Προς το περιεχόμενο

Και η Volvo επιλέγει το βύσμα φόρτισης της Tesla


alion

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το βορειοαμερικανικό πρότυπο φόρτισης (NACS) γνωρίζει σημαντική επιτυχία, με τη Volvo να είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που διαπραγματεύεται την πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger της Tesla για τους πελάτες της από το 2024.

Η SAE International θα καταστήσει το NACS επίσημο πρότυπο μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Το NACS είναι το πρωτόκολλο φόρτισης της Tesla με τις τελευταίες προδιαγραφές, για το οποίο έδωσε πρόσβαση σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες τον Νοέμβριο του 2022. Αρχικά, ο μοναδικός αποδέκτης ήταν η Aptera, αλλά δεδομένου ότι η εταιρεία αυτή δεν έχει ακόμη αρχίσει να πουλάει αυτοκίνητα, η όλη παρέμεινε λίγο θεωρητικό.

Άρχισε να φαίνεται πολύ πιο πραγματικό στα τέλη Μαΐου, όταν η Ford δήλωσε ότι από το 2024, τα EV της θα μπορούν να χρησιμοποιούν τους σχεδόν 12.000 υπερφορτιστές Tesla Superchargers στη Βόρεια Αμερική. Επί του παρόντος, η Ford -όπως και κάθε αυτοκινητοβιομηχανία εκτός από την Tesla-, διαθέτει στην αγορά της Βορείου Αμερικής ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν το βύσμα τύπου Combined Charging System για γρήγορη φόρτιση. Όμως, όπως γνωρίζουν πολύ καλά οι περισσότεροι ιδιοκτήτες EVs που είναι εξοπλισμένα με CCS, η εμπειρία φόρτισης CCS δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Υπάρχουν πολύ λιγότεροι ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος CCS από τους υπερφορτιστές της Tesla και πολλοί από τους φορτιστές CCS που έχουν αναπτυχθεί είναι αναξιόπιστοι.

Δύο εβδομάδες αργότερα, η General Motors προσχώρησε στο κλαμπ, αποκτώντας κι’ αυτή πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger της Tesla για τα EV της. Στην αρχή, θα χρειαστεί έναν προσαρμογέα για να ζευγαρώσει το καλώδιο NACS με τις υποδοχές CCS στα αυτοκίνητά της, αλλά από το 2025 θα στραφεί στην κατασκευή EV απευθείας με υποδοχές NACS. Στη συνέχεια ήρθε η Rivian, η οποία κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα με επίκεντρο το off-road αλλά και τα φορτηγάκια παράδοσης της Amazon, ακολουθώντας παρόμοια τακτική με την General Motors.

image.png.128862d440582c876ad55b5d6ce8aaa1.png

Με βάση τα παραπάνω, δεν αποτελεί έκπληξη η εξέλιξη με τη Volvo, με την εταιρεία να προμηθεύει και αυτή τους πελάτες της με προσαρμογείς CCS>NACS από το 2024, ώστε να μπορούν να φορτίζουν γρήγορα στους Superchargers. Το 2025, η Volvo θα ενσωματώσει πρίζες NACS στα αυτοκίνητά της, ώστε να μπορούν να φορτίζουν εγγενώς από τα καλώδια της Tesla χωρίς να απαιτούνται προσαρμογείς.

Η αυξανόμενη μετάβαση στο NACS είναι αναμφίβολα καλή για τον τελικό χρήστη. Η εμπειρία σε έναν υπερφορτιστή Tesla είναι αντικειμενικά καλύτερη από οποιαδήποτε εναλλακτική λύση αυτή τη στιγμή στην αγορά. Το βύσμα είναι ελαφρύτερο και μικρότερο από το βύσμα CCS1 ενώ υπάρχουν ήδη υπερδιπλάσιοι φορτιστές που φορτίζουν αξιόπιστα τα EV.

Πέρυσι, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεσμεύτηκε μετά από ένα μεγάλο διάστημα αναμονής, να χρηματοδοτήσει ένα πανεθνικό δίκτυο γρήγορων φορτιστών κατά μήκος των διαπολιτειακών δρόμων. Κάτι τέτοιο είναι άκρως απαραίτητο για τη μεγάλη στροφή προς τις ηλεκτρικές μεταφορές, αλλά το μόνο βύσμα EV που επιβάλλεται από τα πρότυπα της Εθνικής Υποδομής Ηλεκτρικών Οχημάτων (NEVI) είναι ο σύνδεσμος CCS1, ο οποίος τώρα φαίνεται ότι θα αποτελέσει παρελθόν στο άμεσο μέλλον.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση μπορεί να χρειαστεί αρκετό χρόνο για να το διορθώσει αυτό, δεδομένου του συχνά (πολύ) αργού ρυθμού χάραξης πολιτικής. Οι πολιτείες εμφανίζονται λιγότερο επιβαρυμένες. Η Ουάσινγκτον θα απαιτήσει από τις εταιρείες φόρτισης να παρέχουν βύσματα NACS για τους φορτιστές που πληρώνονται με κρατικά κονδύλια, και το Τέξας δήλωσε ότι θα εγκρίνει τα αιτήματα χρηματοδότησης NEVI στην πολιτεία του μόνο εάν τα βύσματα NACS περιλαμβάνονται μαζί με το CCS.

Η ανακοίνωση της SAE International μπορεί κάλλιστα να είναι η αφορμή που περίμεναν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι εταιρείες που κατασκευάζουν γρήγορους φορτιστές συνεχούς ρεύματος για τα EV έχουν ήδη αρχίσει να ανταποκρίνονται, πολλές εκ των οποίων έχουν ήδη προσθέσει το NACS ως επιλογή για νέους πελάτες.

Ένα μεγάλο αναπάντητο ερώτημα είναι τι θα συμβεί όταν όλα αυτά τα μη Tesla EVs αρχίσουν να εμφανίζονται στις τοποθεσίες Supercharger το επόμενο έτος, αφού δεν θα είναι όλα σε θέση να συνδεθούν τόσο απρόσκοπτα όσο ένα Model 3 ή Y. Οι πάγκοι των φορτιστών είναι βελτιστοποιημένοι για αυτοκίνητα που έχουν τις θύρες φόρτισης στην ίδια θέση με ένα Tesla.

Μπορούν να μπουν διάφορα στοιχήματα για το αν η Hyundai ή η Volkswagen θα είναι η επόμενη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που θα εγκαταλείψει το CCS όμως είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι το CCS1 θα επιβιώσει είτε από την “αποστασία”, ειδικά αν ο όμιλος VW πάρει μαζί του το δίκτυο φόρτισης Electrify America.
 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 57
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Τα βίντεο και οι εικόνες που κυκλοφορούν ανα περιοδους που δείχνουν ουρές χιλιομέτρων για να φορτίσεις ένα tesla στην Αμερική είναι real ή fake? Τι θα γίνει όταν θα πέσουν πάνω σε αυτό το δίκτυο  και οι υπόλοιπες αυτοκίνητοβιομηχανίες? Πάντως έχουν αργήσει ήδη πολύ ώστε να επιβάλουν  ένα και μόνο πρότυπο φόρτισης. Πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μιλάμε για πατίνια...

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένας πολύ σημαντικός λόγος για να μην αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό ακόμα είναι ότι η αγορά έχει κατασταλάξει σε ποιο πρότυπο θα επικρατήσει. Είναι σαν το blu-ray και hddvd ,VHS k betamax . Επίσης αν προχωρήσουν οι καινούργιες πατέντες για τις μπαταρίες που θα φέρουν επανάσταση, οι μπαταρίες λιθίου θα πάνε στα σκουπίδια, οπότε όποιος κάνει αγορά με μπαταρίες λιθίου θα το μετανιώσει

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, klaftop είπε

Ένας πολύ σημαντικός λόγος για να μην αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό ακόμα είναι ότι η αγορά έχει κατασταλάξει σε ποιο πρότυπο θα επικρατήσει. Είναι σαν το blu-ray και hddvd ,VHS k betamax . Επίσης αν προχωρήσουν οι καινούργιες πατέντες για τις μπαταρίες που θα φέρουν επανάσταση, οι μπαταρίες λιθίου θα πάνε στα σκουπίδια, οπότε όποιος κάνει αγορά με μπαταρίες λιθίου θα το μετανιώσει

Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος για να μην βιαστεί κανείς να πάρει αποκλειστικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οπότε πάει σε υβριδικό ή σε κάποιο από αυτά με μανίσιο κινητήρα αερίου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 minutes ago, svartevarg said:

Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος για να μην βιαστεί κανείς να πάρει αποκλειστικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οπότε πάει σε υβριδικό ή σε κάποιο από αυτά με μανίσιο κινητήρα αερίου.

Η ακόμα και μετατροπή υγραερίου.  140κ χιλιόμετρα έχω γράψει με ένα colt με lpg (το όποιο απλά βάζω μπροστά και φεύγω, κανένα απολύτως προβλημα), τώρα που ξαναεπεσε στα 65 λεπτά με ένα εικοσάρικο υγραεριο και 2 βενζίνη  βγάζω 380 χιλιομετρα. Κάτω από 6 ευρώ τα 100 δηλαδη, λιγότερα και από το scooter που είχα. Έχω βγάλει κοντά 2  φορές την αξία του αυτοκινήτου (αγορά σαν μεταχειρισμενο) + αξίας τοποθέτησης αγοράς κιτ. Οδηγαω βεβαια σαν άνθρωπος και κάνω όλα τα προβλεπόμενα στην ώρα τους. Και σημειωτέον το colt ,στις αρχές ήταν στην μαύρη λίστα για lpg, αλλά με σωστό τοποθετητή όλα καλά.  Άλλωστε σε μια τέτοια μετατροπή η επιτυχία η όχι μοιράζεται ως εξής 70% μαστορας/ 20% σύστημα lpg/10% αυτοκίνητο. Και επειδή ψάχνομαι τώρα να αλλάξω της συζύγου το αυτοκίνητο, σε μια τέτοια λύση έχω καταλήξει. 

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Panikas1986 είπε

Η ακόμα και μετατροπή υγραερίου.  140κ χιλιόμετρα έχω γράψει με ένα colt με lpg (το όποιο απλά βάζω μπροστά και φεύγω, κανένα απολύτως προβλημα), τώρα που ξαναεπεσε στα 65 λεπτά με ένα εικοσάρικο υγραεριο και 2 βενζίνη  βγάζω 380 χιλιομετρα. Κάτω από 6 ευρώ τα 100 δηλαδη, λιγότερα και από το scooter που είχα. Έχω βγάλει κοντά 2  φορές την αξία του αυτοκινήτου (αγορά σαν μεταχειρισμενο) + αξίας τοποθέτησης αγοράς κιτ. Οδηγαω βεβαια σαν άνθρωπος και κάνω όλα τα προβλεπόμενα στην ώρα τους. Και σημειωτέον το colt ,στις αρχές ήταν στην μαύρη λίστα για lpg, αλλά με σωστό τοποθετητή όλα καλά.  Άλλωστε σε μια τέτοια μετατροπή η επιτυχία η όχι μοιράζεται ως εξής 70% μαστορας/ 20% σύστημα lpg/10% αυτοκίνητο. Και επειδή ψάχνομαι τώρα να αλλάξω της συζύγου το αυτοκίνητο, σε μια τέτοια λύση έχω καταλήξει. 

Θα συμφωνησω και εγω. Εχω ενα σεατ λεον του 2009 με υγραεριο απο το 2014 το οποιο λειτουργει απροβληματιστα. Οταν ακουω τους αλλους να γκρινιαζουν για τη βενζινη που πηγε στο 1,80 κλπ εγω κοιταω το ταβανι. Σημερα γεμισα στη μεταμορφωση με 62 λεπτα οταν η βενζινη ειχε 1,79. δηλαδη σχεδον το 1/3.

Αν το κοψω και τιμολογιο βγαινει καπου 49 λεπτα.

Καιει σε € πιο λιγο και απο το σκουτερ. Αφου δηλαδη οταν νιωθω λαρτζ παιρνω το σκουτερ. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, nikos121 είπε

Θα συμφωνησω και εγω. Εχω ενα σεατ λεον του 2009 με υγραεριο απο το 2014 το οποιο λειτουργει απροβληματιστα. Οταν ακουω τους αλλους να γκρινιαζουν για τη βενζινη που πηγε στο 1,80 κλπ εγω κοιταω το ταβανι. Σημερα γεμισα στη μεταμορφωση με 62 λεπτα οταν η βενζινη ειχε 1,79. δηλαδη σχεδον το 1/3.

Αν το κοψω και τιμολογιο βγαινει καπου 49 λεπτα.

Καιει σε € πιο λιγο και απο το σκουτερ. Αφου δηλαδη οταν νιωθω λαρτζ παιρνω το σκουτερ. 

στα ιδια ειμαι και εγω. πλεον μου βγαινει πιο φθηνα το αμαξι απο το μηχανακι. οσο υπαρχει η λυση του αεριου ειμαστε καλα.

 

παντως ολοι θελουν πλεον να μπουνε στο δικτυο της τεσλα και ειναι λογικο. εχει παρα πολλα σημεια και οσο και να τρεξουν οι αλλοι απλα δεν θα προλαβουν να την φτάσουν. το πιο πιθανο ειναι να επικρατησει το δικο της προτυπο γενικα και στο μελλον να εξελιχθει μαζι με τις υπολοιπες που μπανουν στο δικτυο της. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, alion είπε

ή η Volkswagen θα είναι η επόμενη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που θα εγκαταλείψει το CCS όμως είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι το CCS1 θα επιβιώσει είτε από την “αποστασία”, ειδικά αν ο όμιλος VW πάρει μαζί του το δίκτυο φόρτισης Electrify America.

να το πάρει μαζί του ? τι εννοεί ο ποιητής ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, klaftop είπε

Ένας πολύ σημαντικός λόγος για να μην αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό ακόμα είναι ότι η αγορά έχει κατασταλάξει σε ποιο πρότυπο θα επικρατήσει. Είναι σαν το blu-ray και hddvd ,VHS k betamax . Επίσης αν προχωρήσουν οι καινούργιες πατέντες για τις μπαταρίες που θα φέρουν επανάσταση, οι μπαταρίες λιθίου θα πάνε στα σκουπίδια, οπότε όποιος κάνει αγορά με μπαταρίες λιθίου θα το μετανιώσει

Οι "καινούριες πατέντες" μπαταριών ειναι άρθρα που διαβάζεις στην τουαλέτα. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση στην επόμενη πενταετία (μη πω δεκαετία) , να μετανιώσει κάποιος την αγορά κίνησης με μπαταρίες λιθίου.

  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν είναι δυνατόν να μην έχουν καταλήξει σε τυποποίηση για ένα κοινό βίσμα παγκοσμίως. Θα μου πεις, ούτε στα κινητά είχαμε κοινό βίσμα φόρτισης, αλλά όλοι σχεδόν είχαμε Nokia τότε και το λύσαμε. 😀

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...