AlphaAlpha Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 13 ώρες πριν, MikhailBakurin είπε 38Κ έχει και η κρατική επιδότηση είναι μεταξύ 8 και 10 χιλιάδων. Πόσο ήθελες να σου δώσουν δηλαδή ένα Σουηδικό ηλεκτροκίνητο SUV; Δέκα χιλιάρικα; Δε μιλάμε για τογιότα στάρλετ του 1996 εδώ, ούτε για φίατ πάντα με υγραέριο. 30k τιμή εκκίνησης και πολλά είναι 2
soter79 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Ο αέρας περιπετειας ξεκινά όταν κοντά στην κορυφή του βουνού μείνεις από μπαταρία. 1 1
mariosCS Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Αδιάφορο για μένα, αλλά πολύ χαίρομαι με τη γρήγορη φόρτιση! Όταν φτάσει στο 80% σε κάτω από 5 λεπτά, θα έχουμε φτάσει σε χρόνους γεμίσματος καυσίμων και αυτό θα είναι το breaking point! 👌🏻 1 1
Vasilisxd Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 5 ώρες πριν, soter79 είπε Ο αέρας περιπετειας ξεκινά όταν κοντά στην κορυφή του βουνού μείνεις από μπαταρία. Εάν δεν παίζεις με κόκκινο λαμπάκι και δεν μείνεις στο βουνό από βενζίνη, το ίδιο ισχύει και για το ηλεκτρικό. Το καλό είναι ότι στην κορυφή του βουνού, ξεκινάς την κατάβαση και ταυτόχρονα φορτίζει η μπαταρία, ενώ με το θερμικό έμεινες για τα καλά ! 4
skritikos Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 6 ώρες πριν, soter79 είπε Ο αέρας περιπετειας ξεκινά όταν κοντά στην κορυφή του βουνού μείνεις από μπαταρία. Κάθε προϊόν σχεδιάζεται με συγκεκριμένα κριτήρια και στόχους. Το hardcore off-roading δεν είναι κάτι που θα έκανες με ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Όπως δεν θα το έκανες με κανένα αντίστοιχο θερμικό. Αναφέρεις ένα πρόβλημα που δεν υπάρχει καν στην πραγματικότητα. Αυτός που μένει από βενζίνη με το αυτοκίνητο θα μείνει και με το ηλεκτρικό. Όπως όταν πήγαμε από τα άλογα στους ΜΕΚ, χρειάστηκε μια μακρά περίοδο προσαρμογής. Το ίδιο γίνεται και εδώ. Αυτά που τώρα βλέπουμε ακόμη σαν προβλήματα, είτε επειδή όντως είναι είτε λόγω αμάθειας, θα έχουν λυθεί σε ελάχιστα χρόνια. 1
SergioX Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 6 σελίδες σχόλια, ζήτημα αν 4-5 σχόλια αφορούν το θέμα του άρθρου, την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού suv της volvo... 3
Ghost.Dog Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Γιατί ομως τοσο οικονομικό? Αφού ο Έλληνας τρέχει και τα αγοράζει δέκα δέκα, στις ακριβότερες εκδόσεις...😂
Mac Anthropos Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 20 ώρες πριν, Vasilisxd είπε Σωστά, πάνε και μύριο. Ποιο μυριο? Εφορου ζωης ειναι. Και στην σπανια περιπτωση που χασει αυτονομια 10-20χλμ ολες οι αντιπροσωπειες στην αλλαζουν δωρεαν αμεσα! Νομιζω οτι το παρακολουθουν κ σε παιρνουν κ τηλεφωνο μονοι τους για να στην αλλαξουν....
Vasilisxd Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Mac Anthropos είπε Ποιο μυριο? Εφορου ζωης ειναι. Και στην σπανια περιπτωση που χασει αυτονομια 10-20χλμ ολες οι αντιπροσωπειες στην αλλαζουν δωρεαν αμεσα! Νομιζω οτι το παρακολουθουν κ σε παιρνουν κ τηλεφωνο μονοι τους για να στην αλλαξουν.... Χωρίς πλάκα τώρα, οι μπαταρίες είναι για τουλάχιστον 20 χρόνια. Η σημερινή τους τιμή, κοντά στα 9.000€ είναι αρκετά τσουχτερή, αλλά μετά την 10ετια οι τιμές θα είναι τουλάχιστον 50% κάτω και σίγουρα θα μπορείς να βρεις και ανασυσκευασμένα κομμάτια, γιατί οι μπαταρίες δεν είναι ΕΝΑ εννιαίο εξάρτημα, αλλάζεις μόνο αυτό που έχει φθαρεί περισσότερο. Και ναι υπάρχουν ηλεκτρικά που έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο χλμ με την ίδια μπαταρία. Επεξ/σία 10 Ιουνίου 2023 από Vasilisxd 2
Haldol Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 11 ώρες πριν, ktlk21 είπε Λάθος...Τα sedan εχουν τεραστιο χωρο αποθήκευσης χωρις να επηρεαζουν την ορατότητα Τα sedan έχουν το χώρο αποσκευών σε όγκο εκτός του αμαξώματος, κάτι που δυσκολεύει (ή ακόμα και αποκλείει) τη φόρτωση μεγάλων (σε όγκο) αντικειμένων. Όσα λίτρα και να έχουν, είναι πολύ πιο περιορισμένα από ένα αμάξι με «ενιαίο» χώρο, είτε station, ή hatchback, ή SUV. Θα γράψω ένα (ακραίο) παράδειγμα που είχα γράψει πιο παλιά... μία εποχή κατάφερα να φορτώσω σε Polo (270 λίτρα) ένα αντικείμενο που δε χωρούσε σε Primera (490 λίτρα). Όταν έπεφταν τα καθίσματα στο Polo σχηματιζόταν ένας πολύ μεγάλος ενιαίος χώρος που έκανε το φόρτωμα παιχνιδάκι. Ρίχοντας τα καθίσματα στο Primera, δε κέρδιζα απολύτως τίποτα. Ο χώρος αποσκευών παρέμενε προφανώς «ξεχωριστός» (απλά ενωνόταν με την καμπίνα με ένα... τούνελ) και με τρομερά περιορισμένο ύψος, αφού στην ουσία ήταν ένα «κουτί» έξω από το αμάξι. Αν το φόρτωμα το εννοούμε ως πολλά μικροπράγματα, η λογική ενός sedan δεν ενοχλεί, τα βολεύεις λίγο ή πολύ. Αλλά το ουσιαστικό φόρτωμα είναι όταν θέλεις να μεταφέρεις κάτι ογκώδες, ακόμα και αν δεν είναι τρομερά ογκώδες. Εκεί με sedan απλά κλαις (και δανείζεσαι άλλο αμάξι). Σαν φοιτητής, με το Polo, είχα καταφέρει να μεταφέρω καναπέ, ψυγείο, πλυντήριο, και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς ως «περίεργο» να χωρέσει σε ένα μικρό hatchback. Και όταν λέω να μεταφέρω, εννοώ με τα πράγματα μέσα στο αμάξι, όχι να είναι το ψυγείο απ' έξω δεμένο με σκοινιά μη φύγει... 1
johnnieinlab Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 15 ώρες πριν, MikhailBakurin είπε Αυτό που λες είναι το μόνο λογικό επιχείρημα, λογική πρόβλεψη και λογική κριτική στην ηλεκτροκίνηση, σε σχέση με τις ανοησίες που λέγονται ολούθε (χωρίς φυσικά να εξαιρείται το παρόν τόπικ! ). Είναι πράγματι ένα επενδυτικό ρίσκο το οποίο πριμοδοτείται από τα τρέχοντα κράτη και την τρέχουσα αγορά, για να κινηθούμε προς ένα συνολικά άλλο μοντέλο. Κι όταν βγήκαν τα πρώτα αυτοκίνητα με ΜΕΚ, πολύς κόσμος είπε "πωπω, τρομερά επικίνδυνα όλα αυτά τα εύφλεκτα, εγώ θα μείνω στο ατμοκίνητο / στο άλογό μου! ". Τελικά προσαρμοστήκαμε, η τεχνολογία προχώρησε, και σήμερα έχουμε νεόγερους στα φόρα να μας λένε "ααααχ χωρίς τογιότα τσεglίκα μπουμπουμ τούρμπο 1999 δεν έχει φάση η ζωή. Ζήτω τα ντεποζιτοκίνητα (κατά το "μπαταριοκίνητα") αυτοκίνητα! ". Για να σου απαντήσω βέβαια με εξίσου σοβαρό τρόπο με αυτόν που γράφεις (ορθώς) εσύ, εγώ βλέπω άνετα ένα πολύ βιώσιμο μέλλον αυτοπαραγωγής, κι εξηγούμαι: Τώρα, ένα ηλιακό σύστημα που παρέχει 7kw τη μέρα, κοστίζει 6 χιλιάδες ευρώ. Σε 5 χρόνια, θα κοστίζει ίσως κάτω από 3. Αυτή τη στιγμή, το EX30 βγάζει με 7 κιλοβατώρες περίπου 41 χιλιόμετρα, απόσταση που είναι εντός του καθημερινού commuting του 90% (μην πω παραπάνω) των Αθηναίων. Φυσικά, δεν είμαστε ακόμα εκεί, και δεν είναι αυτό το επιχείρημά μου, ότι πλησιάζουμε την εποχή της αφθονίας. Απλώς, ισχυρίζομαι ότι η κατεύθυνση στην οποία βρισκόμαστε είναι η σωστή, κι ότι μέσω της διαρκούς αγοράς - επένδυσης σε αυτή, οδηγούμαστε σε ένα καλύτερο μέλλον. Τώρα, αν σε άλλα 40 χρόνια, πετάξουμε τις μπαταρίες και τις αντικαταστήσουμε από κυψέλες υδρογόνου, που θα παράγουμε σε γιγάντιες μονάδες ηλεκτρόλυσης που θα τροφοδοτούνται από ΑΠΕ σε οικονομίας κλίμακας, ακόμα μεγαλύτερη μαγκιά μας. Όλα σχετίζονται με τις ανάγκες και τις προσδοκίες. Τα μεγάλα ταξίδια, ειδικά στην επαρχία απαιτούν αλλαγή συνηθειών. Πιθανώς να υπάρχει και πραγματική δυσκολία / αδυναμία φόρτισης πχ σε μια πενθήμερη εκδρομή στην Πίνδο. "Απαιτείται" δημιουργία θέσης φόρτισης, σε χώρο μόνιμης στάθμευσης. Αλλιώς το κόστος αυξάνει. Δυστυχώς δεν έχουν όλοι γκαράζ. Ακόμα κι έτσι, οι εταιρίες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος αυξάνουν την τιμή όσο ανεβαίνει η κατανάλωση. Για κάποιον που κάνει 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο, με τις σημερινές τιμές υπολόγισα πολύ χοντρικά ότι το όφελος είναι 1000 ευρώ το χρόνο (με 7tl/100km, 2 ευρώ /lt = 14 ευρώ / 100km για τη βενζίνη και 4 ευρώ /100km για το ηλεκτρικό). Προφανώς με πετρέλαιο ή γκάζι το όφελος είναι μικρότερο. Επομένως, ακόμα και για το κόστος προκύπτει μια πολυπαραγοντική εξίσωση, που συμμετέχει το κόστος απόκτησης, συντήρησης, επισκευής, τα χρόνια που θα το κρατήσει ο ιδιοκτήτης , η χρήση που θα κάνει, αξία μεταπώλησης και άλλοι παράγοντες. Πιστεύω πολύ περισσότερο στις κυψέλες καυσίμου και προς το παρόν στις full υβριδικές λύσεις (plug-in) διότι η πρώτη δεν απαιτεί αναβάθμιση του δικτύου και θα σημαίνει άμεσο ανεφοδιασμό στο παρόν δίκτυο πρατηρίων και η δεύτερη διότι είναι η πιο ευέλικτη και οδηγεί σε ομαλή μετάβαση με ουσιαστικά παρόμοιο οικολογικό κόστος (διότι το πρόβλημα της ρύπανσης βρίσκεται κυρίως στις πόλεις). Θα ήθελα να πάρω ένα ηλεκτρικό. Το βλέπω και σαν γκατζετάκι. Όμως αυτή τη στιγμή φαίνεται να μην καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μου, με υψηλότερο κόστος. Στην παρούσα μεταβατική περίοδο, πιθανώς να αγόραζα ένα diesel του 2013-2018 για να το κρατήσω 6-8 χρόνια, μέχρι να ωριμάσει περισσότερο η αγορά, να δω ποιες θα είναι οι ιδιωτικές και κυβερνητικές πρωτοβουλίες και στρατηγικές κινήσεις και να φανεί προς ποια κατεύθυνση πηγαίνουν τα πράγματα. 3
korakios Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 1 λεπτό πριν, johnnieinlab είπε Πιστεύω πολύ περισσότερο στις κυψέλες καυσίμου και προς το παρόν στις full υβριδικές λύσεις (plug-in) διότι η πρώτη δεν απαιτεί αναβάθμιση του δικτύου και θα σημαίνει άμεσο ανεφοδιασμό στο παρόν δίκτυο πρατηρίων και η δεύτερη διότι είναι η πιο ευέλικτη και οδηγεί σε ομαλή μετάβαση με ουσιαστικά παρόμοιο οικολογικό κόστος (διότι το πρόβλημα της ρύπανσης βρίσκεται κυρίως στις πόλεις). δυστυχώς τα plugin ειναι ακόμα πιο ακριβά , νόμιζα εκεί θα στραφεί προσωρινά η φάση αλλά με τέτοιες τιμές χλωμό Χωρίς φόρτιση η καταναλώσεις είναι αρκετά υψηλές αλλά τα μοντέλα που παίζουν είναι και μεγάλα/βαριά Η μόνη ρεαλιστική λύση είναι της Toyota προς το παρών (hybrid όχι mild) και νομίζω ακολουθούν και άλλες εταιρίας (mazda πχ)
korakios Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 4 λεπτά πριν, johnnieinlab είπε Στην παρούσα μεταβατική περίοδο, πιθανώς να αγόραζα ένα diesel του 2013-2018 για να το κρατήσω 6-8 χρόνια, μέχρι να ωριμάσει περισσότερο η αγορά, να δω ποιες θα είναι οι ιδιωτικές και κυβερνητικές πρωτοβουλίες και στρατηγικές κινήσεις και να φανεί προς ποια κατεύθυνση πηγαίνουν τα πράγματα. αν θες απόλυτη οικονομία κάνοντας αρκετά χιλιόμετρα οργώνοντας την Ελλάδα πας σε υβριδικό βάζοντας υγραέριο υγρού ψεκασμού ή αν σε εξυπηρετούν πρατήρια και κινείσαι εντός δικτύου στο 90% των χιλιομέτρων , κοιτάς και μτχ cng
primeragt Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 1 ώρα πριν, Haldol είπε Τα sedan έχουν το χώρο αποσκευών σε όγκο εκτός του αμαξώματος, κάτι που δυσκολεύει (ή ακόμα και αποκλείει) τη φόρτωση μεγάλων (σε όγκο) αντικειμένων. Όσα λίτρα και να έχουν, είναι πολύ πιο περιορισμένα από ένα αμάξι με «ενιαίο» χώρο, είτε station, ή hatchback, ή SUV. Θα γράψω ένα (ακραίο) παράδειγμα που είχα γράψει πιο παλιά... μία εποχή κατάφερα να φορτώσω σε Polo (270 λίτρα) ένα αντικείμενο που δε χωρούσε σε Primera (490 λίτρα). Όταν έπεφταν τα καθίσματα στο Polo σχηματιζόταν ένας πολύ μεγάλος ενιαίος χώρος που έκανε το φόρτωμα παιχνιδάκι. Ρίχοντας τα καθίσματα στο Primera, δε κέρδιζα απολύτως τίποτα. Ο χώρος αποσκευών παρέμενε προφανώς «ξεχωριστός» (απλά ενωνόταν με την καμπίνα με ένα... τούνελ) και με τρομερά περιορισμένο ύψος, αφού στην ουσία ήταν ένα «κουτί» έξω από το αμάξι. Αν το φόρτωμα το εννοούμε ως πολλά μικροπράγματα, η λογική ενός sedan δεν ενοχλεί, τα βολεύεις λίγο ή πολύ. Αλλά το ουσιαστικό φόρτωμα είναι όταν θέλεις να μεταφέρεις κάτι ογκώδες, ακόμα και αν δεν είναι τρομερά ογκώδες. Εκεί με sedan απλά κλαις (και δανείζεσαι άλλο αμάξι). Σαν φοιτητής, με το Polo, είχα καταφέρει να μεταφέρω καναπέ, ψυγείο, πλυντήριο, και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς ως «περίεργο» να χωρέσει σε ένα μικρό hatchback. Και όταν λέω να μεταφέρω, εννοώ με τα πράγματα μέσα στο αμάξι, όχι να είναι το ψυγείο απ' έξω δεμένο με σκοινιά μη φύγει... Είχες το λάθος primera 😋 . Που να δεις τι έχω μεταφέρει με το πεντάθυρο.
Haldol Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 Δημοσ. 10 Ιουνίου 2023 2 λεπτά πριν, primeragt είπε Είχες το λάθος primera 😋 . Που να δεις τι έχω μεταφέρει με το πεντάθυρο. Για πεντάθυρο λέω. Primera P11 1.6, έκδοση "LUXURY". Ότι χειρότερο έχει περάσει από την οικογένεια σε θέμα φορτώματος (και σε πολλά ακόμα, αλλά ας μείνουμε στο φόρτωμα, μιας και γι' αυτό λέγαμε)...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα