Προς το περιεχόμενο

Και η Volvo επιλέγει το βύσμα φόρτισης της Tesla


alion

Προτεινόμενες αναρτήσεις

14 ώρες πριν, klaftop είπε

Ένας πολύ σημαντικός λόγος για να μην αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό ακόμα είναι ότι η αγορά έχει κατασταλάξει σε ποιο πρότυπο θα επικρατήσει. Είναι σαν το blu-ray και hddvd ,VHS k betamax . Επίσης αν προχωρήσουν οι καινούργιες πατέντες για τις μπαταρίες που θα φέρουν επανάσταση, οι μπαταρίες λιθίου θα πάνε στα σκουπίδια, οπότε όποιος κάνει αγορά με μπαταρίες λιθίου θα το μετανιώσει

Το ότι ήδη έχουμε καταλήξει σε βύσμα, είναι λόγο "για να " και όχι "για να μην". Ειλικρινά δεν βρίσκω τίποτα αρνητικό σε όλο αυτό. Πάλι βέβαια υπάρχει τρόπος, αλλά απ' το να χρησιμοποιώ αντάπτορες είναι κλάσης ανώτερο!

Τώρα δεν  έχω καμία αμφιβολία ότι αργότερα οι μπαταρίες θα είναι πολύ καλύτερες. Σε ποια τεχνολογία αναφέρεσαι; Πότε θα είναι εμπορικά διαθέσιμη και πότε θα εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα; Αν αυτά γίνουν μετά από 5 χρόνια, θα πληρώνω για 5 χρόνια βενζίνη και πετρέλαιο που η τιμή του είναι πιθανών να ανεβεί κι άλλο; Αν ένα Peugeot 208e σου επαρκεί η αυτονομία που έχει, σου κάνει στην τιμή που πωλείτε, απλά αγόρασε το και μην σκέφτεσαι το "μπορεί".

2 ώρες πριν, ooaris είπε

Ε αυτό... Σε συζήτηση καφενείου μου είχαν πει ότι χρειάζεται και η βενζίνη για τις λιπαντικες ιδιότητες της και από περιέργεια είχα ρωτήσει chatgpt και όντως ανέφερε πως τα πρόσθετα παρέχουν πολλές και διάφορες ιδιότητες όπως και λιπαντικες. 

😅 Εντάξει δεν γνωρίζω να ονομάσω τα πρόσθετα. 

Το καλό που έχει το chatGPT είναι ότι μπορείς να συνεχίσεις την κουβέντα όποτε θες. Ρώτα πάλι 😂

1 ώρα πριν, korakios είπε

οκ , νόμιζα μήπως εννοούσε το άρθρο να σταματήσει το δίκτυο (το οποίο δεν παίζει μιας και είναι ουσιαστικά η ταρίφα που πλήρωσε η vw για την απάτη με τους ρύπους)

μιλάς για 14kw/100χλμ , χλωμό ακόμα και για μέσα στην πόλη χωρίς AC (που πάνε άχρηστα και τα 200 άλογα συν το μέγεθος είναι δύσχρηστο)

επίσης (έστω οτι είναι τόσο) βάζεις και λοιπές χρεώσεις ρεύματος , περίπου 0,056 δλδ στο παράδειγμά σου

14*(0,125+0,056)*1,06=2,68€/χλμ , με προϋπόθεση οτι δεν καις σπίτι σου πάνω απο 1600kw/μήνα

σίγουρα σαν κατανάλωση "καυσίμου" απο τη στιγμή που έχεις πάρκινγκ με wallcharger είναι ατού

τώρα για οικονομία , είναι άλλο κεφάλαιο (και πάντα με προϋπόθεση οτι η μπαταρία θα σου κρατήσει )

μόνο Αθήνα είναι σε κάποια πρατήρια τέτοιες τιμές , επαρχία έχουν μείνει στις παλιές τιμές δυστυχώς

Θες να πεις 2.68/100km ; Το 1,06 τι φάση;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 57
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

25 minutes ago, manolis940 said:

Το ότι ήδη έχουμε καταλήξει σε βύσμα, είναι λόγο "για να " και όχι "για να μην". Ειλικρινά δεν βρίσκω τίποτα αρνητικό σε όλο αυτό. Πάλι βέβαια υπάρχει τρόπος, αλλά απ' το να χρησιμοποιώ αντάπτορες είναι κλάσης ανώτερο!

Τώρα δεν  έχω καμία αμφιβολία ότι αργότερα οι μπαταρίες θα είναι πολύ καλύτερες. Σε ποια τεχνολογία αναφέρεσαι; Πότε θα είναι εμπορικά διαθέσιμη και πότε θα εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα; Αν αυτά γίνουν μετά από 5 χρόνια, θα πληρώνω για 5 χρόνια βενζίνη και πετρέλαιο που η τιμή του είναι πιθανών να ανεβεί κι άλλο; Αν ένα Peugeot 208e σου επαρκεί η αυτονομία που έχει, σου κάνει στην τιμή που πωλείτε, απλά αγόρασε το και μην σκέφτεσαι το "μπορεί".

Σου απαντάω και εγώ αν επιτρέπεις:

1) μα δεν έχουμε καταλήξει ακόμα. Αυτό αναφέρει το άρθρο με αφορμή την μεταπήδηση της Volvo στο NACS. Αν αγοράσεις σήμερα ένα ID.3 αυτό είναι στο ευρωπαϊκό πρότυπο.

2) Για να κανεις απόσβεση το επιπλέον κόστος ενός ηλεκτρικού, χρειάζεσαι πολλά χιλιόμετρα. Σε 5ετια ο μέσος όρος οδηγού δεν έχει κάνει απόσβεση το επιπλέον κόστος.

Άο την άλλη οι μπαταρίες αλλαζουν. Δες έδω ένα από τα άπειρα άρθρα: https://finance.yahoo.com/news/10-most-advanced-battery-technologies-150057439.html

Επισης διαβάζω πως πολλές εταιρείες θεωρούν ότι προς το 2025-2027 θα έχουν βγει αυτοκίνητα με νέες μπαταρίες με αυτονομία στα 1000+ χιλιόμετρα.

Οποτε αν αγοράσω σήμερα ως ιδιωτησ ένα ηλεκτρικό στα 40χιλ με αυτονομία στα 350χλμ. Τι μεταπώληση θα έχω σε 5 χρόνια; Μάλλον θα χάσουν την αξία τους πολύ γρηγορα. Εκτός και είσαι ταξί με άπειρα χιλιόμετρα και απίστευτη επιδότηση όπου εκεί αποσβαινεις πολύ σύντομα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τωρα θα βγαλουν απειρα ηλεκτρικα..η toyota δινει πονο...οπως και οι υπολοιποι γιγαντες...τι να μας πει ο κυριος Αυγολεμονος, ας δοκιμασουν οι beta tester αυτα τωρα και μολις εδραιωθουν τα παντα, φορτιζουν σε 15 λεπτα με 600-700 χιλιομετρα αυτονομια νομιζω δεν θα ασχολουμαστε με το βυσμα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, dstilio είπε

Σου απαντάω και εγώ αν επιτρέπεις:

1) μα δεν έχουμε καταλήξει ακόμα. Αυτό αναφέρει το άρθρο με αφορμή την μεταπήδηση της Volvo στο NACS. Αν αγοράσεις σήμερα ένα ID.3 αυτό είναι στο ευρωπαϊκό πρότυπο.

2) Για να κανεις απόσβεση το επιπλέον κόστος ενός ηλεκτρικού, χρειάζεσαι πολλά χιλιόμετρα. Σε 5ετια ο μέσος όρος οδηγού δεν έχει κάνει απόσβεση το επιπλέον κόστος.

Άο την άλλη οι μπαταρίες αλλαζουν. Δες έδω ένα από τα άπειρα άρθρα: https://finance.yahoo.com/news/10-most-advanced-battery-technologies-150057439.html

Επισης διαβάζω πως πολλές εταιρείες θεωρούν ότι προς το 2025-2027 θα έχουν βγει αυτοκίνητα με νέες μπαταρίες με αυτονομία στα 1000+ χιλιόμετρα.

Οποτε αν αγοράσω σήμερα ως ιδιωτησ ένα ηλεκτρικό στα 40χιλ με αυτονομία στα 350χλμ. Τι μεταπώληση θα έχω σε 5 χρόνια; Μάλλον θα χάσουν την αξία τους πολύ γρηγορα. Εκτός και είσαι ταξί με άπειρα χιλιόμετρα και απίστευτη επιδότηση όπου εκεί αποσβαινεις πολύ σύντομα.

Φυσικά και το επιτρέπω :)

1) Το μήνυμα στο οποίο απάντηση μου δίνει την εντύπωση ότι το κοινό βήμα φόρτισης είναι κάτι κακό και αρνητικό

2) Θα συμφωνήσω. Εγώ τον περνάω τον μέσο οδηγό και αν δεν είχα άλλα έξοδα αυτή την στιγμή στο κεφάλι μου το ηλεκτρικό θα το έκανα απόσβεση σε 2-3 χρόνια άνετα.
Ο καθένας ανάλογα την χρήση που κάνει πρέπει να επιλέγει το κατάλληλο όχημα ή πολλές φορές και οχήματα.

Οι τεχνολογίες αυτές που γράφει το yahoo, δεν ξέρω αν κάποιες εφαρμόζονται ήδη, αν θα εφαρμοστούν και αν εν τέλει μας δώσουν αυτά που λένε οι εταιρείες. Ακόμη και τότε όμως πάλι θα συνεχιστεί η έρευνα για καλύτερες μπαταρίες ή ακόμα και πιο αποδοτικούς ηλεκτρικούς κινητήρες. Πάλι δεν θα αγοράσεις περιμένοντας το καλύτερο;

Τώρα όσον αφορά την μεταπολιτική πολλά παίζουν σημασία. Αν η Ελλάδα είναι το ίδιο και χειρότερα στα επόμενα χρόνια με τον μέσο πολίτη να μην μπορεί αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο θα είναι υψηλή. Αυτό πρακτικά καθορίζει την τιμή ενός αυτοκινήτου. Στην Αγγλία για παράδειγμα συγγενείς μου αγοράζουν BMW 2ετίας στο 1/2 της τιμής της όταν εδώ αντίστοιχα στην πουλάνε 5%-10% κάτω.
Πάντως δεν μπορώ να σου απαντήσω επ' ακριβώς πάνω σε αυτό το θέμα. Όσες φορές έχει χρειαστεί να αγοράσω όχημα πάντα το κάνω βάση των καθημερνών αναγκών που έχω και κοιτάζω το όχημα που θα κάνει αυτή την δουλειά καλύτερα και όχι αν θα πουληθεί καλύτερα. Θυμάμαι όταν ήμουν ανάμεσα σε Ford Fiesta και Yaris να μου λένε αυτό το επιχείρημα υπέρ του Yaris αλλά η οδηγική συμπεριφορά του πρώτου καθώς και η συνολική εμπειρία ήταν κλάσης ανώτερη η κατανάλωση παρόμοια η συντήρηση οικονομικότερη ακόμη και στα επίσημα service. Τι να κάτσω να σκεφτώ στα επόμενα 5 χρόνια αν θα το πουλήσω ή όχι και πόσο θα πουληθεί τότε και άλλα τέτοια. Σε πέντε χρόνια μπορεί να φτιάξει η οικονομία και τα αυτοκίνητα 20ετίας να στοιχίζουν κάτω από 500€ ( όπως και θα έπρεπε )

2 ώρες πριν, korakios είπε

ναι (με υποτιθέμενη 14kw/100χλμ κατανάλωση)

6% ΦΠΑ

Τι χαζός που είμαι και εργαζόμουν και σε λογιστήριο 😂😂😂😂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, korakios said:

ναι (με υποτιθέμενη 14kw/100χλμ κατανάλωση)

Τόση είναι η κατανάλωση με κλιματισμό εντός πόλης και περιφερειακούς, στο δικό μου τουλάχιστον.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, Vasilisxd said:

Τόση είναι η κατανάλωση με κλιματισμό εντός πόλης και περιφερειακούς, στο δικό μου τουλάχιστον.

Ο καθένας έχει άλλη εμπειρία. Σε εμένα, το άφησα για ένα χρόνο και έβγαινε 19kWh/100km. Το καλοκαίρι και μόνο δίχως κλιματισμό, φτάνω στα 16kWh, το χειμώνα σίγουρα 22kWh (στην πόλη πάντα). Ο καθένας μπορεί να φτιάξει το excelάκι του και να κάνει τους υπολογισμούς του σχετικά με το τί τον συμφέρει και τί όχι.

 

Πίσω στο θέμα, το άρθρο είναι σχετικό σε εμάς; Σε εμάς, σε όλη την ΕΕ, μόνο δύο τύποι έχουν παραμείνει (ακόμα και για τα Tesla αν δεν κάνω λάθος) : CCS και CHAdeMO.

 

Επεξ/σία από nickolasemp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 hours ago, nickolasemp said:

Πίσω στο θέμα, το άρθρο είναι σχετικό σε εμάς; Σε εμάς, σε όλη την ΕΕ, μόνο δύο τύποι έχουν παραμείνει (ακόμα και για τα Tesla αν δεν κάνω λάθος) : CCS και CHAdeMO.

Είναι κάπως σχετικό γιατί αν τελικά υιοθετήσουν το πρότυπο όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Αμερική πιθανόν να ακολουθήσουν και Ευρώπη/Ασία. Το CCS plug, όπως δείχνει και η φωτογραφία, είναι σημαντικά πιο ογκώδες (και βαρύτερο) από το NACS.

Επεξ/σία από alexiosdimitriadis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, nickolasemp said:

Ο καθένας έχει άλλη εμπειρία. Σε εμένα, το άφησα για ένα χρόνο και έβγαινε 19kWh/100km. Το καλοκαίρι και μόνο δίχως κλιματισμό, φτάνω στα 16kWh, το χειμώνα σίγουρα 22kWh (στην πόλη πάντα). Ο καθένας μπορεί να φτιάξει το excelάκι του και να κάνει τους υπολογισμούς του σχετικά με το τί τον συμφέρει και τί όχι.

Δεν ξέρω τι μοντέλο εχεις αλλά εγώ είμαι εκεί στο 12 περίπου. 

Αυτή την φωτό την έβγαλα μόλις, μετά από 21χλμ απόσταση, με κλιματισμό και έχει κάψει 10kWh/100χλμ   

image.png.718fc0b93a97aee597c468dca1704323.png

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω παλι νομίζω οτι το βύσμα αυτο είναι αποτυχία, τις πιο πολλες φορες τωρα το καλοκαιρι το βυσμα σου καίει τα χερια.

εχει παρα πολυ περιορισμένα χαρακτηριστικά, εχει λαθος προδιαγραφές για σύστημα super charging στα 350+ amps / 480Volt
προβλέπω καπνούς στον ορίζοντα!!

anyway, τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ειναι προς το παρον γενικα μια αποτυχία.

Το μέλλον ειναι υδρογόνοκίνηση...

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, Vasilisxd said:

Δεν ξέρω τι μοντέλο εχεις αλλά εγώ είμαι εκεί στο 12 περίπου. 

Αυτή την φωτό την έβγαλα μόλις, μετά από 21χλμ απόσταση, με κλιματισμό και έχει κάψει 10kWh/100χλμ   

image.png.718fc0b93a97aee597c468dca1704323.png

Ουπς σορρυ, νόμιζα ID.4 ότι λέγατε. Κοίτα διαφορά ρε....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/6/2023 στις 8:18 ΜΜ, nickolasemp είπε

Ουπς σορρυ, νόμιζα ID.4 ότι λέγατε. Κοίτα διαφορά ρε....

Είναι μεγάλο ζήτημα και η κατανάλωση που οι κατασκευαστές την κουκουλώνουν στο όνομα μιας δήθεν αυτονομίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
On 29/06/2023 at 17:02, Vasilisxd said:

Δεν ξέρω τι μοντέλο εχεις αλλά εγώ είμαι εκεί στο 12 περίπου. 

Αυτή την φωτό την έβγαλα μόλις, μετά από 21χλμ απόσταση, με κλιματισμό και έχει κάψει 10kWh/100χλμ   

image.png.718fc0b93a97aee597c468dca1704323.png

Λοιπόν, όταν είμαι μέσα στην πόλη, μού βγάζει 15~16kWh/100km και σε εμένα με eco mode στον κλιματισμό. Όταν βγαίνω στον Κηφισό/εθνική, κλαίω στα 20~21kWh/100km.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...