sdikr Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 40 λεπτά πριν, Zazula είπε Παρακαλώ διαβάστε τι γράφει η εγκύκλιος, ας μην εφευρίσκουμε κανόνες διαφορετικούς από τους επίσημους της φορολογικής διοίκησης. Ρητώς αναφέρεται ότι επιτρέπεται η ψηφιοποίηση και διατήηρηση σε ψηφιακή μόρφη όλων των παραστατικών δαπανών. Τα συνοδευτικά μεταφοράς και τα ενσωματωμένα παραστατικά έχουν καταργηθεί εδώ και χρόνια για την πλειονότητα των περιπτώσεων, και παραμένουν σε ισχύ μόνον σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις. Αν αυτό με το ότι πρέπει να τα έχεις σε φυσική μορφή το έλεγε ένας λογιστής ή δυο θα έλεγα ναι μπορεί να κάνουν λάθος, αλλά όλοι οι λογιστές όλων των πελατών που έχουμε ζητάνε την εγχαρτη μορφή και από εμάς και στους πελάτες. Να κάνουν όλοι τόσο λάθος; Ναι γιατί όχι, όποτε καλύτερα ο OP να ρωτήσει τον λογιστή του για σιγουριά
Jiakometi Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 34 λεπτά πριν, sdikr είπε Αν αυτό με το ότι πρέπει να τα έχεις σε φυσική μορφή το έλεγε ένας λογιστής ή δυο θα έλεγα ναι μπορεί να κάνουν λάθος, αλλά όλοι οι λογιστές όλων των πελατών που έχουμε ζητάνε την εγχαρτη μορφή και από εμάς και στους πελάτες. Να κάνουν όλοι τόσο λάθος; Τεχνολογική φοβία / τεχνολογικός αναλφαβητισμός. Επίσης πλήρης απουσία διαδικασιών ασφαλούς φύλαξης των ψηφιακών αντιγράφων (αποθήκευση - backup), είτε από ‘άγνοια είτε από κακώς εννοούμενη «οικονομία». (Τσιγκουνιά) Αυτονόητο το γεγονός ‘ότι δικαιολογίες του τύπου «τα έχασα γιατί χάλασε ο δίσκος και δεν κρατούσα backup» δεν πιάνουν σε πιθανό έλεγχο. Οπότε……. «Τύπωσε τα τα εκεί, να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο» Η μετάβαση της Ελληνικής Μμε στον 21ο αιώνα αργεί λίγο ακόμη. 2
sdikr Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 20 λεπτά πριν, Jiakometi είπε Τεχνολογική φοβία / τεχνολογικός αναλφαβητισμός. Επίσης πλήρης απουσία διαδικασιών ασφαλούς φύλαξης των ψηφιακών αντιγράφων (αποθήκευση - backup), είτε από ‘άγνοια είτε από κακώς εννοούμενη «οικονομία». (Τσιγκουνιά) Αυτονόητο το γεγονός ‘ότι δικαιολογίες του τύπου «τα έχασα γιατί χάλασε ο δίσκος και δεν κρατούσα backup» δεν πιάνουν σε πιθανό έλεγχο. Οπότε……. «Τύπωσε τα τα εκεί, να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο» Η μετάβαση της Ελληνικής Μμε στον 21ο αιώνα αργεί λίγο ακόμη. Αυτό το δέχομαι, άλλωστε και οι πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης ακολουθούν κάποια στάνταρ για την αποθήκευση, αναζήτηση αλλά και για την επαλήθευσή και αυτό είναι που τους πληρώνεις.
Zazula Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 4 ώρες πριν, sdikr είπε Αν αυτό με το ότι πρέπει να τα έχεις σε φυσική μορφή το έλεγε ένας λογιστής ή δυο θα έλεγα ναι μπορεί να κάνουν λάθος, αλλά όλοι οι λογιστές όλων των πελατών που έχουμε ζητάνε την εγχαρτη μορφή και από εμάς και στους πελάτες. Να κάνουν όλοι τόσο λάθος; Ναι γιατί όχι, όποτε καλύτερα ο OP να ρωτήσει τον λογιστή του για σιγουριά Υπό κ.σ. δεν θα έδινα συνέχεια ή/και σημασία, αλλά νομίζω είναι μια καλή ευκαιρία για ένα εποικοδομητικό rant. 😇 Με την ιδιότητά μου ως διαχειριστής και εταίρος δύο λογιστικών εταιρειών, και με ευλόγως τυπικά συχνούς ελέγχους πελατών μας ή προμηθευτών/πελατών των πελατών μας από ΕΛΚΕ και ΔΟΥ, και έχοντας εικόνα από το πώς ήταν και διενεργούνταν οι φορολογικοί έλεγχοι τις δεκαετίες του 1990, του 2000, του 2010 και σήμερα, μπορώ να πω τι ισχύει αλλά και τι γίνεται στην πράξη — και γιατί. Πρώτον, είναι πολύ πιο πρακτικό σε πολλές περιπτώσεις να καταχωρείς όταν έχεις τα παραστατικά μπροστά σου σε φυσική μορφή. Φανταστείτε πελάτη με πολλά κέντρα κόστους, με άλλα παραστατικά δαπανών που έχουν δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ, άλλα που δεν έχουν κι άλλα να είναι γενικές δαπάνες με pro-rata· φανταστείτε να πρέπει να μιλήσεις με τον πελάτη σου για να καταλάβεις τι αφορά το παραστατικό ώστε να γνωρίζεις πώς θα καταχωρηθεί, να πρέπει να συρράψεις μαζί μέιλ κι ό,τι άλλο από σχετική αλληλογραφία ή τεκμηρίωση για τυχόν μελλοντικό έλεγχο, να βάζεις μαζί επαρκείς σημειώσεις ώστε να μπορούν να καταλάβουν όλοι στο γραφείο κι οι εξωτερικοί συνεργάτες μας τι είναι ένα παραστατικό, γιατί εγγράφηκε στον τεταρτοβάθμιο που μπήκε, τι συζητήσεις είχαν προηγηθεί και τι αποφάσεις λήφθηκαν — ακόμη κι όταν έναν χρόνο μετά συντάσσουμε ισολογισμό ή πέντε χρόνια μετά απαντάμε σε ερωτήματα του ελέγχου. Δεύτερον, πολλοί πελάτες δεν αντιλαμβάνονται ότι η εκτύπωση ενός ηλεκτρονικού λογιστικού αρχείου, καθώς επίσης και η ασφαλής αποθήκευσή του για όσο χρειαστεί, απαιτεί πρόσθετο κόστος (το οποίο ο λογιστής οφείλει να τους το μετακυλήσει) που δεν είναι έτοιμοι να το επωμιστούν. Τρίτον, και παρά το γεγονός ότι ο Έλεγχος με μέιλ ζητά τα λογιστικά αρχεία (κι έτσι του τα στέλνουμε), κάποια στιγμή μπορεί να πει «φέρτε και το φυσικό αρχείο» —άλλωστε ούτε κι οι εφοριακοί θέλουν να εκτυπώνουν εκατοντάδες ή χιλιάδες σελίδες, αφού όπως είπαμε κι αυτωνών θα τους είναι πιο πρακτικό να ξεφυλλίζουν χαρτιά και να γράφουν επάνω σχόλια και σημειώσεις— επομένως προτιμάμε χίλιες φορές να υπάρχει ήδη έτοιμο ένα φυσικό αρχείο, που να είναι μάλιστα τακτοποιημένο όπως το καταχωρήσαμε και μαζί και με όλες μας τις βοηθητικές σημειώσεις για να το πάμε έτσι τακτοποιημένο και στρωμένο στον Έλεγχο. Γι’ αυτό άλλωστε κλασάρουμε όλα τα παραστατικά με συγκεκριμένο τρόπο και τα παραδίδουμε στους πελάτες λέγοντας «το κλασέρ και τα μάτια σου, μην πάθει το παραμικρό για τα επόμενα σαράντα χρόνια» ώστε να συνειδητοποιήσει πως είναι συνυπεύθυνος. . Οπότε, επειδή το ερώτημα του TS ήταν «Υπάρχει λόγος τα τιμολόγια να τα κρατάμε και σε έγχαρτη μορφή;», η απάντηση είναι πως ο (όποιος) λόγος ΔΕΝ είναι η λογιστική και φορολογική τους αναγνώριση — η φορολογική αρχή τα αναγνωρίζει και σε ψηφιακή μορφή. Άλλωστε ο Έλεγχος όταν πιάνει μια επιχείρηση, γνωρίζει ήδη τι λένε οι συγκεντρωτικές, οι δηλώσεις Intrastat, οι ανακεφαλαιωτικοί πίνακες, τα MyData για τη συγκεκριμένη επιχείρηση — και, ανάλογα με το εκάστοτε ζητούμενο, ξέρει πώς να ελέγξει θέματα εικονικότητας κ.ά. Όμως η απάντηση αυτή προς τον TS δεν υπονοεί ούτε «μην διασφαλίζεις το να υπάρχουν διαθέσιμα τα λογιστικά αρχεία σε ψηφιακή μορφή για όσο χρειαστεί, και να είσαι εσύ ο υπεύθυνος», ούτε «κάνε το αντίθετο απ’ ό,τι σου ζητά ο δικός σου λογιστής». . Ωστόσο, με την ευκαιρία, ας τονιστεί κι ετούτο: Είναι μακράν εξόχως σημαντικότερο το να τηρούνται πολλά άλλα στοιχεία σε έγχαρτη μορφή από τους φορολογουμένους — και μάλιστα καλύπτοντα όλο το εύρος τού παραγωγικού τους βίου, κι όχι απλώς το φορολογικώς μη-παραγεγραμμένο χρονικό διάστημα· κι εντελώς ενδεικτικά να αναφέρω εδώ τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών.
Zazula Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 1 λεπτό πριν, tounion είπε Τι είναι η εγχαρτη μορφή ?? 1
sdikr Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, Zazula είπε Υπό κ.σ. δεν θα έδινα συνέχεια ή/και σημασία, αλλά νομίζω είναι μια καλή ευκαιρία για ένα εποικοδομητικό rant. 😇 Οπότε το διαταυτα πιο είναι; Πρέπει να τα έχουμε σε φυσική μορφή ή όχι; Να κάνω και μια αναφορά στο πρώτο μου μήνυμα εδώ που αναφέρομαι πως τα ηλεκτρονικά που τηρούν τις προδιαγραφές (όπως πχ τα παρέχουν οι πάροχοι ηλεκτρονικών τιμολογίων) και το κλασικό που το λαμβάνουμε στο email. Επεξ/σία 14 Μαΐου 2023 από sdikr
MauroPaltoudias Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 Δημοσ. 14 Μαΐου 2023 Στις 12/5/2023 στις 3:46 ΜΜ, nikos121 είπε Υπαρχει λογος τα τιμολογια να τα κραταμε και σε εγχαρτη μορφη? Να τα κρατάμε οχι (απαντηθηκε και παραπάνω), να τα προσκομίζουμε στο λογιστή μας όμως, ναι. Και οι λόγος είναι βασικά ένας : χαρακτηρισμός του φορολογικού στοιχείου.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα