Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τί λέτε; Είναι αλήθεια όσα ισχυρίζονται ή μούφα; Μου φαίνεται λίγο δύσκολο να κάτσει κάποιο group να κάνει DDOS attack σε σχολικές εξετάσεις. Με ποιό σκοπό; Εκτός αν είναι τίποτα Ρώσοι που θέλουν να δημιουργήσουν θέμα για την προεκλογική περίοδο. Δεν μπορώ να βρω κάποιο άλλο κίνητρo και μου φαίνεται τραβηγμένο και αυτό.

Έχουμε κάποια τρίτη πηγή (πχ hacking group ή hacking news site) που να αποδεικνύει την επίθεση;

Παρακαλώ να συζητηθεί από τεχνολογικής άποψης και όχι πολιτικής.

https://www.iefimerida.gr/ellada/pos-egine-i-kybernoepithesi-stin-trapeza-thematon

Αναφορά σε κείμενο

Πώς έγινε η κυβερνοεπίθεση στην Τράπεζα Θεμάτων -«Οι χάκερ δημιούργησαν πλασματικούς χρήστες», ειδικός εξηγεί
Φωτογραφία αρχείου: EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
30/05/2023  12:52
Μία από τις μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις όλων των εποχών δέχεται η χώρα μας το τελευταίο 24ωρο, καθώς η Τράπεζα Θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις στα Λύκεια έχει μπει στο στόχαστρο από χθες το πρωί.

Συγκεκριμένα, από το πρωί της Δευτέρας (29/5) η πλατφόρμα της τράπεζας θεμάτων (https://trapeza.iep.edu.gr/) την οποία διαχειρίζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και φιλοξενείται σε υποδομές του ΕΔΥΤΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας) δέχτηκε μεγάλης κλίμακας και διάρκειας κατανεμημένη επίθεση (DDoS).

Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έγιναν μαζικές επισκέψεις από τρίτους προς την πλατφόρμα (μέχρι και 280.000 συνδέσεις ανά δευτερόλεπτο) χθες και 165.000.000 συνολικά, οι οποίες έχουν ως σκοπό να την κάνουν μη λειτουργική.

Αυτές οι κατανεμημένες επιθέσεις DDοS αποσκοπούν κακόβουλα να εμποδίσουν την ομαλή πρόσβαση των χρηστών στο σύστημα. Δεν αποτελούν παραβίαση του συστήματος, ούτε είναι σε θέση να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του και τα δεδομένα του.

Πώς οι χάκερ εξαπολύουν τις κυβερνοεπιθέσεις
Το iefimerida.gr επικοινώνησε με τον Κωνσταντίνο Μαντέ, ηλεκτρολόγο μηχανικό και μηχανικό Η/Υ, εμπειρογνώμονα ηλεκτρονικού εγκλήματος, ο οποίος τοποθετήθηκε για το θέμα.

Ο ειδικός επιστήμονας εξηγεί πώς οι χάκερ πραγματοποίησαν με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης τη συγκεκριμένη επίθεση από ασιατικό δίκτυο, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες:

«Οι χάκερ δημιούργησαν πλασματικούς χρήστες -απομακρυσμένους τους ονομάζουμε-, οι οποίοι δημιουργούν ομάδες και κάνουν μαζικά χτυπήματα σε δευτερόλεπτα προκειμένου να μην μπορεί να αντέξει το δίκτυο και να καταρρεύσει από τις πολλές ταυτόχρονες επιθέσεις. Όλο αυτό μπορεί να το δημιουργήσει μόλις ένας άνθρωπος με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Δημιουργεί στην πραγματικότητα κλώνους μηχανήματα και κλώνους χρήστες, οι οποίοι μπαίνουν ομαδικά σε μία σελίδα και τη θέτουν εκτός λειτουργίας. Η συγκεκριμένη επίθεση έγινε από το εξωτερικό και οι πρώτες ενδείξεις μάς παραπέμπουν σε επίθεση που ξεκίνησε από ασιατική χώρα. Από ένα ασιατικό δίκτυο. Αν δεν υπήρχαν οι προβλέψιμες δικλίδες ασφαλείας που διαθέτει ο κρατικός μηχανισμός, σε δεύτερο στάδιο θα μπορούσαν να εισχωρήσουν στο σύστημα και να αντλήσουν πληροφορίες και δεδομένα που χρησιμοποιεί το δίκτυο για τη λειτουργία του. Αυτές οι επιθέσεις μπορεί να συνεχιστούν και τα επόμενα 24ωρα γιατί το συγκεκριμένο δίκτυο έχει μπει στο "μάτι" των κυβερνοεγκληματιών, οπότε μπορεί να συνεχίσουν τις επιθέσεις και τις επόμενες ώρες. Αυτό είναι πάρα πολύ επικίνδυνο γιατί ενδέχεται να προσπαθήσουν να καταστρέψουν ακόμα και όλα τα δίκτυα της χώρας και μπορεί να διαρρεύσουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τόσο των πολιτών όσο και του κρατικού μηχανισμού. Ευτυχώς το ψηφιακό οπλοστάσιο της χώρας είναι σε πλήρη επαγρύπνηση. Είμαστε 24 ώρες το 24ωρο σε επιφυλακή και έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τέτοιες επιθέσεις. Τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό».


Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με κοινές ενέργειες του ΙΕΠ και του ΕΔΥΤΕ η επίθεση απομονώθηκε και επανήλθε η εγχώρια συνδεσιμότητα και η πρόσβαση των χρηστών. Οι κακόβουλες επιθέσεις επέμειναν και συνεχίστηκαν ωστόσο αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία.

Σημαντική σημείωση: Το σύστημα που μεταδίδει τα θέματα στις εξετάσεις του Λυκείου είναι διαφορετικό από αυτό των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το οποίο δεν μπορεί να επηρεαστεί από τέτοιου τύπου κακόβουλες μαζικές επισκέψεις.

Σε κάποια σχολεία που δεν πήραν έγκαιρα τα θέματα οι εξεταζόμενοι αποχώρησαν από τα εξεταστικά κέντρα, με αποτέλεσμα κάποιοι να μην ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους σήμερα, σύμφωνα με όσα υποστήριξαν μαθητές Λυκείου.

Ο προγραμματισμός
-Για τους μαθητές Α' και Β' Λυκείου, που δεν εξετάστηκαν σήμερα, θα εξεταστούν στο συγκεκριμένο μάθημα εντός του προβλεπόμενου διαστήματος, δηλαδή ως τις 15 Ιουνίου.

-Οι μαθητές της Γ' τάξης των Γενικών Λυκείων, που δεν εξετάστηκαν σήμερα, θα εξεταστούν αύριο Τρίτη και τα αποτελέσματα θα βγουν μεθαύριο Τετάρτη, σύμφωνα και με τα προβλεπόμενα στη σχετική εγκύκλιο.

-Οι μαθητές της Γ' τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων, που δεν εξετάστηκαν σήμερα (αφορά λίγες εκατοντάδες άτομα), επίσης θα εξεταστούν αύριο Τρίτη και τα αποτελέσματά θα βγουν το βράδι της ίδιας μέρας.

 

Επεξ/σία από DownUNDERground
Δημοσ.

Αν κ ίσως θεωρηθεί πολιτικό το σχόλιο, εδω κ καιρό κυκλοφορεί ανάμιξη από τη χώρα της βότκας σε εκλογές τρίτων χωρών με διάφορους τρόπους, πιο πρόσφατη η αντίστοιχη στη γειτονική Τουρκία, συν την μεγαλύτερη όλων των εποχών στις εκλογές των ΗΠΑ. 

Αν το συνδέσουμε με την εργαλειοποιηση των εξετάσεων των μαθητών από συγκεκριμένα κέντρα σε προεκλογική περίοδο αρχίζει κ κολλάει περισσότερο. 

Δεν φαίνεται να είναι οργανωμένη ομάδα πάντως που το κάνει για πλάκα, ιδεολογία, αλλά μάλλον με σκοπό την πρόκληση αναστάτωσης στο εσωτερικό της χώρας. 

υγ. τα παραπάνω είναι η ταπεινή μου εκτίμηση κ μόνο. 

  • Like 1
Δημοσ.

Πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση πάντως.

Ισχυει οτι ειναι από τις μεγαλυτερες κυβερνοεπιθέσεις που έχουμε δεχτεί?

Ρωτάω διοτι προκαλεί εντυπωση. Γιατι να μπουν στον κοπο να χτυπησουν μια τράπεζα θεμάτων...ποιο το νοημα?

Δημοσ.
38 λεπτά πριν, pontez2 είπε

Πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση πάντως.

Ισχυει οτι ειναι από τις μεγαλυτερες κυβερνοεπιθέσεις που έχουμε δεχτεί?

Ρωτάω διοτι προκαλεί εντυπωση. Γιατι να μπουν στον κοπο να χτυπησουν μια τράπεζα θεμάτων...ποιο το νοημα?

Τι εννοείς ποιο το νόημα;

Αυτο το χτύπημα εχει τεράστια απήχηση, αφορά όλη την Ελλάδα και ταλαιπωρούνται εκατομμύρια άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι

Είναι δηλαδή εντυπωσιακό 

Δημοσ.

Πάντως να πούμε εδώ ότι αν ήτανε ενεργό το παλιό σύστημα μετάδοσης θεμάτων μέσω δορυφόρου VBI θα ήτανε off-network μετάδοση χωρίς προβλήματα. Βέβαια έπρεπε κάπως να μπουν τα Λύκεια να δηλώσουν τα κεφάλαια στην ύλη τους ανα περίπτωση, αυτό θα μπορούσε όμως να γίνει εντός πχ του προηγούμενου δεκαήμερου. Σίγουρα θα μπουν επιπλέον δικλείδες μετά από αυτή την επίθεση. 

Δημοσ.

Την Παρασκευη δεν ειναι το 1ο μαθημα? Αυτο δημιουργει προβλημα στην διεξαγωγη των πανελληνιων? 

Σε αυτο το συστημα συνδεεται καθε σχολειο για να κατεβασει και να εκτυπωσει τα θεματα? Πως λειτουργει γενικα?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, SabotazNic είπε

Την Παρασκευη δεν ειναι το 1ο μαθημα? Αυτο δημιουργει προβλημα στην διεξαγωγη των πανελληνιων? 

Σε αυτο το συστημα συνδεεται καθε σχολειο για να κατεβασει και να εκτυπωσει τα θεματα? Πως λειτουργει γενικα?

Α ναι αυτό ήταν το άλλο που ήθελα να ρωτήσω. Είπαν ότι για τις Πανελλήνιες είναι άλλο το σύστημα και δε θα υπάρχει πρόβλημα. Είναι όντως άλλος ο τρόπος μετάδοσης των θεμάτων; Γιατί -χωρίς να ξέρω- πολύ αμφιβάλλω.

Γιατί είναι άλλο να υποστηρίζουν ότι απλά μέχρι την Παρασκευή θα έχουν θωρακιστεί απέναντι στο πρόβλημα και άλλο το να είναι όντως δύο διαφορετικά δίκτυα.

Επεξ/σία από DownUNDERground
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Τι εννοείς ποιο το νόημα;

Αυτο το χτύπημα εχει τεράστια απήχηση, αφορά όλη την Ελλάδα και ταλαιπωρούνται εκατομμύρια άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι

Είναι δηλαδή εντυπωσιακό 

Aυτο ειναι που δε καταλαβαίνω. Παιδιά ταλαιπωρούν...

Προφανως το νοημα ειναι καθαρά να τους δυσκολέψουν ακομα περισσότερο το ηδη δυσκολο έργο τους....

 

 

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...