Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η Apple ανακοίνωσε στο Παγκόσμιο Συνέδριο για προγραμματιστές (WWDC), μερικά πολύ σημαντικά νέα για όσους developers αναπτύσσουν βιντεοπαιχνίδια.

Η εταιρεία κάνει ευκολότερη και ταχύτερη τη μεταφορά παιχνιδιών Windows σε Mac χάρη σε ένα νέο Game Porting Toolkit που μπορεί να “μεταφράσει” και να εκτελέσει τα τελευταία παιχνίδια DirectX 12 Windows στο macOS.

Η νέα εργαλειοθήκη είναι παρόμοια με τη δουλειά που έχει κάνει η Valve με το Proton και το Steam Deck. Βασίζεται στον πηγαίο κώδικα του CrossOver, μιας λύσης βασισμένης στο Wine για την εκτέλεση παιχνιδιών Windows στο macOS. Το εργαλείο της Apple θα μεταφράζει άμεσα τα παιχνίδια των Windows για να τρέχουν στο macOS, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να εκκινήσουν μια μη τροποποιημένη έκδοση ενός παιχνιδιού των Windows σε ένα Mac και να δουν πόσο καλά αυτό τρέχει πριν ολοκληρώσουν την πλήρη μεταφορά του.

Το Game Porting Toolkit υποστηρίζει ακόμη και παιχνίδια DirectX 12 όπως το The Medium. Όπως το Wine και το Proton συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα software layer για τη μετάφραση των κλήσεων του Windows API στο Linux, η Apple κάνει κάτι παρόμοιο εδώ για να μετατρέψει αυτές τις κλήσεις του Windows API στο δικό της Metal API που αφορά φυσικά το Metal framework.

Το νέο Game Porting Toolkit της Apple μεταφράζει Windows APIs και εντολές x86 της Intel,  σε Apple Silicon αντ' αυτού. Τα API που σχετίζονται με το πληκτρολόγιο, το ποντίκι, controller input, την αναπαραγωγή ήχου, τη δικτύωση, το σύστημα αρχείων και το Direct3D, μετατρέπονται στα αντίστοιχα API του macOS.

Το αποτέλεσμα είναι ότι τα παιχνίδια των Windows μπορούν να τρέξουν στο macOS χωρίς καμία ειδική διαδικασία μεταφοράς ή τροποποίηση. Η Apple αναφέρει πάντως ότι η διαδικασία αυτή έχει στόχο περισσότερο την αξιολόγηση παιχνιδιών αυτή τη στιγμή πριν αυτά μεταφερθούν στο macOS, χωρίς να υπάρχει κάτι που να εμποδίζει τους χρήστες του macOS να εγκαταστήσουν αυτό το Game Porting Toolkit και να δοκιμάσουν να τρέξουν PC παιχνίδια.

Ωστόσο, ενδέχεται να υπάρχουν προβλήματα απόδοσης και bugs μέχρι οι προγραμματιστές να δημιουργήσουν τις δικές τους μεταφορές. Χρήστες του Reddit έχουν ήδη βάλει σε λειτουργία το Cyberpunk 2077 σε ένα M1 MacBook Pro, μαζί με το Diablo IV σε ένα M1 Max MacBook Pro και το Hogwarts Legacy σε ένα M2 Max. Τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται πολλά υποσχόμενα, παρά κάποια αναμενόμενα προβλήματα στην απόδοση. Για παράδειγμα το Cyberpunk 2077 είναι πολύ αργό σε ένα M1 MacBook Pro όμως σε M2 Max πάει αρκετά καλύτερα όπως μπορείτε να δείτε και από το παρακάτω βίντεο.

Το translation layer της Apple εξακολουθεί να είναι σημαντικό. Η εταιρεία έχει συχνά μιλήσει για το πόσο υψηλές επιδόσεις έχουν οι GPU πυρήνες της στα M1 και M2 SoC, χωρίς όμως να τις έχουμε δει στην πράξη αφού υπάρχουν ελάχιστα "μεγάλα" παιχνίδια για το macOS. Η μεταφορά παιχνιδιών των Windows σε Mac δεν ήταν ποτέ εύκολη για τους προγραμματιστές. Συνήθως περιλαμβάνει μια πολύπλοκη διαδικασία recompiling του πηγαίου κώδικα, μετατροπής custom shaders, επανεφαρμογής του υποσυστήματος γραφικών και μετατροπής ήχου, εισόδου και HDR rendering. Οι developers μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια cross-platform game engine για να μειώσουν όλη αυτή την πολυπλοκότητα, αν στοχεύουν σε πολλαπλές πλατφόρμες.

Η Apple με την κίνηση αυτή διαθέτει ένα εργαλείο για να αφήσει τους developers να καταλάβουν πόση εργασία θα απαιτηθεί για τη μεταφορά, προκειμένου να διορθώσουν bugs και να βελτιστοποιήσουν τα παιχνίδια τους στο macOS. Έχει επίσης ένα νέο Metal Shader Converter για την αυτόματη μετατροπή των υφιστάμενων GPU shaders σε Metal. Και τα δύο αυτά εργαλεία μειώνουν σημαντικά το χρόνο και την εργασία που απαιτείται για τη μεταφορά παιχνιδιών από τα Windows σε Mac 

Αν η Apple συνεχίσει την εργασία πάνω στο translation layer, αυτό μια μέρα φτάσει να είναι αρκετά καλό ώστε οι τελικοί χρήστες να μπορούν να τρέχουν παιχνίδια Windows στο macOS όπως ακριβώς συμβαίνει στο Steam Deck. 
 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 45
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

εμ λαθος νεο emulator επιτρεπει να χρησιμοποιήθουν τα dirertx που ειναι σπουδαια δουλεια της MICROSOFT για το οποιο ηταν ανικανη να φτιαξει η apple και να παιξεις παιχνιδια που εχουν σχεδιαστει για το καλυτερο απο αποψη πολυχρηστικότητας και συμβατότητας λειτουργικο τα windows, βλεπε drivers για τα παντα και directx καλη ωρα

  • Like 3
  • Thanks 2
  • Confused 1
  • Sad 1
Δημοσ.

Με βάση το παραπάνω βίντεο ένας M2 Max έχει την το 50% της απόδοσης στο Cyberpunk 2077 μιας Radeon 6800 σε 4Κ.

Μάλιστα... δεν νομίζω να αξιωθεί κανείς να παίξει games σε τέτοιο σύστημα, ιδίως από την στιγμή που δεν το αγόρασε γι'αυτό.


 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έλα να γίνουν και τα games λίγο platform agnostic! To 95% του κώδικα που αναπτύσσεται για Crossover, μπαίνει στο Wine. Κοίτα να δεις που η Apple θα δουλέψει εμμέσως για το Linux community και θα έχουμε compatibility μέχρι και στο Asahi έτσι που το πάει! Τα ύστερα του κόσμου!

😅
Έτσι και αρχίσουν και βγαίνουν όλα cross platform με αυτά τα translation layers (Proton, Game Porting Toolkit) θα γεμίσει η αγορά με handhelds και low wattage συσκευές που θα παίζουν ΑΑΑ. Ήδη η Ayaneo ετοιμάζει το δικό της custom OS. To Proton πλέον έχει γίνει πολύ polished, σε μικρό χρονικό διάστημα, το 85% των  top 100 games είναι ήδη playable. Δε βλέπω το λόγο η Apple να μην μπορέσει να το πετύχει με το δικό της εργαλείο.

 

Σε λίγα χρόνια:

 

FB_IMG_1686166498901.jpg

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Κοίτα να δεις που η Apple θα δουλέψει εμμέσως για το Linux community και θα έχουμε compatibility μέχρι και στο Asahi έτσι που το πάει! Τα ύστερα του κόσμου!

χαρά η apple να μπουτάρει κάποιος σε linux να παίζει steam κτλ games 😂

Βέβαια ακόμα έχει ψωμί η φάση για vulcan , προς το παρών παλεύουν OpenGL ES 3.1 αλλά εκπληκτικό το οτι έχουν καταφέρει έως τώρα

Αλλά ειλικρινά έχω απορία γιατί δεν αξιώνονται απο την Apple να βοηθήσουν το πρότζεκτ

https://github.com/KhronosGroup/MoltenVK

αν όντως θέλουν να μπουν στο gaming , μιας και εκεί ακόμα παρακατιανοί είναι

  • Like 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, korakios είπε

χαρά η apple να μπουτάρει κάποιος σε linux να παίζει steam κτλ games 😂

Βέβαια ακόμα έχει ψωμί η φάση για vulcan , προς το παρών παλεύουν OpenGL ES 3.1 αλλά εκπληκτικό το οτι έχουν καταφέρει έως τώρα

Αλλά ειλικρινά έχω απορία γιατί δεν αξιώνονται απο την Apple να βοηθήσουν το πρότζεκτ

https://github.com/KhronosGroup/MoltenVK

αν όντως θέλουν να μπουν στο gaming , μιας και εκεί ακόμα παρακατιανοί είναι

Κοίτα, ειδικός στα graphics APIs δεν είμαι, όσο διάβασα όμως, το Metal δεν είναι φτιαγμένο για αυτή τη δουλειά, είναι high level και άλλος είναι ο στόχος του.

https://news.ycombinator.com/item?id=29311838

Οπότε λογικό να μην υποστηρίζουν το Molten, μιας και δουλεύει πάνω από το Metal. Και πάνε σε κάτι δοκιμασμένο το οποίο θα αναπτύξουν (πρώτη φορά το ξανακάνει η Apple).

  • Like 1
Δημοσ.

Από την στιγμή που ένα Mac έχει πια την δύναμη ενός gaming console (ps, Xbox κτλ) ήταν αναμενόμενο να έρθουν και τα αντίστοιχα παιχνίδια με κάποιο τρόπο.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν πιστεύω ότι κάποιος gamer θα πάρει Mac για να παίξει.

Αυτό που προσπαθεί να κάνει η Apple εδώ είναι αν κάποιος έχει Mac για κάποια δουλεια να μπορεί να παιξει και κανένα παιχνιδάκι που και που.

Μακάρι να γίνει ακόμα καλύτερο. Τώρα είναι λογικό να έχει θέματα. Είναι ακόμα στην αρχή.

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 3
Δημοσ.

Δεν θα χρειαστεί διότι ήδη το iPad τρέχει πλέον όλα τα παιχνίδια με εξαιρετικά γραφικά που είναι από μόνο του φορητή κονσόλα 

  • Confused 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...