Προς το περιεχόμενο

Ερώτηση για ήχο


andreas-d

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιδιά δε ξέρω αν φταίει το αυτί μου η αν έτσι είναι πάντα αλλά έχω ένα πρόβλημα είτε στο home cinema είτε στο δυκαναλο που έχω στον κήπο όταν ακούω μουσική σχετικά δυνατά είμαι όλο στην ένταση και την ανεβοκατεβαζω γιατί στη διάρκεια του τραγουδιού θέλω ένταση και στα ρεφρέν είναι πολύ δυνατά και θέλει μείωση? Δηλαδή δε γίνεται να ακούω σχετικά δυνατά χωρίς να χρειάζεται να χαμηλωνο και μετά να δυναμώσω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, andreas-d είπε

Παιδιά δε ξέρω αν φταίει το αυτί μου η αν έτσι είναι πάντα αλλά έχω ένα πρόβλημα είτε στο home cinema είτε στο δυκαναλο που έχω στον κήπο όταν ακούω μουσική σχετικά δυνατά είμαι όλο στην ένταση και την ανεβοκατεβαζω γιατί στη διάρκεια του τραγουδιού θέλω ένταση και στα ρεφρέν είναι πολύ δυνατά και θέλει μείωση? Δηλαδή δε γίνεται να ακούω σχετικά δυνατά χωρίς να χρειάζεται να χαμηλωνο και μετά να δυναμώσω.

Δεν αποκλείεται τα αυτιά σου να είναι λίγο ταλαιπωρημένα, συνεπώς υπερευαίσθητα και να κουράζονται πιο γρήγορα από τις ακουστικές εντάσεις. Αλλά αμφιβάλλω ότι αρκεί για να εξηγήσει το πρόβλημα. Το πολύ να το οξύνει.

Αν εξαιρέσουμε την πιθανότητα να συζητάμε για ακρόαση ερασιτεχικών παραγωγών ή για remixαρισμένα κομμάτια επιπέδου youtube, spotify και τα υπόλοιπα streaming, τότε νομίζω ότι αυτό που περιγράφεις οφείλεται περισσότερο στα ηχοσυστήματα σου. Γράψε μας, αν θέλεις, ποια είναι αναλυτικά. Θα πρέπει πάντως να είναι φτηνά, budget ή το πολύ ενδιάμεση κατηγορίας τιμής.  Σε μεγαλύτερες εντάσεις και τις σωστές αναλογίες ακουστικής ενέργειας ανά τις οκτάβες αποκλείεται να έχουν και καθώς πλησιάζεις τα όρια τους, οι παραμορφώσεις αυξάνονται. Όταν μπαίνουν συγκεκριμμένες συχνότητες (στα μεσαία ίσως, αφού μιλάς για ρεφραίν), οι παραμορφώσεις αυτές ξεπερνάνε τα όρια σου. Είτε κουδουνάει το κεφάλι σου, είτε γίνονται αντιληπτές ως ήχοι πολύ μεγάλης έντασης και θέλεις να χαμηλώσεις.

Τι θα σου πρότεινα να κάνεις;

1 ώρα πριν, andreas-d είπε

στη διάρκεια του τραγουδιού θέλω ένταση

Ακριβώς σε αυτό το σημείο που έχεις αποφασίσει ότι όλα ακούγονται κομπλέ, τα ηχεία σου γαμάνε και το μόνο που θα ήθελες, θα ήταν λίγη ακόμα παραπάνω ένταση κάνε το εξής: Μην το πειράζεις ΚΑΘΟΛΟΥ. Απλά συνέχισε να ακούς ή να κάνεις τις δουλειές σου κανονικά. Το σύστημα σου είναι στο sweatspot.

Μόνο κομπλιμέντο είναι να σου πει κάποιος: "Φίλε γαμάει το σύστημα σου, ΔΥΝΑΜΩΣΕ". Τσεπώνεις το κομπλιμέντο και τον γράφεις κανονικότατα. Αυτό γιατί σημαίνει ότι τα βρίσκει όλα τέλεια και δε χρειάζεται να αλλάξεις κάτι.

Η ένταση; Αχ αυτή η ένταση. Είναι οι παραμορφώσεις αυτές που κουράζουν και μας κάνουν να θέλουμε να χαμηλώσουμε μετά από λίγο. 150dB, μόνο σε μεγάλες συναυλίες μπροστά από τη σκηνή θα βρείτε τόσα. Αν ο ήχος είναι κρυστάλινος (αποκλείεται, το υπογράφω), οι παραμορφώσεις μηδέν και η κατανομή της ενέργειας ανά τις συχνότητες, όμορφη και ωραία, πάλι δυνάμωσε θα ουρλιάζετε. Με αυτό θέλω να πω ότι η ένταση του απολύτως ποιοτικού και απαραμόρφωτου ήχου, δεν έχει όρια. Για να διερευνηθούν αυτά τα όρια χρειάζεται εξοπλισμός εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς καμία υπερβολή.

Τέλος: Το home cinema σου, σίγουρα θα παίρνει κάποια βελτίωση μέσω ρύθμισής του. Σημείωσε τις τωρινές σου ρυθμίσεις για την περίπτωση που θα στα κάνει χειρότερα και βρες κάποιον να βάλει ένα χεράκι. Ο κήπος σου τώρα, πρέπει να αντιληφθείς ότι ως ανοιχτός χώρος δεν παίρνει την ενίσχυση που προσφέρουν οι τοίχοι των δωματίων και θέλει πιο δυνατό σύστημα. Μεγαλύτερα ηχεία και τελικό επαγγελματικό. Οι hi-fi ενισχυτές δεν κάνουν για έξω, θα τους κάψεις αν απλά τους βάλεις με ισχυρότερα ηχεία.

  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σίγουρα τα αυτιά και λόγο ηλικίας 50 παρακαλώ και λόγο επαγγέλματος ηλεκτρολόγος μάλλον μας χαιρετούν σιγά σιγά στο σαλόνι έχω denon avr-x550bt με σειρά polk t. Sub polk hts στον κήπο έχω ένα pioneer A-109 με δύο canton 2 δρομων κρεμασμένα λίγο πάνω από το ύψος τον αυτιων όταν κάθεσαι παραμόρφωση δεν έχω απλά στη μεση παράδειγμα της έντασης σε κάποιο τραγούδι πχ. Μπαλάντα ακούω κάπως σιγά και αν το ρεφρέν ανεβάζει ρυθμό τότε είναι πολύ καλά απλά πριν θέλω να το δυναμώσω ενώ στο ρεφρέν είναι οκ.

Μάλλον πάω για καινούργια αυτιά 😀

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, andreas-d είπε

Μάλλον πάω για καινούργια αυτιά 😀

Mήπως να πας σε έναν ΩΡΛ καλύτερα να σου κάνει κάνα ακουόγραμμα από το να ρωτάς συμβουλές σε ένα τεχνολογικό φόρουμ ;;

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

29 λεπτά πριν, dpolal είπε

Mήπως να πας σε έναν ΩΡΛ καλύτερα να σου κάνει κάνα ακουόγραμμα από το να ρωτάς συμβουλές σε ένα τεχνολογικό φόρουμ ;;

Είδες πως δε το σκέφτηκα ότι πάλι κάποιος παντογνώστης θα δώσει λύση!! Μπράβο μαν με έσωσες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, andreas-d είπε

Παιδιά δε ξέρω αν φταίει το αυτί μου η αν έτσι είναι πάντα αλλά έχω ένα πρόβλημα είτε στο home cinema είτε στο δυκαναλο που έχω στον κήπο όταν ακούω μουσική σχετικά δυνατά είμαι όλο στην ένταση και την ανεβοκατεβαζω γιατί στη διάρκεια του τραγουδιού θέλω ένταση και στα ρεφρέν είναι πολύ δυνατά και θέλει μείωση? Δηλαδή δε γίνεται να ακούω σχετικά δυνατά χωρίς να χρειάζεται να χαμηλωνο και μετά να δυναμώσω.

Κοίτα, μπορεί και να μην φταίει και τίποτα! μπορεί να είναι και η παραγωγή του κάθε κομματιού, ειδικά αν ακούς και ποιο παλιά μουσική, είναι πολύ κοινό σε rock, metal, κλασική μουσική.

Ολα αυτά ήταν γραμμένα έτσι ώστε να αντιλαμβάνεσαι το timbre μέσα στην μουσική, αυτό πριν το loudness war που όλα γίνανε επίπεδα flat και δεν καταλαβαίνεις την διαφορά στις εντάσεις των οργάνων μέσα σε ένα κομμάτι.

Το έκαναν οι floyd το έκαναν οι zeppelin το έκαναν οι nirvana οι metallica κτλ.

Επεξ/σία από lnwolfgr
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, dpolal είπε

Mήπως να πας σε έναν ΩΡΛ καλύτερα να σου κάνει κάνα ακουόγραμμα από το να ρωτάς συμβουλές σε ένα τεχνολογικό φόρουμ ;;

35 λεπτά πριν, andreas-d είπε

Είδες πως δε το σκέφτηκα ότι πάλι κάποιος παντογνώστης θα δώσει λύση!! Μπράβο μαν με έσωσες.

Μην αρπάζεσαι, @andreas-d, δεν έχει άδικο ο @dpolal σε αυτό που γράφει. Αν σου συμβαίνει αρκετά συχνά το να ζητάς από τους άλλους να επαναλάβουν γιατί δεν τους άκουσες καθαρά πρέπει να πας σε ΩΡΛ. Αν έχεις αμφιβολία, τι καλύτερο από το να σου το επιβεβαιώσει ή να σου το διαψεύσει ένας γιατρός;

1 ώρα πριν, andreas-d είπε

Σίγουρα τα αυτιά και λόγο ηλικίας 50 παρακαλώ

Δε νομίζω ότι η ηλικία σου είναι τόσο μεγάλη για να σχετίζεται με όσα περιγράφεις. Δεν είμαι και ΩΡΛ, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι έχεις χάσει απλά λίγα ψιλά πρίμα σε αυτή την ηλικία. Εν πολλοίς αδιάφορο για όσα συζητάμε.

1 ώρα πριν, andreas-d είπε

και λόγο επαγγέλματος ηλεκτρολόγος μάλλον μας χαιρετούν σιγά σιγά

Άρα δουλεύεις κομπρεσέρ. Μόνο με ωτασπίδες. Αν έχει ήδη πρόβλημα η ακοή σου, είναι και πιο εύκολο να χειροτερέψει.

Στους χώρους εργασίας προτιμούνται οι ωτασπίδες εργασίας που μοιάζουν με ακουστικά κλειστού τύπου για λόγους υγιεινής. Για να μπορείς ο μάστορας ή ο εργαζόμενος να τις βάζει και να τις βγάζει όσες φορές χρειαστεί στη διάρκεια του μεροκάματου χωρίς να τις λερώνει με βρώμικα χέρια ή γάντια όπως θα συνέβαινε με τις συμβατικές που μπαίνουν μέσα στο αυτί.

2 ώρες πριν, andreas-d είπε

στο σαλόνι έχω denon avr-x550bt με σειρά polk t. Sub polk hts στον κήπο έχω ένα pioneer A-109 με δύο canton 2 δρομων κρεμασμένα λίγο πάνω από το ύψος τον αυτιων όταν κάθεσαι παραμόρφωση δεν έχω απλά στη μεση παράδειγμα της έντασης σε κάποιο τραγούδι πχ. Μπαλάντα ακούω κάπως σιγά και αν το ρεφρέν ανεβάζει ρυθμό τότε είναι πολύ καλά απλά πριν θέλω να το δυναμώσω ενώ στο ρεφρέν είναι οκ.

Στα υπόλοιπα τώρα. Πολύ πιθανόν, ότι δεν ακούς αρκετές από τις πρίμες συχνότητες και δίνεις για παράδειγμα είδος με λίγα και χαμηλά μπάσα (μπαλάντες). Πέφτει δηλαδή μεγαλύτερο βάρος στα μεσαία κάτι το οποίο μπορεί να δημιουργεί διακυμάνσεις της ένταση μόνο και μόνο λόγω των ειδών και των συγκεκριμμένων κομματιών που ακούς.

Αυτό όμως που θα έλεγχα με την πρώτη ευκαιρία είναι τις πολικότητες των ηχείων. Ηχεία με αντίστροφη πολικότητα δημιουργούν τα λεγόμενα χτένια (comb filtering) στον ήχο. Το comb filtering ακούγεται καθαρότερα στην περιοχή των μεσαίων και θα μπορούσε να σχετίζεται. Μην αρκείσαι στο γεγονός ότι βλέπεις με το μάτι ότι εσύ τα έχεις συνδέσει σωστά, το μαύρο με το μαύρο και το κόκκινο με το κόκκινο. Μπορεί ακόμα και εσωτερικά η συνδεσμολογία να είναι ανάποδα από το εργοστάσιο. Ακολούθησε την εξής μέθοδο ξεκινώντας από το στέρεο του κήπου. Είναι πιο απλό και θα δεις τη διαφορά αμέσως:

α.) Διάλεξε ένα άλμπουμ, ένα κομμάτι ή ένα τμήμα κομματιού και βάλτο να παίζει. Δε θες φιοριτούρες, αν δεν έχεις κάτι καλύτερο, βάλε sex pistols - never mind the bollocks, η κιθάρα έχει σταθερή ένταση σε όλο το άλμπουμ. Ρυθμίζεις την ένταση να ακούς καθαρά και στέκεσαι μακρύτερα να ακούς και δύο ηχεία μαζί για μισό, ένα, δύο λεπτά, μέχρι να αντιληφθείς καλά την ένταση.

β.) Σβήνεις ενισχυτή οπωσδήποτε, γυρνάς ανάποδα την πολικότητα (μαύρο στο κόκκινο και κόκκινο στο μαύρο) στο ένα από τα δύο ηχεία μόνο. Ή μόνο από την πλευρά του ενισχυτή ή μόνο από το ηχείο. Το ποτενσιόμετρο της έντασης του ενισχυτή δεν το πειράζεις καθόλου.

γ.) Ανάβεις ενισχυτή και ακούς.

δ.) Αν αλλάζοντας την πολικότητα έχεις μικρότερη ένταση συνολικά και στα μεσαία ιδιαίτερα, οι πολικότητες σου ήταν εντάξει και τις χαλάσαμε, άρα τις ξαναβάζεις όπως ήταν. Αν πήρες μεγαλύτερη ένταση, ήταν λάθος οι πολικότητες πριν, τώρα διορθώθηκαν.

ε,) Αν δεν είσαι σίγουρος επαναλαμβάνεις μέχρι να σιγουρευτείς, πάντοτε σβήνοντας τον ενισχυτή ενδιάμεσα. Οι ακροδέκτες βραχυκυκλώνουν πανεύκολα από απροσεξία και δε θες να είναι αναμένος ο ενισχυτής, όταν αυτό συμβεί.

Κάνεις τα ίδια και για το 5.1, αλλά εκεί είναι πιο πολύ δουλειά, ξεκινάς ανά ζευγάρια. Τα δύο front μεταξύ τους με τα υπόλοιπα αποσυνδεδεμένα, τα δύο rear μεταξύ τους, το αριστερό front με το αριστερό rear, με τρία τεστ έχεις τα τέσσερά τους συμφασικά. Βάζεις τέλος και το centor με τα άλλα 4 και αφήνεις τελευτάια το sub. Είναι καλό να έχεις ετοιμάσει και ένα test track dual mono, να παίζουν όλα τα κανάλια το ίδιο για να ξεμπερδεύεις πιο γρήγορα. Σε ενδιαφέρει να ελέγξεις τις φάσεις, όχι απλώς την πολικότητα στο 5.1, για αυτό τα τεστ πρέπει να γίνουν χωρίς να μετακινήσεις τα ηχεία από τις θέσεις τους.

Ακόμα πιθανότερο από το να έχει έρθει ολόκληρο το ηχείο με ανάποδη πολικότητα από το εργοστάσιο, είναι να τους έχει ξεφύγει μόνο ένας δρόμος (ένα tweeter π.χ.). Κάτι τέτοιο θα είχε λιγότερο δραματικό αποτέλεσμα, αλλά παρόλο που είναι λίγο πιο δύσκολο για ένα αυτί που δεν ασχολείται με αυτά να το πιάσει, είναι σοβρό φάουλ και θα μπορούσε να κάνει τις μουσικές σου να έχουν αδικαιολόγητες αυξομοιώσεις στις εντάσεις. Κανονικά αυτόν τον έλεγχο τον κάνεις πριν από τον προηγούμενο, για να μη χρειαστεί να τα κάνεις όλα από την αρχή. Ανάποδη (από τη σωστή) πολικότητα ενός από όλους τους δρόμους, σημαίνει ότι το ηχείο παίζει σιγανότερα, αλλά αυτό μόνο γύρω από την περιοχή του crossover μεταξύ των δύο δρόμων. Μπορείς να το ελέγξεις με ημίτονο (sine tone) συχνότητας ίδιας ή παραπλήσιας με της συχνότητας του crossover. Κατεβάζεις sine tones 2.0kHz, 2.5kHz, 3kHz, 4kHz. Και πιάνεις τα ηχεία σου ένα ένα. Ακούς, ξεβιβιδώνεις tweeter, γυρνάς φάση στο tweeter, ξανακούς, αποφασίζεις πότε παίζει δυνατότερα. Αν χρειάζεται δοκιμάζεις άλλον τόνο, αλλιώς πιάνεις το επόμενο ηχείο.

Ηλεκτρολόγος είσαι, αν θες, σου βρήκα δουλειά! (Ξεκίνα πρωί, αλλιώς δε θα προλάβεις.)

Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για έλεγχο της πολικότητας, αλλά δε θα τους αναφέρω γιατί είναι είτε πιο πολύπλοκοι, είτε λίγο επικίνδυνοι να χαλάσει κάποιο μεγάφωνο.

Κάτι τελευταίο το οποίο θα μπορούσε να δικαιολογούσε από μόνο του το πρόβλημα που περιγράφεις, είναι το να μένεις σε πολύ φασαριόζικη γειτονιά και να έχεις πάρα πολύ θόρυβο, όχι μόνο στον κήπο, αλλά και μέσα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...