Προς το περιεχόμενο

Το υποβρύχιο που αγνοείται κοντά στον Τιτανικό χρησιμοποιούσε για τιμόνι ένα gamepad της Logitech αξίας 30 δολαρίων


alion

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, Cream είπε

έκανες καλό research και ναι όλα αυτά που αναφέρεις ήταν τα προβλήματα του εγχειρήματος...

 

Είμαι μηχανικός, όχι βέβαια ειδικός σε αυτά τα θέματα (καθώς τα ενδιαφέροντά μου έχουν στραφεί πλέον αλλού), αλλά αυτά για τους μηχανικούς αποτελούν κοινοτοπίες. 

Μηχανική της Θραύσης, Αστοχία υλικών κ.α.
Αν δεν έχεις ειδικούς σε τέτοια θέματα στην ομάδα σχεδίασης (όπως και δεν είχαν) τι περιμένεις να φτιάξουν; 
Καμιά προδιαγραφή ασφαλείας δεν τηρούνταν, ότι τους κάπνιζε έκαναν.

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 328
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ο κύλινδρος από ανθρακονήματα και τα μέρη από τιτάνιο υποτίθεται ότι ήταν από τα σημεία του σκάφους που δεν τσιγκουνεύτηκαν τα λεφτά και είχε φτιαχτεί σε συνεργασία με την ΝΑΣΑ και ένα πανεπιστήμιο.

Το γιατί ακριβώς απέτυχε είναι ένα κομμάτι με σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον. Ελπίζω να συλλεχθούν αρκετά συντρίμμια ώστε να μάθουμε κάποτε αν έφταιξε η διάβρωση, η κόπωση του υλικού ή ό,τι άλλο.

Επίσης από την στιγμή που όπως φαίνεται πράγματι έκανε implode θα περίμενα οι αρχές να το ήξεραν από πιο πριν. Μου φαίνεται πολύ δύσκολο ο ήχος από το κρακ να μην πιάστηκε από διάφορα μικρόφωνα. Εκτός αν το ήξεραν αλλά δεν ήθελαν να πουν κάτι πριν βρουν τα απομεινάρια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 minutes ago, cthulhucarbide said:

Eπίσης από την στιγμή που όπως φαίνεται πράγματι έκανε implode θα περίμενα οι αρχές να το ήξεραν από πιο πριν. Μου φαίνεται πολύ δύσκολο ο ήχος από το κρακ να μην πιάστηκε από διάφορα μικρόφωνα. Εκτός αν το ήξεραν αλλά δεν ήθελαν να πουν κάτι πριν βρουν τα απομεινάρια

Όταν έγινε η σύνθλιψη, πιθανότατα τη στιγμή που χάθηκε η επικοινωνία ή λίγο αργότερα, κανένας δεν άκουγε.

Τα σόναρ τοποθετήθηκαν περίπου ένα 24ωρο μετά την εξαφάνιση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, cthulhucarbide είπε

Ο κύλινδρος από ανθρακονήματα και τα μέρη από τιτάνιο υποτίθεται ότι ήταν από τα σημεία του σκάφους που δεν τσιγκουνεύτηκαν τα λεφτά και είχε φτιαχτεί σε συνεργασία με την ΝΑΣΑ και ένα πανεπιστήμιο.

Το γιατί ακριβώς απέτυχε είναι ένα κομμάτι με σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον. Ελπίζω να συλλεχθούν αρκετά συντρίμμια ώστε να μάθουμε κάποτε αν έφταιξε η διάβρωση, η κόπωση του υλικού ή ό,τι άλλο.

Αν όντως έγινε τέτοια αστοχία, ο λόγος είναι ότι δεν είχε δοκιμαστεί στην πράξη.
Εμπειρία αντοχής αυτών των υλικών υπάρχει τεράστια σε αεροσκάφη και διαστημόπλοια αλλά όχι σε υποβρύχια.
Δεν έγινε εκτεταμένος έλεγχος σε πραγματικές συνθήκες.
Οι υπολογισμοί ήταν μόνον στα χαρτιά και η εμπειρία χρήσης αυτών των υλικών από άλλες κατασκευές που δεν είναι ίδιες και δεν μπορεί να μεταφερθεί απλοϊκά.
Π.χ., στα αεροπλάνα γίνεται τακτικά έλεγχος για τυχόν σημάδια αστοχίας (μικρορωγμές π.χ.). 
Αυτό εδώ είχε κάνει ένα κάμποσες καταδύσεις αλλά δεν έλεγχαν την κατάσταση του υλικού πριν από κάθε κατάδυση...

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν μιλάω για τα σόναρ που ήρθαν μετά, αλλά για μικρόφωνα των ΗΠΑ και σίγουρα άλλων που παρακολουθούν τους ωκεανούς από τεράστιες αποστάσεις μακρυά. Παλιά υπήρχαν και είχαν ανιχνεύσει βύθιση υποβρυχίων κατά τον ψυχρό πόλεμο. Δεν πιστεύω να μην υπάρχουν πια.

Λίγο πιο μεγάλα συμβάντα πιάνονται και από σεισμογράφους όπως του Κουρσκ

3 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε

Αν όντως έγινε τέτοια αστοχία, ο λόγος είναι ότι δεν είχε δοκιμαστεί στην πράξη.
Εμπειρία αντοχής αυτών των υλικών υπάρχει τεράστια σε αεροσκάφη και διαστημόπλοια αλλά όχι σε υποβρύχια.
Δεν έγινε εκτεταμένος έλεγχος σε πραγματικές συνθήκες.
Οι υπολογισμοί ήταν μόνον στα χαρτιά και η εμπειρία χρήσης από άλλες κατασκευές που δεν ήταν ίδιες και δεν μπορεί να μεταφερθεί.
Ούτε γινόταν έλεγχος για τυχόν σημάδια αστοχίας (μικρορωγμές π.χ.) πριν από κάθε κατάδυση όπως γίνεται στα αεροπλάνα

Κάτι τέτοιο φαντάζει πολύ λογικό.

Ο ceo είχε πει σε παλιότερο βίντεο ότι το τζάμι από πλέξι γκλασς που έχει πάχος περίπου 15cm όταν βρίσκονται στον πάτο υποχωρεί/ζουλιέται κατά 20mm λόγω της πίεσης. Με τέτοιες διαφορές στην πίεση τα φαινόμενα κόπωσης θα ήταν πολύ έντονα

Επεξ/σία από cthulhucarbide
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως βλεποντας το deepsea challenger ελεγε οτι το καλυτερο σχήμα ειναι το σφαιρικό για τον θάλαμο και εκαναν λεει τρια χρόνια να το σχεδιασουν\φτιάξουν (για άλλα βαθη φυσικά). Αυτό που με παραξενευει ειναι οτι ουσιαστικα χρησιμοποιησανε pill shape ? καμπίνα με carbon και τα καπάκια απο τιτάνιο. Έιχαν βάλει λεει αισθητήρες ήχου για ρωγμές στο carbon fiber. Όλο αυτο μου μοιάζει αρκετά πρωτοποριακό που δεν έχει ξαναγίνει και σιγουρα χρειαζοταν RnD και τεστινγκ για το πως να διαπιστώνουν ότι μπορει να μην αντέξει, σε πόσους κυκλους μπορει να έχει προβλημα κτλ

Επεξ/σία από Aztec
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εν τω μεταξύ διαβάζω σε αρκετά άρθρα ότι «θα είναι δύσκολο να ανασύρουν τα σώματα». Ποια σώματα ρε παιδιά; Με 400 bar πίεση εκεί κάτω, δε θα 'γινε απλά «σπλατς», θα εξαϋλώθηκαν.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, Haldol said:

Εν τω μεταξύ διαβάζω σε αρκετά άρθρα ότι «θα είναι δύσκολο να ανασύρουν τα σώματα». Ποια σώματα ρε παιδιά; Με 400 bar πίεση εκεί κάτω, δε θα 'γινε απλά «σπλατς», θα εξαϋλώθηκαν.

Αυτό ακριβώς. Οι ειδικοί είχαν πεί από την αρχή ότι σε περίπτωση σύνθλιψης δεν θα μείνει τίποτα από τους ανθρώπους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θυμάμαι την περίπτωση ενός αεροπλάνου που έπεσε επειδή έσπασε από κόπωση ένα πτερύγιο της στροβιλομηχανής.
Όταν εξετάστηκε το σπασμένο κομμάτι, βρέθηκε ότι κατά την κατασκευή του υπήρξε μια πρόσμιξη βρωμιάς (ένας κόκκος κυριολεκτικά !) κατά την μεταλουργική διαδικασία του κράματος.
Αυτό οδήγησε μετά από χιλιάδες ώρες περιστροφών στο να σπάσει το πτερύγιο μέσα στον στρόβιλο και να προκληθεί καταστροφή. 

Το παράδειγμα αυτό (και δεν είναι το μόνο) δείχνει πόσο σημαντική είναι η διαδικασία της κατασκευής, του ποιοτικού ελέγχου και του τακτικού ελέγχου των υλικών σε κατασκευές τέτοιων ακραίων απαιτήσεων.
Το ίδιο συμβαίνει και σε τραίνα υψηλών ταχυτήτων, κι εκεί έχουν γίνει σοβαρά ατυχήματα για παρόμοιους λόγους 
(θυμάμαι τουλάχιστον μια περίπτωση όπου αστόχησε η μεταλλική ρόδα από μικρορωγμή) και τα μέτρα κατασκευής και τακτικών ελέγχων είναι αυστηρά.

Ετούτοι εδώ τι κάνανε; βάλανε έναν "ανθεκτικό" κύλινδρο και δυο-τρεις δικές τους πατέντες - 
και νόμιζαν ότι όλα είναι εντάξει και ότι είναι και πρωτοπόροι στις κατασκευές !
Έτσι, χωρίς κανέναν διακριβωμένο έλεγχο, ότι τους κατέβασε το κεφάλι τους. 
Λυπάμαι που το γράφω έτσι αλλά κάτι τέτοιο φαίνεται ότι έκαναν...

-
 

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάτι άλλο που δεν κολλάει είναι αυτό που διάβασα προχθές, αν ισχύει έτσι ακριβώς.

Το ναυάγιο του Τιτανικού είναι στα 3800 μέτρα βάθος, ενώ το σκάφος έλεγαν ότι αντέχει στα 4000 μέτρα.

Μια κατασκευή που αν αποτύχει πεθαίνουν όλοι οι επιβαίνοντες θα έπρεπε να έχει ένα πολύ μεγαλύτερο περιθώριο ασφαλείας, ένα πολλαπλασιαστή του 1,5 ίσως αλλά όχι 1,05 όπως εδώ

Επεξ/σία από cthulhucarbide
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, V.I.Smirnov said:

θυμάμαι τουλάχισοτν μια περίπτωση όπου αστόχησε η μεταλλική ρόδα από μικρορωγμή

Αυτό ήταν το 1998 στο Εσέντε, στη βόρεια Γερμανία. Πέθαναν 101 άτομα από «γήρανση» στον τροχό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 minutes ago, cthulhucarbide said:

Κάτι άλλο που δεν κολλάει είναι αυτό που διάβασα προχθές, αν ισχύει έτσι ακριβώς.

Το ναυάγιο του Τιτανικού είναι στα 4000 μέτρα βάθος, ενώ το σκάφος έλεγαν ότι αντέχει στα 4200 μέτρα.

Μια κατασκευή που αν αποτύχει πεθαίνουν όλοι οι επιβαίνοντες θα έπρεπε να έχει ένα πολύ μεγαλύτερο περιθώριο ασφαλείας, ένα πολλαπλασιαστή του 1,5 ίσως αλλά όχι 1,05 όπως εδώ

Θέλει υπομονή να γίνει η έρευνα και να βγούν τα πορίσματα.

Το βέβαιο είναι ότι θα αλλάξουν αρκετά πράγματα αναφορικά με τις απαιτήσεις ασφαλείας για τέτοιου είδους εγχειρήματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, Haldol είπε

Εν τω μεταξύ διαβάζω σε αρκετά άρθρα ότι «θα είναι δύσκολο να ανασύρουν τα σώματα». Ποια σώματα ρε παιδιά; Με 400 bar πίεση εκεί κάτω, δε θα 'γινε απλά «σπλατς», θα εξαϋλώθηκαν.

Ακριβώς. Ακόμα και τα κόκαλα τους έγιναν πουρές για τα ψάρια...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, panther_512 είπε

Θέλει υπομονή να γίνει η έρευνα και να βγούν τα πορίσματα.

Το βέβαιο είναι ότι θα αλλάξουν αρκετά πράγματα αναφορικά με τις απαιτήσεις ασφαλείας για τέτοιου είδους εγχειρήματα.

ποιες απαιτησεις; ο τυπας ελεγε οτι οι απαιτησεις ειναι υπερβολικες και καθυστερουν την εξελιξη...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 minutes ago, panther_512 said:

θα αλλάξουν αρκετά πράγματα αναφορικά με τις απαιτήσεις ασφαλείας για τέτοιου είδους εγχειρήματα.

Ποία (μελλοντικά) εγχειρήματα;

Το να κατεβαίνουν να επισκέπτονται το ναυάγιο του Titan που κατέβαινε και επισκεπτόταν το ναυάγιο του Τιτανικού;

Χμμμ ακούγεται πάρα πολύ καθησυχαστικό...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...