόσο μεγάλου όγκου δεδομένων χωρίς την άδεια των χρηστών» αναφέρεται στην απόφαση του Δικαστηρίου.

Σε δήλωση στην εφημερίδα Wall Street Journal, ένας εκπρόσωπος του γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είπε ότι η εταιρεία επί του παρόντος «αξιολογεί την απόφαση του δικαστηρίου» και πως θα μπορέσει να πει περισσότερα στο μέλλον. Η Meta έχει εντωμεταξύ ασκήσει έφεση για το πρόστιμο των €390 εκατομμυρίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όσον αφορά τη συγκεκριμένη υπόθεση, να αναφέρουμε ότι οι ρυθμιστικές αρχές διαπίστωσαν ότι οι πλατφόρμες Facebook, Instagram και WhatsApp είχαν τοποθετήσει τη νομική συναίνεση στους όρους παροχής υπηρεσιών ουσιαστικά για να εξαναγκάσουν τους χρήστες να αποδεχτούν τις εξατομικευμένες διαφημίσεις και σε παράβαση του Ευρωπαϊκού Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR). Με απλά λόγια, το διοικητικό όργανο απαιτεί πλέον «ελεύθερη συναίνεση» για τη χρήση των υπηρεσιών και χαρακτηριστικών καθώς όπως υποστηρίζει η Meta παραβίασε τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το να ζητήσει δεδομένα στοχευμένων διαφημίσεων απλώς και μόνο για να μπορούν οι χρήστες να χρησιμοποιούν το Facebook, το Instagram και το WhatsApp σε βασικό επίπεδο. Στη νέα απόφαση, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναφέρει ότι εναπόκειται σε έναν χειριστή της ιστοσελίδας να αποδείξει ότι οι άνθρωποι έδωσαν πρόθυμα την άδεια τους.

Η απόφαση αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου δικαστικού ευρήματος, όπου διαπιστώνεται ότι οι τοπικές ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού, όπως για παράδειγμα το Federal Cartel Office της Γερμανίας, μπορούν να συνυπολογίσουν τη συμμόρφωση με άλλους νόμους (όπως ο GDPR) κατά τη διερεύνηση υποθέσεων που σχετίζονται με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία. Η ρυθμιστική αρχή μίας Ευρωπαϊκής χώρας θα μπορούσε να λάβει την απόφαση ότι η παραβίαση των κανόνων σε έναν τομέα είναι απόδειξη ευρύτερης μονοπωλιακής συμπεριφοράς.

Μετά την απόφαση, η Meta ενδέχεται να χρειαστεί να αλλάξει αρκετά πράγματα και να ξεκινήσει να ζητά άδεια για την παροχή εξατομικευμένων διαφημίσεων στο Facebook και στις υπόλοιπες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης της. Αυτό θα μπορούσε να βελτιώσει το απόρρητο των χρηστών αλλά από την άλλη να βλάψει σημαντικά τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Η εταιρεία υπέστη σημαντικές απώλειες -μειωμένα έσοδα από διαφημίσεις- όταν η Apple μέσω του iOS 14 έδωσε στους χρήστες τη δυνατότητα απόρριψης της παρακολούθησης της δραστηριότητας των χρηστών για τη προβολή προσαρμοσμένων διαφημίσεων (ad tracking) σε εφαρμογές. Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ενδέχεται να αποτελεί ένα ακόμα μεγάλο πλήγμα για την Meta. 

 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
16 hours ago, alion said:

Μετά την απόφαση, η Meta ενδέχεται να χρειαστεί να αλλάξει αρκετά πράγματα και να ξεκινήσει να ζητά άδεια για την παροχή εξατομικευμένων διαφημίσεων στο Facebook και στις υπόλοιπες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης της.

Δλδ περισσότερα pop-ups που η πλειοψηφία θα πατάει Accept All για να φύγουν από τη μέση?

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, john_dr είπε

Κανονικά θα έπρεπε να ζητάνε άδεια για να προβάλουν τις απατεωνιές που προβάλουν

¨Μεγάλη εταιρία ξεπουλάει laptops με 2 ευρώ. Προλάβετε!!!"

Αυτά είναι απάτες απο σελίδες/προφίλ που τα έχουν κλέψει απο τους κατόχους τους.Και πατας αναφορά για σπαμ/απατες/κλπ και το ΦΒ σου απαντάει δεν υπάρχει πρόβλημα,δεν παραβιάζει τους κανόνες.Οπως έχει παραγίνει το κακό και με αναρτήσεις του τύπου "σας περιμένουν λεφτά/αμάξια πατήστε αμήν" .

Για τις διαφημίσεις στα video  του ΦΒ εχει καταντήσει αηδία,και πας σε άλλη σελίδα να τα αφησεις να παίζουν στο background και αυτά σταματάνε να παίζουν,ειδικά αυτή απο το φροντιστήριο άνοδος είναι για πολλές μπάτσες.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευτυχώς που η ΜΕΤΑ ανήκει στους gatekeepers...

Δεν προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τη δεσπόζουσα θέση που έχει στον τομέα των social, ώστε να αναγκάσει τους χρήστες να συμφωνήσουν στους όρους της, παραβιάζοντας το "Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το να ζητήσει δεδομένα στοχευμένων διαφημίσεων απλώς και μόνο για να μπορούν οι χρήστες να χρησιμοποιούν το Facebook, το Instagram και το WhatsApp σε βασικό επίπεδο"....

Μια χαρά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, john_dr είπε

Κανονικά θα έπρεπε να ζητάνε άδεια για να προβάλουν τις απατεωνιές που προβάλουν

¨Μεγάλη εταιρία ξεπουλάει laptops με 2 ευρώ. Προλάβετε!!!"

Φίλε, αυτό ετοιμαζόμουν να γράψω μόλις είδα τον τίτλο. Πέτυχα εχτές την εν λόγω διαφήμιση και μπήκα στον πειρασμό να το ψάξω, αλλά είδα τα σχόλια από κάτω. Το αστείο ήταν ότι στην φώτο τους είχανε μέρος με το λογότυπο του public. Δεν μπήκα στον κόπο να κλικαρω, έβλεπα τα σχόλια από κάτω.... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Από την μία το FB είναι γεμάτο απατεώνες, πέραν του marketplace οι διαφημίσεις που τις δείχνουν με το ζόρι σαν posts είναι αποκλειστικά από κλέφτες.

Από την άλλη δεν μπορεί η ΕΕ να ξέρει τι δεδομένα κρατάει και τι όχι το FB και τις διαφημίσεις θα στείλει. Δηλαδή απορώ γιατί το FB κάθεται και ζητάει συναίνεση, λες και τα δεδομένα περνάνε πρώτα από κανένα αυτόνομο υπουργείο ξέρω κι εγώ και μπορούν να δουν τι κάνουν στην εταιρία.

Επεξ/σία από Diavolos666
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...