Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το DLAA, ή αλλιώς deep learning anti-aliasing, είναι ουσιαστικά το DLSS χωρίς το upscaling της εικόνας.

Η τεχνολογία διατηρεί την ανάλυση που γίνεται rendering το παιχνίδι στο ίδιο επίπεδο με την ανάλυση της οθόνης, ωστόσο χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη σε μία προσπάθεια να προσθέσει λεπτομέρεια στο παιχνίδι, κυρίως εξομαλύνοντας τις γραμμές και άλλα στοιχεία στα γραφικά που θα μπορούσαν να απαιτούν τη χρήση της τεχνικής anti-aliasing.

Το αποτέλεσμα είναι ποιότητα εικόνας που είναι εμφανώς ανώτερη ακόμα και από την εγγενή ανάλυση όπως και από άλλες μεθόδους εξομάλυνσης όπως είναι οι TAA και MSAA. Καθώς όλα γίνονται στην εγγενή ανάλυση, παρατηρείται ορισμένη, αλλά μικρή, απώλεια απόδοσης, η οποία ωστόσο δεν συγκρίνεται με εκείνη της τεχνικής MSAA. Πρόκειται για μία εξαιρετική τεχνολογία και κάθε παιχνίδι που υποστηρίζει DLSS θα έπρεπε να διαθέτει την επιλογή DLAA στις ρυθμίσεις του για τους χρήστες. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει όμως. Το DLAA μέχρι στιγμής δεν βλέπει αξιοσημείωτη υιοθέτηση μεταξύ των εταιρειών ανάπτυξης παιχνιδιών και η NVIDIA έχει αναλάβει να διορθώσει τα πράγματα.

Η εταιρεία εργάζεται αυτή τη περίοδο σε ενημερώσεις των εκδόσεων DLSS που ουσιαστικά θα καθιστούν το DLAA μια προκαθορισμένη επιλογή στις ρυθμίσεις DLSS. Από ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες, έγινε γνωστό ότι οι προεπιλογές απόδοσης του DLSS δεν κλιμακώνουν μόνο γραμμικά την render ανάλυση, αλλά επηρεάζουν και άλλες λειτουργίες του αλγορίθμου, όπως το Reflex. Σε μία πρόσφατη παρουσίαση της μηχανής γραφικών Unreal Engine στην έκδοση 5.2 από την Epic, μαθεύτηκε ότι υπάρχει μία συγκεκριμένη προεπιλογή «G» και από ότι φαίνεται αποτελεί μέρος των ενημερώσεων που σχεδιάζει η NVIDIA όχι μόνο για το DLSS 3 αλλά και για το DLSS 2.

Αυτό σημαίνει ότι το DLAA θα αποτελέσει μία προκαθορισμένη ρύθμιση στο DLSS. Όταν η συγκεκριμένη επιλογή ενεργοποιείται από τον χρήστη, το rendering στο παιχνίδι πραγματοποιείται στο 100% της ανάλυσης της οθόνης εφαρμόζοντας πολλά από τα χαρακτηριστικά «ανακατασκευής» της εικόνας μέσω AI του DLSS αλλά χωρίς ωστόσο να γίνεται upscaling. Ελπίζουμε πολλοί περισσότεροι προγραμματιστές παιχνιδιών να αξιοποιήσουν το DLAA και να το ενσωματώσουν σε κάθε παιχνίδι που υποστηρίζει DLSS γιατί είναι μία εξαιρετική τεχνολογία που βοηθά σημαντικά στην αναβάθμιση της εικόνας.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βασικά γίνεται upscaling σε μεγαλύτερη ανάλυση (σε εσωτερικό render buffer) και μετά κάνει downscale στη ανάλυση που έχουμε, κάνοντας average τα pixel ώστε να γίνει το antialiasing.

Στην ουσία κάνει ό,τι κάνει και το supersampling με τη διαφορά πως το supersampling θα κάνει κανονικό render σε υψηλότερη ανάλυση και όχι με AI upscaling, και μετά θα κάνει downscale.

Το εξηγώ γιατί βλέπω μία "σύγχυση"  στα γραφόμενα του άρθρου για το αν κάνει upscale ή όχι.

 

 

Επεξ/σία από Retromaniac
  • Like 7
  • Thanks 4
Δημοσ.

Με λίγα λόγια θα έχεις και dlss και dlaa χάνοντας απλώς λίγα fps σε σχέση με το να είχες σκέτο dlss αλλά θα έχεις καλύτερη εικόνα και φυσικά πολύ καλύτερα fps σε σχέση με το αν είχες antialising εξ αρχής. Για να δούμε αν θα το εντάξουν οι devs όμως. 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Retromaniac είπε

Βασικά γίνεται upscaling σε μεγαλύτερη ανάλυση (σε εσωτερικό render buffer) και μετά κάνει downscale στη ανάλυση που έχουμε, κάνοντας average τα pixel ώστε να γίνει το antialiasing.

υποθέτω αναφέρεσαι για το training του μοντέλου και όχι κατά την χρήση του. Γιατί δεν μου φαίνετε λογικό να κάνει upscale ένα antialising ai model. Αν έχεις καμια καλή πηγή που δίνει λίγο τεχνικές λεπτομέρειες ακόμα καλύτερα.

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, Athoz είπε

υποθέτω αναφέρεσαι για το training του μοντέλου και όχι κατά την χρήση του. Γιατί δεν μου φαίνετε λογικό να κάνει upscale ένα antialising ai model. Αν έχεις καμια καλή πηγή που δίνει λίγο τεχνικές λεπτομέρειες ακόμα καλύτερα.

Κάνει upscale με dlss οπότε προσθέτει λεπτομέρεια και μετά downscale για να έρθει στη native ανάλυση. Τι σου φαίνεται παράξενο;

 

Δημοσ.

Έχω κραξει την nvidia ουκ ολίγες φορές για την τσιγκουνιά της σε vram και για την τιμολογιακή της πολιτική. Οφείλω όμως να την παραδεκτώ στον τομέα της a.i. που βρίσκεται χιλιόμετρα μακρυά από τους ανταγωνιστές της και αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι το a.i. είναι το παρόν και το μέλλον. Με το dldsr και το dlss πλεόν δεν υπάρχει νόημα να παίζουμε σε native ανάλυση, ενώ το fg εφόσον χρησιμοποιείται σωστά, κάνει παπάδες. Ενσωματώνοντας και το dlaa στην εξίσωση έχουμε την καλύτερη δυνατή εικόνα, επιλέγοντας την απόδοση που επιθυμούμε, μέσω του συνδυασμού των άνωθεν τεχνικών, ανάλογα με το παιχνίδι και το hardware μας. Δεν ξέρω αν και πότε θα μπορέσουν οι amd και intel έστω και να την κοντράρουν σε αυτόν τον τομέα, ώστε να έχουμε έναν υποτυπώδη ανταγωνισμό διότι κακά τα ψέματα το raster μόνο δεν επαρκεί πλέον...

  • Like 1
Δημοσ.
29 λεπτά πριν, Retromaniac είπε

Κάνει upscale με dlss οπότε προσθέτει λεπτομέρεια και μετά downscale για να έρθει στη native ανάλυση. Τι σου φαίνεται παράξενο;

Αυτό είναι το DLSS.

Για το DLAA στα αρθρα που διαβάζω δεν βλέπω κάπου να κάνει upscale. Στο rockpapershotgun που έχει ένα αρθρο γράφει "DLAA to look slightly sharper than DLSS, as all other things being equal, it will always use a higher rendering resolution as a starting point", το οποίο μεταφράζεται ότι το DLSS κάνει render σε μιρκότερη ανάλυση της native και μετά κάνει upscale, ενώ το DLAA κάνει render σε native (που είναι μεγαλύτερη σε σχέση με την αρχική του DLSS).

Το DLAA όπως το καταλαβαίνω είναι ένα επιπλέον επίπεδο στο μοντέλο του πακέτου DLSS, που έχει γίνει  training για να κάνει μόνο antialiasing, όταν ο χρήστης επιλέξει να τρέχει σε native resolution παρακάμπτοντας το dlss. 

Μου φαίνεται παράξενο να κάνει upscale γιατι χρησιμοποιεί επιπλέον πόρους χωρίς να υπάρχει λόγος.

Δημοσ.

γενική ερώτηση μπορεί να έχω μια φωτογραφία 6mp να φαίνεται 8mp. να βγάλω μια σελίδα βιβλίου φωτογραφία και είναι 6 mp μπορεί να γίνει 8 mp. τι τεχνολογίες προτείνεται; 

Δημοσ.

Αν αναφέρεσαι σε συγκεκριμένη εφαρμογή, έχω δοκιμάσει το Mediachance AI Photo and Art Enhancer με πολύ καλά αποτελέσματα. Ειδικά για κείμενο χαμηλής ανάλυσης, η προεπιλογή Photo, 3D Graphics, Soft βρήκα ότι δίνει το καλύτερο αποτέλεσμα. Έχει ωστόσο προρύθμιση upscale 4x, που δεν βρήκα αν (και πώς) αλλάζει. Χρειάζεται επίσης κάρτα Nvidia για να δουλέψει (ή AMD υπό προϋποθέσεις).

  • Thanks 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, Athoz είπε

Αυτό είναι το DLSS.

Για το DLAA στα αρθρα που διαβάζω δεν βλέπω κάπου να κάνει upscale. Στο rockpapershotgun που έχει ένα αρθρο γράφει "DLAA to look slightly sharper than DLSS, as all other things being equal, it will always use a higher rendering resolution as a starting point", το οποίο μεταφράζεται ότι το DLSS κάνει render σε μιρκότερη ανάλυση της native και μετά κάνει upscale, ενώ το DLAA κάνει render σε native (που είναι μεγαλύτερη σε σχέση με την αρχική του DLSS).

Το DLAA όπως το καταλαβαίνω είναι ένα επιπλέον επίπεδο στο μοντέλο του πακέτου DLSS, που έχει γίνει  training για να κάνει μόνο antialiasing, όταν ο χρήστης επιλέξει να τρέχει σε native resolution παρακάμπτοντας το dlss. 

Μου φαίνεται παράξενο να κάνει upscale γιατι χρησιμοποιεί επιπλέον πόρους χωρίς να υπάρχει λόγος.

Σε 1080p ανάλυση:

DLSS - 720p render (Quality)->1080p Upscale

DLAA- Native render (1080p)->1440p? (Δεν έχω βρει ακριβή ανάλυση) ->Downscale back to native

Είναι απλά native DLSS. Την περισσότερη δουλειά την κάνει το temporal μέρος. Από όσο έχω ψάξει (μαζί με το DLSS leak) δεν χρησιμοποιεί AI (tensor cores) για upscale, αλλά για να τρέξει τον αλγόριθμο πολύ ποιο γρήγορα σε σύγκριση με τα shader cores της γραφικών. (Άρα μπορούν να χρησιμοποιούν περισσότερους και ποιο sophisticated αλγόριθμους και για αυτό είναι καλύτερο από το FSR)

Το DLAA τρώει fps γιατί συνεχίζεις να τρέχεις το παιχνίδι σε native ανάλυση και από πάνω ρίχνεις το dlss αλγόριθμο + τον αλγόριθμο που κάνει downscale.

Δημοσ.
58 λεπτά πριν, Od1sseas είπε

DLAA- Native render (1080p)->1440p? (Δεν έχω βρει ακριβή ανάλυση) ->Downscale back to native

Ευχαριστώ για την απάντηση γιατί ψάχνω να βρώ τι ακριβώς κάνει.

Το απο πάνω upscale απο πού προκύπτει; Απόσο ξέρω υπάρχει ο DLDSR downscaler της Nvidia, αλλά το να κάνει Ai upscale και μετά Ai downscale θα δημιουργούσε πολλά artifacts. Γενικά κάνουν downscale σε native υψηλότερη ανάλυση από την τελική.

To temporal smoothness είναι κομάτι του DLSS υποθέτω όπως γράφεις, αλλά χωρίς το upscale layer.

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, Athoz είπε

Ευχαριστώ για την απάντηση γιατί ψάχνω να βρώ τι ακριβώς κάνει.

Το απο πάνω upscale απο πού προκύπτει; Απόσο ξέρω υπάρχει ο DLDSR downscaler της Nvidia, αλλά το να κάνει Ai upscale και μετά Ai downscale θα δημιουργούσε πολλά artifacts. Γενικά κάνουν downscale σε native υψηλότερη ανάλυση από την τελική.

To temporal smoothness είναι κομάτι του DLSS υποθέτω όπως γράφεις, αλλά χωρίς το upscale layer.

Τι εννοείς από πού προκύπτει το upscale? Το DLSS παίρνει την 720p ανάλυση και pixels που λείπουν τα συμπληρώνει ο αλγόριθμος.

Το DLDSR δεν έχει καμία σχέση με το DLSS/DLAA και δεν κάνει upscale. Το DLDSR είναι AI SuperSampling. Κάνει πραγματικό render το παιχνίδι σε μια μεγαλύτερη ανάλυση από την native της οθόνης σου (π.χ 4Κ) , και μετά χρησιμοποιεί AI για καλύτερο downscale σε σύγκριση με απλό DSR. Δεν καταλαβαίνω γιατί να υπάρχουν artifacts.

Temporal εννοούσα το τρόπο με τον οποίο κάνει upscale το DLSS,καμία σχέση με smoothness. Χρησιμοποιεί temporal data (προηγούμενες rendered εικόνες με χρήση motion vectors), depth buffer data, color buffer data και άλλα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...