Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η NVIDIA ενημέρωσε την τεχνολογία Ultra Low Motion Blur (ULMB) για να κάνει το gaming ακόμα ομαλότερο στις high-end οθόνες.

Σε σχετική ανακοίνωση την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία έκανε γνωστό ότι η αναβαθμισμένη τεχνολογία ULMB 2 είναι ικανή -θεωρητικά- να παρέχει άνω των 1.000 Hz όσον αφορά την «ευκρίνεια κίνησης» και με πρακτικά μηδενικό «crosstalk», αν και προς το παρόν λειτουργεί μόνο με οθόνες 1440p που υποστηρίζουν G-SYNC και ρυθμό ανανέωσης 360 Hz. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι παίκτες δεν χρειάζεται πλέον να επιλέγουν μεταξύ ενός μεγαλύτερης αποκρισιμότητας ρυθμού ανανέωσης και της μείωσης του θολώματος κίνησης (motion blur), δύο λειτουργίες που επηρεάζουν το gameplay. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η NVIDIA, πλέον πραγματικός ρυθμός κίνησης (effective motion rate) για μία οθόνη 360Hz με την τεχνολογία ULMB 2 ενεργοποιημένη είναι 1.440 Hz (αν και ακόμα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με μεταβλητό ρυθμό ανανέωσης).

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως λειτουργεί ή τεχνολογία, η ιστοσελίδα HotHardware περιγράφει λεπτομερώς ορισμένες από τις τεχνικές πτυχές πίσω από το «motion blur» και την τεχνολογία ULMB 2. Χρησιμοποιώντας ωστόσο απλή γλώσσα ας περιγράψουμε τι είναι αυτό το «θόλωμα κίνησης» και γιατί εμφανίζεται; Η απάντηση βρίσκεται στην «επιμονή» (persistence) ή αλλιώς στο εφέ «δειγματοληψίας και διατήρησης» (sample-and-hold). Τα μάτια μας κινούνται πάντα όταν παρακολουθούμε κινούμενα αντικείμενα σε μια οθόνη τύπου LCD ή OLED. Με το λεγόμενο «sample-and-hold», τα καρέ απεικονίζονται στατικά μέχρι την επόμενη ανανέωση. Τα μάτια όμως βρίσκονται σε διαφορετική θέση στην αρχή μιας ανανέωσης από ότι στο τέλος μιας ανανέωσης κι αυτό καθιστά το καρέ (εικόνας) να δείχνει θολό ή θαμπό, όπως περίπου συμβαίνει και στην πραγματική ζωή όταν τα αντικείμενα κινούνται γρήγορα.

Οι κατασκευάστριες εταιρείες χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές και μεθόδους για να ελαχιστοποιήσουν το θόλωμα της κίνησης στις οθόνες LCD και OLED ωστόσο καμιά τους δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Ορισμένες οθόνες για παράδειγμα αναβοσβήνουν γρήγορα τον οπίσθιο φωτισμό, την ίδια στιγμή που ανανεώνεται ένα καρέ μιμούμενες τις καλές οθόνες CRT ενώ σε άλλες περιπτώσεις προσθέτουν μαύρη εικόνα ανάμεσα σε κάθε καρέ για να μειώσουν το θόλωμα. Και οι δύο αυτές μέθοδοι, μπορούν να προκαλέσουν δυσάρεστες παρενέργειες σε ορισμένες χρήστες όπως μπορούν να κάνουν και τα καρέ να δείχνουν περισσότερο αμυδρά ή να παρατηρηθεί τρεμόπαιγμα στην εικόνα. Με την τεχνολογία ULMB 2 ωστόσο, η NVIDIA ευελπιστεί να δώσει τη λύση σε αυτά τα ζητήματα με τον πλήρη στροβοσκοπικό ρυθμό ανανέωσης οπίσθιου φωτισμού και με ενισχυμένη φωτεινότητα.

Αντί να χρησιμοποιείται ο οπίσθιος φωτισμός για να απεικονίζεται πως κάθε εικονοστοιχείο (pixel) μεταβαίνει από το ένα χρώμα στο άλλο, η NVIDIA λέει ότι οι οθόνες με υποστήριξη ULMB 2 θα ενεργοποιούν τον οπίσθιο φωτισμό μόνο όταν ένα εικονοστοιχείο έχει ολοκληρώσει πλήρως τη μετάβαση στο νέο του χρώμα. Η εταιρεία επίσης επισήμανε ότι η αναβαθμισμένη τεχνολογίας ULMB 2 διασφαλίζει ότι «τα εικονοστοιχεία σε όλο πάνελ της οθόνης βρίσκονται στο σωστό επίπεδο, ακριβώς τη κατάλληλη στιγμή για να αναβοσβήσει ο οπίσθιος φωτισμός» μετριάζοντας το «crosstalk», ένα πρόβλημα που δημιουργεί διπλές εικόνες σε μια οθόνη όταν το αντικείμενο βρίσκεται σε κίνηση. Μπορεί να προσφέρει επίσης 250 nits φωτεινότητας, που είναι διπλάσια από αυτή που προσφέρει η πρώτη έκδοση της τεχνολογίας ULMB. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε την τεχνολογία ULMB 2 σε δράση:

Επί του παρόντος, η τεχνολογία ULMB 2 βρίσκεται σε ελάχιστες οθόνες G-SYNC. Όσοι είστε κάτοχοι των οθονών Acer Predator XB273U F ή ASUS ROG Swift PG27AQN μπορείτε να προχωρήσετε στην εφαρμογή ενός νέου firmware για να υποστηρίζουν την τεχνολογία (και οι δύο είναι οθόνες 1440p που λειτουργούν στα 360 Hz). Υποστήριξη ULMB 2 θα προστεθεί επίσης στις επερχόμενες οθόνες ASUS ROG Swift Pro PG248QP και AOC AGON AG276QSG που υποστηρίζουν ρυθμό ανανέωσης 540 Hz και 360 Hz αντίστοιχα.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 41
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Απλά αφαιρείς το Motion Blur από τα παιχνίδια.... Επίσης πολλά σημερινά παιχνίδια με το ζόρι φτάνουν 200fps (ακόμη και με RTX 4090)

Επεξ/σία από KnightRider
  • Like 6
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, KnightRider είπε

Απλά αφαιρείς το Motion Blur από τα παιχνίδια.... Επίσης πολλά σημερινά παιχνίδια με το ζόρι φτάνουν 200fps (ακόμη και με RTX 4090)

τωρα κατα ποσο Marketing ειναι πραγματικα δεν ξερω

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 λεπτά πριν, panakos_thess είπε

τωρα κατα ποσο Marketing ειναι πραγματικα δεν ξερω

Γενικά οι εταιρίες το έχουν παρακάνει με αυτές τις χαζές στρατηγικές marketing.
Tα τελευταία χρόνια το μόνο που τους νοιάζουν είναι στο πως θα βγάλουν κέρδη κοροιδεύοντας τους gamers.Πολλά σημερινά παιχνίδια είναι ένα χάλι μαύρο (ψευτοremastered και σιγά σιγά αρχίζει η μόδα με τα remakes) και παράλληλα τα βαραίνουν κιόλας.

Επεξ/σία από KnightRider
  • Like 3
Δημοσ.
22 λεπτά πριν, KnightRider είπε

Γενικά οι εταιρίες το έχουν παρακάνει με αυτές τις χαζές στρατηγικές marketing.
Tα τελευταία χρόνια το μόνο που τους νοιάζουν είναι στο πως θα βγάλουν κέρδη κοροιδεύοντας τους gamers.Πολλά σημερινά παιχνίδια είναι ένα χάλι μαύρο (ψευτοremastered και σιγά σιγά αρχίζει η μόδα με τα remakes) και παράλληλα τα βαραίνουν κιόλας.

Τιποτα δεν κανουν μονο ψεμα και ενα σωρο features που δεν κανουν τιποτα απλα!!!εχεις δικαιο δες το golum στο shadow of mordor και δες το τωρα και ειναι 5 φορες ποιο βαρυ δηλαδη ΕΛΕΟΣ

  • Like 3
Δημοσ.
1 ώρα πριν, panakos_thess είπε

τωρα κατα ποσο Marketing ειναι πραγματικα δεν ξερω

Αναφορά σε κείμενο

Over 1000Hz of effective motion clarity

Νομίζω πως αυτό το περιγράφει τέλεια...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Από ένα refresh και πάνω δεν βλέπουμε διαφορά, τα παραπάνω Hz βοηθάνε όπως είπε στην διαδραστικότητα του παιχνιδιού όχι στην αντίληψή μας. Μάλιστα το μάτι μας ίσως σε κάθε βιολογικό frame αντίληψης να βλέπει 3~4 frame της οθόνης όταν κάτι τρέχει στα 360HZ, τα οποία το μάτι μας θα τα δει σαν motion blur όλα μαζί.

Σε ένα σήμα ή κάποια "αλλαγή" ο ρυθμός δειγματοληψίας για σωστή απεικόνιση είναι διπλάσιος του ρυθμού σήματος/αλλαγής. Άρα αν τα μάτια μας βλέπουν 60 fps τότε χρειάζονται "τουλάχιστον" οθόνη 120fps για να μπορούμε να αποδίδουμε σωστά την κίνηση. Αυτό βέβαια έχει να κάνει με την ηλικία σου, την εγρήγορσή σου ή αν είσαι μεθυσμένος ξέρω γω. Τα επιπλέον fps απλά κάνουν την κίνηση πιο φυσική και αφήνουν το μάτι μας να κάνει το φυσικό blur, καθώς στην πραγματικότητα όταν βλέπεις ένα αντικείμενο να κινείται, αυτό σου δίνει συνεχόμενα (άπειρα) frames και το μάτι σου παίρνει τόσο όσο μπορεί και δημιουργεί το βιολογικό blur.

Στα 360Hz ουσιαστικά η διαφορά φαίνεται αν κάτσεις να βάλεις ρομπότ με κάμερα υψηλών ρυθμών καρέ που να κινείται με ακρίβεια μαζί με την οθόνη και παγώσεις ένα frame για να κάνεις το βίντεο αυτό και να εξηγήσεις τι κάνει το ULMB, πουθενά αλλού.

Προσοχή, δεν είναι κακό το ότι υπάρχει αλλά δεν αλλάζει και πολλά για το 99% των χρηστών, άσε που  οι περισσότεροι έχουν ακόμα monitor 60Hz. Αν αφορά κάποιον το ULMB, τότε είναι ξεκάθαρα για επαγγελματίες fps gamers και αυτό όχι γιατί θα αποδώσει καλύτερα οπτικά, απλά για να σιγουρευτεί ότι δεν θα προσθέσει κάτι στο βιολογικό latency του χρήση.

Επεξ/σία από Diavolos666
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

παιδια ακυρο το σχολιο , αλλα επειδη ειδα τη φωτογραφια του παιχτη. Τοσο κοντα στην οθονη μην παιζεται μαγκες εαν θελετε τα ματια σας να ειναι καλα. Γιατι εχει τυχει σε κατι livestream ατομων να ειναι ο αλλος κυριολεκτικα μεσα στην οθονη στο cs go. Δεν τους εχει μαθει κανεις οτι δεν κανει καλο να εισαι τοσο κοντα στην οθονη?

Επεξ/σία από jerry banana
  • Like 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, jerry banana είπε

παιδια ακυρο το σχολιο , αλλα επειδη ειδα τη φωτογραφια του παιχτη. Τοσο κοντα στην οθονη μην παιζεται μαγκες εαν θελετε τα ματια σας να ειναι καλα. Γιατι εχει τυχει σε κατι livestream ατομων να ειναι ο αλλος κυριολεκτικα μεσα στην οθονη στο cs go. Δεν τους εχει μαθει κανεις οτι δεν κανει καλο να εισαι τοσο κοντα στην οθονη?

Γενικα δεν κανει καλο να εισαι καμμενος με τα παιχνιδια και με καθε ειδους εξαρτηση.

  • Like 3
Δημοσ.
3 ώρες πριν, KnightRider είπε

Γενικά οι εταιρίες το έχουν παρακάνει με αυτές τις χαζές στρατηγικές marketing.
Tα τελευταία χρόνια το μόνο που τους νοιάζουν είναι στο πως θα βγάλουν κέρδη κοροιδεύοντας τους gamers.Πολλά σημερινά παιχνίδια είναι ένα χάλι μαύρο (ψευτοremastered και σιγά σιγά αρχίζει η μόδα με τα remakes) και παράλληλα τα βαραίνουν κιόλας.

Πόσο δίκιο έχεις 

Πριν πολλά χρόνια είχα πάρει samsung monitor, ούτε καν full HD τότε, για το 3d Nvidia με τα γυαλιά και πραγματικά δεν έπαιξα ουτε εβδομάδα 

Τα παιχνίδια κουραστηκα και αδιάφορα πια

Δημοσ.

Άλλη μια άχρηστη τεχνολογία από την καλή μας nVidia που μας σκέφτεται.

Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες ότι νέα και ωραία παιχνίδια δεν βγαίνουν πια , είναι βαριά χωρίς καμιά ουσία.

Εγώ τον τελευταίο καιρό ψάχνω και παίζω παλιούς τίτλους που δεν είχα παίξει, υπάρχουν πολλά διαμαντακια που προσφέρουν ψυχαγωγία και είναι φτιαγμένα με μεράκι.

Τα σημερινά απλά είναι για πέταμα.

 

  • Like 3
  • Confused 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, panoskatos είπε

Άλλη μια άχρηστη τεχνολογία από την καλή μας nVidia που μας σκέφτεται.

Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες ότι νέα και ωραία παιχνίδια δεν βγαίνουν πια , είναι βαριά χωρίς καμιά ουσία.

Εγώ τον τελευταίο καιρό ψάχνω και παίζω παλιούς τίτλους που δεν είχα παίξει, υπάρχουν πολλά διαμαντακια που προσφέρουν ψυχαγωγία και είναι φτιαγμένα με μεράκι.

Τα σημερινά απλά είναι για πέταμα.

 

ΣΩΣΤΟΣΣ

  • Thanks 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, LLLEFTERIS είπε

Γενικα δεν κανει καλο να εισαι καμμενος με τα παιχνιδια και με καθε ειδους εξαρτηση.

ακριβως φιλε ισως οσο πιο κοντα ειναι τοσο πιο καμμενος :P 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...