Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
59 λεπτά πριν, Choronzoon είπε

Επίσης το θέμα χρόνου για φτηνά ηλεκτρικά πως είσαι τόσο σίγουρος ότι θα γίνει ? 

Στην Αμερική π.χ υπάρχει το MG4 με κάπου 26.000$.
200 άλογα, 400χλμ αυτονομία και η SUV έκδοση του στα 31.000$.

Στην Κίνα δε, γίνεται χαμός από φθηνά ηλεκτρικά. 

Παίζει στο άμεσο μέλλον να δούμε μεγάλες ανατροπές και πτωχεύσεις σε μάρκες που έως τώρα ήταν κορυφή στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

  • Like 1
  • Απαντ. 131
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Vasilisxd είπε

Στην Αμερική π.χ υπάρχει το MG4 με κάπου 26.000$.
200 άλογα, 400χλμ αυτονομία και η SUV έκδοση του στα 31.000$.

Στην Κίνα δε, γίνεται χαμός από φθηνά ηλεκτρικά. 

Παίζει στο άμεσο μέλλον να δούμε μεγάλες ανατροπές και πτωχεύσεις σε μάρκες που έως τώρα ήταν κορυφή στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

Τα έχω δει τα ΜG είναι όντως καλά , πρέπει να υπάρξουν ρεαλιστικές επιλογές κοντά στα 20 k( και λιγότερο ) για αυτοκίνητο που μπορείς να βάλεις μέσα τέσσερα άτομα με άνεση , με πραγματική αυτονομία >300 km για να έχει νόημα η ηλεκτροκίνηση για τον περισσότερο ,δυτικό ,κόσμο.

Κίνα μιας και το αναφέρεις δε γνωριζω καθόλου τιμέςπαντα και σε  σε  με το εισόδημα και του μέσου Κινέζου , θα το ψάξω .

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Jiakometi είπε

Φίλτατε, ας μείνουμε στα τεχνικά και πρακτικά ζητήματα του νήματος και ας μην μπούμε σε κοινωνικές - οικονομικές και άλλες προεκτάσεις. 

πετάγομαι σφήνα , δυστυχώς έχει τέτοιες προεκτάσεις απο τη στιγμή που επιβαρύνει έμμεσα όλους η πρώιμη επιβεβλημένη ηλεκτροκίνηση και το όφελος των επιδοτήσεων είναι αρκετά στοχευμένο

  • Like 1
Δημοσ.

καλά τα λέτε ολα αυτα άλλα και εγώ έτοιμος ήμουν να πάρω ηλεκτρικό αλλά τελευταια στηγμη σταμάτησα και ο λόγος ήταν μόνο ένας ουτε τιμή (τα είχα εκείνη την στηγμη για το model 3 ουτε κατανάλωση ουτε κατι άλλο)

βρέξει χιονίσει χρειαζεται να εχεις σπίτι με parking και ρεύμα κάτω να βάλεις φορτιστή οτιδιποτε άλλο και ψυχοφθόρο ειναι και δεν συμφέρει.....

και να αγοράσεις ένα τέτοιο σπίτι ειναι πολυυυυυυυυ πολύ ποιο ακριβό από το να πάρεις καποιο αμάξι.......

Δημοσ.
11 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Συγκεκριμένα για το πρώτο τρίμηνο του 2023 το Model Y ήταν πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως (όχι μόνο στην κατηγορία των ηλεκτρικών αλλά και αυτων με ΜΕΚ). 
Κατά τα άλλα …….  «Αν επικρατήσει ως ιδέα ………….κλπ κλπ κλπ» 

 

https://www.motor1.com/news/669135/tesla-model-y-worlds-best-selling-car-q1-2023/

 

 

Θα χαρω πολυ να δω την πλειοψηφία των Ελλήνων να αγοράζει καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την μια σημαίνει ότι η οικονομία μας παει καλα και από την άλλη ότι παμε προς τον σωστό δρόμο για το περιβαλλον. Παρόλα αυτα κρατάω μικρό καλάθι διότι είχα ακουσει από γνωστό μου ότι στην Ουκρανία πριν από τον πολεμο έκαναν εισαγωγή από Αμερική μεταχειρισμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αμφιβόλου ποιοτητας. Όποτε και εδώ αν αρχίσει παλι το γλέντι με τα εισαγωγης ηλεκτρικά όπως με τα πετρελαια που μας τα πεταξαν στην Ελλάδα με απειρα χιλιάδες χιλιόμετρα για να έχει ο κόσμος και καλά φτηνή μετακίνηση. Δυστυχώς είμαστε ένα στάδιο πριν την Αφρική, ότι αμάξι δεν παει πλεον στην χώρα μας μετά παει Αφρική. Αλλά για τους βόρειους Ευρωπαιους εμείς είμαστε η Αφρική τους που πετανε τη σαβουρα για να πανε παρακατω στις νεότερες τεχνολογίες. Δυστυχώς είναι κοινωνικό πολιτικο το θέμα και δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία. 

  • Like 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, korakios είπε

πετάγομαι σφήνα , δυστυχώς έχει τέτοιες προεκτάσεις απο τη στιγμή που επιβαρύνει έμμεσα όλους η πρώιμη επιβεβλημένη ηλεκτροκίνηση και το όφελος των επιδοτήσεων είναι αρκετά στοχευμένο

Η ηλεκτροκίνηση ΔΕΝ είναι επιβεβλημένη.  Είναι επιλογή του καθενός αν θα αγοράσει ηλεκτρικό όχημα.

Τι εννοείς με το ..."μας επιβαρύνει όλους".  και "είναι αρκετά στοχευμένο" ?

2 ώρες πριν, soter79 είπε

Θα χαρω πολυ να δω την πλειοψηφία των Ελλήνων να αγοράζει καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την μια σημαίνει ότι η οικονομία μας παει καλα και από την άλλη ότι παμε προς τον σωστό δρόμο για το περιβαλλον. Παρόλα αυτα κρατάω μικρό καλάθι διότι είχα ακουσει από γνωστό μου ότι στην Ουκρανία πριν από τον πολεμο έκαναν εισαγωγή από Αμερική μεταχειρισμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αμφιβόλου ποιοτητας. Όποτε και εδώ αν αρχίσει παλι το γλέντι με τα εισαγωγης ηλεκτρικά όπως με τα πετρελαια που μας τα πεταξαν στην Ελλάδα με απειρα χιλιάδες χιλιόμετρα για να έχει ο κόσμος και καλά φτηνή μετακίνηση. Δυστυχώς είμαστε ένα στάδιο πριν την Αφρική, ότι αμάξι δεν παει πλεον στην χώρα μας μετά παει Αφρική. Αλλά για τους βόρειους Ευρωπαιους εμείς είμαστε η Αφρική τους που πετανε τη σαβουρα για να πανε παρακατω στις νεότερες τεχνολογίες. Δυστυχώς είναι κοινωνικό πολιτικο το θέμα και δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία. 

Για την κατάσταση γενικά θα συμφωνήσω μαζί σου.

Εκεί που διαφοροποιούμαι είναι στο εξής .... Μας πετάνε την σαβούρα,  για τον πρώτο και κύριο λόγο ότι εμείς τρέχουμε να την αγοράσουμε. 

Θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο επιλεκτικοί. 

Δεν δέχομαι ότι φταίνε πάντα και μόνο οι άλλοι,  ενώ εμείς εδώ  ως μωρές παρθένες απλώς είμαστε τα θύματα. 

Αυτός που αγοράζει μικρομεσαίο diesel από την Βουλγαρία με € 4.500 και μάλιστα το παινεύεται, ε τότε ΟΚ είναι άξιος της μοίρας του. ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ όμως δεν αγοράζει δεύτερο χέρι ελληνικό, "γιατί είναι ακριβό και οι πωλητές ψάχνουν για ηλιθίους...."

Οπότε για μένα όχι,  το θέμα είναι προσωπικό και όχι κοινωνικο - πολιτικό.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Η ηλεκτροκίνηση ΔΕΝ είναι επιβεβλημένη.  Είναι επιλογή του καθενός αν θα αγοράσει ηλεκτρικό όχημα.

Τι εννοείς με το ..."μας επιβαρύνει όλους".  και "είναι αρκετά στοχευμένο" ?

Για την κατάσταση γενικά θα συμφωνήσω μαζί σου.

Εκεί που διαφοροποιούμαι είναι στο εξής .... Μας πετάνε την σαβούρα,  για τον πρώτο και κύριο λόγο ότι εμείς τρέχουμε να την αγοράσουμε. 

Θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο επιλεκτικοί. 

Δεν δέχομαι ότι φταίνε πάντα και μόνο οι άλλοι,  ενώ εμείς εδώ  ως μωρές παρθένες απλώς είμαστε τα θύματα. 

Αυτός που αγοράζει μικρομεσαίο diesel από την Βουλγαρία με € 4.500 και μάλιστα το παινεύεται, ε τότε ΟΚ είναι άξιος της μοίρας του. ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ όμως δεν αγοράζει δεύτερο χέρι ελληνικό, "γιατί είναι ακριβό και οι πωλητές ψάχνουν για ηλιθίους...."

Οπότε για μένα όχι,  το θέμα είναι προσωπικό και όχι κοινωνικο - πολιτικό.

Όταν ο μισθός του Έλληνα είναι το 1/3 του γερμανικού μισθού για το ίδιο επάγγελμα και το ετήσιο κόστος διαβίωσης λόγω της μη ύπαρξης σχολείων με σωστές προδιαγραφές άρα επιβάρυνση με φροντιστήρια ,η μη ύπαρξη ουσιαστικης ασφάλισης και περίθαλψης στα δημόσια νοσοκομεία που μας αναγκάζουν στην ιδιωτική επίσκεψη σε γιατρούς με το ανάλογο κόστος και σε ιδιωτικές κλινικές διότι η ημερομηνία που σου δίνουν στο δημόσιο νοσοκομείο για την εγχείρηση είναι τόσο μακριά που δεν θα ζήσεις για να προλάβεις να την κάνεις. Όλοι αυτοί και διάφοροι άλλοι παράγοντες μας κάνουν να επιλέγουμε τελικά το παλιό πετρελαίοκινητο αυτόκινητο . Είναι η συνείδηση μας που φταίει ? Είναι προσωπική υπόθεση του καθενός? Έχω την εντύπωση πως όχι. Πιστεύω ότι αν είχαμε την οικονομική δυνατότητα όλοι στην Ελλάδα θα αγοράζαμε το καλύτερο αυτοκίνητο για την κίνησή μας. 

Δημοσ.
9 ώρες πριν, Jiakometi είπε

..."μας επιβαρύνει όλους".  και "είναι αρκετά στοχευμένο" ?

Οι επιδοτήσεις πληρώνονται από το κράτος τα έσοδα του οποίου προέρχονται από την φορολογία των μισθωτών κυρίως.

  • Like 1
Δημοσ.

Δε νομιζω οτι γινεται αλλιως. Πρεπει να δοθουν κινητρα στην αγορα ηλεκτρικων, ωστε να εκσυγχρονιστει ο αρχαιος στολος.

Επισης ειναι και ενα εξτρα κινητρο για να κανεις το beta testing.

Δημοσ.
12 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Η ηλεκτροκίνηση ΔΕΝ είναι επιβεβλημένη.  Είναι επιλογή του καθενός αν θα αγοράσει ηλεκτρικό όχημα.

επιβολή των εταιριών στη μετάβαση πρώιμα

και μην ξεχνάμε οτι η παρέα εδώ ήθελε απο το 2025 διακοπή πώλησης θερμικών

12 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Τι εννοείς με το ..."μας επιβαρύνει όλους".  

απο την αύξηση των θερμικών λόγω επενδύσεων στη μη βιώσιμη λύση της παρούσας τεχνολογίας μπαταριών

δεν είναι για αμάξια η τεχνολογία αυτή , σε ποδήλατα οκ , σε σκούτερ παίζεται

12 ώρες πριν, Jiakometi είπε

Τι εννοείς με το ..."μας επιβαρύνει όλους".

οτι και τα θερμικά ακρίβυναν αλλά και τις όποιες επιδοτήσεις στην αγορά τις πληρώνουμε όλοι

για το δίκτυο ταχυφορτιστών δε γνωρίζω αν παίζουν επιδοτήσεις και εκεί στις εταιρίες

για το να σηκώσει το δίκτυο τη μαζική φόρτιση , σίγουρα το πληρώνουμε

12 ώρες πριν, Jiakometi είπε

και "είναι αρκετά στοχευμένο" ?

δεν υπάρχει μικρή προσιτή κατηγορία σε αμάξια , η αγορά απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο ποσοστό καταναλωτών

23 ώρες πριν, Choronzoon είπε

Τέλος για της μπαταρίες , επειδή αναφέρετε συχνά εδώ μέσα , δεν είναι σίγουρο ότι θα πέσει η τιμή τους , ίσα ίσα είναι πολύ πιθανό να ανέβει η τιμη τους , η οποία σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτάται πάντα από το τι θέλει η Κίνα .

Η πτώση τιμών των μπαταριών έδειξαν στο παρελθόν οτι δε συμβάδισε με κάποια πτώση στην τελική τιμή του αυτοκινήτου , τώρα τυχών άνοδος ίσως αποτελέσει και δικαιολογία για αύξηση 😛

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@soter79,  @dtk-386, @korakios

Συγκεντρώνω εδώ τις απαντήσεις μου που είναι για κάποιους κοινές ώστε να μην ξεχειλώσει το νήμα. 

συμφωνώ ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη βελτίωσης στην Υγεία την Παιδεία κλπ. 

Αν με κάποιο τρόπο, η απουσία κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση εξασφάλιζε την βελτίωση θα το επικροτούσα αμέσως. Όμως όλοι γνωρίζουμε ότι αυτά τα θέματα θα πάρουν (ή δεν θα πάρουν) το δρόμο τους ανεξάρτητα του θέματος της ηλεκτροκίνησης. Επίσης καλό θα ήταν να μην επεκταθούμε (όλοι μας) σε αυτό γιατί το νήμα θα πάρει πολιτικό χαρακτήρα και δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Άλλωστε είναι και εκτός κανόνων φόρουμ.

 

Όλα τα υπόλοιπα κίνητρα - επιδοτήσεις που δίνονται με εισοδηματικά κριτήρια, λαμβάνονται ΚΑΙ από εκείνους που δηλώνουν πολύ χαμηλά εισοδήματα αλλά στην πραγματικότητα έχουν άνεση.  Δηλώνουν € 10.000 και ταυτόχρονα πληρώνουν  φροντιστήρια  παιδιών διακοπές κλπ, προφανώς έχοντας σημαντικά μεγαλύτερα έσοδα. 

Ας λύσουμε ως κοινωνία αυτό πρώτα και μετά βλέπουμε για τις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων. 

Όποτε πρέπει να βρεθεί ένας πιο αποτελεσματικός τρόπος. 

 

Η μετάβαση δεν είναι πρώιμη.  Το 2035 απέχει 12 χρόνια. θα υπάρξουν παρατάσεις….. Πιθανότατα ....  (το τι θέλει η όποια "παρέα" δεν παίζει κανένα ρόλο).

Δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα όμως τελευταία στιγμή. Πότε θα αναπτυχθεί το δίκτυο ...σε 2 χρόνια ? Όχι βέβαια. 

 

Για τις επιδοτήσεις (και πάλι) 

Αρκετοί πήραν επιδότηση για FTTH ....  

Αρκετοί πήραν για θερμομόνωση   

Αρκετοί πήραν για αντικατάσταση συσκευών.

Αρκετοί άλλοι όχι,  αλλά (μέσω των φόρων τους) πλήρωσαν για τους πρώτους.....

Θέλω να πω ότι είναι μάλλον περίεργο να μας ενοχλεί το κίνητρο σε έναν (ούτως η άλλως μικρό) αριθμό κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων.  Άλλωστε και τα κίνητρα τελειώνουν το 2025.  Πόσοι συνολικά θα έχουν πάρει κίνητρα σε αυτά τα τρία χρόνια  5.000 ?    7.000. ?

 

Η τεχνολογία προχωράει συνεχώς ...έτσι θα προχωρήσει και αυτή των μπαταριών. Όπως και το battery swap. 

Υπάρχουν προσιτά ηλεκτροκίνητα ακόμη και μεταξύ € 22,000 με € 27,000. 

Και τα μικρά θερμικά έχουν ακριβύνει σημαντικά. Κάποτε η ψαλίδα ήταν μεγαλύτερη, τώρα έχει κλείσει.

Σε κάθε περίπτωση το κουράζουμε πολύ.

Το θέμα έχει πάρει τον δρόμο του, και το ποτάμι (μάλλον) πίσω δεν γυρίζει.

Εύχομαι καλό βράδυ σε όλους

Over n out. (από αυτό το νημα). 

 

 

 

 

Επεξ/σία από Jiakometi

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...